Ja, echt super inderdaad. Je ziet dat er -ondanks dat ze vaak/meestal (iets) duurder zijn- toch mensen op af blijven komen. Het zal wel inderdaad een gunfactor zijn, maar ook vaak natuurlijk hun specialisme. Mij zien ze in ieder geval nog zeker terug daar. (al is het om eens lekker op 't gemak tussen die coole/mooie houtbewerkingsmachines door te wandelenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:09 schreef IrishBastard het volgende:
Fijn dat zulke bedrijven in deze tijd nog bestaan hè. Ik kom ook nog wel eens bij zo'n servicegerichte zaken (fietsenmaker laatst, de leverancier van mijn auto onderdelen) en kan me blijven verbazen over de gunfactor die dat ook oplevert richting zo'n toko: die gaan het écht wel redden ten opzichte van de prijsknaller hoor
Was al stiekem naar naar een M5 touring aan het kijken, maar zag dat ik nog effe moest doorsparen daarvoorquote:
Thanks!quote:Lekker bezig!
Vorig jaar middenconsole van m'n 320 touring beschadigd met het vervoer van een 2,40 mtr Festool geleiderail... Is dus ook niet de oplossingquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:05 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Haha, breng me niet op ideeen![]()
Maar inderdaad: voor mij zou óf een touring (huidige inruilen) of een busje erbij super handig zijn![]()
In de de toekomst maar eens voorzichtig over gaan nadenken!
Wat enorm vet die freesmachine (jaloers op). Die deuvels in het hout zien er gewoon sexy uitquote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:13 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Was al stiekem naar naar een M5 touring aan het kijken, maar zag dat ik nog effe moest doorsparen daarvoorIets voor "een andere keer" dus
[..]
Thanks!
Gisteren wederom ermee bezig geweest:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Fijn die Lamello's, die zorgen er meteen voor dat de bovenkant van het blad vlak wordt. Nog een beetje schuren en klaar is kees. Wat een gemak
quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:24 schreef DarkE het volgende:
[..]
Vorig jaar middenconsole van m'n 320 touring beschadigd met het vervoer van een 2,40 mtr Festool geleiderail... Is dus ook niet de oplossing
Je hebt helemaal gelijk, en die tip ga ik dan zeker ook opvolgenquote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:20 schreef Puala het volgende:
Neem de volgende keer een paar handdoeken mee die je tussen het hout stopt op kritische plekken.
Dit is echt zonde van je auto
Die komen (grotendeels) van Ebay.com (voornamelijk uit China).quote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:34 schreef De-Hamster het volgende:
Even kleine vraag, waar haal je die ledstrips vandaan die je onder de badkuip, onder de trapleuning etc. hebt?
Thanksquote:Op donderdag 4 augustus 2016 08:38 schreef JeMoeder het volgende:
Dude, wat een geweldig mooi gedaan (reageer even in het algemeen op je huis). Ik had al een tijd niet meer in je topicserie gekeken, maar ik sla er van achterover.
Haha, mooi. Thank en fijne vakantie!quote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:49 schreef FranticDJ het volgende:
Nou ff in 't hotel zitten bij lezen. Mooie dingen weer
Ja hequote:Op donderdag 4 augustus 2016 10:52 schreef derLudolf het volgende:
Mooi, zo'n notenhouten werkbank euh eettafel.
Echt klote als zoiets gebeurt he. Baal er enorm van, en zal nog wel lang duren eer ik het "vergeten" ben. (zie het steeds als ik aan het rijden ben, en naar rechts kijk).quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:24 schreef DarkE het volgende:
Vorig jaar middenconsole van m'n 320 touring beschadigd met het vervoer van een 2,40 mtr Festool geleiderail... Is dus ook niet de oplossing
Zijn inderdaad mogelijkheden, maar ik denk dat ik serieus het fijne rijden van m'n huidige wagen ga missen dan...quote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:40 schreef derLudolf het volgende:
Dan moet je maar een superdeluxe Vito met mooie V6 kopenOf een GLT, hoewel die nog niet verschenen is
Mooi he, ik kan er ook zo van genieten. Prachtig gewoonquote:Op donderdag 4 augustus 2016 13:40 schreef Regenbui het volgende:
Wat enorm vet die freesmachine (jaloers op). Die deuvels in het hout zien er gewoon sexy uit
Eens kijken of het morgen inderdaad wel zonder kleerinterieurscheuren gaatquote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:25 schreef Tom_ het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zelfs 2650 past nog in m'n coupé, wel goed inpakken natuurlijk.![]()
Heb er zelfs nog een 3 delige altrex trap mee vervoerd, alleen brede spullen passen er echt niet in.
