Mhwa, oude backup/snapshot van de database bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:47 schreef Oversight het volgende:
[ afbeelding ]
Een rechter in de Verenigde Staten eist van Yahoo tekst en uitleg over e-mails die aan de autoriteiten zijn overhandigd in een drugszaak. Die mails waren namelijk door de gebruiker verwijderd.
nu.nl
Ben benieuwd wat Yahoo gaat zeggen.
Die zegt dat ze in de auto-save folder bewaard zijn gebleven, iets wat mij als een normaal iets in de oren klinkt. En dat de advocaat een lastige lamlul is. (vrije interpretatie)quote:
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:57 schreef beantherio het volgende:
Het is blijkbaar (als ik het artikel mag geloven) een soort juridisch pesterijtje in een rechtszaak waarbij de schuld van personen al vast staat en de verdediging het dan maar op dit soort truuks gooit om te proberen nog wat te redden. En de schrijver van het artikel was er blijkbaar niet van op de hoogte dat er ook nog zoiets bestaat als backups.
Wij moeten opletten, en dan verzin jij zelf de feiten maar.quote:Op zondag 24 juli 2016 00:16 schreef Oversight het volgende:
De schuld staat pas vast als de jury een oordeel velt. Voordat deze zaak bij een jury komt wil de rechter graag weten of de aanklager iets dat niet bestaat, als bewijs kan gebruiken in een zaak die dus nog behandeld moet gaan worden. Wel blijven opletten hoor.
quote:Op zondag 24 juli 2016 00:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wij moeten opletten, en dan verzin jij zelf de feiten maar.
Yahoo geeft meende ik een paar dagen op, Google hanteert dacht ik 30 dagen. Je kunt niet verwachten dat zij hun backups ook gelijk gaan zuiveren.quote:Op zondag 24 juli 2016 01:24 schreef TheThirdMark het volgende:
Aangezien het ''ja ik ga akkoord met de voorwaarden''-vinkje 0 juridische waarde heeft gaat dit nog wel een leuk stukje opleveren.
Wanneer ik opdracht geef mijn mails te verwijderen mag ik er vanuit gaan dat de mails ook daadwerkelijk verwijderd zijn. Is dit niet zo dient de mailprovider je dit duidelijk te maken.
Nu zal er wel een tijdspanne aan zitten tussen ''klikken op verwijderen'' en daadwerkelijk ''verwijderd'' zijn, maar toch, redelijke termijn zou zijn tot 12 uur in de nacht van dezelfde dag.
Dit:quote:
Dit is je eigen interpretatie.quote:Op zondag 24 juli 2016 00:16 schreef Oversight het volgende:
Voordat deze zaak bij een jury komt wil de rechter graag weten of de aanklager iets dat niet bestaat, als bewijs kan gebruiken
"klikt op mail verwijderen''quote:Op zondag 24 juli 2016 01:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Yahoo geeft meende ik een paar dagen op, Google hanteert dacht ik 30 dagen. Je kunt niet verwachten dat zij hun backups ook gelijk gaan zuiveren.
Maar jij geeft geen opdracht om een mail volledig te verwijderen, jij geeft opdracht om een mail uit een folder te halen, of om een folder leeg te halen.
Als mijn verbinding verbreekt of ik doe een uur over het typen gaat mijn mail waar ik mee bezig ben bijvoorbeeld automatisch in de concepten map, die moet ik zelf leegmaken, dat doet niemand anders voor mij.
quote:Op zondag 24 juli 2016 00:16 schreef Oversight het volgende:
[..]De schuld staat pas vast als de jury een oordeel velt. Voordat deze zaak bij een jury komt wil de rechter graag weten of de aanklager iets dat niet bestaat, als bewijs kan gebruiken in een zaak die dus nog behandeld moet gaan worden. Wel blijven opletten hoor.
Misschien is het een idee om het artikel even te lezen en vervolgens nog wat meer artikelen van andere sites te lezen over deze zaak (waar er met wat meer detail dingen werden uitgelegd). Dat deed ik en toen werd het me een stuk duidelijker.quote:Op zondag 24 juli 2016 00:49 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wij moeten opletten, en dan verzin jij zelf de feiten maar.
quote:Op zondag 24 juli 2016 21:29 schreef beantherio het volgende:
[..]
[..]
Misschien is het een idee om het artikel even te lezen en vervolgens nog wat meer artikelen van andere sites te lezen over deze zaak (waar er met wat meer detail dingen werden uitgelegd). Dat deed ik en toen werd het me een stuk duidelijker.
Dat heb ik gedaan: zie mijn eerste post.quote:Op zondag 24 juli 2016 22:17 schreef Oversight het volgende:
[..]Leg je het gelijk ook even uit dan ?
quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:57 schreef beantherio het volgende:
Het is blijkbaar (als ik het artikel mag geloven) een soort juridisch pesterijtje in een rechtszaak waarbij de schuld van personen al vast staat en de verdediging het dan maar op dit soort truuks gooit om te proberen nog wat te redden. En de schrijver van het artikel was er blijkbaar niet van op de hoogte dat er ook nog zoiets bestaat als backups.
quote:Op maandag 25 juli 2016 07:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan: zie mijn eerste post.
Nou, voor de volledigheid dan maar:
[..]
quote:Een rechter in de Verenigde Staten eist van Yahoo tekst en uitleg over e-mails die aan de autoriteiten zijn overhandigd in een drugszaak. Die mails waren namelijk door de gebruiker verwijderd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |