quote:
Op dinsdag 2 augustus 2016 17:34 schreef KantNochWal het volgende:[..]
Daar loopt het dus op vast.
[..]
Ik wil dus ook dat piet@abc.nl en jan@abc.nl afzender kunnen zijn.
[..]
Ik hoef ook niet meerdere inlognamen te hebben. Het zou mijn voorkeur hebben dat ik met een inlognaam alle mailadressen van alle domeinnamen kan gebruiken.
Dank voor de uitgebreide uitwerking.

Mijn beschreven oplossing is als je de e-mail echt direct binnen wilt laten komen in Office 365. Dat betekent dat je de domeinnamen registreert bij een webhost. De toevoeging van een domeinnaam in je Office 365 abonnement betekent dat je bij je webhost de DNS gaat aanpassen voor o.a. e-mail en andere diensten van Microsoft die binnen Office 365 vallen.
De route van een e-mail gaat dan als volgt. Ik stuur een e-mail naar jan@abc.nl, op basis van .nl komt die in Nederland uit, via SIDN komt ie bij jouw webhost uit en via de DNS records bij je webhost komt de e-mail vervolgens bij Microsoft uit. Die kijkt naar de domeinnaam en gooit de mail binnen jouw abonnement in de juiste mailbox. Met andere worden, bij jouw webhost is geen echt bakje meer waar je mail in komt en die Office 365 vervolgens zou uitlezen.
Wat ik collega ondernemers nog wel eens zie doen is dat voor al hun domeinnamen de e-mail in gmail gegooid worden. Dat betekent echter dat er bij hun webhost nog wel een echt bakje is, dat gewoon door gmail wordt uitgelezen. Je zou dit kunnen zien als dat je je e-mailaccount in een mailprogramma (Outlook, Thunderbird, enz) configureert. Alleen bestaat dit mailprogramma dan in de cloud.
Dit kan in Office 365 ook, hoewel ik het zelf niet gebruik en ook geen andere e-mailadressen heb om dit te testen. In de Engelse versie heet het "connected accounts", in de Nederlandse "verbonden accounts"
Het zit ook in je gratis Outlook.com mailbox, direct onder de opties: "verbonden accounts".
Als je Office 365 gaat gebruiken, met alle zakelijke toepassingen, dan raad ik je aan om in ieder geval je primaire domeinnaam en e-mailadres daarin te configureren. Naast de mailbox, wat veel meer is dan alleen e-mail (ook agenda, contactpersonen, enz.) kun je dan namelijk ook je e-mailadres instellen als inlognaam (in eerste instantie is dat jan@abc.onmicrosoft.com) voor alle diensten binnen je Office 365 account, zoals Skype for Business, OneDrive for Business, enz. Je zou zelfs Azure AD (Active Directory) kunnen gebruiken en daardoor met je e-mailadres kunnen inloggen op je Windows 10 PC.
Voor je overige domeinnamen kan ik me voorstellen dat dat puur om e-mail gaat. Je zou die dan via de connected accounts kunnen binnenhengelen.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -