abonnement Unibet Coolblue
pi_164068882
quote:
AMSTERDAM Een Amsterdamse politieman is in mei in Enschede gearresteerd. Zijn collega's bij een politiebureau in die stad geloofden niet dat hij bij de politie werkt. Deze week deed de Amsterdammer, die vorig jaar nog bekroond werd als 'modelagent', aangifte tegen hen.

Dat meldt het NRC op basis van interne documenten en een gesprek met de Marokkaans-Nederlandse Anis Raiss (29).

Raiss werd aangehouden op het politiebureau in Enschede, nadat hij zich daar had voorgesteld als agent. Hij kreeg vervolgens van zijn collega's te horen "dat hij er helemaal niet uitziet als agent". Een brigadier die er bij werd geroepen geloofde hem ook niet en weigerde het uit te zoeken.
Meer bij RTVNH of bij NRC natuurlijk.

Dit gaat nog een flink staartje krijgen. Absurd dat dit soort zaken in 2016 nog voorkomen en heel goed dat dit nu breed in de publiciteit komt.
pi_164068911
Bizar verhaal, ik las het vanmiddag al. :N Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
pi_164068944
Hoi ik ga altijd winkelen in een allochtonen buurt ( zeg maar 80% van heel rotterdam is een allochtonen buurt, behalve de buitewijken ) , en dan heb je altijd zo een bewaker in een politieachtige kostuum in de supermarkt , die allochtoonse bewaker is dan ingehuurd tegen de probleem allochtonen!

Maar dan omdat ik een curt cobain kapsel heb word ik altijd gedriscrimineerd door zo een allochtoonse bewaker, die gaat mij dan heel de tijd extra in de gaten houden, terwijl dan een blanke agent WEL gelijk ziet dat ik geen doorsnee stelende Hollander ben... Ook denken allochtonen vaker bij een jongeman met lang haar dat dat een gay is...
pi_164068955
Nog een stukje:

quote:
Even later verschijnt een grote kale man in de deuropening. Rang: brigadier. „Wie doet hier alsof hij agent is?”, buldert hij. „Hier komen!” De man bekijkt Raiss van top tot teen. „Jij ziet er niet uit als een politieman.” Heeft hij identificatie bij zich? Nee. Raiss: „Ik zei: mijn naam is Anis Raiss, zoek het op in het systeem.” Dat gebeurt niet.

Raiss’ vader is inmiddels ook het bureau binnengelopen. „Ah”, zegt de brigadier, „je werkt zeker net als je vader bij de VAT.” Zo wordt de schoonmaakdienst van de politie in die regio genoemd – daar werkt zijn vader ook echt.

Na lang gesteggel komen ze eruit. Raiss mag inderdáád aangifte doen op het bureau. Maar niet nu. Hij moet maar een nieuwe afspraak maken. De brigadier verdwijnt weer naar achter. „Dinsdag om 10.30 uur”, zegt de agente achter de receptie. „Kun je zo vroeg opstaan?”
pi_164068958
Weer een half bericht, deze persoon stond herrie te trappen op het bureau in twente en kon zich ok niet legitimeren. Wat ben je dan ook een pannekoek als je als agent niet eens een legitimatie op zak hebt. _O-

http://www.ad.nl/nieuws/m(...)ge-afkomst~a5b92a14/
pi_164068979
En nog een stukje:

quote:
Vier dagen later krijgt hij bericht van zijn chef in Amsterdam. „Bereid je vast voor op maatregelen”, zegt zij. Raiss krijgt twee weken gedwongen verlof in het kader van onderzoek. Hij moet zijn dienstwapen inleveren en in gesprek met de VIK, de afdeling Veiligheid, Integriteit en Klachten, zeg maar de Nederlandse internal affairs. „Ik was verdachte.”

Tot de camerabeelden worden bekeken. De volgende dag krijgt hij zijn chef alweer aan de lijn. Ze klinkt vrolijk. „Anis, we hebben alles gezien. Het valt allemaal wel mee!” Raiss mag direct weer aan het werk. Over repercussies tegen degenen die hem arresteerden wordt niet gerept.
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:11:49 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164068991
quote:
door de stress heeft hij moeite met slikken, zegt hij. Hij is net bij een psycholoog geweest. PTSS, heeft die geconstateerd: een posttraumatische stress-stoornis. Twee maanden geleden gebeurde het, en sindsdien zit hij ziek thuis.
Van een dagje cel :')
quote:
Heeft hij identificatie bij zich? Nee. Raiss: „Ik zei: mijn naam is Anis Raiss, zoek het op in het systeem.” Dat gebeurt niet.
Alsof je daar als burger mee wegkom, dan laden ze je ook gewoon in.
pi_164068994
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Van een dagje cel :')

[..]

Alsof je daar als burger mee wegkom, dan laden ze je ook gewoon in.
Gearresteerd als je je id-kaart niet bij je hebt?
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:14:00 #9
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164069019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:12 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gearresteerd als je je id-kaart niet bij je hebt?
In combinatie met het jezelf voordoen als agent? Nog nooit geprobeerd maar lijkt me kwalijker dan je enkel niet kunnen identificeren.
pi_164069023
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Van een dagje cel :')

[..]

Alsof je daar als burger mee wegkom, dan laden ze je ook gewoon in.
En dan 2 maanden later aangifte doen?
pi_164069026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:14 schreef Woelwater het volgende:

[..]

In combinatie met het jezelf voordoen als agent? Nog nooit geprobeerd maar lijkt me kwalijker dan je enkel niet kunnen identificeren.
Deze man is hoofdagent.
pi_164069030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:04 schreef Physsic het volgende:
Bizar verhaal, ik las het vanmiddag al. :N Ik ben benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Ik kan me niet echt voorstellen dat er een andere kant is die dit soort idioterie rechtvaardigt.
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:15:41 #13
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164069043
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Deze man is hoofdagent.
Dat kon hij dus niet aantonen.
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:15:57 #14
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_164069048
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:08 schreef Basp1 het volgende:
Weer een half bericht, deze persoon stond herrie te trappen op het bureau in twente en kon zich ok niet legitimeren. Wat ben je dan ook een pannekoek als je als agent niet eens een legitimatie op zak hebt. _O-

http://www.ad.nl/nieuws/m(...)ge-afkomst~a5b92a14/
Wat is dat voor rare interpretatie?
pi_164069054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:15 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat kon hij dus niet aantonen.
Het computersysteem kan dat dus wel.
pi_164069059
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:15 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat is dat voor rare interpretatie?
De "hij is Marokkaan dus zal het er wel naar gemaakt hebben want zo wordt een normaal iemand niet behandeld"-interpretatie.
pi_164069075
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:08 schreef Basp1 het volgende:
Weer een half bericht, deze persoon stond herrie te trappen op het bureau in twente en kon zich ok niet legitimeren. Wat ben je dan ook een pannekoek als je als agent niet eens een legitimatie op zak hebt. _O-

http://www.ad.nl/nieuws/m(...)ge-afkomst~a5b92a14/
Er staat helemaal niks over herrietrappen in je link? Of ik zie iets over het hoofd.
NEE!
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:18:05 #18
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_164069078
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De "hij is Marokkaan dus zal het er wel naar gemaakt hebben want zo wordt een normaal iemand niet behandeld"-interpretatie.
Ja, maar z'n broertje kwam toch aangifte doen? Of lees ik dat nou verkeerd? :')

Wat valt daar dan aan herrie trappen uit op te maken?
pi_164069092
Ik snap niet voor wat hij nou precies in contact kwam met die politieagenten?
pi_164069093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:18 schreef hugecooll het volgende:
Ja, maar z'n broertje kwam toch aangifte doen? Of lees ik dat nou verkeerd?

Wat valt daar dan aan herrie trappen uit op te maken?
Marokanen hebben vaak kort lontje ook hey!
pi_164069100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:18 schreef Wimperkruller het volgende:
Ik snap niet voor wat hij nou precies in contact kwam met die politieagenten?
quote:
De Amsterdamse agent begeleidde in Enschede een aangifte van z'n broertje, dat net als zijn familie in Twente woont. Toen hij zich bekend maakte als agent werd dat niet geloofd. Raiss kon zich niet legitimeren. De politie weigerde volgens hem zijn naam in het interne systeem op te zoeken.

AD
NEE!
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:20:03 #22
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_164069111
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De "hij is Marokkaan dus zal het er wel naar gemaakt hebben want zo wordt een normaal iemand niet behandeld"-interpretatie.
Lijkt me eerder deze interpretatie:
quote:
Ze zagen alleen een Marokkaan. Wanneer ik als blonde jongen dat bureau was binnengelopen, dan was dit allemaal niet gebeurd
.
Ik ben een Marokkaan dus dan moet het wel racisme/discriminatie zijn.
pi_164069118
Ik heb verder sowieso geen positief beeld van politieagenten als je ziet wat voor types politieagent zijn.
  donderdag 28 juli 2016 @ 17:20:46 #24
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_164069122
Ik kan uit dit verhaal niet opmaken of deze agent zich helemaal niet kon legitimeren, of dat hij zich niet als agent kon legitimeren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_164069130
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Lijkt me eerder deze interpretatie:

[..]

.
Ik ben een Marokkaan dus dan moet het wel racisme/discriminatie zijn.
Nja, welke andere conclusie kan je trekken als je dit te horen krijgt

quote:
De Marokkaans-Nederlandse politieagent zou van zijn collega's te horen hebben gekregen 'dat hij er helemaal niet uitziet als agent'.
Of het echt zo gezegd is is maar afwachten.
NEE!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')