abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 4 september 2016 @ 13:18:39 #101
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_165078434
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 13:15 schreef hermelien1989 het volgende:
Zie elk kantje als een afgerond projectje. Alleen is dit een groter project dat uit meerdere afgeronde kleine projectjes bestaat ;)

Zo bekijk ik in ieder geval mijn grote projecten

Tranquility heeft bv 35 bladzijdes (al is een gedeelte daarvan maar een paar regels)
Zo bekijk ik het ook. Alleen bij de pokemon niet. Daar is iedere pokemon een projectje maar die heeft 224 pagina's.
pi_165078529
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 13:15 schreef hermelien1989 het volgende:
Zie elk kantje als een afgerond projectje. Alleen is dit een groter project dat uit meerdere afgeronde kleine projectjes bestaat ;)

Zo bekijk ik in ieder geval mijn grote projecten

Tranquility heeft bv 35 bladzijdes (al is een gedeelte daarvan maar een paar regels)
Dat is wel een goede manier om er tegenaan te kijken. Ik vind borduren altijd geweldig om te doen, alleen meerdere pagina's schrikken me af. Met dit oogpunt niet. Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165092072
Blauw, blauw en nog is blauw. 31 kleurtjes blauw.



Wow erg grote foto. O weet niet hoe ik dit moet verkleinen.
pi_165240880




Eindelijk het projectje voor mijn oma half af *O*

Nu weer terug naar tranquility en dan in mijn vakantie mezelf maar dwingen om de rest af te maken
pi_165251285
Buuuh, ik moet een heel stuk uithalen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165252789
@hermelien goed bezig.

@childofthestars o, dat vind ik zo vervelend. Probeer zoveel mogelijk aan elkaar vast te borduren. Minder kans op foutjes.
pi_165252871


Ben aan het borduren geweest met kraaltjes. Met 66 kleurtjes kralen. Waarvan je in 1 rijtje soms 20 verschillende kleuren kraaltjes nodig heb.
  woensdag 14 september 2016 @ 10:14:22 #108
350091 Ckialita
Handwerknerd en mama
pi_165313070
Leuk met die kraaltjes. Lijkt me een heel werk, maar goed, met draadjes in verschillende kleuren moet je ook telkens aan- en afhechten, dus het lijkt me niet veel tijdrovender...

Ik ben bezig met HAED Treasure Hunt Bookshelf, en ik heb nu ongeveer 1,5 pagina af (van de 40). Fotooo:

Alleen nu heb ik gisteren mijn een-na-laatste borduurnaald gebroken (maat 28 geloof ik). Hebben jullie een leuk webadres waar ik nieuwe naalden kan bestellen? De handwerkwinkel hier in het dorp had ze niet meer (en is officieel dicht maar de eigenaresse is een vriendin van me), en in de stad kom ik voorlopig niet.
pi_165313292
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 19:18 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
[ afbeelding ]

Ben aan het borduren geweest met kraaltjes. Met 66 kleurtjes kralen. Waarvan je in 1 rijtje soms 20 verschillende kleuren kraaltjes nodig heb.
Het resultaat mag er zeker wezen! Het is echt heel mooi geworden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165313306
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 10:14 schreef Ckialita het volgende:
Leuk met die kraaltjes. Lijkt me een heel werk, maar goed, met draadjes in verschillende kleuren moet je ook telkens aan- en afhechten, dus het lijkt me niet veel tijdrovender...

Ik ben bezig met HAED Treasure Hunt Bookshelf, en ik heb nu ongeveer 1,5 pagina af (van de 40). Fotooo:[ afbeelding ]

Alleen nu heb ik gisteren mijn een-na-laatste borduurnaald gebroken (maat 28 geloof ik). Hebben jullie een leuk webadres waar ik nieuwe naalden kan bestellen? De handwerkwinkel hier in het dorp had ze niet meer (en is officieel dicht maar de eigenaresse is een vriendin van me), en in de stad kom ik voorlopig niet.
Misschien bij de Pipoos? In de winkel zelf hebben ze die altijd liggen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165313607
Ik heb toen een pakketje naalden meebesteld bij garen bij happyhobby80.
pi_165313858
Ik heb ook een keer zon pakketje van 25 naalden bij HH besteld. Ideaal...
pi_165319819
Wat gaaf dat borduren met kraaltjes!

Ckialita ziet er al goed uit!

Ik heb vandaag maar weer eens mn duckhunt opgepakt. Is alweer veel te lang geleden.

Wel tussendoor voor n swap geborduurd.


[ Bericht 36% gewijzigd door annelotje op 14-09-2016 16:33:45 ]
pi_165324163
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2016 16:24 schreef annelotje het volgende:
Wat gaaf dat borduren met kraaltjes!

Ckialita ziet er al goed uit!

Ik heb vandaag maar weer eens mn duckhunt opgepakt. Is alweer veel te lang geleden.

Wel tussendoor voor n swap geborduurd.
[ link | afbeelding ]
Ziet er leuk uit!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165325003
Mooie ontwikkelingen en afgeronde projecten hierboven!
Hier even geen update, bezig geweest met andere hobby's de afgelopen weken.
pi_165325285
@annelotje leuk zeg. Staat nu ook op mijn to do list. Je hebt de kleuren aangepast of niet?
pi_165333410
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 20:38 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
@annelotje leuk zeg. Staat nu ook op mijn to do list. Je hebt de kleuren aangepast of niet?
heel slecht.. ik heb m nageborduurd van t plaatje en dus niet t patroon gekocht.
De kleuren heb ik uit mn voorraad gehaald. :)
pi_165469931
Update van de duck hunt
pi_165471255
Hij blijft tof Annelotje O+
pi_165472440
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:23 schreef annelotje het volgende:
Update van de duck hunt
[ link | afbeelding ]
Wat schattig <3
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165476227
Cool een leuke update!
pi_165488624
Poeh, hele grote vlakken wit aan het borduren. Om de één of andere reden vind ik dat altijd heel stom, omdat je het dan zo slecht ziet wat je bent opgeschoten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165489790
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:23 schreef annelotje het volgende:
Update van de duck hunt
[ link | afbeelding ]
oh wauw, die is echt vet. Waar heb je het patroon vandaan ?
pi_165490649
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 13:23 schreef annelotje het volgende:
Update van de duck hunt
[ link | afbeelding ]
Tof!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_165495784
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:38 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

oh wauw, die is echt vet. Waar heb je het patroon vandaan ?
ik heb m via etsy. Ik kocht daar t patroon van de pacman en mocht er 2 gratis uitzoeken. Bij deze verkoper https://www.etsy.com/nl/shop/StitchLine
pi_165766180
Hoi, ik meld me ook even! Ik ben gisteren begonnen aan een perenbloesem met Hommel van Thea nogwat. Gebroken wit op linnen is echt vreselijk, ik zag helemaal niks. Stimuleert niet echt, haha.
Ik zie hier veel mensen beginnen vanuit de rand en dan meerdere kleuren tegelijk. Ik doe meestal een kleur vanuit het midden en dan per kleur alles afwerken. Waarom is het jullie voorkeur (als dit zo is) om meerdere kleuren tegelijk te doen?
pi_165766388
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:00 schreef Eerin het volgende:
Hoi, ik meld me ook even! Ik ben gisteren begonnen aan een perenbloesem met Hommel van Thea nogwat. Gebroken wit op linnen is echt vreselijk, ik zag helemaal niks. Stimuleert niet echt, haha.
Ik zie hier veel mensen beginnen vanuit de rand en dan meerdere kleuren tegelijk. Ik doe meestal een kleur vanuit het midden en dan per kleur alles afwerken. Waarom is het jullie voorkeur (als dit zo is) om meerdere kleuren tegelijk te doen?
Ik doe het zelf op die manier om de groei meer te zien, plus dat ik fouten maak als ik vanuit het midden werk
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165766877
Ik werk vanuit het midden als het een werkje is zonder duidelijke rand, omdat je het dan mooier in het midden kunt krijgen. Ik begin rechts onderaan bij volledig opgevulde werken zoals de meeste Haeds, want dan heb ik toch al uitgerekend en uitgetekend waar ie moet komen te zitten met rasterlijnen.

