Ik heb een beetje een vaag probleem met de ventilator van de verwarming/airco, en ik hoop dat iemand hier mij op weg kan helpen

Een tijdje geleden hield de fan (ventilator?) van mijn Mercedes A ermee op tijdens een wat langere rit. Als ik mijn hand dichtbij de luchtuitlaat leg voelde ik wel een koele bries van de airco, maar echt lucht kwam er niet uit, dus de temperatuur in de auto werd langzaam maar zeker erg warm. Nadat de auto een tijdje had uitgestaan deed alles het weer zoals het hoort. Echter na ongeveer een uur rijden hield 'ie weer op met blazen.
De garage heeft eerst de kachelmotor vervangen, en toen dit niet het probleem had verholpen, de weerstand. De fans gingen weer als een tierelier, ook tijdens langere ritten! Hoera!
Tot gister. Na weer ongeveer een uur rijden stopte de koele luchttoevoer weer. Airco aan en uit zetten, andere standen aanzetten, niets helpt. Ik hoor wel "iets" van geluid, alsof er lucht geblazen wordt, maar ik voel geen enkele luchtstroom.
De auto heeft toen enkele uren stilgestaan, en tijdens de terugrit werkte alles weer naar behoren, de gehele rit (3 uur ongeveer), maar in alle eerlijkheid heb ik toen de verwarming wel wat hoger gezet, want het was inmiddels al best fris

Het is dus een beetje lastig voor de monteurs bij de garage om te testen. Ze kunnen moeilijk een uur rond gaan rijden op de snelweg om te testen of de fans het wel of niet doet/blijven doen.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?