abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164047997
Hoi,
Ik ben zeker geen (an)digibeet maar heb de smartphone altijd links laten liggen en dus weinig ervaring. Op dit moment ben ik bereid om een kleine aankoop te doen in Pokemon Go, maar wil wel anoniem betalen dus heb ik een google play kaart gekocht. Maar als ik die wil inruilen dan kan dat alleen op een google account waar ik niet mee speel en dit is niet te veranderen.
Account veranderen in de play store werkt niet en de andere google account verwijderen lijkt me ook niet echt een optie.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
pi_164048391
Kun je niet via de website (https://play.google.com/store) de Google Play-kaart koppelen aan de gewenste account?
pi_164048629
Vast wel, maar dan kan ik daar nog steeds niet bij in pokemon zelf.
Zodra ik wil betalen lijkt pokemon alleen te communiceren met mijn verkeerde pokemon google account. Ik zou dus mijn kaart op dat account kunnen zetten, maar als dat niet werkt ben ik mijn geld kwijt.
pi_164049066
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:53 schreef Dally het volgende:
Vast wel, maar dan kan ik daar nog steeds niet bij in pokemon zelf.
Zodra ik wil betalen lijkt pokemon alleen te communiceren met mijn verkeerde pokemon google account. Ik zou dus mijn kaart op dat account kunnen zetten, maar als dat niet werkt ben ik mijn geld kwijt.
En als je je hele google account(s) verwijdert uit je mobiel (in de settings) en dan opnieuw de juiste er weer aan toe voegt?
pi_164050001
Dit is het gedeelte waar mijn smartphone noobisme om de hoek komt kijken.
Raak ik dan niet al mijn telefoon instellingen kwijt zoals bijvoorbeeld whatsapp groepen?
Ik heb mijn nieuwe google account speciaal voor pokemon aangemaakt omdat ik een andere avatar wilde en mijn oude avatar niet kon wissen.
pi_164050042
Ben je nou met een verkeerde account ingelogd in het spel?

Zo ja, log dan uit... Moet je wel een nieuwe nickname aanmaken bij je 'goede' account en opnieuw beginnen dus.
pi_164050063
Je logt in met een Google-account. Zet het geld op dat account.

Sjeminee.
pi_164050186
Nee, ik zit op het juiste account (C) in het spel, maar er staan 3 google account op mijn telefoon, A, B en C. Als ik vervolgens wil betalen kan ik de giftcard inwisselen op account A (terwijl ik toch echt met account C speel). Op internet las ik ergens dat google alfabetisch (dus account A) het account kiest voor betalingen, onafhankelijk welke account actief is.
pi_164050198
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:03 schreef zarGon het volgende:
Je logt in met een Google-account. Zet het geld op dat account.

Sjeminee.
Dat ik daar zelf niet aan dacht....
pi_164050362
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:07 schreef Dally het volgende:
Nee, ik zit op het juiste account (C) in het spel, maar er staan 3 google account op mijn telefoon, A, B en C. Als ik vervolgens wil betalen kan ik de giftcard inwisselen op account A (terwijl ik toch echt met account C speel). Op internet las ik ergens dat google alfabetisch (dus account A) het account kiest voor betalingen, onafhankelijk welke account actief is.
Daar weet ik te weinig vanaf.

Wat mij logisch lijkt is dat-ie eerst controleert of er geld op het ingelogde account staat, en zo ja, dat gebruikt om de aankoop mee te doen.

Maar ik kan ernaast zitten...
pi_164055126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 19:07 schreef Dally het volgende:
Ik had een soortgelijk probleem. Ik heb twee Google accounts, ik speel met A maar bij het afrekenen kreeg ik telkens alleen account B als betaaloptie. Uiteindelijk mijn creditcard daar ook maar aan gekoppeld en verder gespeeld. Een week later kreeg ik opeens wél account A als betaaloptie :').

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar hoe je bij het betalen kan wisselen, en ook waarom ik opeens van een ander account betaalde na een week.
pi_164071045
quote:
11s.gif Op woensdag 27 juli 2016 22:24 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik had een soortgelijk probleem. Ik heb twee Google accounts, ik speel met A maar bij het afrekenen kreeg ik telkens alleen account B als betaaloptie. Uiteindelijk mijn creditcard daar ook maar aan gekoppeld en verder gespeeld. Een week later kreeg ik opeens wél account A als betaaloptie :').

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar hoe je bij het betalen kan wisselen, en ook waarom ik opeens van een ander account betaalde na een week.
Het is echt heel vervelend. Mijn persoonlijke gegevens zuigen ze op als een spons maar mijn geld moeten ze niet...

Shut up and take my money!
pi_164071811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:13 schreef Dally het volgende:

[..]

Het is echt heel vervelend. Mijn persoonlijke gegevens zuigen ze op als een spons maar mijn geld moeten ze niet...

Shut up and take my money!
Mogelijke oorzaak is dat je de app hebt geinstalleerd vanaf het verkeerde account. Wat je kan proberen:

- Verwijder de app
- Ga naar de Play Store app (op je telefoon) en selecteer het account waarmee je later zou willen betalen
- Ga vervolgens op een computer naar de Play Store website en zorg dat daar ook het juiste account is geselecteerd
- Installeer de app via de website en kies het apparaat waarop je wilt installeren
- Wacht tot die klaar is, open de app en doe een in-app aankoop

Blijkbaar koppelt de play store de app aan het account dat "actief" was toen je de app installeerde. Toevallig gevonden op http://android.stackexcha(...)make-in-app-purchase

Poging waard zou ik zeggen ^O^.
pi_164073148
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:47 schreef picodealion het volgende:

[..]

Mogelijke oorzaak is dat je de app hebt geinstalleerd vanaf het verkeerde account. Wat je kan proberen:

- Verwijder de app
- Ga naar de Play Store app (op je telefoon) en selecteer het account waarmee je later zou willen betalen
- Ga vervolgens op een computer naar de Play Store website en zorg dat daar ook het juiste account is geselecteerd
- Installeer de app via de website en kies het apparaat waarop je wilt installeren

Blijkbaar koppelt de play store de app aan het account dat "actief" was toen je de app installeerde. Toevallig gevonden op http://android.stackexcha(...)make-in-app-purchase

Slim! Zodra ik weer in kan loggen ga ik dat meteen proberen. :)
pi_164075381
Uitloggen met het huidige account en inloggen met het account wat je wilt gebruiken.
IT'er in hart en nieren
pi_164087463
google play - not even once
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_164095676
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:39 schreef PascalDutch het volgende:
Uitloggen met het huidige account en inloggen met het account wat je wilt gebruiken.
Nee helaas zo simpel is het niet. De makkelijke dingen heb ik allemaal al geprobeerd voordat ik de hoop op had gegeven en om hulp vroeg.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:39 schreef PascalDutch het volgende:
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:47 schreef picodealion het volgende:

[..]

- Verwijder de app

Omdat ik gewoon full-time werk kon ik het nu pas proberen.
Nope, dit werkt helaas ook niet. Sniff.

Eerste alle data van pokemon Go gewist, het spel vroeg me weer naar mijn leeftijd maar ook al speel ik met account [C] betalen kan alleen via account [A].

Daarna heel pokemon Go gewist en opnieuw gedownload met google play (ingelogd als account [C]). Daarna opnieuw geďnstalleerd, maar nog steeds vraagt hij naar account [A] als ik de code wil inwisselen... Jammer, dit leek zo'n hoopvolle optie. :(
pi_164096260
quote:
Gelukt!

Het moet dus echt via de computer met de telefoon aangesloten op de computer.
Ik wist helemaal niet eens dat zoiets kon (telefoonnoob) dus had hier overeen gelezen en alles op de telefoon zelf geprobeerd.

Heel erg bedankt voor alle hulp en misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft.
pi_164100000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:03 schreef Dally het volgende:

[..]

Gelukt!

Het moet dus echt via de computer met de telefoon aangesloten op de computer.
Ik wist helemaal niet eens dat zoiets kon (telefoonnoob) dus had hier overeen gelezen en alles op de telefoon zelf geprobeerd.

Heel erg bedankt voor alle hulp en misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft.
Mooi dat het gelukt is :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')