Daar ben ik al meerdere malen met 100 langs gereden, dus ik denk dat die niet op 90 staat ingesteld. Je ziet echter wel heel veel mensen die toch maar op de rem gaan staan voor de zekerheidquote:Op woensdag 27 juli 2016 12:56 schreef Barcaconia het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Net als die flitser op de N11 op de 100 meter waar je maar 90 mag, flitst die nu bij 90 of bij 100?
Oke, dankjewel! Ik vind het zelf echt jammer als ik een boete heb gekregen, ik ben namelijk een van die personen die nooit te hard rijdt. Helaas is het natuurlijk wel mijn eigen fout, maar ik hoop dus dat ik geen boete heb..quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Een snelheidsbeperking 30 geldt tot een einde-30 bord, of tot de eerste zijweg. Auto's komende vanuit de zijweg hebben het oorspronkelijke bord immers niet kunnen zien, dus zonder herhaling na de zijweg weten ze van niks en mag jij ook weer 50.
Alleen is een spoorweg geen zijweg natuurlijk, aangezien daar geen auto's of ander verkeer vandaan kan komen.
Echter, flitspalen die normaal op 50 flitsen worden bij werkzaamheden volgens mij echt niet aangepast naar 30...
Kleine aanvulling: In een 30-zone wordt deze snelheidsbeperking niet herhaald maar geldt tot het bord dat aangeeft dat je de zone verlaat.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:02 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Een snelheidsbeperking 30 geldt tot een einde-30 bord, of tot de eerste zijweg. Auto's komende vanuit de zijweg hebben het oorspronkelijke bord immers niet kunnen zien, dus zonder herhaling na de zijweg weten ze van niks en mag jij ook weer 50.
Goed punt ja..quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kleine aanvulling: In een 30-zone wordt deze snelheidsbeperking niet herhaald maar geldt tot het bord dat aangeeft dat je de zone verlaat.
Het kan nog gekker.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Goed punt ja..
Ik kwam hier in de wijk trouwens laatst de geniale (not) situatie tegen van werkzaamheden met een max-30 en een einde-max-30 bord tegen, dat alles midden in een 30-km zone. Dat einde-30 bord betekent dus dat je daarna nog steeds maar 30 mag... Prutsers...
Nee hoor, heel goed juist.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Goed punt ja..
Ik kwam hier in de wijk trouwens laatst de geniale (not) situatie tegen van werkzaamheden met een max-30 en een einde-max-30 bord tegen, dat alles midden in een 30-km zone. Dat einde-30 bord betekent dus dat je daarna nog steeds maar 30 mag... Prutsers...
Ik rij daar dagelijks met +/- 100 voorbij (106 ofzo op de teller) en dat gaat prima.quote:Op woensdag 27 juli 2016 12:56 schreef Barcaconia het volgende:
Ben ik ook wel benieuwd naar. Net als die flitser op de N11 op de 100 meter waar je maar 90 mag, flitst die nu bij 90 of bij 100?
Dat komt omdat het een zone is. Een 'gewoon' 30KM-bord geldt voor een straat.quote:Op woensdag 27 juli 2016 13:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Kleine aanvulling: In een 30-zone wordt deze snelheidsbeperking niet herhaald maar geldt tot het bord dat aangeeft dat je de zone verlaat.
Dat zie je regelmatig ja... Die borden zijn soms als een boek, je kunt naar een andere snelheid bladeren. Dus als ik leuk wil zijn, zet je er 70 of 80 opquote:Op woensdag 27 juli 2016 13:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het kan nog gekker.
Was ook bij werkzaamheden in een 30-zone en daar hadden die heldere lichten een bord max 50 neergezet.
Daarom had ik het ook over een zone.quote:Op woensdag 27 juli 2016 19:08 schreef Nerdslayer het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een zone is. Een 'gewoon' 30KM-bord geldt voor een straat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |