abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 juli 2016 @ 07:21:28 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_163682302
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_163682421
Die bumperklever uit het vorige deel gaat vrijuit :') als er iets gevaarlijk en aso is
pi_163683223
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 07:55 schreef Dingflofbips het volgende:
Die bumperklever uit het vorige deel gaat vrijuit :') als er iets gevaarlijk en aso is
Bumperkleven is idd gevaarlijk en aso. De boel ophouden door tergend langzaam in te halen en heeeeeel rustig naar rechts te manoeuvreren ook.

Ik zag afgelopen zondag voor mij ook zo'n fraai stukje roadrage. Bumperklever seint continu, diegene ervoor houdt halverwege het inhalen in en blijft naast de auto rechts van hem hangen.

Ik stel me dan voor dat ze geen normaal interieur hebben maar zo'n felgekleurd geel dashboard, stickers als tellers en een rood stuurtje van Fischer-Price. En dan een kwijlend rood hoofd van boosheid. Ja, ik kan dingen goed visualiseren, maar dit verwacht ik normaal gesproken ook niet van volwassen mensen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163683536
Wtf?
.
pi_163683814
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:42 schreef Fer het volgende:
Wtf?
Jep, u heeft een naamtopic!
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163684240
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 07:55 schreef Dingflofbips het volgende:
Die bumperklever uit het vorige deel gaat vrijuit :') als er iets gevaarlijk en aso is
Het staat buiten kijf dat ik fout bezig was aangezien ik meerdere verkeersovertredingen ben begaan. Alleen mijn punt is dat dit volstrekt onnodig was als zij naar rechts was gegaan. Ze bleef expres op links rijden zodat ik er niet door kon. Pas toen ik inhaalde over een dichte rijstrook ging ze direct naar rechts met een glimlach van hier tot Tokio.

Zelf snap ik niet waarom mensen anderen doelbewust willen irriteren in het verkeer waarbij er potentieel gevaar ontstaat. Maar schijnbaar rijden ze wel rond, dat zie je ook aan MCH. Gelukkig komt dit niet zo heel vaak voor :)
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:49:42 #7
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_163684502
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:42 schreef Fer het volgende:
Wtf?
Je had de vorige gesloten en geen nieuwe geopend ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door Debsterr op 12-07-2016 11:00:13 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_163684579
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:28 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Het staat buiten kijf dat ik fout bezig was aangezien ik meerdere verkeersovertredingen ben begaan. Alleen mijn punt is dat dit volstrekt onnodig was als zij naar rechts was gegaan. Ze bleef expres op links rijden zodat ik er niet door kon.
Zoals ik het lees vond jij vooral dat ze naar rechts kon. Maar ze reed al 130-140 en kon misschien voor haar idee helemaal niet goed naar rechts. Iets zegt mij dan ook dat zij daarna gaat reageren op jouw bumperkleven en niet dat zij uit het niets begint te pesten. Daarna wordt het een spelletje, daar zou niemand aan moeten beginnen nee. En jij hebt je laten kennen maar dat geef je ook prima toe, daar is verder niets mis mee.
pi_163684772
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:54 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Zoals ik het lees vond jij vooral dat ze naar rechts kon. Maar ze reed al 130-140 en kon misschien voor haar idee helemaal niet goed naar rechts. Iets zegt mij dan ook dat zij daarna gaat reageren op jouw bumperkleven en niet dat zij uit het niets begint te pesten. Daarna wordt het een spelletje, daar zou niemand aan moeten beginnen nee. En jij hebt je laten kennen maar dat geef je ook prima toe, daar is verder niets mis mee.
Het is moeilijk beoordelen als je er niet bij was, maar ik zie wel het verschil tussen iemand die links blijft rijden omdat degene niet naar rechts kan of dat er iets verderop een vrachtwagen rijdt of iemand die gewoon links blijft plakken. Ik reed ook een geruime tijd achter haar, het was niet alsof ik met 160 aan kwam rijden en zij mij er niet door liet. Ik ben helemaal niet iemand die snel gaat bumperkleven of andere gekkigheid, maar op een gegeven moment ga ik mij natuurlijk ook irriteren en dan doe je wel eens dingen die je normaal gesproken niet zou doen.

Ik druk liever in de hoop dat ze naar rechts zou gaan dan dat ik rechts moet inhalen of inhalen over een dichte rijbaan. Maar op een gegeven moment was mijn irritatie dusdanig dat ik haar alsnog maar links inhaalde.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:12:21 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163684805
'potentieel gevaar' hou toch op man :') _O-

Rechts inhalen is 10 keer meer risico, en tevens is in 98% van de gevallen de motivatie om rechts in te halen, domweg het feit dat je geen zin/geduld hebt om te wachten tot de linkshanger in kwestie ophoepelt. Overigens hoor ik ook gewoon bij die 98%, ik wacht een tijdje af, en als er zich kansen voordoen waar hij/zij/het naar rechts kan maar dat niet doet kan ik best eens in hun spiegel kruipen voor een paar seconden, daarna pak ik weer ruimte en bij uitblijven van aktie bij de volgende ruimte rechts, haal ik gewoon rechts in.

Mensen die over gevaar willen praten om een nóg risicovollere maneuvre goed te lullen :D

Je irriteert je, en daarom knal je hem/haar/het rechts voorbij want je wilt doorrijden zonder gehinderd te worden ; het is wat het is. :D

Overigens denk ik dat als iedereen domweg in elk gaatje naar rechts zou gaan en dus om de haverklap van rijstrook gaat wisselen, het er ook niet beter op zou worden.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 12 juli 2016 @ 11:21:42 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_163684935
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:09 schreef Azpilicueta het volgende:
was mijn irritatie dusdanig dat ik haar alsnog maar links inhaalde.
Niks mis toch met links inhalen ^O^
pi_163685086
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
'potentieel gevaar' hou toch op man :') _O-

Rechts inhalen is 10 keer meer risico, en tevens is in 98% van de gevallen de motivatie om rechts in te halen, domweg het feit dat je geen zin/geduld hebt om te wachten tot de linkshanger in kwestie ophoepelt. Overigens hoor ik ook gewoon bij die 98%, ik wacht een tijdje af, en als er zich kansen voordoen waar hij/zij/het naar rechts kan maar dat niet doet kan ik best eens in hun spiegel kruipen voor een paar seconden, daarna pak ik weer ruimte en bij uitblijven van aktie bij de volgende ruimte rechts, haal ik gewoon rechts in.

Mensen die over gevaar willen praten om een nóg risicovollere maneuvre goed te lullen :D

Je irriteert je, en daarom knal je hem/haar/het rechts voorbij want je wilt doorrijden zonder gehinderd te worden ; het is wat het is. :D

Overigens denk ik dat als iedereen domweg in elk gaatje naar rechts zou gaan en dus om de haverklap van rijstrook gaat wisselen, het er ook niet beter op zou worden.
...

Ik heb haar niet rechts ingehaald, dat was de hele reden waarom ik er zo lang nog achter ben gebleven. Ik heb haar uiteindelijk links ingehaald over een dichte rijstrook. En als zij 10 minuten lang links blijft rijden, glimlacht toen ik haar links voorbij ging en toen DIRECT naar rechts ging. Dan lijkt het mij toch wel vrij duidelijk dat zij links bleef rijden om mij te irriteren.

Maar goed, dit begint een beetje een gebed zonder eind te worden. Lijkt net alsof ik terecht sta hier :D
pi_163685159
wat voor langzaam hok rij je wel niet als je die glimlach zo uitgebreid kon bestuderen :+
pi_163685227
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:35 schreef Maegrim het volgende:
wat voor langzaam hok rij je wel niet als je die glimlach zo uitgebreid kon bestuderen :+
haha, leuke reactie, scoor je vast punten mee
pi_163685400
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
'potentieel gevaar' hou toch op man :') _O-

Rechts inhalen is 10 keer meer risico, en tevens is in 98% van de gevallen de motivatie om rechts in te halen, domweg het feit dat je geen zin/geduld hebt om te wachten tot de linkshanger in kwestie ophoepelt. Overigens hoor ik ook gewoon bij die 98%, ik wacht een tijdje af, en als er zich kansen voordoen waar hij/zij/het naar rechts kan maar dat niet doet kan ik best eens in hun spiegel kruipen voor een paar seconden, daarna pak ik weer ruimte en bij uitblijven van aktie bij de volgende ruimte rechts, haal ik gewoon rechts in.

Mensen die over gevaar willen praten om een nóg risicovollere maneuvre goed te lullen :D

Je irriteert je, en daarom knal je hem/haar/het rechts voorbij want je wilt doorrijden zonder gehinderd te worden ; het is wat het is. :D

Overigens denk ik dat als iedereen domweg in elk gaatje naar rechts zou gaan en dus om de haverklap van rijstrook gaat wisselen, het er ook niet beter op zou worden.
Daarom is er ook altijd een rij van tientallen meters op de linkerbaan met inhalers die allemaal worden gehinderd door 1 auto voorop en rechts is er 1 dahaitsu cuore die niet harder kan en die vrachtwagen die ingehaald moet worden. Dan rij ik wel door tot aan die Daihatsu en voeg weer ergens netjes links in. Onnodig links rijden :r
pi_163685424
Rechts inhalen als iedereen onnodig links rijdt *O*

Links inhalen met gepaste snelheid *O*

Drukkers -O-

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 11:52:33 ]
pi_163685533
Niet gewoon een trein van 10-15 auto's rechts voorbij gaan en vlak voor de vrachtwagen je auto weer de linkerbaan op forceren :')
pi_163685568
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:30 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

...

Ik heb haar niet rechts ingehaald, dat was de hele reden waarom ik er zo lang nog achter ben gebleven. Ik heb haar uiteindelijk links ingehaald over een dichte rijstrook. En als zij 10 minuten lang links blijft rijden, glimlacht toen ik haar links voorbij ging en toen DIRECT naar rechts ging. Dan lijkt het mij toch wel vrij duidelijk dat zij links bleef rijden om mij te irriteren.
Jep, voor jou een reden om je beslissing goed te praten. Wat SD bedoelt is dat er zich dingen hebben voorgedaan. Jammer, daar verander je niets meer aan. Het gaat om het stukje communicatie (de grijns) aan het eind. Daarmee wil je zeggen dat je je actie goedpraat omdat je medeweggebruikster opzettelijk links bleef rijden om jou te hinderen. Het zal vast waar zijn, maar dat maakt jouw actie (gebruik maken van een gesloten weggedeelte) niet minder gevaarlijk.
quote:
Maar goed, dit begint een beetje een gebed zonder eind te worden. Lijkt net alsof ik terecht sta hier :D
Neuh, ik krijg het idee dat het nog steeds niet duidelijk was, vandaar mijn reactie.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163685569
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niet gewoon een trein van 10-15 auto's rechts voorbij gaan en vlak voor de vrachtwagen je auto weer de linkerbaan op forceren :')
:Y
pi_163685613
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:57 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Jep, voor jou een reden om je beslissing goed te praten. Wat SD bedoelt is dat er zich dingen hebben voorgedaan. Jammer, daar verander je niets meer aan. Het gaat om het stukje communicatie (de grijns) aan het eind. Daarmee wil je zeggen dat je je actie goedpraat omdat je medeweggebruikster opzettelijk links bleef rijden om jou te hinderen. Het zal vast waar zijn, maar dat maakt jouw actie (gebruik maken van een gesloten weggedeelte) niet minder gevaarlijk.

[..]

