abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164162947
Ik vind fietsen over het algemeen heerlijk en we hebben hier gewoon zeer goede fietsinfrastructuur. Maar de fietsers in het algemeen denken dat een goede fietsinfrastructuur een reden is om roekeloos te rijden en verkeersregels te negeren. Als ze in landen zouden fietsen zonder goede fietsinfrastructuur zouden ze allang onder een auto liggen.

Ik zelf fiets heel veel en fiets ook naar bestemmingen met een afstand waar veel mensen de auto of OV nemen. Ik ben daardoor redelijk getraind op de fiets en kan met weinig moeite een redelijke snelheid fietsen. En vaak kom je dan gedrag tegen waar je als zeer bewuste fietser heel erg aan ergert:

- Op zaterdagmiddag zijn er altijd kortharige viesdikke Ria's naast elkaar rijden op een druk fietspad bij een winkelgebied.
- Afslaan zonder hand uit te steken en zonder te kijken over je schouder om te kijken of er ander verkeer is: mag ik gelijk spoedremming doen en mijn remkabels verneuken
- Ik ben lekker aan het fietsen met goede snelheid op een lange rechte stuk fietspad waar ik voorrang hebt, fietsers van fietspaden links en rechts hebben haaientanden, maar kijken niet en negeren haaientanden en gaan kruising op: weer spoedremming. Bijna aanrijding toen ik vroeger voor het eerst dat stukje ging fietsen, tegenwoordig verminder ik alvast de snelheid enorm als ik zo'n iemand aan zie fietsen. Heb je een lekker lange rechte stuk kan je niet lekker doorfietsen ;(
- Inhalen, maar niet genoeg snelheid maken en dan aan de linkerkant van fietspad blijven plakken, zodat je fietspad blokkeert voor degene die wel met goede snelheid inhalen.
- Bij stoplicht op rood op een drukke fietspadkruising fietspad blokkeren van andere kant die wel groen heeft

Mensen kom op zeg. Als je auto rijdt kijk je toch ook voordat je van baan wisselt of afslaat en geef je ook richting? Waarom dan niet op de fiets? En het zijn toch wel allemaal volwassenen die zo roekeloos fietsen, dus je gaat me niet vertellen dat ze allemaal de verkeersregels niet kennen omdat ze geen rijbewijs hebben gehad.

TL;DR: Fietsers die de verkeersregels negeren en zo een gevaar vormen

[ Bericht 1% gewijzigd door hemarookworst op 01-08-2016 23:41:28 ]
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  maandag 1 augustus 2016 @ 20:39:21 #2
430335 Willoow
Ik haat jullie
pi_164162991
Dat doe ik in de auto ook niet altijd
Though those that are betrayed do feel the treason sharply, yet the traitor stands in worse case of woe.
  maandag 1 augustus 2016 @ 20:45:41 #3
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_164163180
Terechte klacht. Ik fiets ook zo een 10000 km per jaar (zo een 30 km per dag) niet als racefietser maar gewoon als tourfietser en ondervind dezelfde narigheid. Bijkomend nu nog de "Pokemon kijkers". En auto`s die stinken vind ik ook hinderlijk en die graf 2-takt brommertjes. Gebruik mijn auto alleen als het moet anders nooit.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_164163221
Tl;dr
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:07:20 #5
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_164163866
TS is zo'n beetje te dikke zweterige eikel die op zaterdag middag op zijn racefiets door de stad gaat. En dan verwacht dat iedereen aan de kant gaat omdat ie zich een pro voelt in zo'n vies strak wielren pakje.
pi_164164561
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:07 schreef borbit het volgende:
TS is zo'n beetje te dikke zweterige eikel die op zaterdag middag op zijn racefiets door de stad gaat. En dan verwacht dat iedereen aan de kant gaat omdat ie zich een pro voelt in zo'n vies strak wielren pakje.
Nee heb geen racefiets, ben een gewone fietser zonder wielrenpak. En met de kilometers die ik maak op de fiets val je wel goed af hoor.
Uw ADH vitamine Worst
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:30:04 #7
68091 borbit
pi_164164594
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:28 schreef hemarookworst het volgende:

[..]

Nee heb geen racefiets, ben een gewone fietser zonder wielrenpak. En met de kilometers die ik maak op de fiets val je wel goed af hoor.
pi_164164774
Kleine kindjes die je tegemoet komen fietsen terwijl ze aan de andere kant van de weg moeten fietsen, het is dat je kinderen niet mag slaan...
pi_164164798
Eigenlijk fietst bijna iedereen irritant, zowel kinderen als ouwe mensen. Het is volgens mij een trend geworden.
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:41:30 #10
459277 Bieberrr
Justin Bieber
pi_164165007
Terechte klacht, probeer dit volgende keer echter even in 3 zinnen samen te vatten.
What do you mean?
Capuchon_jongen for mod 2016!
  maandag 1 augustus 2016 @ 21:50:36 #11
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_164165362
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:35 schreef Antaris het volgende:
Kleine kindjes die je tegemoet komen fietsen terwijl ze aan de andere kant van de weg moeten fietsen, het is dat je kinderen niet mag slaan...
Dat is irritant ja }:|
pi_164165407
Wat een lap tekst zeg. :{
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 1 augustus 2016 @ 22:27:40 #13
68091 borbit
pi_164166391
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:41 schreef Bieberrr het volgende:
Terechte klacht, probeer dit volgende keer echter even in 3 zinnen samen te vatten.
Terechte reactie, probeer dit volgende keer echter even in 3 woorden samen te vatten.
pi_164167771
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:41 schreef Bieberrr het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 21:51 schreef Sigaartje het volgende:
Wat een lap tekst zeg. :{
Ok heb een samenvatting toegevoegd aan OP, zo goed? :)
Uw ADH vitamine Worst
pi_164167909
Mwah, ik vind scooterrijders een stuk hinderlijker als automobilist. Zij zijn echt heel erg onvoorspelbaar
pi_164168999
Ik ben het voor een groot deel wel eens met deze klacht. Maar toch heb ik er wel een paar puntjes op aan te merken. Jij geeft ook aan de vergelijking met de auto. Ik rij aardig wat km met de auto en ook zeker met de fiets dus kan van beide kanten goed oordelen.

- Op zaterdagmiddag zijn er altijd kortharige viesdikke Ria's naast elkaar rijden op een druk fietspad bij een winkelgebied.
Winkelgebieden zijn vaak gebieden waar verkeer van alle kanten af kan komen en ook kleine kinderen overal tussenuit komen rennen. Lijkt mij al niet de ideale situatie om op een lekker tempo doorheen te knallen. De klacht van de Ria's is natuurlijk zwaar terecht maar dan meer voor de wat rustigere wegen.
- Afslaan zonder hand uit te steken en zonder te kijken over je schouder om te kijken of er ander verkeer is: mag ik gelijk spoedremming doen en mijn remkabels verneuken
Dan heb jij niet echt hele beste remkabels als jij met een noodstop je remkabels sloopt. Zonder hand uitsteken is zeker vervelend op rotondes. Het niet kijken en zomaar afslaan slaat nergens op. Geef ik je volkomen gelijk in.
- Ik ben lekker aan het fietsen met goede snelheid op een lange rechte stuk fietspad waar ik voorrang hebt, fietsers van fietspaden links en rechts hebben haaientanden, maar kijken niet en negeren haaientanden en gaan kruising op: weer spoedremming. Bijna aanrijding toen ik vroeger voor het eerst dat stukje ging fietsen, tegenwoordig verminder ik alvast de snelheid enorm als ik zo'n iemand aan zie fietsen. Heb je een lekker lange rechte stuk kan je niet lekker doorfietsen ;(
Zwaar herkenbaar vooral in buitengebieden waar je normaal gesproken lekker de gang erin kan hebben omdat er niet veel fietsers zijn op die paar fietsers die je fietspad blokkeren omdat ze de straat moeten oversteken maar dan maar op het fietspad gaan staan.
- Inhalen, maar niet genoeg snelheid maken en dan aan de linkerkant van fietspad blijven plakken, zodat je fietspad blokkeert voor degene die wel met goede snelheid inhalen.
Wil hieraan toevoegen dat het ook zeer hinderlijk is als je belt dat mensen dan eerst om gaan kijken met slingeren tot gevolg. Vervolgens de persoon die links rijd gaat remmen tot bijna stilstand om achter de rechtsfietsende persoon te gaan fietsen.
- Bij stoplicht op rood op een drukke fietspadkruising fietspad blokkeren van andere kant die wel groen heeft
Dit herken ik eigenlijk niet dat één verkeerslicht op groen gaat en de ander niet op een tweerichtingsfietspad. Blijf op je eigen baan het is niet voor niets dat er doorgetrokken strepen zijn op kruisingen.
Ik wil hier nog even op aanvullen is het foutief of niet gebruiken van fietsverlichting. Er zijn mensen die geen fietsverlichting gebruiken of soms nog erger een ROOD lampje voor gebruiken en/of een WIT lichtje aan de achterkant. Zeer verwarrend want je weet het immers maar nooit met fietsers of ze niet tegen het verkeer in fietsen.
- Mensen op eclectische fietsen die harder fietsen dan ze eigenlijk kunnen overzien en daardoor veel te laat remmen of geen ervaring hebben met inhalen en totaal mijn snelheid onderschatten.
- Het tegen het verkeer in fietsen (hierboven ook al genoemd) maar dan vooral door ouders met kinderen en dan de kinderen het verkeerd aanleren waardoor het over een aantal jaar nog veel erger gaat worden.
pi_164170333
Fietsers die tijdens het fietsen met hun mobieltje aan het spelen zijn. :(
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator dinsdag 2 augustus 2016 @ 11:25:59 #18
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_164172361
De oplossing is om een wielrenfiets te kopen.
Dan sta je boven alle regels en kun je gewoon doorfietsen.
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_164172392
Spoedremming :')
pi_164172612
Goede klacht.

HIer mogen we allemaal we een voorbeeld aan nemen.
pi_164173437
Als iemand die ook veel fietst ben ik het eens met je klacht. Een subklacht hier zijn voetgangers, het lijkt wel of die nog minder opletten dan fietsers, en dan ook nog beledigd doen als je nog net weet te remmen en ze bijna aanrijdt omdat ze zonder op of om te kijken een straat oversteken :(
pi_164173463
Of NOG erger, dat je ze bijna aanrijdt, nog net weet te remmen, en dat ze dan zo'n beetje dom lacherig doen. Volgende keer ga ik haar harder trappen, niet remmen, kutwijf :(
pi_164174031
Als fietsers vind ik automobilisten het ergst.

- Nooit voorrang geven als je dat overduidelijk wel hebt, zelfs als het regent.
- Geen richting aangeven met hun licht, alsof ze niet weten dat het bestaat. Geen idee welke kant ze op gaan...
- Veelste hard rijden op plaatsen waar dat niet mag.

Scooters en fietsers zijn er ook wel veel asocialen. Maar de automobilisten zijn bijna allemaal varkens op de weg..
pi_164181213
Hier ook een fietser die zich regelmatig ergert aan andere fietsers. Geen richting aangeven staat waarschijnlijk toch wel op nummer 1, niet houden aan voorrangsregels zeker wel nummer 2 dan. Geen licht aan hebben is ook enorm irritant.. kinderen die maar doen waar ze zin in hebben is ook ergerlijk, maar vooral ook mensen die dat dan gaan verdedigen met tja het zijn KINDEREN. Dan nog is het irritant wanneer ze heen en weer slingeren, gewoon zonder te kijken het pad oprijden, aan de verkeerde kant rijden, zomaar ineens stoppen of wat voor onvoorspelbare actie ze dan ook uitvoeren. Nou houd ik zelf wel overal rekening mee en heb ik nog nooit ergens tegenaan gezeten omdat ik altijd nog wel op tijd kan stoppen, maar irritant is het wel.

In de stad hier ook wel een mooie situatie waarbij er een oversteekje met verkeerslicht zit met, aan het eind haaientanden. De fietsers die oversteken moeten dus voorrang geven aan de fietsers die al op het pad aan de andere kant rijden. Hoe vaak dat al niet tot bijna aanrijdingen heeft gezorgd... ze komen daar vaak met hele groepen oversteken en knallen gewoon door :N
Eentje was nog wel zo netjes om te roepen dat ze idd fout zat, toen ik dus op de rem moest.

Ook irritant: automobilisten die uit een parkeervak oid komen rijden en mij als fietser over het hoofd zien, of misschien wel gewoon denken: die fietser stopt maar. Geen voorrang geven aan fietsers op de rotonde is ook een grote ergernis. Denken dat ze vanuit een uitrit van rechts toch voorrang hebben... en auto's massaal geparkeerd op de fietsstrook :(

Ook voetgangers kunnen er idd wat van, zie vaak dat ze voor auto's wel wachten met oversteken, maar op mij als fietser vervolgens niet. Of gewoon zonder uberhaupt te kijken de straat op lopen, dat is dan meestal wel in wat minder drukke woonwijken, maar toch. Ook irritant is dat sommige voetgangers op plekken zonder stoep tegen de richting in gaan lopen en andere dan weer niet. En hardlopers die uberhaupt niet op de stoep willen lopen...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_164181325
Mijn allergrootste ergernissen zijn fietsers, appers en alchohollisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')