Bumperkleven is idd gevaarlijk en aso. De boel ophouden door tergend langzaam in te halen en heeeeeel rustig naar rechts te manoeuvreren ook.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 07:55 schreef Dingflofbips het volgende:
Die bumperklever uit het vorige deel gaat vrijuit als er iets gevaarlijk en aso is
Het staat buiten kijf dat ik fout bezig was aangezien ik meerdere verkeersovertredingen ben begaan. Alleen mijn punt is dat dit volstrekt onnodig was als zij naar rechts was gegaan. Ze bleef expres op links rijden zodat ik er niet door kon. Pas toen ik inhaalde over een dichte rijstrook ging ze direct naar rechts met een glimlach van hier tot Tokio.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 07:55 schreef Dingflofbips het volgende:
Die bumperklever uit het vorige deel gaat vrijuit als er iets gevaarlijk en aso is
Je had de vorige gesloten en geen nieuwe geopend .quote:
Zoals ik het lees vond jij vooral dat ze naar rechts kon. Maar ze reed al 130-140 en kon misschien voor haar idee helemaal niet goed naar rechts. Iets zegt mij dan ook dat zij daarna gaat reageren op jouw bumperkleven en niet dat zij uit het niets begint te pesten. Daarna wordt het een spelletje, daar zou niemand aan moeten beginnen nee. En jij hebt je laten kennen maar dat geef je ook prima toe, daar is verder niets mis mee.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:28 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
Het staat buiten kijf dat ik fout bezig was aangezien ik meerdere verkeersovertredingen ben begaan. Alleen mijn punt is dat dit volstrekt onnodig was als zij naar rechts was gegaan. Ze bleef expres op links rijden zodat ik er niet door kon.
Het is moeilijk beoordelen als je er niet bij was, maar ik zie wel het verschil tussen iemand die links blijft rijden omdat degene niet naar rechts kan of dat er iets verderop een vrachtwagen rijdt of iemand die gewoon links blijft plakken. Ik reed ook een geruime tijd achter haar, het was niet alsof ik met 160 aan kwam rijden en zij mij er niet door liet. Ik ben helemaal niet iemand die snel gaat bumperkleven of andere gekkigheid, maar op een gegeven moment ga ik mij natuurlijk ook irriteren en dan doe je wel eens dingen die je normaal gesproken niet zou doen.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 10:54 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Zoals ik het lees vond jij vooral dat ze naar rechts kon. Maar ze reed al 130-140 en kon misschien voor haar idee helemaal niet goed naar rechts. Iets zegt mij dan ook dat zij daarna gaat reageren op jouw bumperkleven en niet dat zij uit het niets begint te pesten. Daarna wordt het een spelletje, daar zou niemand aan moeten beginnen nee. En jij hebt je laten kennen maar dat geef je ook prima toe, daar is verder niets mis mee.
Niks mis toch met links inhalenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:09 schreef Azpilicueta het volgende:
was mijn irritatie dusdanig dat ik haar alsnog maar links inhaalde.
...quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
'potentieel gevaar' hou toch op man
Rechts inhalen is 10 keer meer risico, en tevens is in 98% van de gevallen de motivatie om rechts in te halen, domweg het feit dat je geen zin/geduld hebt om te wachten tot de linkshanger in kwestie ophoepelt. Overigens hoor ik ook gewoon bij die 98%, ik wacht een tijdje af, en als er zich kansen voordoen waar hij/zij/het naar rechts kan maar dat niet doet kan ik best eens in hun spiegel kruipen voor een paar seconden, daarna pak ik weer ruimte en bij uitblijven van aktie bij de volgende ruimte rechts, haal ik gewoon rechts in.
Mensen die over gevaar willen praten om een nóg risicovollere maneuvre goed te lullen
Je irriteert je, en daarom knal je hem/haar/het rechts voorbij want je wilt doorrijden zonder gehinderd te worden ; het is wat het is.
Overigens denk ik dat als iedereen domweg in elk gaatje naar rechts zou gaan en dus om de haverklap van rijstrook gaat wisselen, het er ook niet beter op zou worden.
haha, leuke reactie, scoor je vast punten meequote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:35 schreef Maegrim het volgende:
wat voor langzaam hok rij je wel niet als je die glimlach zo uitgebreid kon bestuderen
Daarom is er ook altijd een rij van tientallen meters op de linkerbaan met inhalers die allemaal worden gehinderd door 1 auto voorop en rechts is er 1 dahaitsu cuore die niet harder kan en die vrachtwagen die ingehaald moet worden. Dan rij ik wel door tot aan die Daihatsu en voeg weer ergens netjes links in. Onnodig links rijdenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
'potentieel gevaar' hou toch op man
Rechts inhalen is 10 keer meer risico, en tevens is in 98% van de gevallen de motivatie om rechts in te halen, domweg het feit dat je geen zin/geduld hebt om te wachten tot de linkshanger in kwestie ophoepelt. Overigens hoor ik ook gewoon bij die 98%, ik wacht een tijdje af, en als er zich kansen voordoen waar hij/zij/het naar rechts kan maar dat niet doet kan ik best eens in hun spiegel kruipen voor een paar seconden, daarna pak ik weer ruimte en bij uitblijven van aktie bij de volgende ruimte rechts, haal ik gewoon rechts in.
Mensen die over gevaar willen praten om een nóg risicovollere maneuvre goed te lullen
Je irriteert je, en daarom knal je hem/haar/het rechts voorbij want je wilt doorrijden zonder gehinderd te worden ; het is wat het is.
Overigens denk ik dat als iedereen domweg in elk gaatje naar rechts zou gaan en dus om de haverklap van rijstrook gaat wisselen, het er ook niet beter op zou worden.
Jep, voor jou een reden om je beslissing goed te praten. Wat SD bedoelt is dat er zich dingen hebben voorgedaan. Jammer, daar verander je niets meer aan. Het gaat om het stukje communicatie (de grijns) aan het eind. Daarmee wil je zeggen dat je je actie goedpraat omdat je medeweggebruikster opzettelijk links bleef rijden om jou te hinderen. Het zal vast waar zijn, maar dat maakt jouw actie (gebruik maken van een gesloten weggedeelte) niet minder gevaarlijk.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:30 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
...
Ik heb haar niet rechts ingehaald, dat was de hele reden waarom ik er zo lang nog achter ben gebleven. Ik heb haar uiteindelijk links ingehaald over een dichte rijstrook. En als zij 10 minuten lang links blijft rijden, glimlacht toen ik haar links voorbij ging en toen DIRECT naar rechts ging. Dan lijkt het mij toch wel vrij duidelijk dat zij links bleef rijden om mij te irriteren.
Neuh, ik krijg het idee dat het nog steeds niet duidelijk was, vandaar mijn reactie.quote:Maar goed, dit begint een beetje een gebed zonder eind te worden. Lijkt net alsof ik terecht sta hier
quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:55 schreef SebbeSwensje het volgende:
Niet gewoon een trein van 10-15 auto's rechts voorbij gaan en vlak voor de vrachtwagen je auto weer de linkerbaan op forceren
Zoals ik mijn gedrag goed praten probeert men hier het gedrag van mijn voorligger goed te praten. Zo hebben we allemaal wat.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jep, voor jou een reden om je beslissing goed te praten. Wat SD bedoelt is dat er zich dingen hebben voorgedaan. Jammer, daar verander je niets meer aan. Het gaat om het stukje communicatie (de grijns) aan het eind. Daarmee wil je zeggen dat je je actie goedpraat omdat je medeweggebruikster opzettelijk links bleef rijden om jou te hinderen. Het zal vast waar zijn, maar dat maakt jouw actie (gebruik maken van een gesloten weggedeelte) niet minder gevaarlijk.
[..]
Neuh, ik krijg het idee dat het nog steeds niet duidelijk was, vandaar mijn reactie.
En toch, als je de boetebase bekijkt is het rechts inhalen gevaarlijker dan links blijven plakken. Het blijft een gevalletje oorzaak-gevolg, maar als het aan mij zou liggen zou niet uiterst rechts rijden een even hoge boete moeten betekenen. Sterker, ik zou voor een combi-boete zijn. Standaard. Zowel linksrijder als rechts-inhaler beide een prent, het maakt dan niet uit welke van de twee aan de kant gaat, maar de ander zou automatisch op kenteken bekeurd moeten worden.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:49 schreef MCH het volgende:
Rechts inhalen als iedereen onnodig links rijdt
Links inhalen met gepaste snelheid
Drukkers
Eens, mooie polderoplossing.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 12:02 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En toch, als je de boetebase bekijkt is het rechts inhalen gevaarlijker dan links blijven plakken. Het blijft een gevalletje oorzaak-gevolg, maar als het aan mij zou liggen zou niet uiterst rechts rijden een even hoge boete moeten betekenen. Sterker, ik zou voor een combi-boete zijn. Standaard. Zowel linksrijder als rechts-inhaler beide een prent, het maakt dan niet uit welke van de twee aan de kant gaat, maar de ander zou automatisch op kenteken bekeurd moeten worden.
die dichte rijstrook is imo eigenlijk nog erger als rechts inhalenquote:Op dinsdag 12 juli 2016 11:30 schreef Azpilicueta het volgende:
[..]
...
Ik heb haar niet rechts ingehaald, dat was de hele reden waarom ik er zo lang nog achter ben gebleven. Ik heb haar uiteindelijk links ingehaald over een dichte rijstrook. En als zij 10 minuten lang links blijft rijden, glimlacht toen ik haar links voorbij ging en toen DIRECT naar rechts ging. Dan lijkt het mij toch wel vrij duidelijk dat zij links bleef rijden om mij te irriteren.
Maar goed, dit begint een beetje een gebed zonder eind te worden. Lijkt net alsof ik terecht sta hier
Dat is niet goed praten, dat heet oorzaak-gevolg. Als zij niet onnodig links blijft rijden de hele tijd dan hoef ik ook geen rare capriolen uit te halen om er voorbij te gaan. Ik doe het liever ook niet, daarom reed ik ook zo lang nog achter haar. Als het mij niks zou schelen dan was ik wel meteen er links/rechts voorbij gegaanquote:Op dinsdag 12 juli 2016 15:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
die dichte rijstrook is imo eigenlijk nog erger als rechts inhalen
Ik viel je verder ook niet aan ofzo toch? Ik doe het zelf ook Ik vind alleen het alleen bijzonder dat je jouw aktie recht probeert te lullen onder het mom van het veroorzaken van een onveilige situatie door haar omdat zij links bleef hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |