abonnement Unibet Coolblue
pi_463760
Reportage over realitysoap zoals BB en survivor.
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  zondag 12 november 2000 @ 23:21:26 #2
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_464781
Nog maar even omhoog omdat het er nu op is. Gaat nu over de britse BB.

Ook al een paar beelden van Bart en Bart en Sabine gezien.

Termen:
* Psychologisch beschadigd het de deelnemers, maar ook de kijkers.
* Pyschologische hogedrukpan.

  zondag 12 november 2000 @ 23:32:09 #3
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_464802
Ze lieten ook een stukje uit Zweden zien waar het dus echt knokken was. Ze gingen elkaar met ijzeren staven te lijf.

Samenvatting tot nu toe. Producers zetten je neer zoals ZIJ willen. Ze kunnen iemand heel anders neerzetten, ookal ontkennen ze dit zelf. De 2 deelnemers die aan het woord zijn vinden na afloop dat ze een beetje gebruikt zijn. Nasty Nick geniet nu wel van z'n bekendheid. Een ander meisje, Melanie, die een beetje is neergezet als de sexbom juist helemaal niet.

pi_465107
Dat met die ijzeren staaf zag er wel heavy uit ja , maar leek niet echt op een BB huis , leek wel of ze ergens in een zaal stonden.

Uitzending ging dus vooral over de ethische kant van reality tv.
Ze waren zeer kritisch , en het viel me op dat ook de britse ex BB bewoners ook nogal negatief waren naar de redactie toe , kon me daardoor niet aan de indruk ontrekken dat het "spelletje" daar in engeland heel wat harder gespeeld is.

Ze zeiden ook dat het exploiteren van relaties tot geweld kan leiden en gaven jerry springer en een paar soortgelijke amerikaanse shows hier als voorbeeld voor.
Ze vroegen springer wat hij hiervan vond en die zei natuurlijk dat hij tegen censuur was en wees op de eigen verantwoordelijkheid.
Ook vertelde hij dat als je iedereen die op tv kwam van te voren tot in de puntjes zou moeten screenen , je dan geen tv meer zou kunnen maken.

De "controller" van de BBC vertelde dat BB nooit op de BBC zou kunnen , castaway2000 kan volgens haar wel omdat ze dit meer zag als een sociologisch project , waarbij ook geen hoofdprijs te verdienen is.
Volgens mij wilde ze hier mee zeggen dat de hele insteek daardoor anders was en ze daarom minder geneigt waren om als productie mensen tegen elkaar uit te spelen.
Dit laatste vond ik wel een beetje onzin want er werden volgens mij zeer zeker wel spelletjes gespeeld met die mensen (trouwens vond ik castaway2000 wel het boeiendste reality programma wat ik totnu toe gezien heb , er zat daar een persoon in die seki en ed zouden doen verbleken.... die begon camera mensen en zelfs de redactie te bedreigen).

Verder hadden ze nog te melden dat de verandering die tv (en internet) ondergaan wel heel snel gaan en dat dit soort programma's 5 jaar geleden nog ondenkbaar zouden zijn.
Als volgende stap in deze "ontwikkeling" namen ze het nieuwe jerry springer format als voorbeeld , waarbij de mensen thuis (bij het trailerpark dus) gefilmt gaan worden.
Tot slot vroegen ze zich af of deze ontwikkeling uiteindelijk zou kunnen leiden tot "public executions".

When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')