Maar het kan dus wel? Of blijven de kosten gelijk omdat het solderen zo lastig is. Vraag het me gewoon af omdat hij zei dat het niet kon en ik geen reden kan bedenken waarom niet.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:52 schreef Makrolon het volgende:
Het is wel lastig ja, je zou t ook dicht kunnen Kitten als t niks mag kostrn
Nee helaasquote:
Ik zou mij wel afvragen of ik 30 jaar oud zink zou willen laten zitten als een deel al verrot is.quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:42 schreef BTKlus het volgende:
Oud zink en nieuw zink kan je wel aan elkaar solderen als je maar goed schoonmaakt en het juiste vloeimiddel gebruikt.
Voor een beetje oplappen zie je ook wel mensen die bitumenband met aluminium folie gebruiken bijvoorbeeld om een losgeraakte naad dicht te maken.
Zink van 30 jaar oud kan je niet solderen. Vaak is het zo dun, dat de soldeerbout er zo doorgaat.quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:42 schreef BTKlus het volgende:
Oud zink en nieuw zink kan je wel aan elkaar solderen als je maar goed schoonmaakt en het juiste vloeimiddel gebruikt.
Voor een beetje oplappen zie je ook wel mensen die bitumenband met aluminium folie gebruiken bijvoorbeeld om een losgeraakte naad dicht te maken.
Dat is zeker waar. Beter helemaal goed dan halfslachtig.quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zou mij wel afvragen of ik 30 jaar oud zink zou willen laten zitten als een deel al verrot is.
En als de centen belangrijk zijn, kun je in overleg misschien wat dingen besparen door het zelf te doen (oude zooi verwijderen bv, en de ijzerboer houd wel van zink als je één in de buurt hebt.), en vraag gerust 3 of 4 verschillende offertes aan om te vergelijken.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:00 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Beter helemaal goed dan halfslachtig.
Dit is denk ik een klusje voor de VVE.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:50 schreef schaakkipje het volgende:
Mijn onderburen hebben lekkage door slecht zinkwerk op mijn balkon. Ik moet dit op korte termijn laten vervangen.
Duidelijk, dank je.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:48 schreef schaakkipje het volgende:
[ afbeelding ]
Niet mijn balkon, maar het lijkt er precies op.
En het is geen VvE omdat zink een afwerklaag is die onder eigen verantwoordelijkheid valt.
Zo staat dat in onze splitsingsakte in ieder geval.
De loodgieter zegt: bitumen is brandgevaarlijk en dat het onverstandig is, want zacht en het balkon wordt veel gebruikt enzovoort. Het was een heel verhaal. Voor hem is het zink of niets. Hij zei ook dat er gaten en scheuren in het zink zaten. Dat kon hij bij de dorpel zien.quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Duidelijk, dank je.
Hier kun je prima met bitumen werken, is een stuk goedkoper dan zink.
Maar dan zou ik wel kwaliteitsspul kopen en niet dat dunne spul uit de bouwmarkt, dat is al een ramp om mee te werken zo dun is dat.
En aangezien het belast gaat worden is dikker spul echt een must.
Of zoals eerder al gezegd is de naden afplakken met die bitumentape.
Als het zink ook op andere plekken dan de naden lekt is dat uiteraard niet afdoende.
Zink, lood en loodslabben. Alles afvoeren en ook alle tegels enzo weghalen en dan op maat terugplaatsen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:17 schreef hottentot het volgende:
Als het alleen om een nieuwe zinklaag en eventueel wat lood gaat op zo'n balkon, vind ik 2700,- best wel fors aan de prijs.
Dat geloof ik niet, ik was al dik 500 kwijt voor 18 mtr. Alleen materiaal.quote:Op maandag 1 augustus 2016 19:08 schreef Mute_Me het volgende:
Zo dat is best duur, daarvoor heeft de vve hier 72m dakgoot laten vervangen (zink) en geschilderd.
Dit alles met een hoogwerker (duur dingetje om te huren).
Ben het niet met hem eens.quote:Op maandag 1 augustus 2016 16:03 schreef schaakkipje het volgende:
[..]
De loodgieter zegt: bitumen is brandgevaarlijk en dat het onverstandig is, want zacht en het balkon wordt veel gebruikt enzovoort. Het was een heel verhaal. Voor hem is het zink of niets. Hij zei ook dat er gaten en scheuren in het zink zaten. Dat kon hij bij de dorpel zien.
Dan zal jij ook wel geen lood kunnen solderen of wel?quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:00 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Zink van 30 jaar oud kan je niet solderen. Vaak is het zo dun, dat de soldeerbout er zo doorgaat.
Een beetje vakman weet dit, en zal de klant ook adviseren om het zink te vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |