Even tijd voor de snackbardeskundige...
In de eerste plaats zou ik denken: als het je niet aanstaat koop je een patat zonder en spuit je je eigen tube er over leeg, in hoeverre dat wordt gewaardeerd. Je kunt de zooi ook mee naar huis nemen.
Ook ik dacht vroeger zo, maar dat was meer omdat ik liever mayo had dan fritessaus. Fritessaus is iets dat uit de tweede wereldoorlog stamt, toen er tekort was aan spullen.
Maar het werkt niet zo. Want wat blijkt: ik bestelde een patatje zonder en een patatje pindasaus. Thuis bleek dat het patatje zonder veel en veel minder patat had dan de patat pindasaus. De laatste was echt een berg.
Nu de berekening. Ik heb de menukaart van mijn lokale snackbar erbij gepakt van internet.
Er staat trouwens geen mayonaise, maar frietsaus! Dus dat is ok.
Kost 40 cent, wat jij een kloddertje noemt. Het woord goor is jouw woord.
Maar goed we gaan door.
Googelen naar een emmer frietsaus. Schijnt ook nog verschil in te zitten. We nemen de duurste: 12 euro voor 10 liter, dat is 12 cent voor 100 ml. Een bakje in het plastic patatbakje is ongeveer 120 ml. Even snel rekenen: kostprijs: voor een klodder (wat jij noemt): 14 cent.
Is 26 cent verschil. Mwah..... Daarvoor zit je in een tent waarvan je de huur niet hoeft te betalen, het personeel niet hoeft te betalen, de installatie niet, het frituur niet hoeft op te warmen, de schorten niet hoeft te wassen en de boel niet hoeft schoon te maken om 23 uur.
Ik vind je een beetje een zeurpiet.
Waar je wel een punt hebt is dat ze in plaats van frietsaus mayo moeten serveren, dat vind ik ook.
Ik ga trouwens straks even naar snackbar...