Tegels eerst verwijderen, daarna pas zagen.quote:Op maandag 11 juli 2016 14:43 schreef Barendrecht82 het volgende:
De blokken die je ziet zijn "tegels"
Dit.quote:Op maandag 11 juli 2016 15:41 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Tegels eerst verwijderen, daarna pas zagen.
Naast de lijn zagen. Hoeft niet veel te zijn. Op het moment dat je schuin gaat begin je weer opnieuw.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:56 schreef Barendrecht82 het volgende:
Ik ben alleen bang als ik met een handzaag (houtzaag) ga zagen dat ik schuin ga.
Hoe kan ik het beste dat ondervangen?
Je kunt ook een mooie rechte houten lat (let hierop, bij de bouwmarkt!) naast je afgetekende streep op de muur schroeven. Dan kun je die lat als geleiderail gebruiken voor je zaag. Maar perfect recht gaat je zaaglijn nooit zijn, dus houdt er inderdaad rekening mee dat je het nog mooi moet gaan afwerken, zoals klaaskootstra1 al opmerkte.quote:Op dinsdag 12 juli 2016 09:56 schreef Barendrecht82 het volgende:
Ik ben alleen bang als ik met een handzaag (houtzaag) ga zagen dat ik schuin ga.
Hoe kan ik het beste dat ondervangen?
Hoe dik zijn de blokken? 7cm is eigenlijk nooit dragend, bij 10cm is er meer risico. Kijk anders op de originele bouwtekening, als het wandje geblokt is getekend is het niet dragend.quote:Op woensdag 13 juli 2016 16:03 schreef warhamstr het volgende:
Lijkt me toch dat er iets dragends in je gipsmuurtje zit eerlijk gezegd...
Juist zo dicht bij de trap doet me dit vermoeden eigenlijk.quote:Op donderdag 14 juli 2016 09:11 schreef tux87 het volgende:
[..]
Hoe dik zijn de blokken? 7cm is eigenlijk nooit dragend, bij 10cm is er meer risico. Kijk anders op de originele bouwtekening, als het wandje geblokt is getekend is het niet dragend.
Als ik het moet inschatten aan de foto is het recent genoeg voor een breedplaatvloer die in één keer overspant in de breedte (maar dat is maar een inschatting, tekeningen geven uitsluitsel!)
Waarom? Standaard breedte huis schat ik zo, standaard indeling huis - heeft echt geen ondersteuning nodig daar hoor. Bovendien zal dat muurtje zelf nooit dragend zijn als het van gips is. Keertje flinke waterschade in je kamer en je bed ligt op de eettafelquote:Op donderdag 14 juli 2016 09:12 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Juist zo dicht bij de trap doet me dit vermoeden eigenlijk.
Hoewel het met de meeste gips wel klopt, heb je ook YTong blokken voor buiten- en steunmuren. Hier worden wel degelijk hele huizen van gemaakt, zonder metalen frame, voor zover ik weet. Dus het gaat niet altijd op. (Maar bij een 7 cm gipsen binnenmuur ben ik het met je eens.quote:Op donderdag 14 juli 2016 09:23 schreef ralfie het volgende:
[..]
Waarom? Standaard breedte huis schat ik zo, standaard indeling huis - heeft echt geen ondersteuning nodig daar hoor. Bovendien zal dat muurtje zelf nooit dragend zijn als het van gips is. Keertje flinke waterschade in je kamer en je bed ligt op de eettafel
Je verwart gas/cellenbeton met gips, maar ook daar zie ik zelden hele huizen mee gebouwd worden. kalkzandsteen des te meer, wellicht heb je dat gezien? Lijkt op gips vanaf een afstand.quote:Op donderdag 14 juli 2016 14:28 schreef Setheh het volgende:
[..]
Hoewel het met de meeste gips wel klopt, heb je ook YTong blokken voor buiten- en steunmuren. Hier worden wel degelijk hele huizen van gemaakt, zonder metalen frame, voor zover ik weet. Dus het gaat niet altijd op. (Maar bij een 7 cm gipsen binnenmuur ben ik het met je eens.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |