abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164190843

Naast de Nostradamus nog een spelletje waarmee je enerzijds je kennis tentoon kunt spreiden en dat anderzijds bijdraagt aan het kijkplezier tijdens de Olympische Spelen.

Het format is grotendeels, schaamteloos, overgenomen van een spelletje dat georganiseerd wordt tijdens grote atletiekkampioenschappen. Ik heb het zo goed mogelijk proberen aan te passen aan de Olympische Spelen.

Spelregels:
*Kies 30 individuele sporters en 10 teams die jij de grootste kansen op een gouden medaille toedicht
*Vervolgens ga je de individuele sporters en teams punten toedelen.
*Als de sporter/het team goud pakken behoud je de punten, bij elk ander resultaat verlies je de toebedeelde punten. Waar je het meest zeker over bent deel je dus de meeste punten toe.
*Voor het spel wordt als teamonderdeel beschouwd elk onderdeel waarbij meer dan één persoon een gouden medaille kan winnen. Dus het dubbelspel bij tennis is bijvoorbeeld een teamonderdeel, maar de wegwedstrijd bij het wielrennen niet.
*Elke sporter mag maar één keer verkozen worden, dit geldt ook voor een individuele sporter die ook deel uitmaakt van een team. Kiezen voor Robin Haase (tennis, single) en Haase/Rojer (tennis, dubbel) of kiezen voor Kromowidjojo (100 meter vrije slag) en 4x100 meter vrije slag dames (waar Kromowidjojo deel van uitmaakt) mag dus niet. Ik zal het vooraf zoveel mogelijk proberen in de gaten te houden, maar als het spel eenmaal begonnen is verlies je bij een dubbele keuze automatisch het laagste aantal toebedeelde punten.
*Voor teamsporten geldt: maximaal één (1) team uit elke discpline (er worden 41 disciplines afgewerkt in Rio, zie ook hier) Kiezen voor Haase/Rojer (tennis, dubbel) en Rojer/Bertens (tennis, mixed dubbel) mag dus niet. Kiezen voor volleybaldames Nederland (volleybal) en Brouwer/Meeuwsen (beachvolleybal) mag wel.
*Voor het lijstje met individuele sporters geldt deze restrictie niet. Een keuze voor Schippers (100 meter) en Schippers (200 meter) is niet toegestaan (want 2x dezelfde sporter), kiezen voor Schippers (100 meter) en Martina (200 meter) is wel toegestaan
* Degene met de meeste punten aan het einde van de Olympische Spelen is de winnaar.

Dit is dus de bedoeling:
Individueel:
30
29
28
27
26
25
24
23
22
21
20
19
18
17
16
15
14
13
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Team:
30
27
24
21
18
15
12
9
6
3

Lees de spelregels goed, vul namen in achter de getallen in bovenstaand lijstje en verstuur je voorspelling per PM. VOORSPELLING HIERNAARTOE STUREN

De deadline voor de voorspellingen (of wijzigingen) is zaterdag 6 augustus 12.00

Ook voor mij is het allemaal nieuw en als je vragen hebt of er is iets onduidelijk post het dan gewoon in het topic.

Wie wordt de gouddelver van FOK! tijdens de Olympische Spelen van 2016? Zeg het maar jongens.

[ Bericht 1% gewijzigd door wimderon op 03-08-2016 18:46:15 ]
pi_164190878
Hier ga ik morgen eens goed voor zitten. Leuk idee. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_164191248
Je mag dus niet, laten we zeggen, het waterpoloteam van Rusland bij de mannen én bij de vrouwen kiezen? Maar wel het handbalteam bij de vrouwen, het waterpoloteam bij de mannen en het basketbalteam bij de vrouwen kiezen?

Maar ook Spanje bij het herenvoetbal en Portugal bij het damesvoetbal kiezen zou niet mogen?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  woensdag 3 augustus 2016 @ 01:27:36 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_164191505
Godenteam?

Hermes in de spits, samen met Helios. Loki is wel goed met trucjes, die gaat linksmidden, Anansi aan de andere kant.en Heimdall op goal.
Seth is een echte enkelbijter en Bastet, heb je wel eens een kat met een bal zien spelen?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_164191613
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 00:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je mag dus niet, laten we zeggen, het waterpoloteam van Rusland bij de mannen én bij de vrouwen kiezen? Maar wel het handbalteam bij de vrouwen, het waterpoloteam bij de mannen en het basketbalteam bij de vrouwen kiezen?

Klopt. Per discipline maximaal één team. Voor het individuele gedeelte geldt het niet.

quote:
Maar ook Spanje bij het herenvoetbal en Portugal bij het damesvoetbal kiezen zou niet mogen?
Ik heb gezocht naar een modus waarbij mogelijkheden zijn voor onderscheidende lijstjes, maar het toch niet te gemakkelijk zou worden. Als dit wel zou mogen zou je bij verschillende disciplines zo meerdere teams kunnen pakken. Het aantal teams uitbreiden had dit kunnen ondervangen, maar dan zou het weer teveel worden in mijn ogen.
pi_164191804
Twee roeiteams mogen niet, maar een roeiteam en een skiffeur mogen dus wel?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_164191836
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 02:23 schreef marcodej het volgende:
Twee roeiteams mogen niet, maar een roeiteam en een skiffeur mogen dus wel?
:Y

Roeiteam, skiff mannen en skiff vrouwen mag zelfs ook (tenzij de skiffeur in het roeiteam dat je selecteert zou zitten).
pi_164191912
Leuk idee
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 3 augustus 2016 @ 11:26:34 #9
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_164195401
Goed idee _O_

Gouden lijstjes verstuurd :Y)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 augustus 2016 @ 13:50:57 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164198589
Ow... heywoodu doet mee :{

Laat maar zitten, de winnaar is al bekend :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164204955
Voorspellingen of wijzigingen moeten binnen zijn voor zaterdag 6 augustus 12.00.
pi_164214938
Ik heb een prachtteam samengesteld. Hiermee kan het echt niet meer fout, want dit is gewoon 40 gouden medaljes waard.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_164222467
Paar namen in mn hoofd maar verder zou ik ervoor moeten zitten ^O^
pi_164222628
Dus je mag wel bij atletiek iemand voor bv. 800m heren en eentje voor 800m dames kiezen?
pi_164222780
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dus je mag wel bij atletiek iemand voor bv. 800m heren en eentje voor 800m dames kiezen?
Volgens mij wel, want;

quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 02:30 schreef wimderon het volgende:

[..]

:Y

Roeiteam, skiff mannen en skiff vrouwen mag zelfs ook (tenzij de skiffeur in het roeiteam dat je selecteert zou zitten).
Dat zijn namelijk ook dezelfde onderdelen :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_164223006
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2016 18:46 schreef wimderon het volgende:
Voorspellingen of wijzigingen moeten binnen zijn voor zaterdag 6 augustus 12.00.
Nog even een vraagje; worden de paardensport evenementen als 1 onderdeel beschouwd? Of mag je zowel bij dressuur, als springen, als eventing iemand kiezen?
pi_164223373
Nog 10 namen, lastiger dan ik dacht. Van sommige sporten weet ik helemaal niks
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 15:05:39 #18
284411 crew  heywoodu
pi_164223411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nog 10 namen, lastiger dan ik dacht. Van sommige sporten weet ik helemaal niks
Dat had ik ook, volgens mij heb ik een uur lang zitten broeden om maar op een 30e naam te komen _O-
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_164223432
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat had ik ook, volgens mij heb ik een uur lang zitten broeden om maar op een 30e naam te komen _O-
Vooral de restrictie van 1x naam noemen maakt het lastig :P
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 augustus 2016 @ 15:06:55 #20
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164223440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Maar die andere 29 gingen wel makkelijk? :P

Ik liep bij 15 al vast, toen maar een lading favorieten in het zwemmen en atletiek erin gegooid _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164223479
Heb ik dan verkeerd gelezen/begrepen dat je maar maximaal 1 per sport mag bij individueel? Zat al bij diverse sporten te kijken :o
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 augustus 2016 @ 15:10:24 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_164223525
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:08 schreef franklop het volgende:
Heb ik dan verkeerd gelezen/begrepen dat je maar maximaal 1 per sport mag bij individueel? Zat al bij diverse sporten te kijken :o
41 diciplines zijn er, dus daar een leuk lijstje van maken is bijna onmogelijk _O-

quote:
Voor het lijstje met individuele sporters geldt deze restrictie niet. Een keuze voor Schippers (100 meter) en Schippers (200 meter) is niet toegestaan (want 2x dezelfde sporter), kiezen voor Schippers (100 meter) en Martina (200 meter) is wel toegestaan
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_164223544
Eigenlijk wel jammer.

Ga toch kijken of ik daar ver mee kan komen.

Dan vervalt mijn eerdere paardensportvraag trouwens.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 4 augustus 2016 @ 15:12:44 #24
284411 crew  heywoodu
pi_164223586
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:08 schreef franklop het volgende:
Je mag meerdere individuele sporters kiezen per sport.

Als ik het goed begrijp mag je dus in principe ook 30 atletiekonderdelen pakken en daar iemand op kiezen (mits niemand twee keer voorkomt en mits niemand ook in een teamonderdeel voorkomt).
pi_164223606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2016 15:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Je mag meerdere individuele sporters kiezen per sport.

Als ik het goed begrijp mag je dus in principe ook 30 atletiekonderdelen pakken en daar iemand op kiezen (mits niemand twee keer voorkomt en mits niemand ook in een teamonderdeel voorkomt).
Zo begrijp ik het nu ook. Toch wil ik kijken hoever ik kom met geen enkele dubbele sport
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')