Ziek dit.quote:Kitten die werd gebruikt als voetbal vecht nog voor leven
Het diertje zou geen interne bloedingen hebben. Of het iets gebroken heeft, valt nog niet te zien door de zwellingen. - Joyce Mesdag
Een kitten is afgelopen weekend zwaargewond geraakt toen drie jongeren in de Tuinwijk in Menen het katje gebruikten om mee te voetballen. Het kreeg zoveel schoppen dat het nog steeds voor zijn leven vecht bij de dierenarts van Dierenasiel De Grensstreek in Rekkem.
Shania Delameilleure(12) vond het katje. "Ze zag in de verte jongeren schoppen op 'iets' toen ze nog iets ging halen in de snoepautomaat", zegt haar mama Nathalie. "De jongens liepen weg wanneer ze dichterbij kwam. Toen ze het zwaargewonde katje zag liggen, heeft ze 't meteen mee naar huis gebracht. Het neusje, mondje en nekje waren in bloed, en het kon zijn oogjes amper open houden."
Zwellingen
Nathalie en Shania contacteerden het dierenasiel de Grensstreek, dat zich verder om het diertje bekommerde.
"Het is meteen naar onze dierenarts gebracht, die het nauwgezet opvolgt", zegt Lindsay Goeminne van het dierenasiel. "Het is nog afwachten of het diertje het haalt. Voorlopig heeft de dierenarts nog geen interne bloedingen opgemerkt, maar of het diertje breuken heeft, valt nu nog niet te zien. De zwellingen zijn nog te groot overal. Het is een goed teken dat het katje nu nog leeft, want de feiten dateren al van zaterdag. We duimen."
Als het diertje het haalt, zal het snel een nieuwe thuis vinden. "Onze telefoon staat roodgloeiend", zegt Lindsay. "Het bericht werd al duizenden keren gedeeld, veel mensen bellen ook om te vragen hoe het met het diertje gaat. Heel veel van hen hebben ook al aangeboden om het poesje in huis te nemen. Mensen zijn vol ongeloof en zelfs in shock dat andere mensen tot zoiets in staat zijn. De politie is op de hoogte gebracht, maar de kans is klein dat de daders gevonden worden. Ofwel heeft niemand iets gezien, ofwel willen ze hun buren misschien niet in de problemen brengen, ik weet het niet. (JME)
http://www.hln.be/regio/n(...)voor-leven-a2819725/
Even los van het punt of je je tot het niveau van die jongens moet verlagen of niet; wat werd er precies genoemd dat gewelddadiger is dan een katje zodanig verrot schoppen dat het in kritieke toestand bij de dierenarts is beland?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:28 schreef Daantke het volgende:
Boos worden om een mishandelde kat en zelf vervolgens de daders iets toewensen wat 10 keer gewelddadiger is.
Mogen we ze wel als voetbal gebruiken?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:28 schreef Daantke het volgende:
Boos worden om een mishandelde kat en zelf vervolgens de daders iets toewensen wat 10 keer gewelddadiger is.
Nou...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Even los van het punt of je je tot het niveau van die jongens moet verlagen of niet; wat werd er precies genoemd dat gewelddadiger is dan een katje zodanig verrot schoppen dat het in kritieke toestand bij de dierenarts is beland?
quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:05 schreef Rodawa het volgende:
Dat die 3 sadisten maar een pijnlijke dood tegemoet mogen zien.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
En deze 3 jongens, even flink in elkaar trappen en daarna zonder medische verzorging een jaartje op water en brood om te herstellen.
Natuurlijk vind ik het ook hartstikke erg maar gelukkig hebben we hier voorlopig nog geen shariaquote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met een roestig hoekijzer helemaal kapotslaan die klootzakken.
Voor dat soort types mag dat best. Gewoon kapotslaan die klootzakken.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:38 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nou...
[..]
[..]
[..]
[..]
Natuurlijk vind ik het ook hartstikke erg maar gelukkig hebben we hier voorlopig nog geen sharia
Ik zie nog steeds niks dat 'erger' isquote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:38 schreef Daantke het volgende:
[..]
Nou...
[..]
[..]
[..]
[..]
Natuurlijk vind ik het ook hartstikke erg maar gelukkig hebben we hier voorlopig nog geen sharia
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:06 schreef BarryOSeven het volgende:
Ben vrijwel nooit fysiek agressief maar als ik zoiets zie gebeuren ben ik bang dat er iets knapt...
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
En deze 3 jongens, even flink in elkaar trappen en daarna zonder medische verzorging een jaartje op water en brood om te herstellen.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Gewoon kapotslaan die klootzakken.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Met een roestig hoekijzer helemaal kapotslaan die klootzakken.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:05 schreef Rodawa het volgende:
Dat die 3 sadisten maar een pijnlijke dood tegemoet mogen zien.
Okequote:
Zouden ze het ook echt menen allemaal?quote:
Er ontbreken wat hersencellen, zowel bij de mensen die ik citeer als ik bij die drie klootzakjes.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Zouden ze het ook echt menen allemaal?
Blijft een walgelijke daad![]()
Wat ontbreekt er bij die mensen. Geen gevoel of wat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |