Is wel klachtwaardig maar de reacties zullen zo voorspelbaar zijn dat ik al weet hoe het topic er uit zietquote:
En die andere 180 sigaretten dan?quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Reisde je alleen?
Volgend keer zeg je dat andere slof van jouw reisgenoot is.
Dan moet je reisgenoot met die slof door de douane.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Reisde je alleen?
Dat hoeft perse niet. Je kan weleens spullen van je reisgenoot samen tas delen! Dat is ook niet verboden he..quote:Op vrijdag 15 juli 2016 16:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan moet je reisgenoot met die slof door de douane.
beter dat betalen dan alles hiervoor moet betalen!quote:
Nee, dat mag niet. Je bent verantwoordelijk voor je eigen bagage.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat hoeft perse niet. Je kan weleens spullen van je reisgenoot samen tas delen! Dat is ook niet verboden he..
Ze kunnen wel samen door douane gaan.
[..]
beter dat betalen dan alles hiervoor moet betalen!
Vent en ik reizen altijd met 1 koffer samen. Voorlaatste keer koffer open moeten maken en het was geen enkel probleem. Misschien incidenteel... Dat kanquote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Je bent verantwoordelijk voor je eigen bagage.
Dan staat hij op naam van een van jullie.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:53 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Vent en ik reizen altijd met 1 koffer samen. Voorlaatste keer koffer open moeten maken en het was geen enkel probleem. Misschien incidenteel... Dat kan
Iets klopt niet in jouw verhaal! 200 sigaretten mag je meenemen. Dus 400 sigaretten te veel( of zit er tegenwoordig minder in een pakje?). Je betaald gewoon de accijns en omzetbelasting over die overige 400 sigaretten. Je krijgt hiervoor geen procesverbaal. Hoeveelheid moet groter zijn. Had de ambtenaar moeten weten.quote:Op donderdag 14 juli 2016 23:50 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik koop altijd 2 sloffen goedkope peuken in het buitenland. Mag dus maar alleen in de EU blijkbaar.
Nu was ik in israel en kocht ik een doos met twee sloffen en had nog een slof in mn tas. Nu krijg ik 92 euro 'accijns' die ik moet betalen op de 380 sigaretten te veel. Heel logisch, iets kopen in turkije en dan hier belasting betalen. Maargoed ook een proces verbaal en dat douane mannetje wilde niet zeggen hoeveel omdat de belastingdienst dat moet bepalen.
Kan nergens iets zinnigs vinden over een indicatie van hoogte van deze boete. Iemand iets soortgelijks meegemaakt of weet iemand wat een logisch bedrag daarvoor is?
Mijn naam waarschijnlijk. Het was iig te veel voor 1 mens, legaal voor 2. En omdat er herkenbaar dames én herenkleding in zat en omdat we maar 1 koffer bij hadden was het okay.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan staat hij op naam van een van jullie.
Je mag ook best spullen van je man in je koffer doen. Maar het ging om spullen die aangegeven moesten worden.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 10:43 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Mijn naam waarschijnlijk. Het was iig te veel voor 1 mens, legaal voor 2. En omdat er herkenbaar dames én herenkleding in zat en omdat we maar 1 koffer bij hadden was het okay.
Daar ging het toch juist om? Ik had sigaretten in mijn koffer. Te veel voor 1 persoon. Binnen de regels voor 2. Nou ja, nog 3 losse pakjes extraquote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je mag ook best spullen van je man in je koffer doen. Maar het ging om spullen die aangegeven moesten worden.
Hetzelfde verhaal. Had ook twee sloven teveel. Ze maakten alleen notities van mijn paspoort en ook iets van 90 euro moeten betalen. Meer niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:31 schreef Born2trade het volgende:
Hier een ervaringsdeskundige, ik haalde ook EU en non-EU door elkaar. Met twee personen hadden we totaal 4 sloffen, dat waren er 2 te veel. De naheffing kwam via de belastingdienst en was iets van 92 euro. Bij mij was het verhaal dat de naheffing van de douane via de belastingdienst ging.Verder geen bijkomende kosten. Wellicht heb je de douane beambte niet goed begrepen? B
Ik was in Israel en kocht de sloffen tijdens een tussenstop in Istanbul Airportquote:Op vrijdag 15 juli 2016 02:20 schreef Frits_Teddy het volgende:
Was je nou in Israël of Turkije? En het is heel logisch dat je hier alsnog belasting moet betalen. Zijn gewoon de invoerrechten ter compensatie dat je het product niet hier gekocht hebt en dat geld in de Nl economie en belastingdienst hebt gestoken.
Hoogte van de boete zal wel afhangen van het bedrag en of je het vaker gedaan hebt, zal verder weinig zinnigs over te zeggen zijn. Maar heb zo'n gevoel dat het wel een naaiboete zal zijn van ¤300-¤400.
Reisgenoot had ook een slof gekocht, maar kwam niet boven een bepaalde marge uit met te veel sigaretten, dus die had alleen zo´n 50 euro aan accijns moeten aftikken. Ik zit met 92 nogwat en een proces verbaalquote:Op vrijdag 15 juli 2016 14:10 schreef Captain_Ghost het volgende:
Reisde je alleen?
Ik had dus drie sloffen waarvan eentje met een pakje minder. Elk pakje heeft 20 sigaretten en dus had ik 380 sigeretten te veel.quote:Op vrijdag 15 juli 2016 17:56 schreef thekolere het volgende:
[..]
Iets klopt niet in jouw verhaal! 200 sigaretten mag je meenemen. Dus 400 sigaretten te veel( of zit er tegenwoordig minder in een pakje?). Je betaald gewoon de accijns en omzetbelasting over die overige 400 sigaretten. Je krijgt hiervoor geen procesverbaal. Hoeveelheid moet groter zijn. Had de ambtenaar moeten weten.
Was je alleen? Zoniet dan had je kunnen " middelen ", 1 slof aan je reispartner geven.
quote:Op zaterdag 16 juli 2016 11:31 schreef Born2trade het volgende:
Hier een ervaringsdeskundige, ik haalde ook EU en non-EU door elkaar. Met twee personen hadden we totaal 4 sloffen, dat waren er 2 te veel. De naheffing kwam via de belastingdienst en was iets van 92 euro. Bij mij was het verhaal dat de naheffing van de douane via de belastingdienst ging.Verder geen bijkomende kosten. Wellicht heb je de douane beambte niet goed begrepen? B
Vreemd?? Ik betaalde ook 90 euro meer voor de extra accijns maar ook een proces verbaal?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 13:57 schreef Vidura het volgende:
[..]
Hetzelfde verhaal. Had ook twee sloven teveel. Ze maakten alleen notities van mijn paspoort en ook iets van 90 euro moeten betalen. Meer niet.
Vorig jaar mei.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 15:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Vreemd?? Ik betaalde ook 90 euro meer voor de extra accijns maar ook een proces verbaal?
Zijn de regels aangepast? Wanneer was dit jullie overkomen?
Heb je ter plekke 90 euro betaald dan? Bij mij was dit vorig jaar zomer.quote:Op zaterdag 16 juli 2016 15:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Vreemd?? Ik betaalde ook 90 euro meer voor de extra accijns maar ook een proces verbaal?
Ben je verhoord?quote:Op zaterdag 16 juli 2016 15:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik was in Israel en kocht de sloffen tijdens een tussenstop in Istanbul Airport
[..]
Reisgenoot had ook een slof gekocht, maar kwam niet boven een bepaalde marge uit met te veel sigaretten, dus die had alleen zo´n 50 euro aan accijns moeten aftikken. Ik zit met 92 nogwat en een proces verbaal
[..]
Ik had dus drie sloffen waarvan eentje met een pakje minder. Elk pakje heeft 20 sigaretten en dus had ik 380 sigeretten te veel.
Hoe groot moet die hoeveelheid dan zijn om een proces verbaal te krijgen? Het gaat er om dat ik het niet had aangegeven bij de douane
[..]
[..]
Nee, ik kreeg een brief met daarin alle info waar het geld heen moest..quote:Op zaterdag 16 juli 2016 16:23 schreef Born2trade het volgende:
[..]
Heb je ter plekke 90 euro betaald dan? Bij mij was dit vorig jaar zomer.
Er zijn een paar vragen gesteld die op het proces verbaal briefje werden opgeschreven. Waar ik het heb gekocht, of ik wist dat het niet mocht en waarom ik het niet heb aangegeven bij de douanequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |