abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164208356
Beste Chinashoppers,

sinds gisteren heb ik een Cubot X16, ik kan alleen geen verbinding met 3G krijgen. Er zit een nederlandse simkaart van Telfort in. Als ik Roaming inschakel kan ik wel met 3G verbinden.. weet iemand hoe ik kan verbinden zonder roaming?
pi_164209605
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:55 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Beste Chinashoppers,

sinds gisteren heb ik een Cubot X16, ik kan alleen geen verbinding met 3G krijgen. Er zit een nederlandse simkaart van Telfort in. Als ik Roaming inschakel kan ik wel met 3G verbinden.. weet iemand hoe ik kan verbinden zonder roaming?
Sommige telefoons hebben met Telfort roaming 'aan' nodig, omdat Telfort 'roamt' op het KPN netwerk
Zeker oudere simkaarten kunnen daar last van hebben.
pi_164209966
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:28 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Sommige telefoons hebben met Telfort roaming 'aan' nodig, omdat Telfort 'roamt' op het KPN netwerk
Zeker oudere simkaarten kunnen daar last van hebben.
Roaming maar gewoon aanzetten dan?
Thanks voor de tip
pi_164211034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 21:38 schreef Stopcontact2000 het volgende:

[..]

Roaming maar gewoon aanzetten dan?
Thanks voor de tip
Ja dat maakt niks uit.

Wel uitzetten als je naar t buitenland gaat.
pi_164234945
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 20:55 schreef Stopcontact2000 het volgende:
Beste Chinashoppers,

Nieuwe simkaart aanvragen bij je provider, dat lost het probleem op. Laat je niet afschepen met smoesjes over roaming. Blijkbaar wordt de onderhuidse techniek van simkaartjes tegenwoordig wat vaker opgewaardeerd dan vroeger en loop je bij een nieuwe telefoon al gauw tegen het probleem van een ''verouderde'' simkaart aan.

Dit probleem had ik ook met mijn Oukitel. Mederwerkers van Telfort bleven hameren op roaming maar toen ik aangaf dat ik in de grensstreek woon en dus nogal gauw het risico loop om op een Duits of Belgisch netwerk terecht te komen werd het even stil aan de andere kant van de lijn en moesten ze toch schoorvoetend toegeven dat daar niet helemaal over nagedacht was. Nadat ik een nieuwe simkaart toegestuurd had gekregen was het probleem opgelost en kon ik gewoon gebruik maken van mobiel internet zonder dat ik daar roaming voor hoefde in te schakelen.

Ik snap sowieso niet waarom er tegenwoordig zo gehamerd wordt op roaming want het is van meet af aan bedoeld om te verbinden met buitenlandse netwerken en heeft hier in Nederland dus geen enkele meerwaarde. Tenzij je een abonnement hebt om te surfen over de grens, (wat het merendeel van hun klanten dus níet heeft) loop je alleen maar risico op hoge kosten. Ik ben eens benieuwd of ze dan óók zo coulant zijn om die meerkosten voor hun eigen rekening te nemen daar ze hun klanten dat roaming gezeik tegenwoordig overal door de strot proberen te duwen :') .
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 06:29:19 #6
327191 RobertNL
For your gear.
pi_164237325
Je kan momenteel vast online nog een (gratis) nieuwe nfc simkaart aanvragen. Dan heb je zonde gezeur een nieuwe.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')