Dat valt nog vies tegen, denk ik.quote:Op woensdag 20 juli 2016 12:29 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Soms wel volgens mij. Veel mensen zien dat toch wel in als ze ouder worden wat het met iemand heeft gedaan.
Ja, of ze zitten zelf met problemen, maar ja dat vind ik nog wel het zwakste excuus om iemand het leven zuur te maken.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Naja, er zijn wel mensen die zich achteraf schuldig voelen hierdoor (is in dit topic ook al voorbij gekomen, al weet ik niet of die gepeste hierdoor zware psychische averij opgelopen heeft), maar lang niet iedereen blijkbaar.
Sowieso hebben veel pesters problemen met hun empathisch vermogen. Ze zijn vaak simpelweg ongevoelig voor het leed van een ander (en daar mogen ze best wel wat extra hulp bij krijgen, en hoe eerder hoe beter).
Dat -is- ook een zwak excuus om anderen het leven zuur te maken. Super-asociaal gewoon en net zo "nuttig" als vandalisme.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:35 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja, of ze zitten zelf met problemen, maar ja dat vind ik nog wel het zwakste excuus om iemand het leven zuur te maken.
Zo kun je wel meer dingen opnoemen maar bij bijvoorbeeld pesten en vandalisme zal afreageren zeker meespelen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat -is- ook een zwak excuus om anderen het leven zuur te maken. Super-asociaal gewoon en net zo "nuttig" als vandalisme.
Want serieus...wat is nou bijvoorbeeld het nut van vandalisme? Dat bushokjes meer hufterproof gemaakt worden? Kost alleen maar geld en mankracht.
Check deze eens, is ie ineens stil johquote:Op woensdag 20 juli 2016 13:47 schreef sirdanilot het volgende:
Als je als gepest kind gewoon één keer de pestkop eens goed in mekaar slaat, is het overigens meteen over. Dan wordt het gepeste kind niet meer als doelwit gezien.
Ken verschillende mensen die dat ooit hebben gedaan, was meteen klaar met het pesten. Eventuele problemen die het met zich meebrengt (straf van school etc.) is het meer dan waard.
Ik zou het zelf overigens alleen doen als het pesten zo erg zou worden dat het ook fysiek wordt (bedreigen en slaan etc.).
Dit. Zelf een keer meegemaakt en nooit straf voor gehad, alleen een gesprek van 5 minuten met zijn tweëen en de conciërge. Was trouwens wel een gozer die met iedereen ruzie zocht. Soms kon je corvee krijgen, maar dat was het dan welquote:Op woensdag 20 juli 2016 14:02 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Het moet wel heel erg uit de hand lopen als je na 1 vechtpartijtje van school wordt getrapt hoor. Het zijn en blijven kinderen en af en toe vallen er klappen.
Ik moest denken aan een filmpje van een jongen die zijn pester flink ervan langs gaf, dat was volgens mij idd deze. Goeie actie. Als ik gepest zou worden en ook zo sterk was zou ik het zo doen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 13:53 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Check deze eens, is ie ineens stil joh
Eensquote:Op woensdag 20 juli 2016 19:54 schreef Fera het volgende:
Niet om het één of ander, maar straks wordt dit topic weer om dezelfde reden gesloten als dat andere topic over pesten. Kunnen jullie niet gewoon normaal doen?
Voor de duidelijkheid: er is geen sprake van een vete. Sterker nog, ik heb nog nooit eerder een discussie gehad (of zelfs maar bewust een post gelezen) van magnetronkoffie.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
Oke, ik ga zo even het topic langs om wat posts te verwijderen. Kan even duren, dus alvast een vriendelijk verzoek om hier weer on-topic te gaan. Onderlinge vetes horen hier niet thuis en dat weten jullie best. Als het zo door gaat gaat ook dit topic inderdaad weer op slot.
Hierbij wil ik dit bevestigen.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:33 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid: er is geen sprake van een vete. Sterker nog, ik heb nog nooit eerder een discussie gehad (of zelfs maar bewust een post gelezen) van magnetronkoffie.
Volgens mij is pesten gewoon een officieel en duidelijk-omschreven definitie?quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:59 schreef Allures het volgende:
Waarom moet toch steeds alles pesten worden genoemd. Iedereen heeft wel eens iemand afgekat, of achter iemands rug gelult. Dat is geen pesten
(Ik heb alleen de OP gelezen en nu ook geen tijd voor de rest maar ik erger me er steeds aan in die topics over pesten hier)
dat staat er niet. Ik erger me aan alles meteen pesten noemenquote:Op woensdag 20 juli 2016 22:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Volgens mij is pesten gewoon een officieel en duidelijk-omschreven definitie?
Als iets pesten wordt genoemd wat het volgens jou niet is, dan kan je dit gewoon als dusdanig aangeven, toch?
Waarom erger je je aan de topics over dit onderwerp?
Je spreekt jezelf tegen hier.quote:Op woensdag 20 juli 2016 21:43 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik ben eens dat slachtoffers van pesten vaak raar zijn. Ze hebben vaak een kwetsbaar eigenschap. Maar niet raar.
En dan zijn er ook nog vele vormen van agressie.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:51 schreef Allures het volgende:
[..]
dat staat er niet. Ik erger me aan alles meteen pesten noemen
En ja er is een redelijk vaststaande definitie en een keer iemand afzeiken, bitchy doen of over iemand roddelen is dat niet
Het is een stelselmatige vorm van agressie, dat is heel wat anders
Zelfde, wat mij betreft.quote:Op woensdag 20 juli 2016 20:33 schreef sirdanilot het volgende:
Voor de duidelijkheid: er is geen sprake van een vete.
Ik bedoel ik ben er niet mee eens. Als ik terug kijk naar mijn eigen ervaringen en ervaringen van anderen, zijn het niet perse de rare vogels die worden gepest. Ook wel, maar genoeg mensen die normaal zijn of zelfs "bovengemiddeld" die gepest worden. Bijvoorbeeld een jongen die prima sociaal vaardig en knap is, maar te eerlijk en goedgelovig. Of een meisje dat heel leuk en gezellig is, maar niet wil drinken.quote:
Ja dit dus. Een keer iemand er op wijzen dat ie een bord voor zijn kop heeft is imo geen pesten. Sommige mensen hebben dat gewoon nodig. Als het structureler wordt heb je wel een punt, maar dat is op dit forum lang niet altijd zo.quote:Op woensdag 20 juli 2016 22:51 schreef Allures het volgende:
[..]
dat staat er niet. Ik erger me aan alles meteen pesten noemen
En ja er is een redelijk vaststaande definitie en een keer iemand afzeiken, bitchy doen of over iemand roddelen is dat niet
Het is een stelselmatige vorm van agressie, dat is heel wat anders
Helaas is het probleem met borden voor de kop dat die vrij stug zijn... Hoe daarmee om te gaan?quote:Op donderdag 21 juli 2016 12:19 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja dit dus. Een keer iemand er op wijzen dat ie een bord voor zijn kop heeft is imo geen pesten. Sommige mensen hebben dat gewoon nodig. Als het structureler wordt heb je wel een punt, maar dat is op dit forum lang niet altijd zo.
Meer geduld hebben. En de ander proberen te overtuigen met goede argumenten ipv met aanvallend gedrag.quote:Op donderdag 21 juli 2016 14:06 schreef Kamina het volgende:
[..]
Helaas is het probleem met borden voor de kop dat die vrij stug zijn... Hoe daarmee om te gaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |