omdat je volgens mij met gnk/farmacie (bijna) alles kan wat je met bmw kan, maar omgedraaid niet, want gnk en farmacie zijn beroepsopleidingen, daarom wil ik bijv ook geen farmaceutische wetenschappen doen, want daarmee haal je ook geen dokters-/apothekersdiploma :pquote:Op zaterdag 30 juli 2016 21:54 schreef Scuidward het volgende:
Waarom staat biomedische wetenschappen niet in je lijstje?
Je zegt dat je o.a. kijkt naar biologie, creativiteit, en afwisseling. En ook naar salaris. Ik betwijfel of farmacie moeilijker is dan geneeskunde. Geneeskunde is echt veel stampwerk, ligt je dat dan is farmacie inderdaad moeilijker, omdat je daar inderdaad ook wel aardig wat chemische kennis moet opdoen. Maar beide studies lijken mij in essentie niet echt biologisch. Vandaar dat ik BMW miste. Hoeveel creativiteit verwacht je bij geneeskunde? Of bij farmacie? Ook zou ik mij in eerste instantie niet volledig richten op salaris, als wel op baankansen. Je moet toch eerst de 5 jaar studie zien te doorlopen, en dat doe je niet alleen met een salaris in je achterhoofd, maar ook met je interesse voor hetgeen je studeert.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:28 schreef slangen het volgende:
[..]
omdat je volgens mij met gnk/farmacie (bijna) alles kan wat je met bmw kan, maar omgedraaid niet, want gnk en farmacie zijn beroepsopleidingen, daarom wil ik bijv ook geen farmaceutische wetenschappen doen, want daarmee haal je ook geen dokters-/apothekersdiploma :p
daarbij verdient bmw niet heel goed volgens mij?
ja ik vind heel veel leuk en interessant, waaronder het medische veld, en daar verdien je het meeste. het is dus interessant, leuk en goed betaald (denk ik?), vandaar dus :pquote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:40 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Je zegt dat je o.a. kijkt naar biologie, creativiteit, en afwisseling. En ook naar salaris. Ik betwijfel of farmacie moeilijker is dan geneeskunde. Geneeskunde is echt veel stampwerk, ligt je dat dan is farmacie inderdaad moeilijker, omdat je daar inderdaad ook wel aardig wat chemische kennis moet opdoen. Maar beide studies lijken mij in essentie niet echt biologisch. Vandaar dat ik BMW miste. Hoeveel creativiteit verwacht je bij geneeskunde? Of bij farmacie? Ook zou ik mij in eerste instantie niet volledig richten op salaris, als wel op baankansen. Je moet toch eerst de 5 jaar studie zien te doorlopen, en dat doe je niet alleen met een salaris in je achterhoofd, maar ook met je interesse voor hetgeen je studeert.
Overigens meende ik dat veel mensen farmacie kiezen als ze uitgeloot zijn voor geneeskunde, maar dat terzijde.
Dit klopt inderdaad. Wie de opleiding geneeskunde heeft gedaan kan prima mee in het veld van de biomedische wetenschappen, genoeg artsen die trouwens ook promoveren om op die manier makkelijk een opleidingsplek te krijgen. Andersom kan echter niet, een biomedisch wetenschapper mag niet het beroep van arts uitvoeren.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:28 schreef slangen het volgende:
[..]
omdat je volgens mij met gnk/farmacie (bijna) alles kan wat je met bmw kan, maar omgedraaid niet, want gnk en farmacie zijn beroepsopleidingen, daarom wil ik bijv ook geen farmaceutische wetenschappen doen, want daarmee haal je ook geen dokters-/apothekersdiploma :p
Nou, "prima"... bij mijn onderzoeksstage voor geneeskunde vond ik mijn kennis/ervaring/vaardigheden op het gebied van statistiek wel heel mager vergeleken met mijn biomedische medestudenten. Ik had welgeteld een practicum van 1 uur over SPSS gehad, zij meerdere weken.quote:Op zondag 31 juli 2016 00:22 schreef Shreyas het volgende:
Dit klopt inderdaad. Wie de opleiding geneeskunde heeft gedaan kan prima mee in het veld van de biomedische wetenschappen
Veel statistiek kun je je ook eigen maken tijdens je onderzoeksstage, als dat het enige is. Bovendien verschilt dit nogal per universiteit.quote:Op zondag 31 juli 2016 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
Nou, "prima"... bij mijn onderzoeksstage voor geneeskunde vond ik mijn kennis/ervaring/vaardigheden op het gebied van statistiek wel heel mager vergeleken met mijn biomedische medestudenten. Ik had welgeteld een practicum van 1 uur over SPSS gehad, zij meerdere weken.![]()
ja eentje, daarvan had ik deze indrukken gekregen, maar ik wil juist niet stom kiezen dus wat zijn de misvattingen dan :pquote:Op zondag 31 juli 2016 01:04 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ben je al op open dagen of meeloopdagen geweest? Je lijkt nu op basis van wat misvattingen en eerste indrukken te willen kiezen.
"Lijken opensnijden" staat bijvoorbeeld helemaal niet op de voorgrond bij geneeskunde. Anatomie is maar een klein onderdeel van de studie, en bij de meeste snijzaalpractica mag je helemaal niet zelf snijden. Je krijgt dan bijvoorbeeld een arm op tafel die al is geprepareerd waardoor je de bloedvaten, zenuwen, spieren en pezen goed kan zien. Die arm gaat na afloop terug in de conserveer-vloeistof en wordt jarenlang opnieuw gebruikt.
[..]
Nou, "prima"... bij mijn onderzoeksstage voor geneeskunde vond ik mijn kennis/ervaring/vaardigheden op het gebied van statistiek wel heel mager vergeleken met mijn biomedische medestudenten. Ik had welgeteld een practicum van 1 uur over SPSS gehad, zij meerdere weken.![]()
Nee hoor, die bereidingen worden steeds vaker op een centrale plek in Nederland gemaakt. De belangrijkste taak van de openbare apotheker is het controleren van de recepten van de arts: klopt de dosering, is er geen wisselwerking met de andere medicijnen van deze patiënt, is de patiënt niet allergisch voor deze stof, mag de patiënt dit wel gebruiken nu ze zwanger is? etc.quote:Op maandag 1 augustus 2016 03:23 schreef IDkaart het volgende:
Farmacie: Ik wilde dit in 3 en 4 vwo heel graag gaan studeren. Tot ik op een informatieavond van de studie erachter kwam dat het een beetje "achter in de apotheek mengseltjes brouwen" is. Niks voor mij.
Dit is waar, toen ik begon aan de studie waren de baankansen nog fantastisch en toen ik afstudeerde zat een recordaantal basisartsen in de WW.quote:Geneeskunde: Als je het mij vraagt, moet je deze studie alleen doen als je al vanaf je kindertijd dokter wilt worden. Er zijn veel te veel artsen i.o. in Nederland, wat je terugziet in de baankansen.
Dat kun je met gnk ook, tov farmacie. Ook geen erg moeilijke studie. Vergt wel uithoudingsvermogen want duurt lang. Als basisarts heb je nog steeds enorm veel keuze. Maar met de meeste vervolgtrajecten raak je voor lange tijd en mogelijk je hele carriere je onafhankelijkheid kwijt.quote:Op zaterdag 30 juli 2016 22:28 schreef slangen het volgende:
[..]
Tsja, naïeve leerlingen op het vwo die van hun ouders geneeskunde moeten doen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 06:11 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Dit is waar, toen ik begon aan de studie waren de baankansen nog fantastisch en toen ik afstudeerde zat een recordaantal basisartsen in de WW.
Nee, niemand kan voor jou die keuze maken. Heb je nog concrete vragen?quote:
ja wat je na farmacie kan doen vooral en wat je kansen zijn op de dingen die je kan doen enzo en of ik in wat ik hierboven heb gezet iets fout heb gezegd en of iemand nog tips daarbuiten heeft :pquote:Op zondag 7 augustus 2016 18:51 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Nee, niemand kan voor jou die keuze maken. Heb je nog concrete vragen?
quote:"Lijken opensnijden" staat bijvoorbeeld helemaal niet op de voorgrond bij geneeskunde. Anatomie is maar een klein onderdeel van de studie, en bij de meeste snijzaalpractica mag je helemaal niet zelf snijden. Je krijgt dan bijvoorbeeld een arm op tafel die al is geprepareerd waardoor je de bloedvaten, zenuwen, spieren en pezen goed kan zien. Die arm gaat na afloop terug in de conserveer-vloeistof en wordt jarenlang opnieuw gebruikt.
kom je nog terugquote:Op zondag 7 augustus 2016 23:16 schreef ssebass het volgende:
Ik kom hier later nog wel even terug. Heb ervaring met beiden.
Oh ja topic was een beetje weggezakt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop