abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_164046200
Ludann: ik kan me voorstellen dat het wat wringt. Ik zou ook proberen op je gevoel van een vrolijke , fijn slapende ( *O* ) bijna dreumes blijven vertrouwen. Maar, fijn dat de afspraak met de kinderarts wat vroeger kon.

Cassandra: wat vervelend, van je man. Ik hoop dat de boodschap in jullie vakantie aankomt, want jij kunt niet altijd alles blijven opknappen. Sterkte.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:09 schreef Cassandra87 het volgende:

Jagar begrijp ik nou dat je in NL bent van de zomer? Extra meeting organiseren lijkt me leuk!
ja, ik ben 2 weken in NL, maar we spreken bewust niet met veel mensen af, want het is onze vakantie, en we willen flexibel en spontaan blijven.

En daarna ben ik nog 3 dagen zonder vervoer in Twente, dat is ook lastig meeten, behavle met eventueel Selv (zijn er nog andere twentenaars?)

Ooit zullen we vast eens meeten. Als we pubers hebben, ofzo.

Oh, en mijn T ging zonet zonder huilen, en zonder 20x zich optrekken in bed slapen. Voor de 2e keer in z'n leven. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_164046258
Ach LuDann :*, ik weet hoe vervelend je je kunt voelen door het niet-groeien. Goed dat je de afspraak vervroegd hebt. En maak dan ook duidelijk dat je je zorgen maakt en bedenk wat je aan het eind van de afspraak bereikt/duidelijk wilt hebben. Mijn ervaring is dat kinderartsen minder vastzitten aan de richtlijnen en meer kijken naar het kind en de omstandigheden. En minder gunstige omstandigheden heeft Wolk een heleboel gehad de laatste tijd natuurlijk. Als ze goed in haar vel zit, lekker eet en beweegt, is het nu even niet anders. Je kunt niet toveren, al had je dat graag gewild.

Al dat meeten klinkt zo leuk, krijg ik ook zin in.
pi_164046331
Mijn baby sliep 2 uur aan een stuk :o hij kan het nog!
Dat schept hoopvol voor komende nacht! *O*
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:52:08 #29
409579 LuDann
All the way
pi_164046417
Cassandra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak, heftig joh dat die medicatie invloed kan hebben op de groei. Misschien dat de benauwdheid hier ook een rol heeft gespeeld. Ik hoop dat het hier een combinatie van dingen is, de allergieën (hoewel die nu in principe 'opgelost' zijn nu we mijden waar ze allergisch voor is), een paar keer ziek zijn geweest en de benauwdheid. Er is op dit moment geen vermoeden van coeliakie, maar de kinderarts heeft met geen woord gesproken over haar lengte of gewicht dus we hebben het er uberhaupt niet over gehad. Ik had zelf gedacht dat het na het op dieet gaan vanzelf wel beter zou gaan.

Hupje: we hebben nu 2 afspraken zelfs, met 2 verschillende artsen. 11 augustus gaan we het specifiek over het groeien hebben (en ik ga ook de benauwdheid even aanstippen) en 30 augustus staat bij een andere arts de krasjestest gepland. Goede tip van het bedenken wat ik uit het gesprek wil halen, ik ga dat even met man overleggen. Bedankt voor je lieve woorden. En je bent natuurlijk ook van harte welkom op een meet!

Wat goed van het slapen, Jagar en sillie!
pi_164046885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:30 schreef LuDann het volgende:
Ze ziet er gelukkig wel gewoon goed uit, is blij en slaapt goed ja. *Adem in, adem uit* Ik vind het inmiddels best een ding, dat meten en wegen. Het doet echt veel met me.

Malteser: ik ben wel 'blij' te lezen dat je het herkent. Groeit Twix ook nog steeds niet goed? Wat zegt jullie kinderarts ervan? Die van mij heeft het er helemaal niet over gehad eigenlijk, het ging alleen over haar allergieën. Ik heb nu een afspraak staan om specifiek te praten over haar groei en de benauwdheid. Maar ik hoop heel erg dat opgaat wat jij zegt, dat alle problemen nu voorbij zijn en het grote groeien kan gaan beginnen.
Twix is afgelopen maand wel weer wat gegroeid maar de maand ervoor niet. Hij zat ooit net boven de 0-lijn, hij schommelt nu op en rond -2. De kinderarts houdt zijn groei in de gaten maar we hebben met z'n allen geconstateerd dat de groei direct stagneert indien Twix benauwd is geweest.
Twix krijgt nu, net als Melba van Kwak, onderhoudsmedicatie. Men hoopt dat hij minder (vaak) benauwd zal zijn waardoor er meer energie naar groeien kan gaan. We moeten iedere 4 weken op controle.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:21:30 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164046964
Nu het hier zo over pufjes gaat, werken jullie kinderen een beetje mee? Wij krijgen het amper toegediend, hij worstelt zich alle kanten op en huilt hard. In de houdgreep houden, heel liefjes doen, liedjes zingen, rare dansjes doen, het helpt allemaal niets. -O- We krijgen het dus nu amper toegediend.

LuDann, vervelend dat het dieet niet het gewenste effect op de groei en het gewicht heeft! -O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164047146
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:21 schreef Mariposas het volgende:
Nu het hier zo over pufjes gaat, werken jullie kinderen een beetje mee? Wij krijgen het amper toegediend, hij worstelt zich alle kanten op en huilt hard. In de houdgreep houden, heel liefjes doen, liedjes zingen, rare dansjes doen, het helpt allemaal niets. -O- We krijgen het dus nu amper toegediend.

LuDann, vervelend dat het dieet niet het gewenste effect op de groei en het gewicht heeft! -O-
Ik heb er een vast ritueel van gemaakt en zeg altijd hetzelfde.
"Lieve Twix, We gaan even puffen. Dat helpt jou om beter te ademen. Ik ben bij je en hou je hand vast." En dan zing ik een liedje.
De ene keer ondergaat hij het en lukt het prima, de andere keer is het grote paniek. In alle gevallen zeg ik dezelfde zin en zing ik hetzelfde liedje in de hoop dat hij het ooit zal herkennen/begrijpen.
Maar het is soms heel rot.
pi_164047173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:21 schreef Mariposas het volgende:

Sinds gisteren, nadat het eerder altijd drama was. Het lukte ons echt niet alleen dus de een hield de voorzetramen strak op haar neus terwijl de ander haar in de houdgreep hield. ;(

Maar nu dus sinds gisteren goed. Het lijkt erop dat ze begint te begrijpen dat ze zich daadwerkelijk beter voelt na het puffen, maar dat ging dus eigenlijk vanzelf, dus geen tips. -O- Wij zijn wel begonnen met rustig tot 10 tellen in de hoop dat dat 'ritueel' herkenbaar zou zijn en ze dus zou begrijpen dat het vrij snel over is.
pi_164047183
Oh en Jagar. :W Laat tzt maar weten wanneer je in da hood bent. *O*
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:34:19 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164047217
Het gaat hier het beste als hij afgeleid is, bv door TV of telefoon. En we tellen mee.

Maar goed, hij is bijna 2, toen hij baby was ging het ook veel moeilijker. Toen deed ik t weleens voor, liet hem ermee spelen (zonder puffer) en maakte ik er grapjes van, dat hielp soms wel.

Het schijnt niet goed te werken als ze huilen, dus als ze evt iets later wel rustig zijn kun je t beter dan proberen.
Kwak
pi_164047480
Stomme suggestie en het zal niet altijd kunnen, maar jullie hebben vast van die voorzetkamers
met kapjes toch? Kun je puffen als ze slapen? Want dan zou ik zoveel mogelijk dat doen..
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:55:50 #37
409579 LuDann
All the way
pi_164047572
Malteser, ik hoop dat het snel beter gaat met de groei van Twix en de benauwdheid!

Wij doen het meestal met zijn 3en en maken er een beetje een spelletje van door te doen alsof het een toeter is. Eerst mama even toeteren, dan pappa en dan Wolk. De eerste keren was het een drama maar nu gaat het wel goed doorgaans. De eerste 5 ademteugen vindt ze het prima, de laatste 5 stribbelt ze vaak wat tegen. We spelen ook met de Aerochamber zonder dat we puffen.

Puffen in de slaap is minder effectief las ik, omdat ze dan oppervlakkig ademhalen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:58:54 #38
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164047650
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:51 schreef silliegirl het volgende:
Stomme suggestie en het zal niet altijd kunnen, maar jullie hebben vast van die voorzetkamers
met kapjes toch? Kun je puffen als ze slapen? Want dan zou ik zoveel mogelijk dat doen..
Ja dat deden wij s nachts!

Alleen als hij op zn buik ligt lastig. Maar hij moest in t ziekenhuis zes keer vier pufjes, en alles moet apart van elkaar, dus dan kan niet alles slapend ;)
Kwak
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:25:17 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164048081
Over fysiek je lijf terug krijgen, dat is nog te vroeg denk ik hier om balans op te maken. Maar ik had al een buik vol striae voor mijn zwangerschap en dat maakt me allemaal niet zoveel uit geloof ik.
Ik vind wel dat ik ineens rimpels bij mijn ogen heb, had ik eerder nooit :D

Mentaal voel ik me sterker nu, niet alleen zorgen voor mezelf maar ook voor een kleintje, haalt toch andere kracht in me naar boven denk ik, maar dat had ik eigenlijk ook wel zo verwacht :)

Verder wilde ik melden hoe blij ik ben dat ik drie mega hydrofiel doeken van bamboe (1.20 X 1.20 m) heb gekocht, lekker zachte stof, met leuke printjes. Kan baby heerlijk tot babyburrito in gevouwen worden en nog honderd andere toepassingen, ideale dingen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164048697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:55 schreef LuDann het volgende:
Malteser, ik hoop dat het snel beter gaat met de groei van Twix en de benauwdheid!

Wij doen het meestal met zijn 3en en maken er een beetje een spelletje van door te doen alsof het een toeter is. Eerst mama even toeteren, dan pappa en dan Wolk. De eerste keren was het een drama maar nu gaat het wel goed doorgaans. De eerste 5 ademteugen vindt ze het prima, de laatste 5 stribbelt ze vaak wat tegen. We spelen ook met de Aerochamber zonder dat we puffen.

Puffen in de slaap is minder effectief las ik, omdat ze dan oppervlakkig ademhalen.
Nahjah ik ben zelf astmapatiënt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik heb altijd geleerd dat met de aerochamber kleine luchtteugjes beter is dan diep inhaleren. Dus in slaap doen met een ontspannen baby lijkt me zeker effectiever dan bij een tegenstribbelende huilende...
pi_164051479
Bedankt nog voor alle reacties over het vloeien ^O^ .
Ik heb weer zo'n vraag :P, maar nu voor de mensen die een ruggeprik gehad hebben: Hebben jullie ook een soort dof gevoel in je huid? Alsof alles nogsteeds een heel klein beetje verdoofd voelt?
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:11:53 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164051540
Nope, ik heb nergens meer last van, maar je kunt er wel heel lang nog last van hebben, dat is niet gek :)
pi_164051575
Ah oké, ik had nog niet gegoogeld, maar goed om te horen dat het niks vreemds is.
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:14:31 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164051607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ah oké, ik had nog niet gegoogeld, maar goed om te horen dat het niks vreemds is.
Als er groene drab uit je rug komt of er rode slierten uit je traanbuizen komen moet je wel even de huisarts contacten :)
pi_164051680
Haha, nope, gelukkig niet zeg!
pi_164054174
Jahoor LuDann ik herken zulke curves wel.

SPOILER
Ze is nu ruim 5.5, weegt 15 kilo en is ein-de-lijk 100cm lang. Keurig in verhouding qua bmi, maar wel op/onder de -3 lijn van de curve. Bij ons is naast coeliakie ook meermaals de hele riedel gecontroleerd van schildklierziekten, diabetes, syndroom van turner, groeihormoon-deficiënties en meer van dat. Dat heeft ze gelukkig allemaal niet. Bovendien heeft de diëtiste een aantal keer een berekening gemaakt van of ze voldoende voeding binnen kreeg of dat er sprake was van ondervoeding, dat was ook niet het geval. Ze heeft een aantal flinke tekorten gehad, oa vit A, E en D en ijzer. Door de lage D groeide haar beentjes krom en door de lage E viel haar haar uit. Inmiddels heeft ze geen tekorten meer. Wel is er een handfoto gemaakt waaruit blijkt dat haar groeischijven wat 'jonger' zijn dan haar kalenderleeftijd. Ze zal naar alle waarschijnlijkheid dus wat langer doorgroeien en dan ipv laatste groeispurt met 14 zal zij ook nog een spurtje doen met een jaar of 16/17. Voorspelde eindlengte zonder die spurt 1.55 en met 1.59 geloof ik. Klein dus, maar niet problematisch, zeker niet gezien genetisch en afkomst.

Voordat wij coeliakie op het spoor kwamen was ik ook op dieet (en E. ook dus), op alles leek ze te reageren. Van koemelk tot ei tot sesam tot koriander. Mijn dieet was vergelijkbaar met het jouwe nu. Het leek iets te helpen maar uiteindelijk bleken de gluten de boosdoeners en kwam de verbetering alleen maar doordat ik via omweg gewoonweg minder gluten binnen kreeg, omdat in alles ei of soja of weet ik veel zat at ik dus ook gewoon veel minder brood/pasta enz.

Anyhow... hang in there, het komt goed. Hou vast aan het blije snuitje van je dochter, dat scheelt al enorm en sta jezelf toe er af en toe van te balen. :*
:)
pi_164054835
LuDann, ik kan me je teleurstelling goed voorstellen, je was zo blij na de weging/meting de vorige keer. Hopelijk kunnen de artsen wat geruststellends zeggen en jullie verder helpen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:16:40 #48
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164054919
Pfff heftig LuDann. Helaas niks nuttigs toe te voegen. Hopelijk is het een tijdelijke dip en groeit ze straks gewoon weer verder :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:22:55 #49
409579 LuDann
All the way
pi_164055077
Blugh mignonne, ik heb de curve van E. weleens eerder gezien, een half jaar geleden ofzo. Toen dacht ik nog van 'oh, maar die van Wolk ziet er nog redelijk netjes uit, daarmee vergeleken'. Maar nu zie ik dat Wolk bij bijna 12 maanden even lang is als E. toen was en nog een halve kilo lichter.

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het uiteindelijk wel goed zal komen, maar voor nu zit ik er nog middenin en ben ik een beetje moe van de zoektocht en het gedoe en de zorgen soms. Wanneer kwamen jullie erachter dat coeliakie het probleem was?

Ik ga coeliakie wel vermelden bij de kinderarts, het zit in mijn familie (paar tantes en nichtjes van mijn moeders kant) en ik draag het gen (net als een groot gedeelte van de rest van de bevolking). Preventief op dieet kan niet he, dan zijn de onderzoeken misschien vals negatief?

Ik denk verder dat ze haast wel genoeg eten binnen moet krijgen. Ze eet echt prima, in de ochtend 1,5 tot 2 boterhammen, in de middag hetzelfde (vaak vervang ik dat door pannenkoekjes of rijstballetjes), nog fruit en een snack tussendoor en tenslotte een flinke bak avondeten (waarbij we inmiddels de meeste dagen gewoon voeren met een lepel ipv Rapley om te zorgen dat ze genoeg binnenkrijgt). Ze slaapt ook 2 keer 2 uur dus veel meer tijd om er meer eten in te proppen is er ook niet. Oh en ze krijgt ook nog een keer of 6 borstvoeding.

@franny: ja, het is echt een soort rollercoaster, soms maakt ze opeens een sprongetje en dan lijkt het er weer gunstig uit te zien. Maarja, de keer daarop valt het dan weer tegen. Zo blijven we heen en weer gaan. Ik zie dat de curve van E. van mignonne nog erger hap-snap is, jij zal die ervaring misschien ook hebben, mignonne?
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:24:46 #50
409579 LuDann
All the way
pi_164055129
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah ik ben zelf astmapatiënt
SPOILER
en ik heb altijd geleerd dat met de aerochamber kleine luchtteugjes beter is dan diep inhaleren. Dus in slaap doen met een ontspannen baby lijkt me zeker effectiever dan bij een tegenstribbelende huilende...
Ah ok. Nja, Wolk slaapt toch op haar buik en wordt sowieso nog 1 keer wel wakker dus dan doen we het dan. Ze vindt het niet leuk maar het is gelukkig ook weer geen drama.

Bedankt voor het aanbod, wie weet kom ik er later op terug. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')