En ik maak ook zoveel mogelijk van één kleur af :) Cross country stitching to the max! O+
pi_165766880
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:00 schreef Eerin het volgende:
Hoi, ik meld me ook even! Ik ben gisteren begonnen aan een perenbloesem met Hommel van Thea nogwat. Gebroken wit op linnen is echt vreselijk, ik zag helemaal niks. Stimuleert niet echt, haha.
Ik zie hier veel mensen beginnen vanuit de rand en dan meerdere kleuren tegelijk. Ik doe meestal een kleur vanuit het midden en dan per kleur alles afwerken. Waarom is het jullie voorkeur (als dit zo is) om meerdere kleuren tegelijk te doen?
Ik werk vanuit het midden maar maak niet direct een kleur compleet af, omdat je dan soms wel heel ver moet tellen. Dus ik ga wel zo lang mogelijk door met één kleur, tot het volgende kruisje in die kleur pas echt een eind verderop zit. Dan pak ik een andere kleur die wel aansluit.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 21:58:14 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_165779728
Als je je nou echt verveelt kun je ook altijd nog brood borduren. ;)
in de haak.
  woensdag 5 oktober 2016 @ 22:05:16 #131
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_165779958
:o
pi_165783875
Als ik tijd heb wil ik zoiets 'borduren'

https://www.yatzer.com/si(...)-Anzeri-yatzer-2.jpg

En de Escher en de kraaltjes. Borduur je die kraaltjes met dezelfde (doorzichtige?) draad?
pi_165784519
quote:
1s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 05:36 schreef -sabine- het volgende:
Als ik tijd heb wil ik zoiets 'borduren'

https://www.yatzer.com/si(...)-Anzeri-yatzer-2.jpg

En de Escher en de kraaltjes. Borduur je die kraaltjes met dezelfde (doorzichtige?) draad?
Dat is echt heel erg gaaf

Ik zou het van de kraaltjes niet weten, maar het klinkt logisch...
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165784525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 21:58 schreef trui het volgende:
Als je je nou echt verveelt kun je ook altijd nog brood borduren. ;)
Wauw.... :P Daar had iemand tijd teveel ;) Op den duur komt er ook mooi groen bij kijken als je het lang genoeg bewaard
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165785176
Ah top, dan wordt mijn manier idd door meer mensen gepraktiseerd. Geeft toch hoop, haha. Ik ga vanmiddag weer verder met de bloesem en de hommel, even een andere kleur dan wit dit keer..
pi_165789776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 09:43 schreef Eerin het volgende:
Ah top, dan wordt mijn manier idd door meer mensen gepraktiseerd. Geeft toch hoop, haha. Ik ga vanmiddag weer verder met de bloesem en de hommel, even een andere kleur dan wit dit keer..
:P Met borduren leer je echt hoeveel tinten wit en grijs er bestaan ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165797377
quote:
0s.gif Op woensdag 5 oktober 2016 11:00 schreef Eerin het volgende:
Hoi, ik meld me ook even! Ik ben gisteren begonnen aan een perenbloesem met Hommel van Thea nogwat. Gebroken wit op linnen is echt vreselijk, ik zag helemaal niks. Stimuleert niet echt, haha.
Ik zie hier veel mensen beginnen vanuit de rand en dan meerdere kleuren tegelijk. Ik doe meestal een kleur vanuit het midden en dan per kleur alles afwerken. Waarom is het jullie voorkeur (als dit zo is) om meerdere kleuren tegelijk te doen?
Ik raak meestal de tel ergens kwijt als ik probeer een kleur af te werken, als er een "gat" valt dan stap ik over op een andere kleur. Over het algemeen begin ik wel in het midden, dan plaats ik daar mijn borduur-ring en werk ik in de cirkel een logische hoek af.
pi_165797426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 14:33 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

:P Met borduren leer je echt hoeveel tinten wit en grijs er bestaan ;)
:Y Heel herkenbaar, ik neem nooit meer een werk met voornamelijk paars en blauw.
pi_165799608
Op dit moment heb ik dat met confetti... En van mijn moeder heb ik een heel mooi pakket gekregen, die in alleen maar grijstinten is... Aan de ene kant verheug ik me erop om eraan te beginnen, aan de andere kant moet ik er echt niet aan denken ;)

Maar eerst verder met de confetti
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_165816694


Hier weer eens een update van het werkje voor mijn oma.
Normaal werk ik per kleur, maar bij deze kreeg ik de motivatie niet. Nu heb ik een grid gemaakt en borduur per hokje van 10x10 en gaat het stukken beter. Maar ik ben blij als het af is :')
pi_165827913
Wordt erg mooi. En met een grid gaat makkelijker.
pi_166060094


Er zitten al 35 kleurtjes in. En ik weet het, het gaat behoorlijk traag.
Maar mijn kleine zoontje (7 maanden) gaat weer iets eerder naar bed. Dus hopelijk weer iets meer tijd.

Jullie ook nog mooie updates? Wel nog aan het borduren?
pi_166061681
Nee, heb ook niet zo veel tijd momenteel. Mijn kleine meid is nu drie maandjes oud dus nog even geduld... Straks weer volop aan het borduren
pi_166070426
Wow wat n boel kleuren!

Mijnus is finished!!
pi_166070670
Ik ben een klein dingetje tussendoor aan het borduren wat ik (nog) niet kan delen, want voor SS ;)
Haed-update komt later.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 06:47:36 #146
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_166075107
Mooie updates weer! @annelotje, wat is die leuk geworden!

update van de Escher



Ben nu bezig met blokje 82 van de 1340
pi_166075440
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 22:09 schreef annelotje het volgende:
Wow wat n boel kleuren!

Mijnus is finished!!
[ link | afbeelding ]
Wat een leukerd!
pi_166075447
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 06:47 schreef Patapon het volgende:
Mooie updates weer! @annelotje, wat is die leuk geworden!

update van de Escher

[ afbeelding ]

Ben nu bezig met blokje 82 van de 1340
Wat een confetti, maar het wordt wel erg mooi!
pi_166077771
Hoi Dames,

Wat een mooie borduurwerken allemaal!

Normaal haak ik heel veel, maar ik wilde eens wat anders doen en heb daarom afgelopen week een borduurpatroon gekocht. Bij het opzoeken naar informatie over wat voor stof ik moest kopen en waar ik goedkoop borduurgaren aan kan schaffen kwam ik op de openingspost van dit topic terecht. Super handige info voor een beginner! Ook bij doorlezen van de rest van dit topic nog wat handige info opgepikt.

Ik heb dit patroon gekocht:
https://www.etsy.com/nl/l(...)isting-shop-header-2
(en tientallen andere patronen op mijn wishlist gezet.. is dat herkenbaar?)

Ik wacht nu vol smart op de stof en garen! Ik zou het leuk vinden om voortaan met jullie mee te schrijven en mijn borduur updates te showen :)
pi_166079370
Welkom creative runner. Gaaf patroon😀 En ik hoop dat je borduren net zo leuk gaat vinden, als dat wij dat vinden.
Even een waarschuwing patronen en stof kopen kan verslavend werken. Net als borduren zelf 😮😉😂
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')