quote:Dat is zo gemaakt 'by design'
Op donderdag 5 december 2002 23:24 schreef GRAZ het volgende:
maar nog niemand dat scrollprobleempje ondervonden in replies hier?
Komt omdat het input venstertje dan de focus heeft waardoor er niet wordt gecontroleerd op muis-wiel-berichtjes in alles wat daar buiten ligt (de pagina zelf bv).
IE lost dit op door te kijken waar de muispijl zweeft..
Ik vind dit zelf trouwens ook vreselijk irritant dus ik ga zo even kijken of hier al een bug/feature voor is geopend...
Al is het wel zo dat ik ook geen IE kan draaien, aangezien ik meestal Linux draai op mijn workstation. ![]()
Maar ook onder Windows probeer ik het zoveel mogelijk bij Mozilla of Phoenix te houden.
Ik vind het trouwens echt verspilde moeite dat de KDE-team Konqueror niet gewoon op de Gecko-engine had gebaseerd. Ze hadden die browser nog steeds even mooi en uitgebreid kunnen maken en even geintegreerd met de rest van KDE, maar KHTML is echt zonde van de tijd. Ze zijn nu nog bezig om hem even compatible en standards compliant te maken. "Waarom", vraag ik me dan ook af? ![]()
Ben nu onder Gentoo de 1.2.1 versie van Mozilla aan het downloaden. Dat duurt fucking lang!
Maar ja, wat wil je? De source tarball is maar liefst 30MB groot! ![]()
But hey, it's worth it. ![]()
Nu maar hopen dat native XFT ondersteuning (voor antialiased fonts in hoge kwaliteit) zo snel mogelijk in Mozilla onder Linux ondersteund wordt... En dat Flash 6 voor Linux stabiliseert (die beta's hebben nog kuren en geen sound) en dat de Java plugin eindelijk eens fatsoenlijk onder Linux werkt...
Maar dat duurt niet lang meer. En dan gaan we wat beleven!
Hmmmm.... Mogelijk dat het niet zozeer aan Mozilla als wel aan GTK2 ligt...
* motown pluist het nog wel een keer uit. Het is nu laat...
quote:Veel programmeurs willen gewoon alles zelf schrijven omdat:
Op vrijdag 6 december 2002 01:55 schreef motown het volgende:
Ik vind het trouwens echt verspilde moeite dat de KDE-team Konqueror niet gewoon op de Gecko-engine had gebaseerd. Ze hadden die browser nog steeds even mooi en uitgebreid kunnen maken en even geintegreerd met de rest van KDE, maar KHTML is echt zonde van de tijd. Ze zijn nu nog bezig om hem even compatible en standards compliant te maken. "Waarom", vraag ik me dan ook af?
quote:Niet klagen hoor..
Ben nu onder Gentoo de 1.2.1 versie van Mozilla aan het downloaden. Dat duurt fucking lang!Maar ja, wat wil je? De source tarball is maar liefst 30MB groot!
quote:Eh.. hoezo 'zo snel mogelijk'.. ik zie nu al alleen nog maar ge-anti-aliaste letters..
Nu maar hopen dat native XFT ondersteuning (voor antialiased fonts in hoge kwaliteit) zo snel mogelijk in Mozilla onder Linux ondersteund wordt...
quote:Flash6 filmpjes knallen bij mij gewoon uit de boxen hoor
En dat Flash 6 voor Linux stabiliseert (die beta's hebben nog kuren en geen sound) en dat de Java plugin eindelijk eens fatsoenlijk onder Linux werkt...
quote:Gebeurd wanneer Fontconfig standaard is op ieder (de meeste) Linux systeem..
Op vrijdag 6 december 2002 02:28 schreef motown het volgende:
Hmmm... speel er alweer mee, maar nog steeds is XFT support niet standaard enabled. Zucht... Is het dan zo moeilijk?
(vanaf eind Januari 2003 dus)
En wat is er zo moeilijk aan "./configure --enable-xft"
quote:Het blijft zonde. Ze hadden de moeite beter kunnen investeren in het nog beter maken van Gecko, alsmede het verbeteren van de frontend van Konqueror, alsmede de integratie van Gecko in het hele KDE framework. Nu splits je ook nog eens het "marktaandeel" van de alternatieve (lees: niet-Microsoft) browsers verder op, dit nog even afgezien van de duplicated effort.
Op vrijdag 6 december 2002 02:34 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Veel programmeurs willen gewoon alles zelf schrijven omdat:
1) ze denken het beter te kunnen
2) ze het in kortere tijd kunnen
3) ze het sneller kunnen maken dan de al bestaande code
4) het handige kennis oplevert
* dikkebanaan is er al 2 jaar achter dat je nooit klaar zal komen (niet doordenken) wanneer je geen 3rd party libs gebruikt... (LGPL roeleert!)
[..]
quote:Ik zag hem in Gentoo staan bij de masked builds. Ik laat hem nu nog maar eventjes masked als je hem niet erg vindt.
Niet klagen hoor..
Moet je voor de gein eens XFree 4.2.99 (cvs) downloaden (en bouwen)..
[..]
quote:In Mozilla? Onder Linux? Gebruik makende van XFT en niet van Mozilla's interne (zeer brakke en nu obsolete) poging tot antialiasing? Vertel me dan in hemelsnaam hoe!
Eh.. hoezo 'zo snel mogelijk'.. ik zie nu al alleen nog maar ge-anti-aliaste letters..
[..]
quote:Ja, dat gaat nu ook weer goed. Na het compilen van Mozilla 1.2.1 en het downloaden van de latest beta snapshots. De bug met het killen van de browser bij het bezoeken van de Mycom flash site en de flash site van Command & Conquer Generals is echter nog steeds niet gefixed.
Flash6 filmpjes knallen bij mij gewoon uit de boxen hoor
Ik denk dat ik daarover nog maar eens een mailtje stuur. De Flash-developers stellen die zeker op prijs.
iemand?
waarom doen die [sub] en [sup] dingen het niet ze staan wel in de FAO
quote:Netscape 7.0 is een variant van Mozilla 1.0.1 en draait op de Gecko engine. Dus dat telt
Op vrijdag 6 december 2002 03:57 schreef dfr0st het volgende:
Ik gebruik "Netscape 7.0[sub](Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.0.1) Gecko/20020823 Netscape/7.0)[/sub]" telt dat ookwaarom doen die [sub] en [sup] dingen het niet ze staan wel in de FAO
quote:http://refspoof.mozdev.org/
Op vrijdag 6 december 2002 03:05 schreef Moitessier het volgende:
heb 1.2.1 gedownload...werkt lekker hoordenk trouwens dat het íéts langzamer is dan IE. Vroeg me alleen af of iemand hier weet hoe je referrer kan instellen/wijzigen, heb beetje met google zitten zoeken maar geen duidelijk resultaat gevonden..
iemand?
quote:Er zit een bug in die dingen, is tijdelijk uitgeschakeld
Op vrijdag 6 december 2002 03:57 schreef dfr0st het volgende:
Ik gebruik "Netscape 7.0[sub](Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.0.1) Gecko/20020823 Netscape/7.0)[/sub]" telt dat ookwaarom doen die [sub] en [sup] dingen het niet ze staan wel in de FAO
quote:Thx. Dat lijkt me geen probleem dan.
Op donderdag 5 december 2002 11:24 schreef mvt het volgende:
Je stelt een standaard SMTP in, maar je kan per account een eigen smtp opgeven
quote:Phoenix - Red Hat 8.0 - Xft2 - Fontconfig
Op vrijdag 6 december 2002 02:39 schreef motown het volgende:
In Mozilla? Onder Linux? Gebruik makende van XFT en niet van Mozilla's interne (zeer brakke en nu obsolete) poging tot antialiasing? Vertel me dan in hemelsnaam hoe!
Fontconfig en Xft2 zijn cool ![]()
quote:Niet denken, maar doen
Ik denk dat ik daarover nog maar eens een mailtje stuur. De Flash-developers stellen die zeker op prijs.
http://www.mozilla.org/projects/phoenix/phoenix-release-notes.html
Inclusief ondersteuning voor de back/forward-knoppen van de Intelli Muisjes van MS ![]()
(nou nog zien of het ook onder Linux werkt.. )
quote:w00t!
Op zondag 8 december 2002 02:53 schreef dikkebanaan het volgende:
Phoenix 0.5 is er!!http://www.mozilla.org/projects/phoenix/phoenix-release-notes.html
Inclusief ondersteuning voor de back/forward-knoppen van de Intelli Muisjes van MS
(nou nog zien of het ook onder Linux werkt.. )
http://www.phoenixhelp.cjb.net/
(geen spam)
(inclusief mooie fonts dus, denk eraan dat je hier Xft2/fontconfig voor nodig hebt)
En kan iemand hier mij misschien nog vertellen hoe ik met een met GCC 3.x gecompilede Mozilla de Java-plugin aan de praat krijg?
XFT2 doet het nu. Prachtig, lang op gewacht. Als hij daarnaast ook weer zo stabiel is als weleer en de Flash- en Java-plugins weer goed werken, dan heb ik eindelijk de ideale browser onder Linux.
quote:Neem dan ook een stabiele versie
Op zondag 8 december 2002 20:54 schreef motown het volgende:
Okay. Het goede nieuws: zowel GNOME 2, alle GTK2 apps, als mozilla maken nu eindelijk gebruik van XFT2. Dit na het uitvoeren van updates in de Gentoo portage tree en het daarna opnieuw emergen van Mozilla 1.2.1. Het nadeel: Mozilla is nu instabiel als wat. Zo crashed de browser bijvoorbeeld op de tweakers.net frontpage. Ook de Flash public beta 6 plugin geeft nog steeds kuren.
quote:Ik had hier vanmiddag een link voor.. kzal ff kijken of ik die nog kan vinden...
En kan iemand hier mij misschien nog vertellen hoe ik met een met GCC 3.x gecompilede Mozilla de Java-plugin aan de praat krijg?
quote:Phoenix == ideale browser
XFT2 doet het nu. Prachtig, lang op gewacht. Als hij daarnaast ook weer zo stabiel is als weleer en de Flash- en Java-plugins weer goed werken, dan heb ik eindelijk de ideale browser onder Linux.
Jammer dat ik met versie 0.5 last heb van de bekende verdwijnende textcursor (of hoe het ook mag heten) en ik kan m'n END/HOME toetsen niet gebruiken ![]()
(maar goed, dit is dan ook de zoveelste beta..)
Maar het is allemaal wel weer wat sneller dan 0.3 ![]()
Enne, de naamsverandering van Phoenix is nu pas met 0.6 ...
quote:Ja hoor dat kan, bijv. d.m.v. de preferential extensie en dan network.http.max-connections aanpassen.
Op zondag 8 december 2002 20:01 schreef s0k het volgende:
ik zag ergens op paginaatje 3, iemand praten over het opkrikken van simultanious connections in mozilla. Kan dit ook in phoenix?
Mozilla is namelijk net iets te zwaar voor mijn arme p2 350(hoewel ik het wel 2 maanden lang heb gedraait
)
quote:Graag. Ik zou het zeker op prijs stellen. En mods: dit is nog steeds on-topic, hoor. Het gaat over het optimaal gebruik maken van Mozilla en andere Geck-based browsers.
Op zondag 8 december 2002 21:34 schreef dikkebanaan het volgende:[..]
Neem dan ook een stabiele versie
[..]Mozilla 1.2.1 is een stable versie! Eigenlijk had 1.2 voorlopig de huidige stable release moeten zijn, maar niet lang na de release werd er een erg grove DHTML-fout ontdekt, dus kwam 1.2.1 uit. De link om 1.2 te downloaden hebben ze op mozilla.org zelfs weggehaald.
[quote]
Ik had hier vanmiddag een link voor.. kzal ff kijken of ik die nog kan vinden...
[..]
quote:Laten we het dan voorlopig maar even op "Phoenix == veelbelovende browser" houden, dan.
Phoenix == ideale browserJammer dat ik met versie 0.5 last heb van de bekende verdwijnende textcursor (of hoe het ook mag heten) en ik kan m'n END/HOME toetsen niet gebruiken
(maar goed, dit is dan ook de zoveelste beta..)
quote:Doch compacter! Dus dat maakt het nog eens extra indrukwekkend.
Maar het is allemaal wel weer wat sneller dan 0.3
quote:Ah, dus zo zit dat. Ik vroeg het me al af of de naam niet al veranderd hoorde te zijn.
Enne, de naamsverandering van Phoenix is nu pas met 0.6 ...
quote:De nieuwe FP layout gaat zich dan ook WEL aan de regeltjes houden.
Op donderdag 5 december 2002 21:51 schreef Slam het volgende:
die balken die boven de berichten staan als je reageert op een berocht op de FP kloppen niet helemaal met Mozilla, ze zien er uitgerekt uit.
quote:Ben nog steeds aan het zoeken, nog ff wachten..
Op zondag 8 december 2002 23:09 schreef motown het volgende:
Graag. Ik zou het zeker op prijs stellen. En mods: dit is nog steeds on-topic, hoor. Het gaat over het optimaal gebruik maken van Mozilla en andere Geck-based browsers.
quote:Nee, Phoenix == ideale browser want ik had per ongeluk 0.3 en 0.5 met elkaar gemist
Laten we het dan voorlopig maar even op "Phoenix == veelbelovende browser" houden, dan.
Nu werkt alles wel perfect (inclusief cut/paste en alles toetsen op me keyboard) en het lijkt alsof ie zelfs nóg een stukje sneller is nu ![]()
quote:Jah
Ah, dus zo zit dat. Ik vroeg het me al af of de naam niet al veranderd hoorde te zijn.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |