Je ziet echt niet dat je tussen de regels door totaal anders overkomt dan datgene wat je met woorden zegt? En daarna begin je dan alsnog over ego icm dequote:Op maandag 18 juli 2016 13:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoeveel meer erkenning wil je hebben?
Waarom denk je in termen van hulp OF erkennen, en niet in termen van EN verbinden/erkennen, EN hulp? Omdat iedereen het doet? Dan zal het wel goed zijn hè?
Als we wisten wat TS wil en het gevoel hadden dat hij actief aan de slag gaat met zichzelf dan zou dat een stuk makkelijker zijn. Ik zie vooral een platform waarin hij kan blijven hangen in zelfmedelijden, analyses van wat er niet goed is in zijn leven en het zoeken naar oorzaken bij anderen.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Oke, zoek dat verder maar onderling uit. Hier in het topic graag on-topic blijven.
Dan nog is het niet nodig om hier onderling de strijd aan te gaan. On-topic dusquote:Op maandag 18 juli 2016 14:27 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als we wisten wat TS wil en het gevoel hadden dat hij actief aan de slag gaat met zichzelf dan zou dat een stuk makkelijker zijn. Ik zie vooral een platform waarin hij kan blijven hangen in zelfmedelijden, analyses van wat er niet goed is in zijn leven en het zoeken naar oorzaken bij anderen.
Dat is geen antwoord op mijn vraag en ik betwijfel of we antwoord van TS gaan krijgen. En mijn vraag lijkt me best on topic.quote:Op maandag 18 juli 2016 14:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan nog is het niet nodig om hier onderling de strijd aan te gaan. On-topic dus
Dit. Ik geloof vast dat Sporten gedekt wordt door zijn gemeente.quote:Op maandag 18 juli 2016 13:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn genoeg dingen die gratis zijn of weinig geld kosten waarmee je nu al de deur uit zou kunnen komen. Ze helpen je niet direct aan seks, maar wel om je positie op de sociale ladder te verbeteren en hopelijk ook je vaardigheden.
Dus eigenlijk is TS gewoon weer aan het uitstellen. De reden achter zijn ontwijkende gedrag is waar hij werkelijk aan wat zou moeten doen en niet zijn financiële situatie.quote:Op maandag 18 juli 2016 16:34 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dit. Ik geloof vast dat Sporten gedekt wordt door zijn gemeente.
Ligt heel erg aan de gemeente, voor zover ik weet. De gemeente waarin ik woon heeft dat soort programma's namelijk (nog) niet. Doet zelfs niet mee aan het jeugd sportfonds.quote:Op maandag 18 juli 2016 16:34 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dit. Ik geloof vast dat Sporten gedekt wordt door zijn gemeente.
Ja, maar je snapt nog altijd niet dat die Charizard nogal wat in de melk te brokkelen heeft en dus hetzelfde denkt als jij en daarmee weg komt, waardoor jij 0,0 kans maakt.quote:Op maandag 18 juli 2016 21:58 schreef 0906 het volgende:
Voor mij is Pokémon vangen zoals vrouwen versieren. Het gaat om de kwaliteit ervan en niet de kwantiteit. Liever 1 Charizard ipv 100 Ratatas
Ze denken niet hetzelfde, anders werd er wel actie ondernomen. Wat er wel ondernomen werd, is vast niet makkelijk, maar vooralsnog moeilijk als actie te kwalificeren. Daarnaast hangt die kansloosheid niet puur van die Charizard's houding af, dus ik ben het hier niet mee eens,quote:Op maandag 18 juli 2016 22:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar je snapt nog altijd niet dat die Charizard nogal wat in de melk te brokkelen heeft en dus hetzelfde denkt als jij en daarmee weg komt, waardoor jij 0,0 kans maakt.
Dan snap je denk ik niet wat ik zeg. Die Charizard is totaal niet kansloos, juist integendeel.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:08 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ze denken niet hetzelfde, anders werd er wel actie ondernomen. Wat er wel ondernomen werd, is vast niet makkelijk, maar vooralsnog moeilijk als actie te kwalificeren. Daarnaast hangt die kansloosheid niet puur van die Charizard's houding af, dus ik ben het hier niet mee eens,
Leer eens om vrouwen als mensen te zien en niet als een of ander iets dat door jou veroverd kan worden.quote:Op maandag 18 juli 2016 21:58 schreef 0906 het volgende:
Voor mij is Pokémon vangen zoals vrouwen versieren. Het gaat om de kwaliteit ervan en niet de kwantiteit. Liever 1 Charizard ipv 100 Ratatas
Ik dacht te lezen dat ts kansloos zou zijn door Charizard's houding, o.a. het gebruik van waardoor?quote:Op maandag 18 juli 2016 22:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan snap je denk ik niet wat ik zeg. Die Charizard is totaal niet kansloos, juist integendeel.
Als je zelf een Ratatas bent, hoe wil je dan een Charizard evenaren?quote:Op maandag 18 juli 2016 21:58 schreef 0906 het volgende:
Ah zo. Wat ik bedoel is dat TS heel wat eisen heeft. Hij wil een Charizard, een zogenaamde hoofdprijs. Echter, die hoofdprijs heeft zelf ook wensen, en kán dat ook wensen want zij heeft zelf ook wat te bieden. TS heeft dat niet, en heeft daarbij verwrongen denkbeelden.quote:Op maandag 18 juli 2016 22:13 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik dacht te lezen dat ts kansloos zou zijn door Charizard's houding, o.a. het gebruik van waardoor?
hier ben ik het niet mee eens. Een tijd terug zat ik in een behoorlijk "gat", had een prima baan maar dat was alles dat ik deed. Omdat iedere avond thuis de muren op me af kwamen en er in de avonden ook geen collega's zijn als je overwerkt begon ik gewoon alleen dingen te doen. Heb een museumkaart dus hop, alleen naar musea. In eerste instantie lijkt dat raar en eng, maar je komt daar zat mensen tegen die óók alleen zijn. Nu ben ik redelijk sociaal, maar je hebt dan ook redelijk snel een gespreksonderwerp over een gezamenlijke interesse. Niet alleen met vrouwen, gewoon met mensen!quote:Op maandag 18 juli 2016 10:33 schreef Koral het volgende:
Verder een andere vorm van erkenning, om gewoon als volwaardig autonoom burger gezien te worden is zo'n wajong baan ook niet echtEn zonder een normale baan met een normale beloning is het ook geen automatisch gegeven dat enige zelfwaardering gebaseerd op zijn eigen unieke kwaliteiten van de grond komt.
Jij bent gewoon held van beroep geworden 👌quote:Op maandag 18 juli 2016 22:37 schreef dcadapter het volgende:
[..]
hier ben ik het niet mee eens. Een tijd terug zat ik in een behoorlijk "gat", had een prima baan maar dat was alles dat ik deed. Omdat iedere avond thuis de muren op me af kwamen en er in de avonden ook geen collega's zijn als je overwerkt begon ik gewoon alleen dingen te doen. Heb een museumkaart dus hop, alleen naar musea. In eerste instantie lijkt dat raar en eng, maar je komt daar zat mensen tegen die óók alleen zijn. Nu ben ik redelijk sociaal, maar je hebt dan ook redelijk snel een gespreksonderwerp over een gezamenlijke interesse. Niet alleen met vrouwen, gewoon met mensen!
Daarna ben ik - om wat blijvender contacten op te doen - vrijwilligerswerk gaan doen, ook in de kunstsector. M'n enige vriend in de buurt ken ik daarvan, en het samen met collega's bereiken van een doel gaf mij enorm veel voldoening. Ik kon weer slapen en ik leefde weer. Dàt heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik promotie kon maken.
M.a.w.: TS, als je je cirkel niet doorbreekt post je hier over twintig jaar nog. Schaam je niet voor je negatieve eigenschappen, er zit ook een positieve kant aan. Ik jouw ogen niet? Zie er dan de humor van in. Een introvert gaat er niet zou gauw met de buurvrouw vandoor bijvoorbeeld
Maar vooral: PROBEER IETS NIEUWS. Zoek mogelijkheden in plaats van obstakels. Succes.
Maar 0906 woont niet in dezelfde gemeente als jij.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:21 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ligt heel erg aan de gemeente, voor zover ik weet. De gemeente waarin ik woon heeft dat soort programma's namelijk (nog) niet. Doet zelfs niet mee aan het jeugd sportfonds.
Ben ik nu gek of schrijf ik dat het zonder baan met normale beloning (salaris dus ipv wajong) niet automatisch is dat leidt tot enige zelfwaardering gebaseerd op zijn eigen unieke kwaliteiten, en kom jij met een voorbeeld aan waar je wel die normale baan hebt (waar hoe je het ook wend of keert de basis van een deel van je erkenning hebt)?quote:Op maandag 18 juli 2016 22:37 schreef dcadapter het volgende:
[..]
hier ben ik het niet mee eens. Een tijd terug zat ik in een behoorlijk "gat", had een prima baan maar dat was alles dat ik deed. Omdat iedere avond thuis de muren op me af kwamen en er in de avonden ook geen collega's zijn als je overwerkt begon ik gewoon alleen dingen te doen. Heb een museumkaart dus hop, alleen naar musea. In eerste instantie lijkt dat raar en eng, maar je komt daar zat mensen tegen die óók alleen zijn. Nu ben ik redelijk sociaal, maar je hebt dan ook redelijk snel een gespreksonderwerp over een gezamenlijke interesse. Niet alleen met vrouwen, gewoon met mensen!
Daarna ben ik - om wat blijvender contacten op te doen - vrijwilligerswerk gaan doen, ook in de kunstsector. M'n enige vriend in de buurt ken ik daarvan, en het samen met collega's bereiken van een doel gaf mij enorm veel voldoening. Ik kon weer slapen en ik leefde weer. Dàt heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik promotie kon maken.
M.a.w.: TS, als je je cirkel niet doorbreekt post je hier over twintig jaar nog. Schaam je niet voor je negatieve eigenschappen, er zit ook een positieve kant aan. Ik jouw ogen niet? Zie er dan de humor van in. Een introvert gaat er niet zou gauw met de buurvrouw vandoor bijvoorbeeld
Maar vooral: PROBEER IETS NIEUWS. Zoek mogelijkheden in plaats van obstakels. Succes.
of je gek bent weet ik niet, maar je hangt een hoop zelfwaardering op aan het hebben van salaris. In mijn geval hielp het niets, sterker nog: In mijn functie moet ik vaak met grof verbaal geweld tegen de gevestigde orde binnen een bedrijf in. Opschudden, wrijving creëren, een doel bereiken door mensen juist niet te geven wat ze denken te willen. Leuk werk, maar sociaal weinig voldoenend. De meesten hebben toch ergens een klein hekeltje aan me.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 00:16 schreef Koral het volgende:
[..]
Ben ik nu gek of schrijf ik dat het zonder baan met normale beloning (salaris dus ipv wajong) niet automatisch is dat leidt tot enige zelfwaardering gebaseerd op zijn eigen unieke kwaliteiten, en kom jij met een voorbeeld aan waar je wel die normale baan hebt (waar hoe je het ook wend of keert de basis van een deel van je erkenning hebt)?
wie ziet TS dan niet voor vol aan? Ik niet. Denk juist dat de eerste stap is om psychische hulp niet te zien als iets dat alleen is voor mensen die "niet helemaal goed" zijn. Ik vind mezelf best snugger en geestelijk gezond, maar ik heb ook wel met zowel invloeden van buitenaf als issues van mezelf op de bank gelegen.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 00:16 schreef Koral het volgende:Wel een mooi voorbeeld van hoe je kunt groeien in een periode.
Ik heb echter de indruk dat TS vooral in het NU leeft, en elke verwijzing naar professionele hulp ziet als een afwijzing en nog verder afstand van volwaardig te zijn. Gewoon acceptatie zoals iedereen een ander accepteerd, neemt wellicht vervelende bijkomende gevolgen van zijn chronisch ziek zijn weg en zet hopelijk wat 'stoplichten' op groen zodat hij wel naar vermogen mee kan draaien in deze individualistisch prestatie maatschappij (en deze periode van isolatie achter zich kan laten). Beschouw/accepteer mensen als vol, maak verbinding. Als jullie door niemand niet als vol worden beschouwd en het vooruitzicht hebben langdurig in je zelfstandigheid te worden beperkt verlies je ook je motivatie. Dat is niet gek maar heel normaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |