Joggende Wendy slachtoffer seksmoord op Sint Maarten
De Belgische Wendy Motulet (21) is vorige week tijdens haar dagelijkse rondje joggen op Sint Maarten vermoedelijk slachtoffer geworden van een seksmoordenaar.
Met blote vuisten geslagen, ontkleed, verwondingen met een scherp voorwerp. Ze was er met haar ouders en een zusje op vakantie.
Zaterdagmorgen om half tien was ze vertrokken voor haar dagelijkse looprondje. Toen ze niet terugkwam, werd de politie gebeld.
Sommige kranten hebben het over lustmoord. Zelf gebruik ik die term eerder voor iemand bij wie het om het moorden zelf gaat, dit lijkt meer op een zedenmisdrijf.
Het is lang geleden dat ik op Sint Maarten was. Ook voor een moord. Het was er toen al gevaarlijk. Door tal van illegalen die van alle kanten op het eiland afkwamen. Vissers van naburige eilanden, gelukzoekers. Aan de ene kant exorbitante rijkdom. Resorts waar mensen als Jacky Kennedy vertoefden. Zwaar beveiligd en afgeschermd. Aan de andere kant extreme armoe.
Hardlopen in exotische landen: ik doe het zelf ook vaak. Maar toch bij voorkeur langs een boulevard of strand, of een niet al te afgelegen weg. Het enige dat er bij mij te halen valt is een niet overdreven duur horloge, maar je weet nooit. Voor jonge vrouwen ligt dat heel anders. Er zijn er die in Nederland al niet graag alleen door een bos lopen, laat staan in zo’n land.
http://www.misdaadjournal(...)ord-op-sint-maarten/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."