Neuh, ik krijg het idee dat het nog steeds niet duidelijk was, vandaar mijn reactie.
Zoals ik mijn gedrag goed praten probeert men hier het gedrag van mijn voorligger goed te praten. Zo hebben we allemaal wat.
pi_163685691
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:49 schreef MCH het volgende:
Rechts inhalen als iedereen onnodig links rijdt *O*

Links inhalen met gepaste snelheid *O*

Drukkers -O-
En toch, als je de boetebase bekijkt is het rechts inhalen gevaarlijker dan links blijven plakken. Het blijft een gevalletje oorzaak-gevolg, maar als het aan mij zou liggen zou niet uiterst rechts rijden een even hoge boete moeten betekenen. Sterker, ik zou voor een combi-boete zijn. Standaard. Zowel linksrijder als rechts-inhaler beide een prent, het maakt dan niet uit welke van de twee aan de kant gaat, maar de ander zou automatisch op kenteken bekeurd moeten worden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_163685717
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:02 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En toch, als je de boetebase bekijkt is het rechts inhalen gevaarlijker dan links blijven plakken. Het blijft een gevalletje oorzaak-gevolg, maar als het aan mij zou liggen zou niet uiterst rechts rijden een even hoge boete moeten betekenen. Sterker, ik zou voor een combi-boete zijn. Standaard. Zowel linksrijder als rechts-inhaler beide een prent, het maakt dan niet uit welke van de twee aan de kant gaat, maar de ander zou automatisch op kenteken bekeurd moeten worden.
Eens, mooie polderoplossing.
  Moderator dinsdag 12 juli 2016 @ 12:12:45 #23
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_163685869
Ik blijf het prachtig vinden als mensen in van die A segmentertjes gaan bumperkleven bij je.
Zit er een pipo in een Twingo achter me te duwen als een malle, terwijl ik gewoon met 110 nota bene aan het inhalen ben waar je 100 mag.

Vervolgens ga ik na mijn inhaalactie naar rechts.... gaat pipo ook strak achter me naar rechts omdat hij me rechts wilde inhalen ofzo? Zie ik hem in mijn binnenspiegel vrijwel direct weer een wilde stuurbeweging naar links maken, mij alsnog inhalen en vervolgens meteen duwen/kleven bij de volgende.

Echt... :') hoe droevig wil je het hebben.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 15:23:04 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163690378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:30 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

...

Ik heb haar niet rechts ingehaald, dat was de hele reden waarom ik er zo lang nog achter ben gebleven. Ik heb haar uiteindelijk links ingehaald over een dichte rijstrook. En als zij 10 minuten lang links blijft rijden, glimlacht toen ik haar links voorbij ging en toen DIRECT naar rechts ging. Dan lijkt het mij toch wel vrij duidelijk dat zij links bleef rijden om mij te irriteren.

Maar goed, dit begint een beetje een gebed zonder eind te worden. Lijkt net alsof ik terecht sta hier :D
die dichte rijstrook is imo eigenlijk nog erger als rechts inhalen :X

Ik viel je verder ook niet aan ofzo toch? Ik doe het zelf ook ;) Ik vind alleen het alleen bijzonder dat je jouw aktie recht probeert te lullen onder het mom van het veroorzaken van een onveilige situatie door haar omdat zij links bleef hangen. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_163690527
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 15:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

die dichte rijstrook is imo eigenlijk nog erger als rechts inhalen :X

Ik viel je verder ook niet aan ofzo toch? Ik doe het zelf ook ;) Ik vind alleen het alleen bijzonder dat je jouw aktie recht probeert te lullen onder het mom van het veroorzaken van een onveilige situatie door haar omdat zij links bleef hangen. ;)
Dat is niet goed praten, dat heet oorzaak-gevolg. Als zij niet onnodig links blijft rijden de hele tijd dan hoef ik ook geen rare capriolen uit te halen om er voorbij te gaan. Ik doe het liever ook niet, daarom reed ik ook zo lang nog achter haar. Als het mij niks zou schelen dan was ik wel meteen er links/rechts voorbij gegaan

Overigens vind ik links wel minder erg dan rechts als je kijkt naar gevaar. Links is er niks, rechts inhalen rekenen mensen niet op en rijden andere auto's.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')