abonnement Unibet Coolblue
pi_164178192
Even onder een nieuwe username ivm mogelijk meelezen werkgever

Situatie is als volgt:

TS heeft een vast contract bij werkgever maar wil door verschillende omstandigheden weg bij werkgever.
Heb me een aantal dagen geleden ziek gemeld, ook naar de dokter geweest en door stressklachten mag ik thuisbljiven de komende dagen.
In deze dagen ben ik gaan solliciteren en ik heb inmiddels een nieuwe baan gevonden waar ik kan beginnen.

Mijn vraag is nu de volgende:
Waar heb ik recht op hebben bij de oude werkgever. deze weet uiteraard nog niet van mijn nieuwe baan.
Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken om er financieel zo goed mogelijk uit te komen?

Alvast bedankt ,
  dinsdag 2 augustus 2016 @ 15:28:57 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_164178247
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:27 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
Even onder een nieuwe username ivm mogelijk meelezen werkgever

Situatie is als volgt:

TS heeft een vast contract bij werkgever maar wil door verschillende omstandigheden weg bij werkgever.
Heb me een aantal dagen geleden ziek gemeld, ook naar de dokter geweest en door stressklachten mag ik thuisbljiven de komende dagen.
In deze dagen ben ik gaan solliciteren en ik heb inmiddels een nieuwe baan gevonden waar ik kan beginnen.

Mijn vraag is nu de volgende:
Waar heb ik recht op hebben bij de oude werkgever. deze weet uiteraard nog niet van mijn nieuwe baan.
Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken om er financieel zo goed mogelijk uit te komen?

Alvast bedankt ,
Wat verwacht je er uit te krijgen? Of wil je hem proberen te naaien? Daarvoor zie ik weinig ruimte. Gewoon ontslag nemen als een vent

OP quote ter referentie
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_164178268
Waar heb ik recht op hebben bij de oude werkgever.
- je hebt recht om ontslag te nemen en een maand uit te werken

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken om er financieel zo goed mogelijk uit te komen?
-wil je nog geld mee krijgen ofzo?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_164178302
De situatie is niet werkbaar meer , voor beide partijen
Ik kan dan wel ontslag gaan nemen, maar vind dat de werkgever hier ook wel een beetje pijn van mag hebben, gezien deze de hele omstandigheid gecreëerd heeft
pi_164178326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:29 schreef gianni61 het volgende:
Waar heb ik recht op hebben bij de oude werkgever.
- je hebt recht om ontslag te nemen en een maand uit te werken

Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken om er financieel zo goed mogelijk uit te komen?
-wil je nog geld mee krijgen ofzo?
Ja dat snap ik , en ja ik wil geld meekrijgen.
pi_164178374
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:31 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

Ja dat snap ik , en ja ik wil geld meekrijgen.
Je krijgt ook geld :Y resterend loon en evt je nog nietgenoten vakantieverlof
pi_164178402
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:31 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
Ja dat snap ik , en ja ik wil geld meekrijgen.
Dan moet je juist blijven en constant ziek zijn. Maar ja, dan kan je je nieuwe baan niet beginnen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_164178477
quote:
4s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Je krijgt ook geld :Y resterend loon en evt je nog nietgenoten vakantieverlof
Ja zover was ik inderdaad ook wel,
echter denk ik dat de werkgever ook van mij afwil , na wat zoeken op internet mag een zieke werknemer pas ontslagen worden na 2 jaar. dat lijkt me niet wat de werkgever wil.
Daarom vraag ik of er meer mensen in deze situatie hebben gezeten.

want iedereen kan hier wel de moraalridder uithangen , met opmerkingen als (ontslag nemen als een vent) maar denk dat iedereen in dezelfde situatie gaat zoeken naar een mogelijkheid om er nog iets aan over te houden.
pi_164178501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan moet je juist blijven en constant ziek zijn. Maar ja, dan kan je je nieuwe baan niet beginnen.
Klopt, maar werkgever weet niet dat ik een nieuwe baan gevonden heb.
pi_164178504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan moet je juist blijven en constant ziek zijn. Maar ja, dan kan je je nieuwe baan niet beginnen.
En als ze doorkrijgen dat TS de boel aan het flessen is en eigenlijk gewoon een grote piepert is dan is TS zelf de lul.
pi_164178526
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:37 schreef TwenteFC het volgende:
En als ze doorkrijgen dat TS de boel aan het flessen is en eigenlijk gewoon een grote piepert is dan is TS zelf de lul.
Tja, risico van het vak van "ziek" zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_164178551
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:36 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
na wat zoeken op internet mag een zieke werknemer pas ontslagen worden na 2 jaar. dat lijkt me niet wat de werkgever wil.
Het lijkt me ook niet wat jij wilt, of wel? Wat ga je dan op je cv zetten?

Bovendien is de vraag of je twee jaar lang kunt volhouden dat je te ziek bent om te werken, met wat 'stressklachten'.
pi_164178552
quote:
19s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:37 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

En als ze doorkrijgen dat TS de boel aan het flessen is en eigenlijk gewoon een grote piepert is dan is TS zelf de lul.
Ik kan niet beginnen zonder dat ik gestopt ben bij de oude werkgever, echter is mijn nieuwe werkgever wel flexibel qua startdatum.
pi_164178557
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:36 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

Ja zover was ik inderdaad ook wel,
echter denk ik dat de werkgever ook van mij afwil , na wat zoeken op internet mag een zieke werknemer pas ontslagen worden na 2 jaar. dat lijkt me niet wat de werkgever wil.
Daarom vraag ik of er meer mensen in deze situatie hebben gezeten.
Maar dat is hier helemaal niet aan de orde. Jij wilt er weg, reken maar niet dat je dan een oprotpremie meekrijgt.

En nee, dat heeft niks met moraalridderen te maken, zo is de realiteit nu eenmaal.
pi_164178568
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:37 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

Klopt, maar werkgever weet niet dat ik een nieuwe baan gevonden heb.
Dat is dan ook niet het probleem van de werkgever.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_164178569
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:39 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

Ik kan niet beginnen zonder dat ik gestopt ben bij de oude werkgever, echter is mijn nieuwe werkgever wel flexibel qua startdatum.
Twee jaar lang?
pi_164178597
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:39 schreef k_man het volgende:

[..]

Het lijkt me ook niet wat jij wilt, of wel? Wat ga je dan op je cv zetten?

Bovendien is de vraag of je twee jaar lang kunt volhouden dat je te ziek bent om te werken, met wat 'stressklachten'.
Klopt , is totaal niet wat ik wil , echter vind ik dat de werkgever de grote schuldige is aan mijn vertrek. vandaar dat ik er alles aan wil doen om hem ook een beetje schade te laten voelen. en niet gewoon zelf ontslag pak en hij lacht zich kapot.
pi_164178617
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Twee jaar lang?
geen 2 jaar, maar wel een aantal maanden.
pi_164178619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:39 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

Ik kan niet beginnen zonder dat ik gestopt ben bij de oude werkgever, echter is mijn nieuwe werkgever wel flexibel qua startdatum.
Ja je ziet maar hoe je het doet, maar jezelf tegenzitten om een werkgever proberen "terug te pakken" is mijn opinie gewoon dom. Stuur hem een aangetekende ontslagbrief en ga wat leuks doen.
pi_164178632
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:39 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar dat is hier helemaal niet aan de orde. Jij wilt er weg, reken maar niet dat je dan een oprotpremie meekrijgt.

En nee, dat heeft niks met moraalridderen te maken, zo is de realiteit nu eenmaal.
Neem aan dat hun ook wel van een zieke werknemer afwillen
pi_164178651
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:41 schreef ontevredenwerknemer het volgende:
Klopt , is totaal niet wat ik wil , echter vind ik dat de werkgever de grote schuldige is aan mijn vertrek. vandaar dat ik er alles aan wil doen om hem ook een beetje schade te laten voelen. en niet gewoon zelf ontslag pak en hij lacht zich kapot.
Kun je dat ook bewijzen?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_164178670
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:42 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

Neem aan dat hun ook wel van een zieke werknemer afwillen
Idd, een aanname.

Reken er maar niet op dat jij lang ziek zult blijven als je blijft.
pi_164178709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Idd, een aanname.

Reken er maar niet op dat jij lang ziek zult blijven als je blijft.
vertel ?
pi_164178730
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:45 schreef ontevredenwerknemer het volgende:

[..]

vertel ?
Er is sprake van een arbeidsconflict, niet van een ziekte of gebrek.
pi_164178746
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2016 15:43 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kun je dat ook bewijzen?
Ja dat kan ik , ik heb alles gedocumenteerd , ik weet dat de werkgever niks bijhoud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')