abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163828541
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoeveel meer erkenning wil je hebben?

Waarom denk je in termen van hulp OF erkennen, en niet in termen van EN verbinden/erkennen, EN hulp? Omdat iedereen het doet? Dan zal het wel goed zijn hè?
Je ziet echt niet dat je tussen de regels door totaal anders overkomt dan datgene wat je met woorden zegt? En daarna begin je dan alsnog over ego icm de :W Dat laatste is sowieso nergens voor nodig, want immers, iedereen in z'n waarde laten toch?
[/quote]

Nee, hoezo overkomen? Er staat wat er staat?

Natuurlijk heeft ego een rol op het moment dat mensen hun standpunt willen beschermen in plaats van open staan voor iets anders.

En alles wat afwijkt van een ander kan gelijk blabla genoemd worden? Waarvoor is dat nodig dan? Misschien kan je dat wel beantwoorden (mijn laatste vraag beantwoord je ook niet) want het is je blijkbaar minder opgevallen dan mijn :W ?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_163828782
Oke, zoek dat verder maar onderling uit. Hier in het topic graag on-topic blijven.
pi_163829134
quote:
4s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Oke, zoek dat verder maar onderling uit. Hier in het topic graag on-topic blijven.
Als we wisten wat TS wil en het gevoel hadden dat hij actief aan de slag gaat met zichzelf dan zou dat een stuk makkelijker zijn. Ik zie vooral een platform waarin hij kan blijven hangen in zelfmedelijden, analyses van wat er niet goed is in zijn leven en het zoeken naar oorzaken bij anderen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163829589
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Als we wisten wat TS wil en het gevoel hadden dat hij actief aan de slag gaat met zichzelf dan zou dat een stuk makkelijker zijn. Ik zie vooral een platform waarin hij kan blijven hangen in zelfmedelijden, analyses van wat er niet goed is in zijn leven en het zoeken naar oorzaken bij anderen.
Dan nog is het niet nodig om hier onderling de strijd aan te gaan. On-topic dus :)
pi_163831082
Eens met Koral.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_163831177
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan nog is het niet nodig om hier onderling de strijd aan te gaan. On-topic dus :)
Dat is geen antwoord op mijn vraag en ik betwijfel of we antwoord van TS gaan krijgen. En mijn vraag lijkt me best on topic.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_163832034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 13:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er zijn genoeg dingen die gratis zijn of weinig geld kosten waarmee je nu al de deur uit zou kunnen komen. Ze helpen je niet direct aan seks, maar wel om je positie op de sociale ladder te verbeteren en hopelijk ook je vaardigheden.
Dit. Ik geloof vast dat Sporten gedekt wordt door zijn gemeente.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_163832919
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:34 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is TS gewoon weer aan het uitstellen. De reden achter zijn ontwijkende gedrag is waar hij werkelijk aan wat zou moeten doen en niet zijn financiële situatie.
  maandag 18 juli 2016 @ 17:21:38 #109
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_163833289
quote:
14s.gif Op maandag 18 juli 2016 16:34 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ligt heel erg aan de gemeente, voor zover ik weet. De gemeente waarin ik woon heeft dat soort programma's namelijk (nog) niet. Doet zelfs niet mee aan het jeugd sportfonds.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_163841027
Voor mij is Pokémon vangen zoals vrouwen versieren. Het gaat om de kwaliteit ervan en niet de kwantiteit. Liever 1 Charizard ipv 100 Ratatas
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 22:01:23 #111
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_163841218
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 21:58 schreef 0906 het volgende:
Voor mij is Pokémon vangen zoals vrouwen versieren. Het gaat om de kwaliteit ervan en niet de kwantiteit. Liever 1 Charizard ipv 100 Ratatas
Ja, maar je snapt nog altijd niet dat die Charizard nogal wat in de melk te brokkelen heeft en dus hetzelfde denkt als jij en daarmee weg komt, waardoor jij 0,0 kans maakt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_163841502
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, maar je snapt nog altijd niet dat die Charizard nogal wat in de melk te brokkelen heeft en dus hetzelfde denkt als jij en daarmee weg komt, waardoor jij 0,0 kans maakt.
Ze denken niet hetzelfde, anders werd er wel actie ondernomen. Wat er wel ondernomen werd, is vast niet makkelijk, maar vooralsnog moeilijk als actie te kwalificeren. Daarnaast hangt die kansloosheid niet puur van die Charizard's houding af, dus ik ben het hier niet mee eens,
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 22:09:49 #113
16180 crew  CoolGuy
pi_163841542
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ze denken niet hetzelfde, anders werd er wel actie ondernomen. Wat er wel ondernomen werd, is vast niet makkelijk, maar vooralsnog moeilijk als actie te kwalificeren. Daarnaast hangt die kansloosheid niet puur van die Charizard's houding af, dus ik ben het hier niet mee eens,
Dan snap je denk ik niet wat ik zeg. Die Charizard is totaal niet kansloos, juist integendeel.
  maandag 18 juli 2016 @ 22:11:05 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_163841592
quote:
Leer eens om vrouwen als mensen te zien en niet als een of ander iets dat door jou veroverd kan worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_163841598
Charizard denken te vangen terwijl je level 1 pokemonhunter bent.
pi_163841689
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan snap je denk ik niet wat ik zeg. Die Charizard is totaal niet kansloos, juist integendeel.
Ik dacht te lezen dat ts kansloos zou zijn door Charizard's houding, o.a. het gebruik van waardoor?
pi_163841708
quote:
Als je zelf een Ratatas bent, hoe wil je dan een Charizard evenaren?
Wat wordt je plan om levelup te gaan?

