Het grote voordeel hiervan vind ik dat als er een bug in Mozilla wordt gevonden en die probeert zich via de meel te verspreiden, dan ken dat dus niet.
Daar ik geen foutlook gebruik weet ik dus niet wat die bied in deze richting, Express bied het iig niet ![]()
Paranoia voor beginners!
quote:Er gaat niets boven een subjectiviteitstest. :p Ik hoop wel dat je het aantal connecties dat beide browsers maken sterk hebt laten afwijken en getest hebt met ongelijke CPU snelheden.
Dit is niet waar, ik heb voor de subjectieviteit is een test uitgevoerd, IE is nog steeds de snelste
Ik vond Mozilla ook langzamer bij de opbouw van sommige pagina's, maar dat lag dus aan het beperkte aantal simultane connecties (was geloof ik maar 4). Nadat ik die met Moztweak had opgeschroefd naar 24 -voor IE had ik geloof ik 32 ingesteld- was Mozilla spontaan een factor n sneller. Bovendien cached Mozilla echt veeeeeel efficiënter dan IE6 en worden pagina's beter opgebouwd. Wat me bij IE6 de laatste tijd mateloos irriteert is secondenlang naar een compleet wit window kijken met de progress bar op 99%. :/
quote:Dat is ook mijn ervaring. Die tabs zijn echt super. Het scheelt nogal dat er geen nieuwe windows met alles wat daarachter hangt (task management, device contexts, presentation spaces, etc.) hoeven te worden gecreëerd. Bovendien zie je in één oogopslag waar je fscking browser-window is gebleven. Het lijkt niets bijzonders maar is in het gebruik wel erg lekker.
Nog een groot voordeel van Mozilla vind ik dat de gehele "surfervaring" een stuk sneller gaat bij mij. Ik had mijn computer opnieuw geïnstalleerd en wachtte even op Mozilla 1.2.1 voordat ik Mozilla weer ging installeren en heb zo noodgedwongen twee dagen met IE moeten surfen. En het ging gewoon trager, mijn taakbalk zat constant vol e.d. Door de tabs gaat het surfen echt veel sneller bij mij.
Re Sib: De Email client heb ik niet eens geïnstalleerd, dus daar kan ik weinig over zeggen.
Ik had gehoord dat hij problemen met meerdere accounts had... iets met de POP3/SMTP relatie. Klopt dat?
quote:Je stelt een standaard SMTP in, maar je kan per account een eigen smtp opgeven
Op donderdag 5 december 2002 11:00 schreef Scytale het volgende:
Ik had gehoord dat hij problemen met meerdere accounts had... iets met de POP3/SMTP relatie. Klopt dat?
quote:Op welke bak draai je het dan?
Op woensdag 4 december 2002 10:57 schreef GRAZ het volgende:
Toch heeft ie nog ff het voordeel van de twijfel
quote:Daar moet ik het gewoon mee eens zijn!
Op donderdag 5 december 2002 17:07 schreef Aaargh! het volgende:
Damn, type-ahead-find roeleert zeg
quote:Loop ik me ook al af te vragen, weer een killer feature erbij
Op donderdag 5 december 2002 17:34 schreef EvilPlatypus het volgende:
How did I ever live without
quote:Ik weet wel een goede reden: zo kun je ervoor zorgen, dat developers geen rekening hoeven te houden met op welk OS en welke browser een bepaalde site wordt bekeken. Gewoon 1 site maken, die het overal doet, ongeacht OS of browser.
Op woensdag 4 december 2002 13:58 schreef markvleth het volgende:Dit schijnt een hot item te zijn voor noobs, waarom aan W3C houden, IE explore ondersteund W3C en heeft haar eigen extensies.
[..]
Maar daar wil Microsoft niet in meegaan uiteraard.
Waarom je zo'n streven nou direct moet koppelen aan n00bs...? Beetje kortzichtig he.
[Dit bericht is gewijzigd door gday op 05-12-2002 18:32]
quote:Komt hoogstwaarschijnlijk al in 1.3a.
Op donderdag 5 december 2002 17:47 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Loop ik me ook al af te vragen, weer een killer feature erbij
(als nu de spam filtering functie in de mail client een keer af komt dan is het helemaal perfect)
quote:Ik gebruik spamassassin op m'n mailserver.. en dat filtert meer dan 99% van alle zooi weg.
Op donderdag 5 december 2002 18:37 schreef FLIPNEUS het volgende:[..]
Komt hoogstwaarschijnlijk al in 1.3a.
Denk je dat die spamfilter van mozilla ook zo succesvol zal zijn? Ik heb geen idee hoe ze het op gaan zetten.. misschien willen ze wel het spamassassin-idee overnemen?
Dat zou mooi zijn
...
quote:Zover ik weet gaan ze bayesian spam filters gebruiken.
Op donderdag 5 december 2002 18:44 schreef gday het volgende:[..]
Ik gebruik spamassassin op m'n mailserver.. en dat filtert meer dan 99% van alle zooi weg.
Denk je dat die spamfilter van mozilla ook zo succesvol zal zijn? Ik heb geen idee hoe ze het op gaan zetten.. misschien willen ze wel het spamassassin-idee overnemen?
Dat zou mooi zijn...
quote:Leg eens uit?
Op donderdag 5 december 2002 17:07 schreef Aaargh! het volgende:
Damn, type-ahead-find roeleert zeg
quote:Het jammere van client side filters is dat je alsnog alle mail moet dloaden
Ik gebruik spamassassin op m'n mailserver.. en dat filtert meer dan 99% van alle zooi weg.
Dat zou mooi zijn...
En ik gebruik ook Spam Assassin, zie ook
Wat is jouw spamassassin record?
quote:* EvilPlatypus is lui
Op donderdag 5 december 2002 19:00 schreef Slarioux het volgende:[..]
Leg eens uit?
http://www.mozilla.org/projects/ui/accessibility/typeaheadfind.html
quote:Namen op fok zijn linkjes, type je username maar eens in en je vliegt meteen naar jouw reactie
Op donderdag 5 december 2002 19:00 schreef Slarioux het volgende:[..]
Leg eens uit?
quote:Ik weet niet hoe spamassasin werkt, maar volgens wat ik begrepen heb van de mozilla anti-spam feature werkt het als volgt:
Dat zou mooi zijn...
Jij geeft van alle spam-mailtjes die je binnenkrijgt aan dat het spam is, en vervblgens gebruikt mozilla die voor een statistische analyse van spam, aan de hand hier van kan hij berekenen of een nieuw mailtje ook spam is.
Hier staat een betere uitleg:
http://www.paulgraham.com/spam.html
quote:Je kan ook eerst / tikken en dan op alles zoeken.
Op donderdag 5 december 2002 19:15 schreef mvt het volgende:[..]
Namen op fok zijn linkjes, type je username maar eens in en je vliegt meteen naar jouw reactie
quote:Spamassassin kent een zeer groot aantal rules. Voor elke toe te passen rule (bijvoorbeeld: een uniek ID in het subject) krijgt het mailtje één of meerdere punten. Heeft het mailtje meer dan 5 punten, is het spam en wordt het getagged met een spamrapport. Dat rapport kan je met berichtregels (die elke client wel heeft) weer uit je mail filteren.
Op donderdag 5 december 2002 19:25 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Ik weet niet hoe spamassasin werkt, maar volgens wat ik begrepen heb van de mozilla anti-spam feature werkt het als volgt:
Jij geeft van alle spam-mailtjes die je binnenkrijgt aan dat het spam is, en vervblgens gebruikt mozilla die voor een statistische analyse van spam, aan de hand hier van kan hij berekenen of een nieuw mailtje ook spam is.
Voorbeelden van de site.
code:En een praktijk voorbeeld hoe je mail er uit komt te zien:body Urges you to call now CALL_NOW
header X-Mailer header indicates a non-spam MUA (AOL) USER_AGENT_AOL
rawbody Javascript to move windows around HTML_WIN_BLUR
body Claims compliance with spam regulations SENT_IN_COMPLIANCE
quote:Doe mij maar spamassassin dan
Op donderdag 5 december 2002 19:25 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Ik weet niet hoe spamassasin werkt, maar volgens wat ik begrepen heb van de mozilla anti-spam feature werkt het als volgt:
quote:In het artikel staat uitgelegd waarom dit systeem beter werkt.
Op donderdag 5 december 2002 20:36 schreef gday het volgende:[..]
Doe mij maar spamassassin dan
.. kost je minder moeite.
quote:thuis en op werk, maar op werk is het nog niet ideaal. Thuis heb ik weinig moeite. Op werk zit ik nog te klooien met die certificaten enzo
Op donderdag 5 december 2002 12:21 schreef slakkie het volgende:[..]
Op welke bak draai je het dan?
Enfin, hij's wel lekker ![]()
maar nog niemand dat scrollprobleempje ondervonden in replies hier?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |