SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor beide producten heb je volgens de fabrikanten zelf niet veel kluservaring nodig en het lijkt me allemaal wel te doen. Maar zoals vaak met dergelijke projecten is het vervelend als je er gaandeweg achterkomt dat je het jezelf weer veel te moeilijk of te duur hebt gemaakt. De muur heeft mijns inziens een lichte behandeling nodig en professioneel stucen is niet nodig.
Mijn vragen:
- Heb je ervaring met dergelijke producten en hoe beviel het?
- Wat is de beste keus wanneer je zelf de muur glad wilt maken en heb je tips die het me makkelijker kunnen maken?
Ik hoor graag van jullie
ps. Ik wist niet zeker of productnamen mochten, dus ik heb ze in een spoiler gezet.
Wat is precies het verschil tussen Finishpasta of stucpasta van Knauf? Ik kon niet echt vinden welke voor mij het meest van toepassing is. Ik heb nu dus een behoorlijk egale betonmuur. Door het weghalen van het behang zitten er wat oneffenheden, dus de muur heeft een minimale laag nodig.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:34 schreef usernaamvergeten het volgende:
Nooit gips(producten) bij een bouwmarkt G/P/K halen, altijd bij de vakhandel. Kwaliteit verschilt ook al lijken de zakken hetzelfde, ook is de omloopsnelheid vaak laag waardoor ze over de houdbaarheidsdatum zijn.
Bij de vakhandel kan je Knauf finishpasta halen, werkt perfect. Laagdikte 0-2mm, zo uit de pot te verwerken. Je zou even kunnen kijken of Pontmeyer dat verkoopt, daar kan je als particulier ook terecht.
[ afbeelding ]
Ja, het is wel al een keer behandeld. De muur is wit, maar er zitten wat grijze plekken doordat de toplaag losliet bij het weghalen van het behang.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:10 schreef Puala het volgende:
Beton? Voorstrijk klinkt al handig.
En dat even snel glad smeren word dan al lastiger
Vanwege de hechting zou ik toch voor gaan strijken. Maar met stucpasta krijg je de muur gladquote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:13 schreef Ruif het volgende:
[..]
Ja, het is wel al een keer behandeld. De muur is wit, maar er zitten wat grijze plekken doordat de toplaag losliet bij het weghalen van het behang.
Duidelijk.Klinkt ook wel logisch:) Als het voorstrijken klaar is, voor welk product zou jij dan gaan? Ik zie als leek namelijk allerlei 'eenvoudige' producten die ongeveer op hetzelfde neerkomen. Die van Alabastine, en die twee producten van Knauf.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:21 schreef Puala het volgende:
[..]
Vanwege de hechting zou ik toch voor gaan strijken. Maar met stucpasta krijg je de muur glad
qua voorstrijk ben ik voor het gele emmertje van Knauf gegaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:27 schreef Ruif het volgende:
[..]
Duidelijk.Klinkt ook wel logisch:) Als het voorstrijken klaar is, voor welk product zou jij dan gaan? Ik zie als leek namelijk allerlei 'eenvoudige' producten die ongeveer op hetzelfde neerkomen. Die van Alabastine, en die twee producten van Knauf.
Volgensmij is Finishpasta de professionele variant van stucpasta. Bij Bouwmaat kan je het in ieder geval kopen, maar daar kan je als particulier niet terecht.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:07 schreef Ruif het volgende:
[..]
Wat is precies het verschil tussen Finishpasta of stucpasta van Knauf? Ik kon niet echt vinden welke voor mij het meest van toepassing is. Ik heb nu dus een behoorlijk egale betonmuur. Door het weghalen van het behang zitten er wat oneffenheden, dus de muur heeft een minimale laag nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |