Dat mag je wel even uitleggen. Bedoel je daarmee dat die ene ader dan 6 weken nodig heeft om zo groot te worden als een slagader ofzo?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:42 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Hoop het voor je, een shunt heeft wel minimaal 6 weken nodig om te rijpen.
Maar als het al zeker is dat je ooit aan de dialyse moet waarom krijg je dan niet alvast een shunt? Hoe langer rijpen hoe beter. Mijn buurman heeft er 1 gekregen ander half jaar voor hij moest bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja nou ja, je kunt ook niet meer doen dan hopen. Met een beetje pech wordt het dikke crisis.
Ja, om groot en stevig te worden zodat hij veel bloed kan verdragen, en dat duurt minimaal 6 weken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:44 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dat mag je wel even uitleggen. Bedoel je daarmee dat die ene ader dan 6 weken nodig heeft om zo groot te worden als een slagader ofzo?
En wat naar voor die vrouw maar ook dat jouw herinneringen daardoor getriggert worden
Okéquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:47 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, om groot en stevig te worden zodat hij veel bloed kan verdragen, en dat duurt minimaal 6 weken.
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik zal het eens vragen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:46 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Maar als het al zeker is dat je ooit aan de dialyse moet waarom krijg je dan niet alvast een shunt? Hoe langer rijpen hoe beter. Mijn buurman heeft er 1 gekregen ander half jaar voor hij moest bijvoorbeeld.
Lijkt me een goed idee, dan zit je ook niet met die ellende dat je misschien een katheter moet.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat weet ik eigenlijk niet. Ik zal het eens vragen.
Ik heb dus geen problemen met de katheter gehad, en ben best verbaasd over het verschil in ervaringen daarmee tussen ons.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:49 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee, dan zit je ook niet met die ellende dat je misschien een katheter moet.
Het alleen al niet mogen douchen lijkt me kut genoegquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb dus geen problemen met de katheter gehad, en ben best verbaasd over het verschil in ervaringen daarmee tussen ons.
Ha ja, dat is een punt. Toen ik hem had, kon ik mijn bed niet eens uit dus van douchen was geen sprake.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Het alleen al niet mogen douchen lijkt me kut genoeg
Kan er ook mee te maken hebben gehad dat mijn 1e katheter enorm hoog in mijn nek zat, maar goed, hij begon op dag 1 met wondvocht lekken, zo erg dat ik thuiszorg nodig had om het te verzorgen en ik liep de hele dag met een handdoek. Daarna begon hij pus te lekken maar er zat geen ontsteking. Daarna begon hij bloed te lekken. Zo erg dat ik tijdens dialyse met zoutzakken en dergelijke op mijn nek heb gelegen. Toen slipte dat ding dicht en kreeg ik mijn 2e, iets lager. Die heeft prima gewerkt ja.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb dus geen problemen met de katheter gehad, en ben best verbaasd over het verschil in ervaringen daarmee tussen ons.
Wat een drama. Dan heb ik dus meer geluk gehad.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:53 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Kan er ook mee te maken hebben gehad dat mijn 1e katheter enorm hoog in mijn nek zat, maar goed, hij begon op dag 1 met wondvocht lekken, zo erg dat ik thuiszorg nodig had om het te verzorgen en ik liep de hele dag met een handdoek. Daarna begon hij pus te lekken maar er zat geen ontsteking. Daarna begon hij bloed te lekken. Zo erg dat ik tijdens dialyse met zoutzakken en dergelijke op mijn nek heb gelegen. Toen slipte dat ding dicht en kreeg ik mijn 2e, iets lager. Die heeft prima gewerkt ja.
Maar het niet kunnen douchen was ook vreselijk. Zeker toen met dat bloed lekken. Oud bloed stinkt vreselijk
Poeh jeetje dat is idd niet niks neequote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:53 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Kan er ook mee te maken hebben gehad dat mijn 1e katheter enorm hoog in mijn nek zat, maar goed, hij begon op dag 1 met wondvocht lekken, zo erg dat ik thuiszorg nodig had om het te verzorgen en ik liep de hele dag met een handdoek. Daarna begon hij pus te lekken maar er zat geen ontsteking. Daarna begon hij bloed te lekken. Zo erg dat ik tijdens dialyse met zoutzakken en dergelijke op mijn nek heb gelegen. Toen slipte dat ding dicht en kreeg ik mijn 2e, iets lager. Die heeft prima gewerkt ja.
Maar het niet kunnen douchen was ook vreselijk. Zeker toen met dat bloed lekken. Oud bloed stinkt vreselijk
Dan duurt het helemaal lang terwijl je al zolang vast zitquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:55 schreef LPFAN het volgende:
Met die 1e katheter mocht ik ook niet praten en moest ik de hele dialyse stilliggen, anders ging de machine alarmeren. Bah.
Jah, was niet grappig. Heeft ook 7 maand geduurd totaal. De littekens zie je nog steeds zitten.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een drama. Dan heb ik dus meer geluk gehad.
Die was dus domweg niet goed aangebracht, als ik het goed begrijp.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:55 schreef LPFAN het volgende:
Met die 1e katheter mocht ik ook niet praten en moest ik de hele dialyse stilliggen, anders ging de machine alarmeren. Bah.
Jah idd.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:55 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Poeh jeetje dat is idd niet niks nee
Lijkt me echt superkut. Dan is zo'n shunt idd een stuk beter.
[..]
Dan duurt het helemaal lang terwijl je al zolang vast zit
Jawel. Alleen het vat waar die in lag was niet goed.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Die was dus domweg niet goed aangebracht, als ik het goed begrijp.
Ah op zo'n manier. Afijn, dan was je waarschijnlijk wel blij toen je shunt in gebruik genomen kon worden?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:58 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Jawel. Alleen het vat waar die in lag was niet goed.
Ja, Toen mijn 1e katheter dichtslibde, had ik net 6 weken mijn eerste shunt, dus die hebben ze geprobeerd aan te prikken maar dat wou niet. Bleek vol te zitten met vernauwingen, dus gedotterd, maar was einde verhaal. Dus 2e katheter, daarna nieuwe shunt, en die was na 6 weken prima klaar voor gebruik, Zou eerst met 1 naald aangeprikt worden maar het ging zo goed dat we zo iets hadden van gooi er nog maar een naald in. En dat is nu al weer een jaar geleden.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ah op zo'n manier. Afijn, dan was je waarschijnlijk wel blij toen je shunt in gebruik genomen kon worden?
Gelukkig maar dat het uiteindelijk goed is gekomen. Wat een ellende. Bij mij was die hele katheter nooit een probleem, al is ie 3x vervangen. Ik kon ook gewoon bewegen met dat ding.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:02 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja, Toen mijn 1e katheter dichtslibde, had ik net 6 weken mijn eerste shunt, dus die hebben ze geprobeerd aan te prikken maar dat wou niet. Bleek vol te zitten met vernauwingen, dus gedotterd, maar was einde verhaal. Dus 2e katheter, daarna nieuwe shunt, en die was na 6 weken prima klaar voor gebruik, Zou eerst met 1 naald aangeprikt worden maar het ging zo goed dat we zo iets hadden van gooi er nog maar een naald in. En dat is nu al weer een jaar geleden.
Komt bij jou straks ook helemaal in orde.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het uiteindelijk goed is gekomen. Wat een ellende. Bij mij was die hele katheter nooit een probleem, al is ie 3x vervangen. Ik kon ook gewoon bewegen met dat ding.
Normaal hoeft hij niet vervangen te worden dus helemaal een geen probleem zou ik het niet noemenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat het uiteindelijk goed is gekomen. Wat een ellende. Bij mij was die hele katheter nooit een probleem, al is ie 3x vervangen. Ik kon ook gewoon bewegen met dat ding.
Hé wat raar, deze post heb ik helemaal gemist, krijg er nu pas een quote alert van.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 22:07 schreef mootie het volgende:
[..]
Komt bij jou straks ook helemaal in orde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |