Ik vind fietsen over het algemeen heerlijk en we hebben hier gewoon zeer goede fietsinfrastructuur. Maar de fietsers in het algemeen denken dat een goede fietsinfrastructuur een reden is om roekeloos te rijden en verkeersregels te negeren. Als ze in landen zouden fietsen zonder goede fietsinfrastructuur zouden ze allang onder een auto liggen.
Ik zelf fiets heel veel en fiets ook naar bestemmingen met een afstand waar veel mensen de auto of OV nemen. Ik ben daardoor redelijk getraind op de fiets en kan met weinig moeite een redelijke snelheid fietsen. En vaak kom je dan gedrag tegen waar je als zeer bewuste fietser heel erg aan ergert:
- Op zaterdagmiddag zijn er altijd kortharige viesdikke Ria's naast elkaar rijden op een druk fietspad bij een winkelgebied.
- Afslaan zonder hand uit te steken en zonder te kijken over je schouder om te kijken of er ander verkeer is: mag ik gelijk spoedremming doen en mijn remkabels verneuken
- Ik ben lekker aan het fietsen met goede snelheid op een lange rechte stuk fietspad waar ik voorrang hebt, fietsers van fietspaden links en rechts hebben haaientanden, maar kijken niet en negeren haaientanden en gaan kruising op: weer spoedremming. Bijna aanrijding toen ik vroeger voor het eerst dat stukje ging fietsen, tegenwoordig verminder ik alvast de snelheid enorm als ik zo'n iemand aan zie fietsen. Heb je een lekker lange rechte stuk kan je niet lekker doorfietsen

- Inhalen, maar niet genoeg snelheid maken en dan aan de linkerkant van fietspad blijven plakken, zodat je fietspad blokkeert voor degene die wel met goede snelheid inhalen.
- Bij stoplicht op rood op een drukke fietspadkruising fietspad blokkeren van andere kant die wel groen heeft
Mensen kom op zeg. Als je auto rijdt kijk je toch ook voordat je van baan wisselt of afslaat en geef je ook richting? Waarom dan niet op de fiets? En het zijn toch wel allemaal volwassenen die zo roekeloos fietsen, dus je gaat me niet vertellen dat ze allemaal de verkeersregels niet kennen omdat ze geen rijbewijs hebben gehad.
TL;DR: Fietsers die de verkeersregels negeren en zo een gevaar vormen
[ Bericht 1% gewijzigd door hemarookworst op 01-08-2016 23:41:28 ]