Tja, dat was in dit geval toch iets lastiger... Ik moest erbij zijn om te helpen met zagen enzo. En eigenlijk wilde ik iemand anders vragen, maar die konden allemaal niet op dat moment. Dus dacht "what the heck, ik probeer het gewoon" eigenwijze klootquote:Op donderdag 4 augustus 2016 21:43 schreef bleiblei het volgende:
![]()
Ik laat dat soort dingen gewoon brengen of haal het met een aanhangwagen.
Scheelt een hoop gelazer![]()
quote:Wel mooi hout trouwens.
Jep, allemaal rekening mee gehouden.quote:Let je op de ligging van de jaarringen (dwz. zoveel mogelijk om en om)? Anders gaat het blad kromtrekken waar je bij staat als de vochtigheid in je schuur een keer flink wisselt.
Thanks!quote:
quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 08:25 schreef Redcoon het volgende:
Die werkbank gaat mooi worden, zie ik nu al!
Klopt die klemmen waar je je werkstuk op kunt leggen zijn daar "enigszins" wel handig(er) voor. M'n Bessey corpusklemmen kunnen dat ook. Maar bij zulk lang hout (en redelijk wat stuks tegelijkertijd gelijmd) is het toch fijner om de bovenkant glad/vlak te krijgen. Als je het hout op klemmen legt, dan wordt dus je onderkant vlak. En het nadeel daarvan is dat je niet goed kunt zien/voelen óf het ook precies vlak is. Bovendien zie je (eventuele) buigingen ook niet goed.quote:Dat verschuiven van de balken door lijm is wel een dingetje. Bij gebrek aan een Lammelo zou je het ook met sergeant klemmen kunnen oplossen. Alsnog wat gepiel, maar te doen. Voordeel is dat je het werkstuk op de klemmen kan leggen/steunen.
http://www.silverlinetool(...)%20lijmknechten/VC63
[ afbeelding ]
Maar als je het op die manier op de klemmen legt en na het draaien omdraait, dan is de 'bovenkant' toch alsnog vlakquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 20:46 schreef Atmoz het volgende:
Klopt die klemmen waar je je werkstuk op kunt leggen zijn daar "enigszins" wel handig(er) voor. M'n Bessey corpusklemmen kunnen dat ook. Maar bij zulk lang hout (en redelijk wat stuks tegelijkertijd gelijmd) is het toch fijner om de bovenkant glad/vlak te krijgen. Als je het hout op klemmen legt, dan wordt dus je onderkant vlak. En het nadeel daarvan is dat je niet goed kunt zien/voelen óf het ook precies vlak is. ut24.jpg]afbeelding[/url] ]
Als je dát maar weetquote:
Uhm, waar moet ik beginnen?quote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:20 schreef Regenbui het volgende:
Die derde foto, hoe heb je dat gedaan? Hamer en beitel....of meer?
Eerst wilde ik met behulp van een tekening bouwen, maar ondertussen zie ik overal nieuwe/sjieke dingen/methodes waardoor ik uiteindelijk dus maar vanalles wat aan het doen ben. Totaal geen planning/tekening of wat dan ook. Chaos zoals altijd dus weer. Tja, ik leer het denk ik nooitquote:Btw, is de werkbank op basis van een tekening, of is alles naar eigen inzicht.
Jaquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 21:44 schreef IrishBastard het volgende:
Maar als je het op die manier op de klemmen legt en na het draaien omdraait, dan is de 'bovenkant' toch alsnog vlakOf ben ik nou gek?
Al heel langquote:Op vrijdag 5 augustus 2016 22:46 schreef derLudolf het volgende:
Sinds wanneer heb jij een lintzaag dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |