Haal jij ABS en TCS niet door elkaar? Tegen het ingraven van je achterband doet ABS natuurlijk helemaal niets.quote:Op donderdag 21 juli 2016 08:58 schreef nanuk het volgende:
Als ik te veel boodschappen op de passagiersstoel leg dan doe ik die gordel gewoon dicht. Mocht er dan weer een passagier komen dan valt dat voldoende op om de gordel weer normaal te gebruiken.
ABS heb ik niet op de motor zitten. Echter dan zou ik heel graag dat uit kunnen zetten voor rijden op onverharde wegen. Laat die achterband maar ingraven, dan zorg ik er wel voor om rechtop te blijven zitten.
Als je vol in de remmen gaat dan zorgt ABS dat het wiel niet blokkeert. Echter op los materiaal remt het dan ook niet echt / echt niet. Door het wiel wel te blokkeren hoopt zich materiaal op voor de band en ga je dus veel effectiever tot stilstand komen. Voor de zandweg is het wat minder want je trekt een spoor. Doordat het wiel blokkeert heeft de motor wel de neiging om te vallen maar dat kan je met sturen weer compenseren.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:36 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Haal jij ABS en TCS niet door elkaar? Tegen het ingraven van je achterband doet ABS natuurlijk helemaal niets.
Ah oké, bedoel je het zo. Bij achterband ingraven had ik een visie van een spinnend achterwiel, vandaar mijn opmerking.quote:Op donderdag 21 juli 2016 11:55 schreef nanuk het volgende:
[..]
Als je vol in de remmen gaat dan zorgt ABS dat het wiel niet blokkeert. Echter op los materiaal remt het dan ook niet echt / echt niet. Door het wiel wel te blokkeren hoopt zich materiaal op voor de band en ga je dus veel effectiever tot stilstand komen. Voor de zandweg is het wat minder want je trekt een spoor. Doordat het wiel blokkeert heeft de motor wel de neiging om te vallen maar dat kan je met sturen weer compenseren.
ABS voorkomt dus dat je band ingraaft en daardoor kan je dus nauwelijks remmen, laat staan een noodstop maken.
In de werkVolvo (FH12) heb ik de verklikker uitgezet door het stekkertje van de sluiting eruit te trekken. Niet omdat ik graag zonder gordel rijd, maar omdat collega's die gordel altijd onmogelijk achter de stoel langs in de sluiting klikten. Kon ik iedere keer die gordel uit de knoop halen als ik 'm aan wilde trekken.quote:Op donderdag 21 juli 2016 06:26 schreef Sounddragon het volgende:
Pas mijn gordelverklikker uit laten gooien bij de MB specialist... Heerlijk om niet meer betutteld te worden.
een auto met gordelsquote:Op donderdag 21 juli 2016 06:26 schreef Sounddragon het volgende:
Pas mijn gordelverklikker uit laten gooien bij de MB specialist... Heerlijk om niet meer betutteld te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |