Ridocar | donderdag 21 juli 2016 @ 03:21 |
Het gaat vooral om dingen als gordelverklikkers, tractiecontrole of abs. Een handige doe-het-zelver kan dit soort systemen buiten werking stellen om redenen die voor de hand liggen. Gemak, de limieten oprekken, een hekel aan betutteling... Jullie mening hierover. Eens, zelf weten of niet verstandig? | |
Sounddragon | donderdag 21 juli 2016 @ 06:26 |
Pas mijn gordelverklikker uit laten gooien bij de MB specialist... Heerlijk om niet meer betutteld te worden. | |
Baas_bas | donderdag 21 juli 2016 @ 06:28 |
Lijkt me niet verstandig en ga je ook terecht gezeik mee krijgen als je een ongeluk krijgt | |
derLudolf | donderdag 21 juli 2016 @ 06:29 |
ABS is ervoor gemaakt om je auto beter te kunnen controleren tijdens de remweg. Dus dat uitschakelen vind ik onverstandig. ESP kun je uitschakelen met een knopje, TC soms ook. Behalve als je een beetje gein wilt hebben op zandpaden of in de sneeuw zou ik niet weten waarom je het uitschakelt. Het zal wel mogen maar of je vergoed krijgt van de verzekeraar als je veiligheidssystemen bewust hebt uitgeschakeld vraag ik me af. Voor gordels heb je van die dummy's te koop. Of dat mag... Je weet zelf donders goed dat je een gordel niet dragen. | |
nanuk | donderdag 21 juli 2016 @ 08:58 |
Als ik te veel boodschappen op de passagiersstoel leg dan doe ik die gordel gewoon dicht. Mocht er dan weer een passagier komen dan valt dat voldoende op om de gordel weer normaal te gebruiken. ABS heb ik niet op de motor zitten. Echter dan zou ik heel graag dat uit kunnen zetten voor rijden op onverharde wegen. Laat die achterband maar ingraven, dan zorg ik er wel voor om rechtop te blijven zitten. | |
BMWK111RS | donderdag 21 juli 2016 @ 11:36 |
Haal jij ABS en TCS niet door elkaar? Tegen het ingraven van je achterband doet ABS natuurlijk helemaal niets. | |
nanuk | donderdag 21 juli 2016 @ 11:55 |
Als je vol in de remmen gaat dan zorgt ABS dat het wiel niet blokkeert. Echter op los materiaal remt het dan ook niet echt / echt niet. Door het wiel wel te blokkeren hoopt zich materiaal op voor de band en ga je dus veel effectiever tot stilstand komen. Voor de zandweg is het wat minder want je trekt een spoor. Doordat het wiel blokkeert heeft de motor wel de neiging om te vallen maar dat kan je met sturen weer compenseren. ABS voorkomt dus dat je band ingraaft en daardoor kan je dus nauwelijks remmen, laat staan een noodstop maken. | |
Zolderkamer | donderdag 21 juli 2016 @ 12:03 |
Jup.. de meeste zooi eraf idd.. Ik kan zelf wel zien dat mijn deur open is.. daar hoef ik geen piepje voor, voor de gordels hoeft er ook geen kerstboom met piepjes aan te gaan.. etc.. (Volvo had dat altijd wel mooi.. daar zat een vertraging in de gordelverklikker, daar is nog mee te leven, dan is het niet zo'n zeikwijf die direct begint te mekkeren) Bij zitmaaiers is het helemaal erg trouwens.. daar zit een beveiliging in de stoel, en in de handrem en de keuzehendel voor de rijrichting.. Zodra je afstapt om iets weg te leggen: slaat ie af.. Ga je verzitten: slaat ie af.. Zet je hem niet op de handrem: slaat ie af.. Wil je een stukje achteruit om opnieuw in te steken en de maaier gewoon laten draaien: slaat ie af.. Daar heb ik dus even iets aan veranderd.. ik ben toch geen volslagen debiel? Daarbij leeft mijn maaier nu tien jaar langer door onnodige slijtage te voorkomen.. Hetzelfde met een andere trekker hier: als je de koppeling niet intrapt start ie niet... Als je dat niet weet zoek je je dus een ongeluk naar waarom het ding niet start... (al is dat niet eens zo'n foute beveiliging.. een trekker rijd namelijk weg zonder gas te geven) [ Bericht 5% gewijzigd door Zolderkamer op 21-07-2016 12:12:02 ] | |
BMWK111RS | donderdag 21 juli 2016 @ 15:47 |
Ah oké, bedoel je het zo. Bij achterband ingraven had ik een visie van een spinnend achterwiel, vandaar mijn opmerking. | |
Hyperdude | donderdag 21 juli 2016 @ 19:30 |
ABS kan hier uitgeschakeld worden. Moter. ![]() | |
Fer | donderdag 21 juli 2016 @ 21:01 |
Die system worden wel ieder jaar beter. Laatst werd een overstuursituatie heel subtiel gecorrigeerd, geen gedoe niks. Mag dus van mij aanblijven. Brake Assist had ik vroeger weleens nodig, wel doodeng omdat je iedere keer verwacht dat die achterligger niet erop kan reageren. Met de jaren ben ik defensiever gaan rijden, dus geen idee hoe het gaat in mijn huidige auto. Traction control is altijd leuk om in de sneeuw vol weg te trekken bij een stoplicht. | |
Ridocar | donderdag 21 juli 2016 @ 22:32 |
In de werkVolvo (FH12) heb ik de verklikker uitgezet door het stekkertje van de sluiting eruit te trekken. Niet omdat ik graag zonder gordel rijd, maar omdat collega's die gordel altijd onmogelijk achter de stoel langs in de sluiting klikten. Kon ik iedere keer die gordel uit de knoop halen als ik 'm aan wilde trekken. | |
fathank | vrijdag 22 juli 2016 @ 12:05 |
In m'n vorige auto ook gewoon de stekker eruit getrokken van de gordelverklikker. Die begon al te piepen zodra je de sleutel omdraaide. Maar ik reed nogal vaak met trailers en boten en meer van dat spul en als je dan een paar keer in en uit de auto moest werd je ram gestoord van die piep continu ![]() | |
T42 | vrijdag 22 juli 2016 @ 23:55 |
een auto met gordels ![]() |