abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 15:39:02 #51
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_164067318
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 11:42 schreef Blik het volgende:
Interessant topic, mijn schoonmoeder wil dit gaan doen. Huis verkopen en in de camper gaan wonen die ze al hebben. Ze heeft een soort van ideaal geromantiseerd idee hierbij waarbij ze volgens mij niet aan een aantal praktische problemen denkt.

- Camperen kost ook geld, ze denkt dat het allemaal gratis is. Maar in feite woon je niet je hele leven aan de kant van de weg maar voornamelijk op een camping met faciliteiten waar je voor betaald
- Weg van de kleinkinderen, ze kan de kleinkinderen nu al nauwelijks 2 weken missen
- Ze kan niet tegen hitte, zie het maar koel te houden in een camper zonder airco
- Je leeft op een aantal vierkante meter, met je partner. Ze kan nu altijd terugvallen op haar huis na een aantal dagen/weken camper waar de rest van de inboedel staat en waar je meer ruimte uit elkaar hebt. Dat is er dan niet meer
- Post adres (al besproken hierboven)
- Bed zit bovenin, hoe ga je om met fysieke ongemakken? Dat betekent een nieuwe camper kopen in hun geval
- In het buitenland kan het ook slecht weer zijn, en dan heb je dus nul leefruimte

Wij proberen het in ieder geval uit haar hoofd te praten, helemaal omdat met de huidige rentes en huizenprijzen het helemaal niet loont voor haar om het huis te gaan verkopen. Pas in 2022 (wegens afkoopregeling van hypotheek) zou ze het kunnen overwegen. Maar dan is ze al 70 jaar oud.

Maar ik begrijp dat dit anders is als je jong bent, maar dan nog denk ik dat je er niet te geromantiseerd over moet nadenken
Je schoonmoeder kan natuurlijk ook het koophuis verhuren en pas later verkopen om onder die afkoopregeling uit te komen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_164067500
Ik denk er ook over om zo'n mini oplossing met een VW Caddy of zo te doen. Maar dan blijft mn huis er wel naast. Geen extra auto nodig dan.

Lekker onopvallend kunnen kamperen bij een natuurterrein of legaal op een camperplaats. De auto is dan ook geschikt voor normaal gebruik zoals woonwerkverkeer en boodschappen doen. Ik werk maar een paar dagen per week, de rest van de week dan op een leuke plek in NL zitten. Weekendzwerver worden dus :-) Over ruim een jaar wil ik daar mee beginnen.
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:55:04 #53
62913 Blik
The one and Only!
pi_164067611
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:39 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Je schoonmoeder kan natuurlijk ook het koophuis verhuren en pas later verkopen om onder die afkoopregeling uit te komen.
zeg dat nou niet, hoeft ze helemaal niet te weten
pi_164067644
Permanent er in wonen mag niet, dan schrijft de gemeente je uit en kun je geen gebruik meer maken van sociale voorzieningen en bouw je er niks meer op. Je moet het maar willen...
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 15:57:05 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_164067658
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:55 schreef Blik het volgende:
zeg dat nou niet, hoeft ze helemaal niet te weten
Waarschijnlijk voor meer dan de lasten in totaal bedragen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_164067957
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:56 schreef opperkleurder het volgende:
Permanent er in wonen mag niet, dan schrijft de gemeente je uit en kun je geen gebruik meer maken van sociale voorzieningen en bouw je er niks meer op. Je moet het maar willen...
Lezen is geen sterk punt zeker?

Is al voorbij gekomen en kan wel.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  donderdag 28 juli 2016 @ 16:13:20 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_164067970
quote:
6s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Waarschijnlijk voor meer dan de lasten in totaal bedragen.
Nou, gezien de regeling denk ik ook niet dat de bank het gaat toestaan om een permanente huurder te hebben
pi_164067989
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:12 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Je mag een briefadres aanvragen. Dat is afhankelijk van de gemeente 6 tot 12 maanden geldig. Maar de kans dat je nog een tweede keer een briefadres aan kan vragen of dat je een verlenging krijgt is niet zo groot.

Anders ga je mij even vertellen hoe het zit :')
pi_164068125
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:14 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Je mag een briefadres aanvragen. Dat is afhankelijk van de gemeente 6 tot 12 maanden geldig. Maar de kans dat je nog een tweede keer een briefadres aan kan vragen of dat je een verlenging krijgt is niet zo groot.

Anders ga je mij even vertellen hoe het zit :')
Jij bent een expert ja?

Toch knap dat er dan Nederlanders zijn die dit ook doen. En zij hebben ook precies uitgelegd hoe het werkt en wat de voorwaarden zijn.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_164068278
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:21 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Jij bent een expert ja?

Toch knap dat er dan Nederlanders zijn die dit ook doen. En zij hebben ook precies uitgelegd hoe het werkt en wat de voorwaarden zijn.
Ik weet wel iets van dit thema af ja, professioneel gezien. Er zijn ook Nederlanders die te hard rijden en er mee weg komen. Niet iedere gemeente heeft de capaciteit om op te treden maar dat zegt niet dat het mag. Je krijgt een briefadres alleen voor een tijdelijke situatie (bijv opname in een inrichting of gevangenis), als je korter dan 8 maanden in het buitenland zit, een mobiel (bijv varend) beroep hebt of dakloos bent. Dat is in jouw geval niet van toepassing. Sommige gemeenten verplichten je zelfs om deel te nemen aan een traject waarmee ze zo snel mogelijk woonruimte voor je gaan vinden.

Ik zou dit idee echt uit je hoofd zetten. Het klinkt leuk maar praktisch is het nauwelijks op goede en legale wijze te doen.
pi_164072633
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:33 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Nope. Wat jij bedoelt is dat je moet aangeven als je langer dan 8 maanden in het buitenland zit. Dan kunnen je rechteb vervallen.
Ik sta het gros van de tijd in Nederland ivm werk. Dus heb ik daar sowieso niet mee te maken.

Daarnaast als een camping het faciliteert kan je de camping als adres opgeven.
dan vraag ik me eigenlijk af, wat bracht je er toe om je topic in travel te starten ?
pi_164088174
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 16:12 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]

Reageer dan eens op de andere voorstellen in dit topic.
Wat is er mis mee om gewoon een mini appartement te kopen <100k en met dan een camper of omgebouwde transporter in het weekend rond te trekken?
pi_165125634
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:19 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dan vraag ik me eigenlijk af, wat bracht je er toe om je topic in travel te starten ?
Hij kan zo mooi maandelijks een reis maken naar de apenheul met heel zijn huis.
pi_165229346
Deze is VET !

Alleen die is niet te vinden :(

Deze is wel te vinden maar wat aan de prijs ..

Of anders voor een Winebago gaan

8-)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165229645
Maar om on topic te reageren het lijkt een beetje op het wonen in van die miniwoningen wat je de laatste jaren ziet opkomen.

Minder is meer is een gedachtegang bevrijd jezelf van te veel rommel/meuk wat je zelden of nooit gebruikt maar wel in je huis hebt staan en ga kleiner wonen!

* Zelf denk ik daar niet aan maar ik kan me voorstellen dat iemand ervoor kiest :)
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_165229948
Op http://englishrussia.com/ kan je de gekste dingen vinden die ik erg graag zou willen hebben wat een gave trucs hebben ze daar _O_ _O_ zoek op artic en/of rural truck
pi_165243879
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 september 2016 19:34 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Maar om on topic te reageren het lijkt een beetje op het wonen in van die miniwoningen wat je de laatste jaren ziet opkomen.

Minder is meer is een gedachtegang bevrijd jezelf van te veel rommel/meuk wat je zelden of nooit gebruikt maar wel in je huis hebt staan en ga kleiner wonen!

* Zelf denk ik daar niet aan maar ik kan me voorstellen dat iemand ervoor kiest :)
Tinyhouse is een sterk opkomende vorm van wonen, wat wellicht bij de wensen van TS aansluit, het is iig een stuk goedkoper dan een camper. Ik vind het zelf wel zeer alternatief. De grotere bouwbedrijven richten zich tegenwoordig ook op demontabele en kleinere huizen welke een aantal jaar op leegstaande gebieden in een stad of dorp worden gezet (Heijmans One).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')