Oude mededeling:quote:Beste Pokémon Trainers van FOK!,
enkele dagen geleden kondigden we aan via een mededeling dat het verspreiden van cheats voor Pokémon GO verboden werd op FOK!
Aan de hand van jullie feedback hebben we na opnieuw overleg besloten om het delen van dergelijke zaken tóch toe te staan. Dit moet echter alsnog wel in één centraal topic gebeuren.
Let er wel op dat het gebruik van cheats alsnog kan leiden tot een verbanning op Pokémkon GO!
Excuses voor het ongemak!
Groet, Unites en picodealion
Een apart topic wordt dan ook niet aangemaakt. Links posten naar uitleg over het gebruik van dergelijke middelen is ook niet toegestaan.quote:Het is verboden om het gebruik van scrips/cheats, die tegen de terms of agreement zijn van Pokémon GO, zoals opgesteld door videogameontwikkelaar Niantic, te delen en te promoten op FOK!
quote:Natuurlijk ben je wel vrij om hier met elkaar over te discussiëren! Doe dit echter wel met goede, inhoudelijke argumenten, die overigens gerust op normen en waarden gebaseerd mogen zijn. Ga elkaar alleen niet persoonlijk aanvallen of beledigen, want dat mag niet.
Hebben we eruit gehaald. Men komt vanzelf erachter wat de gevolgen zijn als men dingen doet die mogen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:25 schreef videonatic het volgende:
Waarschuw gebruikers ook gelijk voor de in-game ban die ze te wachten staat.
Praten mag, het gaat vooral om het verzoeken van cheats of tutorials daarvoor plaatsen. Gisteren werden er door een boel mensen verzoekjes geplaatst om een kaart van de hun omringende pokemon te laten genereren. Dat gaan we niet meer doen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 12:25 schreef timmmmm het volgende:
Mag je nog wel praten over het binden van je telefoon op de ventilator zodat de telefoon denkt dat je meters maakt voor je ei?
quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:00 schreef picodealion het volgende:
[..]
Praten mag, het gaat vooral om het verzoeken van cheats of tutorials daarvoor plaatsen. Gisteren werden er door een boel mensen verzoekjes geplaatst om een kaart van de hun omringende pokemon te laten genereren. Dat gaan we niet meer doen.
Ik ben heel benieuwd of/hoe Niantic dit kan detecteren, en of ze daar ook voor zullen bannen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fijn dat deze 'cheats' nog wel mogen. Ik moest hier gisteren zo hard om lachen
Nee, er mag geen topic worden geopend waar verzoekjes voor dit soort praktijken kunnen worden ingediend. Ook mogen er geen topics geopend worden waarin de uitleg voor dit soort praktijken staat of linkjes die verwijzen naar dergelijke instructies.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:20 schreef Sjemmert het volgende:
Dus we zijn vrij er over te discussiëren maar er mag geen topic over komen. Beetje tegenstrijdig niet ?
Omdat dat de regels zijn op FOK! en we 'valsspelen' niet willen aanmoedigen, in ieder geval geen ruimte willen bieden aan dit soort activiteiten, die tegen de voorwaarden van bepaalde games zijn.quote:
De regels van fok? Waar in de "regels" staat dat je niet mag cheaten bij spelletjes? http://frontpage.fok.nl/p(...)date-21-02-2015.html ik kan het niet vindenquote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:23 schreef Unites het volgende:
[..]
Omdat dat de regels zijn op FOK! en we 'valsspelen' niet willen aanmoedigen, in ieder geval geen ruimte willen bieden aan dit soort activiteiten, die tegen de voorwaarden van bepaalde games zijn.
N.a.v. de discussie gisteren hebben wij aan de collega's van GAM gevraagd wat zij doen met cheats. We hebben te horen gekregen dat het daar gebruikelijk is dat dergelijke zaken worden verwijderd en dus niet worden toegestaan. Waar deze precies geformuleerd staan, weet ik zo niet. Wat ik wel weet, is dat dit gewoon beleid op FOK!quote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:31 schreef over_hedge het volgende:
[..]
De regels van fok? Waar in de "regels" staat dat je niet mag cheaten bij spelletjes? http://frontpage.fok.nl/p(...)date-21-02-2015.html ik kan het niet vinden(zo ver het cheaten is maar oke) En waar kan ik precies de regels van pokemon go lezen? Zie in de app zelf nergens een regelement staan.
Vind het maar een beetje vaag allemaal, er was niks aan de hand. Er werd leuk gepost. Waarschijnlijk trek je er nog nieuwe mensen mee ook. En 1 iemand komt de sfeer verpesten en opeens zijn dat de regels. Dat je er dan een apart topic voor maakt oke kan ik nog een beetje begrijpen. Maar dan nog geen dag later daar op terug te komen.![]()
Dus er zijn regels op basis van reglementen maar waar in de reglementen het precies staat weet niemand?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 14:38 schreef Unites het volgende:
[..]
N.a.v. de discussie gisteren hebben wij aan de collega's van GAM gevraagd wat zij doen met cheats. We hebben te horen gekregen dat het daar gebruikelijk is dat dergelijke zaken worden verwijderd en dus niet worden toegestaan. Waar deze precies geformuleerd staan, weet ik zo niet. Wat ik wel weet, is dat dit gewoon beleid op FOK!
Wij hebben besloten om één lijn te trekken, dus ook hier in het Pokémon GO-subforum is het niet (meer) toegestaan om dergelijke zaken te posten. Dit proces en dit besluit zijn dus redelijk snel tot stand gekomen, vandaar misschien de verwarring.
De regels van Pokémon GO kan ik je ook niet direct voorschotelen. Wellicht staan deze in de algemene voorwaarden. Wat vaststaat is dat Niantic niet blij is met valsspelers en ook zelf maatregelen neemt tegen het gebruik van cheats. Hieruit valt af te leiden dat het gebruik van cheats in Pokémon GO dus verboden is.
Kortom: wij hebben verschillende kanten van het verhaal bekeken en hebben uiteindelijk deze conclusie getrokken. Dit is geformuleerd in de regel in de OP die vanaf nu geldt.
Oke dus als ik het goed begrijp mogen we wel een topic openen om er over te discussieren. Zolang we maar geen links en uitleg geven is er niks aan de hand toch ?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:38 schreef Unites het volgende:
[..]
Nee, er mag geen topic worden geopend waar verzoekjes voor dit soort praktijken kunnen worden ingediend. Ook mogen er geen topics geopend worden waarin de uitleg voor dit soort praktijken staat of linkjes die verwijzen naar dergelijke instructies.
Helder zo?
Jep, klopt.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 15:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Oke dus als ik het goed begrijp mogen we wel een topic openen om er over te discussieren. Zolang we maar geen links en uitleg geven is er niks aan de hand toch ?
Heel simpel toch? Je locatie blijft hetzelfde maar je maakt wel stappen: klopt niet.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:10 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd of/hoe Niantic dit kan detecteren, en of ze daar ook voor zullen bannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |