abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164210222
Zojuist P gehaald aan een universiteit, over de opleiding an sich ben ik tevreden maar zou liever de opleiding voorzetten aan een andere universiteit. De propedeuse bestaat aan beide universiteiten uit vrijwel geheel hetzelfde programma op twee vakken na. Voordat ik een formeel verzoek indien zou ik graag jullie feedback hierover willen hebben: hoe zou ik dat moeten aanpakken en wat zijn de kansen dat het überhaupt mag?

Wellicht dat er verdere informatie nodig is om een antwoord hierop te kunnen geven, aarzel in dat geval niet om daarom te vragen.
pi_164211129
Daar ben je veel te laat mee. Geen examencommissie die dit verzoek nog deze zomervakantie gaat goedkeuren. Los daarvan is het niet een gangbaar verzoek en wordt het ook niet vaak gehonoreerd.
Your opinion of me is none of my business.
pi_164212291
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:10 schreef Sarasi het volgende:
Daar ben je veel te laat mee. Geen examencommissie die dit verzoek nog deze zomervakantie gaat goedkeuren. Los daarvan is het niet een gangbaar verzoek en wordt het ook niet vaak gehonoreerd.
Ga aankomend collegejaar iets anders doen dus het verzoek gaat om collegejaar 2017/2018.

Wat kunnen redenen zijn om een dergelijk verzoek wel te honoreren?
pi_164215129
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:10 schreef Sarasi het volgende:
Absolute onzin. Dit gebeurt zo af en toe en wordt regelmatig ook gehonoreerd. Het hangt echter sterk af van de opleiding en van de universiteit.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 22:41 schreef saulg het volgende:

[..]

Ga aankomend collegejaar iets anders doen dus het verzoek gaat om collegejaar 2017/2018.

Wat kunnen redenen zijn om een dergelijk verzoek wel te honoreren?
Nogmaals, dit verschilt per universiteit en opleiding. Ga praten met de universiteit, examencommissie, opleidingsmanager etc.

Een vriend van mij studeerde geneeskunde in Utrecht, had zijn P gehaald en naar het tweede jaar geneeskunde aan de RU Nijmegen (nota bene ook nog eens een lotingsstudie).
Zo ook iemand die zijn P Informatica gehaald had aan de Universiteit Leiden en ging naar het tweede jaar Informatica aan de UvA.

Het kan wel dus.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_164215285
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 00:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Absolute onzin. Dit gebeurt zo af en toe en wordt regelmatig ook gehonoreerd. Het hangt echter sterk af van de opleiding en van de universiteit.

[..]

Nogmaals, dit verschilt per universiteit en opleiding. Ga praten met de universiteit, examencommissie, opleidingsmanager etc.

Een vriend van mij studeerde geneeskunde in Utrecht, had zijn P gehaald en naar het tweede jaar geneeskunde aan de RU Nijmegen (nota bene ook nog eens een lotingsstudie).
Zo ook iemand die zijn P Informatica gehaald had aan de Universiteit Leiden en ging naar het tweede jaar Informatica aan de UvA.

Het kan wel dus.
Het gaat om rechten, van de UvA naar UM, ben uiteraard van plan om een gesprek in te plannen hierover maar ben op zoek naar tips wat ik wel en vooral niet moet aanhalen om ze te overtuigen om me toe te laten tot het tweede jaar.
pi_164215319
Ik zeg ook nergens dat het niet kan, ik zeg enkel dat het niet vaak gebeurd. Dat zal wellicht wel van de opleiding en instelling afhangen. Ik zou ook even bij jezelf te rade gaan waarom je wilt wisselen en of je dat helder kunt uitleggen aan de examencommissie. Maak zo snel mogelijk een afspraak met de studieadviseur; misschien kun je komend academisch jaar die twee vakken inhalen en zo in 17/18 beginnen aan je tweede jaar (als dat een voorwaarde is).

Bedenk ook dat hoewel vakken soms hetzelfde lijken, ze lang niet altijd hetzelfde zijn. Voorbeeld: Hier aan de RuG krijgen de betastudies oa het vak Calculus 1. Technische bedrijfskunde (TBK) krijgt dit vak ook. Zij krijgen echter een paar hoofdstukken minder en voor hen is het een open boek tentamen. De TBK variant is 5EC, net als de beta variant. Maar de TBK variant zou nooit als volwaardig calculus vak meegenomen mogen worden naar een betastudie.
Your opinion of me is none of my business.
pi_164215885
:') Waarom stappen zoveel mensen over van de UvA rechtenopleiding naar een andere universiteit?

OT: Hier op de EUR vorig jaar iemand die na het behalen van haar P naar Radboud ging. Schijnt niet zo moeilijk te zijn om over te stappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2016 02:30:17 ]
pi_164216018
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 02:30 schreef IDkaart het volgende:
:') Waarom stappen zoveel mensen over van de UvA rechtenopleiding naar een andere universiteit?

OT: Hier op de EUR vorig jaar iemand die na het behalen van haar P naar Radboud ging. Schijnt niet zo moeilijk te zijn om over te stappen.
Je kunt dus persoonlijk mensen die van de UvA naar een andere faculteit zijn overgestapt? En die persoon die van de EUR naar RU ging, stroomde die in in het tweede jaar?
pi_164220533
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 03:25 schreef saulg het volgende:

[..]

Je kunt dus persoonlijk mensen die van de UvA naar een andere faculteit zijn overgestapt? En die persoon die van de EUR naar RU ging, stroomde die in in het tweede jaar?
Nee maar ik hoor wel steeds dat dat gebeurt. Elders op het forum is ook besproken dat mensen van de UvA naar het tweede jaar in Leiden gaan.

Die persoon die op de EUR zat had voor de EUR gekozen wegens het EHLC. (Lomp programma waar je echt niks aan hebt. :') ) Ze ging naar Nijmegen omdat ze nog een andere studie ernaast wilde doen. Ik heb geen idee of dat een rol speelde bij haar toelating tot het tweede jaar, misschien had ze wel gewoon spijt van haar keuze voor de EUR en wilde ze liever naar Nijmegen.
pi_164228811
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 02:30 schreef IDkaart het volgende:

De UvA is enorm populair en daardoor vrij grootschalig. Je kan je als eerstejaarsstudent best wel verloren voelen tussen de 1000 andere eerstejaars rechtenstudenten
pi_164228856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

De UvA is enorm populair en daardoor vrij grootschalig. Je kan je als eerstejaarsstudent best wel verloren voelen tussen de 1000 andere eerstejaars rechtenstudenten
Dat klopt niet hoor... In 2014 hadden ze een loting, maar die is afgeschaft omdat ze meer plaatsen hadden dan aanmeldingen. (Ze hadden ongeveer 500 plaatsen)

In Leiden en aan de EUR studeren volgens mij de meeste rechtenstudenten.
pi_164228947
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:51 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Dat klopt niet hoor... In 2014 hadden ze een loting, maar die is afgeschaft omdat ze meer plaatsen hadden dan aanmeldingen. (Ze hadden ongeveer 500 plaatsen)

In Leiden en aan de EUR studeren volgens mij de meeste rechtenstudenten.
Het zijn er 904 om precies te zijn
pi_164228957
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:55 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het zijn er 904 om precies te zijn
EUR had er in 2014 1100. :')
pi_164228965
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:56 schreef IDkaart het volgende:

[..]

EUR had er in 2014 1100. :')
Ok, ik wist niet dat rechten daar zo populair was
pi_164228991
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 19:56 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ok, ik wist niet dat rechten daar zo populair was
Het wordt steeds populairder door het PGL-systeem. En er is een Mrs. Drs. Program wat veel mensen aantrekt, dan doe je naast economie ook rechten.
pi_164229870
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 12:25 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Nee maar ik hoor wel steeds dat dat gebeurt. Elders op het forum is ook besproken dat mensen van de UvA naar het tweede jaar in Leiden gaan.

Die persoon die op de EUR zat had voor de EUR gekozen wegens het EHLC. (Lomp programma waar je echt niks aan hebt. :') ) Ze ging naar Nijmegen omdat ze nog een andere studie ernaast wilde doen. Ik heb geen idee of dat een rol speelde bij haar toelating tot het tweede jaar, misschien had ze wel gewoon spijt van haar keuze voor de EUR en wilde ze liever naar Nijmegen.
Heb je daar een link van, searchfunctie vind dat niet? Leiden is de meest prestigieuze universiteit van Nederland dus vind dat wel interessant.
pi_164229885
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:36 schreef saulg het volgende:

[..]

Leiden is de meest prestigieuze universiteit van Nederland
:')
pi_164229902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:37 schreef IDkaart het volgende:

[..]

:')
Voor rechten toch wel? Heb je die link?
pi_164229907
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:36 schreef saulg het volgende:

[..]

Heb je daar een link van, searchfunctie vind dat niet? Leiden is de meest prestigieuze universiteit van Nederland dus vind dat wel interessant.
De overstap van de UvA naar Leiden is volgens mij besproken in het Rechtentopic van SES.

Ook ken ik zelf mensen die juist van Leiden naar Utrecht zijn overgestapt (rechten) omdat ze het in Leiden heel erg bekakt vonden...
pi_164230042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:38 schreef IDkaart het volgende:

[..]

De overstap van de UvA naar Leiden is volgens mij besproken in het Rechtentopic van SES.

Ook ken ik zelf mensen die juist van Leiden naar Utrecht zijn overgestapt (rechten) omdat ze het in Leiden heel erg bekakt vonden...
Je doelt wellicht op DoubleDip, die wilde van UL naar UvA gaan omdat UvA eenvoudiger is?

Bekaktheid maakt me niet zoveel uit.
pi_164230302
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:43 schreef saulg het volgende:

[..]

Je doelt wellicht op DoubleDip, die wilde van UL naar UvA gaan omdat UvA eenvoudiger is?

Nee dat was wat anders. :P

Ik probeer het nu ook via Google te vinden maar dat lukt nog niet. :( De FOK! zoekfunctie is al meer dan een jaar kapot, topics na een bepaalde datum in 2015 worden niet doorzocht.
pi_164236065
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 20:43 schreef saulg het volgende:

[..]

Vanaf reactie #178
SES / [SC] WO Rechten #993 - De Visser/Harms
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')