abonnement Unibet Coolblue
pi_163780681
Zie ook
Staatsgreep in Turkije mislukt

quote:
Leger Turkije verklaart macht te hebben overgenomen

Het Turkse leger heeft de macht overgenomen in Turkije. Dat heeft het leger zelf zojuist bekendgemaakt. De Bosporusbrug en de Fatih Sultan Mehmetbrug in Istanbul zijn vanavond afgesloten door militairen. In Ankara zouden schoten zijn gehoord, melden ooggetuigen. Daar vliegen ook straaljagers en helikopters boven de stad.

Het leger zegt in de verklaring dat het tot een staatsgreep is overgegaan omdat de regering de democratie heeft uitgehold. Verder werd verklaard dat het land nu door een ,,vredesraad'' wordt geregeerd die de veiligheid van het volk garandeert.

De Turkse minister van Justitie stelt dat de beweging van de Turkse geestelijke Fethullah Gülen achter de staatsgreep zit. Gülen gold lange tijd als bondgenoot van Erdogan, maar volgens de Turkse pers raakten ze met elkaar in onmin toen de regering plannen maakte om de particuliere scholen te sluiten.

Erdogan heeft het volk opgeroepen om de straat op te gaan en zich te uiten tegen de militaire coup. De coupplegers zullen volgens hem zwaar worden gestraft
quote:
Geert Wilders, leider van de PVV, hoopt dat dit het einde is van het fascistische regime van Erdogan -
Kari Piri, Europarlementariër voor de PvdA, zegt 'een angstig gevoel' te hebben gekregen toen ze de oproep van president Erdogan hoorde. Hij vroeg de Turken om zich te verzetten en de straat op te gaan. "Je weet dat het leger op dit moment heeft afgekondigd om dat juist niet te doen. Dan houd ik vooral mijn hart vast. Er mogen hier geen slachtoffers vallen. Ik heb vooral angst voor wat er de komende uren gaat gebeuren."
SkyNewsBreak twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:49:47 Update - AFP: Strong explosion heard in #Turkey's capital #Ankara reageer retweet
BNONews twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 23:50:56 NEW: Loud explosion heard in Ankara while shots are fired into the air at Taksim Square in Istanbul https://t.co/zVkqI7L41I reageer retweet
Andere meldingen
-Reuters: Turkse militairen hebben controle genomen over de regering
-Het vliegverkeer van en naar het vliegveld Ataturk bij Istanbul is gestaakt.
-Staatstelevisiezender TRT overgenomen door militairen
-Social Media o.a. Twitter, Facebook plat gelegd in Turkije
-Onder de gegijzelden in het militaire hoofdkwartier in Ankara is de hoogste militaire leider.
-De Turkse president Erdogan is in Mongolië voor een topoverleg tussen Europese en Aziatisch leiders. Andere bronnen beweren juist dat Erdogan in Bodrun is voor vakantie
-CNN Turkije meldt dat er mensen zijn gegijzeld in het hoofdkwartier van het leger in Ankara.
-CNN: Vierde militaire coup sinds 1960
-Griekenland zet leger in verhoogde staat van paraatheid na coup Turkije

AlptekinAkdogan twitterde op vrijdag 15-07-2016 om 21:30:38 Blokkade van Turkse leger op de Bosporusbrug. https://t.co/VTRZOFrybX reageer retweet



Streams - Live - Blog
CNN Live

AlJazeera
SkyNews Liveblog
CNN liveBlog
Reddit
TRT via Periscope
pi_163780695
Is de OP nog update of kunnen er dingen bij?
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:24:06 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780697
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:20 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Kon ik ze ook maar weg sturen!!
Maar dat denk ik over Gerard Joling ook. Dat lijkt me verder vrij irrelevant allemaal, wie jij weg wil sture
Laffe huichelaar
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:24:54 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163780709
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:16 schreef timmmmm het volgende:
Als zelfs dat niet werkt, of de zaak heel dringend is, kom je in protest. Vreedzaam. Lekker met zijn allen naar dat taksim? taskim?plein en in opstand komen.
Ha ha ha ha ha, vreedzaam protesteren op het Taksim-plein. Goed plan.

Denken dat Erdogan vreedzame protesten toelaat _O- :')
pi_163780715
Jammer dat het voorbij is hopelijk doet het leger vanavond nog een poging :+
pi_163780716
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:22 schreef eight het volgende:

[..]

Alle vluchten zijn geannuleerd kneus
Mijn gierige baas heeft een vakantie geboekt naar Turkije haha
pi_163780724
Eerste topic in deze reeks teruglezen zorgt wel voor leuke entertainment zo bij de ochtendkoffie.
Al die pro-coup mensen die helemaal opgetogen en blij zijn. Die komen wel van een hele koude kermis terug nu. _O-
NEE!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:26:01 #8
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_163780730
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:22 schreef eight het volgende:

[..]

Alle vluchten naar Istanboel en Ankara zijn geannuleerd kneus
pi_163780731
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:25 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Mijn gierige baas heeft een vakantie geboekt naar Turkije haha
Dan kan hij nu waarschijnlijk fluiten naar zijn geld
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_163780734
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:25 schreef HexHunter het volgende:
Eerste topic in deze reeks teruglezen zorgt wel voor leuke entertainment zo bij de ochtendkoffie.
Al die pro-coup mensen die helemaal opgetogen en blij zijn, die komen wel van een hele koude kermis terug nu. _O-
Mja ik dacht ook dat het ze zou lukken. Zeker toen ik erdo op de telefoon zag :p
pi_163780739
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Maar dat denk ik over Gerard Joling ook. Dat lijkt me verder vrij irrelevant allemaal, wie jij weg wil sture
Ja ga Joling vergelijken met mensen die overal rotzooi trappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 16-07-2016 11:29:04 (Normaal doen) ]
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:26:40 #12
365082 IPA35
Patriarch
pi_163780746
Even een update nodig...

Wie waren nu loyaal aan Erdo? Alleen de politie, MIT en boze burgers of ook legeronderdelen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163780755
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:10 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Je zou verwachten/hopen dat een derde generatie zich gaat identificeren met het land waar ze geboren zijn, waar ze onderwijs hebben genoten, een leven hebben opgebouwd. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze zich moeten afkeren van Turkije of iets dergelijks. Ik snap heel goed dat Turkse Nederlanders een sterke band hebben met het land van hun ouders. Maar ik vind het jammer dat ze over Erdogan spreken in termen als 'Onze regering'. Overigens zijn dit de roeptoeters op tv en zullen er ook vele Turken thuis naar de tv kijken met andere gevoelens.

Ik heet Budapestenaar omdat ik dit account heb aangemaakt terwijl ik in Boedapest woonde. Hoezo?
Hij dacht waarschijnlijk dat je Buda wou gaan pesten.
pi_163780757
Wat is die Yildrim ook een staatsmongool eersteklas zeg 8)7
pi_163780758
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:26 schreef eight het volgende:

[..]

Dan kan hij nu waarschijnlijk fluiten naar zijn geld
En hij schijt momenteel zeven kleuren bagger _O-
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:27:06 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163780759
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:25 schreef HexHunter het volgende:
Eerste topic in deze reeks teruglezen zorgt wel voor leuke entertainment zo bij de ochtendkoffie.
Al die pro-coup mensen die helemaal opgetogen en blij zijn. Die komen wel van een hele koude kermis terug nu. _O-
De koude kermis is er vooral voor de Turken, alleen weten ze dat niet.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 11:27:28 #17
357044 Budapestenaar
pi_163780767
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:23 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook niet het type Turk wat bij het consulaat gaat staan schreeuwen toch?
Nee. En dat is misschien goed om te onthouden in dit soort discussies: ook Turkse Nederlanders zijn er in verschillende smaakjes.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 16 juli 2016 @ 11:28:13 #18
357044 Budapestenaar
pi_163780780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:26 schreef Tukker87 het volgende:

[..]

Hij dacht waarschijnlijk dat je Buda wou gaan pesten.
:{
pi_163780785
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:22 schreef eight het volgende:

[..]

Alle vluchten zijn geannuleerd kneus
Nee
quote:
Luchtvaartmaatschappij Transavia hervat vanmiddag de vluchten naar Turkije. Er staan vijf vluchten op het programma: drie vanaf Schiphol naar Izmir, Antalya en Gazipasa, een vanaf Groningen via Eindhoven naar Dalaman en een vanaf Eindhoven naar Gazipasa. Dat heeft een woordvoerster gemeld.

Transavia schrapte vannacht de ochtendvluchten naar Turkije. Het ging om vijf vluchten vanaf Schiphol en een vanaf Rotterdam The Hague Airport.

Van de negentien vluchten van verschillende maatschappijen die zaterdag vanaf Schiphol zouden vertrekken naar Istanbul, gaan er zeven vooralsnog niet door. Turkish Airlines heeft vier vluchten geannuleerd, Pegasus, Atlasglobal en Atlasjet alle drie één.
Wie niet dom is moet slim zijn!
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:28:36 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163780788
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:24 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ha ha ha ha ha, vreedzaam protesteren op het Taksim-plein. Goed plan.

Denken dat Erdogan vreedzame protesten toelaat _O- :')
Toch zijn daarna verkiezigen geweest waar Erdogan de absolute meerderheid gehaald heeft. Men is hem dus nog niet zat.

Ik begrijp dat democratie niet altijd even leuk is, maar het isxwel hoe het werkt. En als men het echt zat is, zetten ze door. In Oekraine is her ook grotendeels vreedzaam gelukt de regering omver te werken. Ondanks al het geweld.

We kennen allemaal het een volk, een rijk, een verhofstadtgifje nog wel
Laffe huichelaar
pi_163780794
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:27 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Nee. En dat is misschien goed om te onthouden in dit soort discussies: ook Turkse Nederlanders zijn er in verschillende smaakjes.
Dat lijkt mij nogal vanzelfsprekend ja :P
  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:28:59 #22
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_163780803
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:25 schreef cofox het volgende:
Jammer dat het voorbij is hopelijk doet het leger vanavond nog een poging :+
Lijkt mij onwaarschijnlijk :P
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_163780812
Dit komt van de DENK fb

quote:
Democratie heeft overwonnen
Turkije heeft sinds haar bestaan veel te lijden gehad onder militaire coups. Maar vannacht is het Turkse volk opgestaan en laten zien op te komen voor de democratie. Democratie heeft het gewonnen van de tanks en de wapens.
Wij hopen dat al die mensen in Turkije maar ook in Nederland, die familie, vrienden en/of dierbaren hebben in Turkije en te maken hebben gehad of nog steeds te maken hebben met onzekerheid, gauw meer duidelijkheid krijgen. Wij hopen dat de rust gauw terugkeert in Turkije. Nu is het tijd om de rust te bewaren en de democratie haar werk te laten doen.

https://www.facebook.com/DenkNL/?fref=nf
pi_163780819
Is de coup trouwens voor Erdogan nog meer reden geweest om de wetten nog scherper in te stellen voor zijn burgers en de media? Erdogan beledigen zal zo langzamerhand wel levenslang op staan.
pi_163780830
quote:
19s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:28 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Nee

[..]

Corendon vliegt ook gewoon was vanochtend op het nieuws.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')