OMG ik praat Pokomon :'(
  Moderator maandag 18 juli 2016 @ 22:34:38 #118
16180 crew  CoolGuy
pi_163842479
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:13 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik dacht te lezen dat ts kansloos zou zijn door Charizard's houding, o.a. het gebruik van waardoor?
Ah zo. Wat ik bedoel is dat TS heel wat eisen heeft. Hij wil een Charizard, een zogenaamde hoofdprijs. Echter, die hoofdprijs heeft zelf ook wensen, en kán dat ook wensen want zij heeft zelf ook wat te bieden. TS heeft dat niet, en heeft daarbij verwrongen denkbeelden.

Dat gaat zeker niet aantrekkelijk zijn voor die Charizard, en in die zin is TS dus kansloos bij welke vrouw dan ook maar zeker bij een 'hoofdprijs' zeg maar.
  maandag 18 juli 2016 @ 22:37:41 #119
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_163842607
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 10:33 schreef Koral het volgende:
Verder een andere vorm van erkenning, om gewoon als volwaardig autonoom burger gezien te worden is zo'n wajong baan ook niet echt :') En zonder een normale baan met een normale beloning is het ook geen automatisch gegeven dat enige zelfwaardering gebaseerd op zijn eigen unieke kwaliteiten van de grond komt.
hier ben ik het niet mee eens. Een tijd terug zat ik in een behoorlijk "gat", had een prima baan maar dat was alles dat ik deed. Omdat iedere avond thuis de muren op me af kwamen en er in de avonden ook geen collega's zijn als je overwerkt begon ik gewoon alleen dingen te doen. Heb een museumkaart dus hop, alleen naar musea. In eerste instantie lijkt dat raar en eng, maar je komt daar zat mensen tegen die óók alleen zijn. Nu ben ik redelijk sociaal, maar je hebt dan ook redelijk snel een gespreksonderwerp over een gezamenlijke interesse. Niet alleen met vrouwen, gewoon met mensen!
Daarna ben ik - om wat blijvender contacten op te doen - vrijwilligerswerk gaan doen, ook in de kunstsector. M'n enige vriend in de buurt ken ik daarvan, en het samen met collega's bereiken van een doel gaf mij enorm veel voldoening. Ik kon weer slapen en ik leefde weer. Dàt heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik promotie kon maken.

M.a.w.: TS, als je je cirkel niet doorbreekt post je hier over twintig jaar nog. Schaam je niet voor je negatieve eigenschappen, er zit ook een positieve kant aan. Ik jouw ogen niet? Zie er dan de humor van in. Een introvert gaat er niet zou gauw met de buurvrouw vandoor bijvoorbeeld :P

Maar vooral: PROBEER IETS NIEUWS. Zoek mogelijkheden in plaats van obstakels. Succes.
pi_163844542
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:37 schreef dcadapter het volgende:

[..]

hier ben ik het niet mee eens. Een tijd terug zat ik in een behoorlijk "gat", had een prima baan maar dat was alles dat ik deed. Omdat iedere avond thuis de muren op me af kwamen en er in de avonden ook geen collega's zijn als je overwerkt begon ik gewoon alleen dingen te doen. Heb een museumkaart dus hop, alleen naar musea. In eerste instantie lijkt dat raar en eng, maar je komt daar zat mensen tegen die óók alleen zijn. Nu ben ik redelijk sociaal, maar je hebt dan ook redelijk snel een gespreksonderwerp over een gezamenlijke interesse. Niet alleen met vrouwen, gewoon met mensen!
Daarna ben ik - om wat blijvender contacten op te doen - vrijwilligerswerk gaan doen, ook in de kunstsector. M'n enige vriend in de buurt ken ik daarvan, en het samen met collega's bereiken van een doel gaf mij enorm veel voldoening. Ik kon weer slapen en ik leefde weer. Dàt heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik promotie kon maken.

M.a.w.: TS, als je je cirkel niet doorbreekt post je hier over twintig jaar nog. Schaam je niet voor je negatieve eigenschappen, er zit ook een positieve kant aan. Ik jouw ogen niet? Zie er dan de humor van in. Een introvert gaat er niet zou gauw met de buurvrouw vandoor bijvoorbeeld :P

Maar vooral: PROBEER IETS NIEUWS. Zoek mogelijkheden in plaats van obstakels. Succes.
Jij bent gewoon held van beroep geworden 👌
Hell To The Liars
pi_163846058
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:21 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ligt heel erg aan de gemeente, voor zover ik weet. De gemeente waarin ik woon heeft dat soort programma's namelijk (nog) niet. Doet zelfs niet mee aan het jeugd sportfonds.
Maar 0906 woont niet in dezelfde gemeente als jij.
pi_163846160
quote:
1s.gif Op maandag 18 juli 2016 22:37 schreef dcadapter het volgende:

[..]

Ben ik nu gek of schrijf ik dat het zonder baan met normale beloning (salaris dus ipv wajong) niet automatisch is dat leidt tot enige zelfwaardering gebaseerd op zijn eigen unieke kwaliteiten, en kom jij met een voorbeeld aan waar je wel die normale baan hebt (waar hoe je het ook wend of keert de basis van een deel van je erkenning hebt)?

Wel een mooi voorbeeld van hoe je kunt groeien in een periode.

Ik heb echter de indruk dat TS vooral in het NU leeft, en elke verwijzing naar professionele hulp ziet als een afwijzing en nog verder afstand van volwaardig te zijn. Gewoon acceptatie zoals iedereen een ander accepteerd, neemt wellicht vervelende bijkomende gevolgen van zijn chronisch ziek zijn weg en zet hopelijk wat 'stoplichten' op groen zodat hij wel naar vermogen mee kan draaien in deze individualistisch prestatie maatschappij (en deze periode van isolatie achter zich kan laten). Beschouw/accepteer mensen als vol, maak verbinding. Als jullie door niemand niet als vol worden beschouwd en het vooruitzicht hebben langdurig in je zelfstandigheid te worden beperkt verlies je ook je motivatie. Dat is niet gek maar heel normaal!
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 19 juli 2016 @ 03:50:09 #123
456211 dcadapter
Wispelturig baasje
pi_163847912
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:16 schreef Koral het volgende:

[..]

Ben ik nu gek of schrijf ik dat het zonder baan met normale beloning (salaris dus ipv wajong) niet automatisch is dat leidt tot enige zelfwaardering gebaseerd op zijn eigen unieke kwaliteiten, en kom jij met een voorbeeld aan waar je wel die normale baan hebt (waar hoe je het ook wend of keert de basis van een deel van je erkenning hebt)?
of je gek bent weet ik niet, maar je hangt een hoop zelfwaardering op aan het hebben van salaris. In mijn geval hielp het niets, sterker nog: In mijn functie moet ik vaak met grof verbaal geweld tegen de gevestigde orde binnen een bedrijf in. Opschudden, wrijving creëren, een doel bereiken door mensen juist niet te geven wat ze denken te willen. Leuk werk, maar sociaal weinig voldoenend. De meesten hebben toch ergens een klein hekeltje aan me.
Even met de billen bloot dan maar - mijn toenmalige relatie liep stuk, dat was de oorzaak van mijn "isolement". Ex is socialer dan ik (commercieel sterk, goede spreker), al "onze" vrienden bleken toch echt niet mijn vrienden te zijn. Daarnaast zat er financieel nog een staartje aan met alsof gevolg dat ik maanden keihard gewerkt heb voor bijstandsniveau wekelijks budget. Je voelt je dan sociaal inferieur, ineens zo alleen. Het verschil is te groot. Zeker icm werkdruk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 00:16 schreef Koral het volgende:Wel een mooi voorbeeld van hoe je kunt groeien in een periode.

Ik heb echter de indruk dat TS vooral in het NU leeft, en elke verwijzing naar professionele hulp ziet als een afwijzing en nog verder afstand van volwaardig te zijn. Gewoon acceptatie zoals iedereen een ander accepteerd, neemt wellicht vervelende bijkomende gevolgen van zijn chronisch ziek zijn weg en zet hopelijk wat 'stoplichten' op groen zodat hij wel naar vermogen mee kan draaien in deze individualistisch prestatie maatschappij (en deze periode van isolatie achter zich kan laten). Beschouw/accepteer mensen als vol, maak verbinding. Als jullie door niemand niet als vol worden beschouwd en het vooruitzicht hebben langdurig in je zelfstandigheid te worden beperkt verlies je ook je motivatie. Dat is niet gek maar heel normaal!
wie ziet TS dan niet voor vol aan? Ik niet. Denk juist dat de eerste stap is om psychische hulp niet te zien als iets dat alleen is voor mensen die "niet helemaal goed" zijn. Ik vind mezelf best snugger en geestelijk gezond, maar ik heb ook wel met zowel invloeden van buitenaf als issues van mezelf op de bank gelegen.

Het is goed om dat te doen, want je onderneemt iets om je beperking weg te halen. En hoe graag TS ook wil, als de achteruitrijlichten van mijn auto branden snapt niemand dat ik vooruit wil. Niemand kan die pook voor hem goed zetten (pun intended :P ) behalve hij zelf.
pi_163848259
Datingssite maakt het juist makkelijker voor mij omdat je niet meer zo kansloos en ongemakkelijk buiten allemaal vrouwen moet gaan aanspreken alleen maar omdat je ze beter wil leren kennen ( :') ) maar het is inderdaad op vissen schieten in een vat en je moet er wel tegen kunnen ja anders maak je het jezelf alleen maar lastig want 1/100 of zo die wil maar afspreken bij online dating
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_163848792
@dcadapter
TS ziet zichzelf volgens mij niet als vol aan, als je dat al niet zelf uitstraalt is het voor de meeste mensen lastig om dat plaatje anders in te vullen

mensen die zelf ervaren hebben wat beperkingen kunnen doen zien de potentie vaak wel in die mensen, maar het valt en begint bij die mensen zelf. acceptatie dat je niet alles kan, maar met wat inzet en motivatie je een heel eind kan komen.

vergelijk het eventjes met 4 daagse vandaag een kind van 10 die 30 km loopt vind ik een hele prestatie en 30 km loop van een gezonde man vind ik matig.

als je er alles probeert uit te halen wat erin zit heb je van de meestal respect en begrip voor de beperkingen.
maar je moet niet van te voren zeggen dat het allemaal niet gaat.

TS, een DM sturen mag altijd he en ik gok naar @dcadapter ook wel ;)
Hell To The Liars
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')