Wat is mpc HD? Volgens mij staat hardware acceleratie aan. Je bedoelt van de grafische kaart toch? Ik heb niks uit gezet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:55 schreef Catch22- het volgende:
Mpc hd ook gebruikt? Hardware acceleratie aan? Welk os? Waarom zo gierig weinig Ram? Heb je een ssd?
Heeft de GTX970 uberhaupt ondersteuning voor hevc decoding?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 23:55 schreef Catch22- het volgende:
Mpc hd ook gebruikt? Hardware acceleratie aan? Welk os? Waarom zo gierig weinig Ram? Heb je een ssd?
Ik heb i5-4460. Welke moet ik proberen? 4K, Quad-Full-HD (3840x2160 x2)?quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:52 schreef Drommelsch85 het volgende:
Hoe speelt deze bij je af? En hoe oud is je i5? Dat lijkt me wel relevant, ook deze video is een mooie benchmark.
http://bbb3d.renderfarming.net/download.html (dan de 4K versie kiezen)
Ik zou sowieso eens MPC-HC proberen ipv VLC .
Hier vloeiende weergave met:
Core i7 6700k
16 GB DDR4
GTX580 (een dus veel oudere kaart)
MPC-HC x64
4K, Quad-Full-HD (3840x2160) en 60 fps, iets wat je PC makkelijk moet kunnenquote:Op woensdag 3 augustus 2016 01:07 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb i5-4460. Welke moet ik proberen? 4K, Quad-Full-HD (3840x2160 x2)?
Ja, zie hier. Iets oudere kaarten hebben trouwens al gedeeltelijke HEVC ondersteuning. Maar daarmee ben je er uiteraard nog niet, de afspeelsoftware (c.q. codec) moet die hardwareondersteuning ook weten te gebruiken, dat gaat niet vanzelf. Een moderne CPU is trouwens krachtig genoeg om de decoding in software te doen, dus je hebt niet per se hardware ondersteuning nodig op een moderne computer.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 00:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Heeft de GTX970 überhaupt ondersteuning voor HEVC decoding?
Dit inderdaad. Het heeft geen enkele zin TS een paar x264 bestanden voor te schotelen als hij een probleem heeft met HEVC video ...quote:Op woensdag 3 augustus 2016 11:40 schreef Saekerhett het volgende:
Het ligt eraan of de bron H264 of H265 is. Wereld van verschil in zwaarte.
De GTX 970 heeft geen HEVC playback ondersteuning, alleen x.265 encoding ondersteuning. 8-bit speelde op zich prima af omdat mijn CPU het nog wel kon redden, 10-bit 4K was al niet meer te doen en 12-bit 4K is nog net geen slideshow. Mijn huidige GTX 1070 speelt alles vlekkeloos af uiteraard.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:50 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, zie hier. Iets oudere kaarten hebben trouwens al gedeeltelijke HEVC ondersteuning. Maar daarmee ben je er uiteraard nog niet, de afspeelsoftware (c.q. codec) moet die hardwareondersteuning ook weten te gebruiken, dat gaat niet vanzelf. Een moderne CPU is trouwens krachtig genoeg om de decoding in software te doen, dus je hebt niet per se hardware ondersteuning nodig op een moderne computer.
MPC-HC heeft standaard ingebouwde hardware acceleratie support voor HEVC (LAVFilters). Met gedeeltelijke hardware support kan het alsnog gaan hakkelen. Zeker als het high bitrate HEVC is.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:50 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ja, zie hier. Iets oudere kaarten hebben trouwens al gedeeltelijke HEVC ondersteuning. Maar daarmee ben je er uiteraard nog niet, de afspeelsoftware (c.q. codec) moet die hardwareondersteuning ook weten te gebruiken, dat gaat niet vanzelf. Een moderne CPU is trouwens krachtig genoeg om de decoding in software te doen, dus je hebt niet per se hardware ondersteuning nodig op een moderne computer.
Probeer dit filmpje eens: http://jell.yfish.us/medi(...)k-uhd-hevc-10bit.mkvquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:34 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
De GTX 970 heeft geen HEVC playback ondersteuning, alleen x.265 encoding ondersteuning. 8-bit speelde op zich prima af omdat mijn CPU het nog wel kon redden, 10-bit 4K was al niet meer te doen en 12-bit 4K is nog net geen slideshow. Mijn huidige GTX 1070 speelt alles vlekkeloos af uiteraard.
woop woop, 400mbps eens kijken! Zo ver ben ik nog niet gegaan.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Probeer dit filmpje eens: http://jell.yfish.us/medi(...)k-uhd-hevc-10bit.mkv
Dit filmpje speelde niet helemaal soepel af bij mijn GTX1070. Ben benieuwd of het aan mijn setup ligt of dat de bitrate gewoon te hoog is
Bij mij begint het filmpje met frame drops en herstelt het tegen het einde. Kan misschien liggen aan de afspeelsoftware die ik gebruik (MPC-HC + MadVR, vooral MadVR wil nog wel eens zwaar voor het systeem zijn).quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:40 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
woop woop, 400mbps eens kijken! Zo ver ben ik nog niet gegaan.
Het ligt inderdaad aan MPC-HC, die gebruik ik doorgaans ook. Daarin loopt het niet lekker, gebruik ik de default player van Windows 10 "Movies & TV" dan loopt het prima. Ik draai het op een i5-4670K op 4,3GHz met 16GB RAM en een MSI GTX 1070.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bij mij begint het filmpje met frame drops en herstelt het tegen het einde. Kan misschien liggen aan de afspeelsoftware die ik gebruik (MPC-HC + MadVR, vooral MadVR wil nog wel eens zwaar voor het systeem zijn).
Hmm oké, ligt dus niet aan mijn systeemquote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad aan MPC-HC, die gebruik ik doorgaans ook. Daarin loopt het niet lekker, gebruik ik de default player van Windows 10 "Movies & TV" dan loopt het prima. Ik draai het op een i5-4670K op 4,3GHz met 16GB RAM en een MSI GTX 1070.
Dat denk ik ook niet, het is wel heel extreem.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hmm oké, ligt dus niet aan mijn systeemMaar goed, 400Mbps is dan ook een flinke bitrate, ik denk niet dat ik films met zulke hoge bitrate snel zal tegenkomen.
Welke games speel je op je GTX1070? Die kaart is een overkill. Ik heb al meer dan genoeg met mijn GTX970.quote:
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Het ligt inderdaad aan MPC-HC, die gebruik ik doorgaans ook. Daarin loopt het niet lekker, gebruik ik de default player van Windows 10 "Movies & TV" dan loopt het prima. Ik draai het op een i5-4670K op 4,3GHz met 16GB RAM en een MSI GTX 1070.
Welke games speel je op je GTX1070? Die kaart is een overkill. Ik heb al meer dan genoeg met mijn GTX970quote:
Jouw processor is te zwak voor die videokaart. Niet dat het niet werkt maar je haalt niet het beste uit je grafische kaart met zo'n zwakke processor. Beetje zonde van je dure grafische kaart.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:48 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Ga weg man, die cpu is snel zat. Bovendien zal er altijd één onderdeel in je systeem zitten dat een bottleneck is.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Jouw processor is te zwak voor die videokaart. Niet dat het niet werkt maar je haalt niet het beste uit je grafische kaart met zo'n zwakke processor. Beetje zonde van je dure grafische kaart.
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:17 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ga weg man, die cpu is snel zat. Bovendien zal er altijd één onderdeel in je systeem zitten dat een bottleneck is.
Onzin. Die processor is een bottleneck voor die grafische kaart. Je verliest op FPS. Beetje zonder van het geld die je in die videokaart hebt gestopt.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tenzij je video's wilt gaan renderen en bepaalde plugins ondersteunen geen GPU/CUDA dan is die CPU snel zat, zeker voor games.
Hier ook nog m'n oude i7-3770k, nog geen eens overclocked
Uh nee, de enige bottleneck die ik heb is mijn beeldscherm die 60fps is. Ik zet de cap daar dus op. CPU en GPU zitten vrolijk op 30-40% usage.quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 14:46 schreef Atak het volgende:
[..]
[..]
Onzin. Die processor is een bottleneck voor die grafische kaart. Je verliest op FPS. Beetje zonder van het geld die je in die videokaart hebt gestopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |