SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederlandse deelnemers;quote:Aan de Europese kampioenschappen atletiek, die volgende week in Amsterdam worden gehouden, doet een recordaantal atleten mee. De inschrijving sloot maandag. De organisatie maakte dinsdag de balans op en telde 1473 inschrijvingen.
Duitsland stuurt de grootste ploeg met 110 sporters. Het Britse team telt 103 atleten en Spanje stuurt 89 man. Nederland doet met 55 atleten mee.
Bijna alle atleten die twee jaar geleden bij de EK in Zürich goud wonnen, komen over een week naar Amsterdam om hun titel te verdedigen. Bij Nederland willen Dafne Schippers en Sifan Hassan die topprestatie herhalen.
Het toernooi begint op 6 juli en de openingsceremonie is een dag eerder op het Museumplein. Meerkampster Nadine Broersen zal de Nederlandse vlag dragen. Koning Willem-Alexander is bij de openingsceremonie aanwezig.
Mannen
1. Churandy Martina - 100 meter, 200 meter, 4x100 meter estafette
2. Hensley Paulina - 100 meter, 200 meter, 4x100 meter estafette
3. Solomon Bockarie - 100 meter, 200 meter, 4x100 meter estafette
4. Liemarvin Bonevacia - 400 meter, 4x400 meter estafette
5. Patrick van Luijk - 4x100 meter estafette
6. Giovanni Codrington - 4x100 meter estafette
7. Dimitri Juliet - 4x100 meter estafette
8. Bjorn Blauwhof -4x400 meter estafette
9. Jurgen Wielart - 4x400 meter estafette
10. Terrence Agard - 4x400 meter estafette
11. Maarten Stuivenberg - 4x400 meter estafette
12. Gregory Sedoc - Amsterdam 110 meter horden
13. Thijmen Kupers - 800 meter
14. Richard Douma -1500 meter
15. Dennis Licht - 5000 meter
16. Menno Vloon - polsstokhoogspringen
17. Fabian Florant - hinkstapspringen
18. Erik Cadée - discuswerpen
19. Rutger Smith - discuswerpen
20. Ignisious Gaisah - verspringen
21. Eelco Sintnicolaas- meerkamp
22. Pieter Braun - meerkamp
23. Abdi Nageeye - halve marathon
24. Khalid Choukoud - halve marathon
25. Tom Wiggers - halve marathon
26. Bart van Nunen - halve marathon
27. Michel Butter - halve marathon
Vrouwen
1. Dafne Schippers- 100 meter, 4x100 meter estafette
2. Jamile Samuel - 100 meter, 200 meter, 4x100 meter estafette
3. Naomi Sedney- 100 meter, 4x100 meter estafette
4. Tessa van Schagen - 200 meter, 4x100 meter estafette
5. Lisanne de Witte - 400 meter, 4x400 meter estafette
6. Nicky van Leuveren - 400 meter, 4x400 meter estafette
7. Marije van Hunenstijn- 4x100 meter estafette
8. Madiea Ghafoor - 4x100 meter estafette
9. Laura de Witte - 200 meter, 4x400 meter estafette
10. Eva Hovenkamp - 4x400 meter estafette
11. Nadine Visser - 100 meter horden
12. Eefje Boons- 100 meter horden
13. Bianca Baak - 400 meter horden, 4x400 meter estafette
14. Sanne Verstegen - 800 meter
15. Sifan Hassan - 1500 meter
16. Maureen Koster - 5000 meter
17. Susan Kuijken - 5000 meter
18. Jip Vastenburg - 10.000 meter
19. Femke Pluim - polsstokhoogspringen
20. Rianna Galiart - polsstokhoogspringen
21. Melissa Boekelman - kogelstoten
22. Corinne Nugter - discuswerpen
23. Nadine Broersen - meerkamp
24. Anouk Vetter - meerkamp
25. Kim Dillen - halve marathon
26. Elizeba Cherono - halve marathon
27. Jamie van Lieshout - halve marathon
28. Ruth van der Meijden - halve marathon* bruinebeer verbiedt je moeder-grappen in dit topicquote:De EK atletiek zijn van 6 tot en met 10 juli in Amsterdam. Dagelijks kunt u via NOS.nl en NPO 2 rechtstreeks kijken naar de wedstrijden in het Olympisch Stadion.
Ik heb dat live mogen aanschouwen.quote:
Jij zit in het stadion?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb dat live mogen aanschouwen.
Helaas. Ik wilde wel.quote:
Hij wordt nog even opgevoed ook: "Wil je je bril even afdoen?"quote:
Geweldig idd.quote:
Ze kan beter die trampstamp tapen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:09 schreef franklop het volgende:
Broersen dr buik getapted, anders te sexy beelden
Ze kan beter wat harder lopen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze kan beter die trampstamp tapen.
Strak plan.quote:
Dat hoofd past wel bij die tattoo.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ze kan beter die trampstamp tapen.
die was dus al getapedquote:
Fran knockquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:12 schreef heywoodu het volgende:
Duurde even voor ik door had dat ik schijnbaar per ongeluk op "Translate to English" klikte, vond het al vaag wat jullie nou gepost hadden![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:12 schreef heywoodu het volgende:
Duurde even voor ik door had dat ik schijnbaar per ongeluk op "Translate to English" klikte, vond het al vaag wat jullie nou gepost hadden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou hopen dat Vetter fit blijft, anders wordt het helemaal mooi.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Godverdomme. Da's niet fijn met het zicht op Rio.
quote:
I smell the pine needles allquote:
[ afbeelding ]
Marginal painsquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Verkeerd BBQ-vlees, schuld van Sky
23,73quote:
I am cleanquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:18 schreef franklop het volgende:
Wat staat er eigenlijk op het startnummer bij de meerkampers?
"I do everything clean" ?
het regent nietquote:
TOPPIEJOPPIEquote:
Truus Boshutquote:
Dat zou stiekem wel genot zijnquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Lollervillenie, 2e sprong ook fout
Ja. Lijkt Dylan Groenewegen wel.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:29 schreef Mani89 het volgende:
Jezus die Nederlandse wordt dik laatste ofzo.
Zou ze hem kennen?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja. Lijkt Dylan Groenewegen wel.
Gaat hier een poging wagen, maar dat gaat om een gemiddelde van 2 tijden en ze hebben nog geen tijd staan. Moeten dus in de halve finale en finale volle bak gaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:30 schreef TheVulture het volgende:
4*400m estafette gaat niet naar Rio neem ik aan?
Arrogante Fransman moet even bewijzen dat hij een grotere polstok heeft.quote:
Je zag de onrust in zijn ogenquote:
Ja klopt, ik dacht al, hij heeft er niet veel vertrouwen in, toen ik die blik in zijn ogen zag. Het is een beetje hetzelfde als met penalty's.quote:
Ja inderdaad, laag beginnen en dan een hoogte overslaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hopelijk begint hij in Rio gewoon op 5.50 of zo
Ik heb nu vakantie. Niet tijdens de OS, dus dat wordt lastig.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mani ga jij ook de hele nacht posten tijdens de OS?
Spanjaard tweedequote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
WIJ ZIJN NEDERLANDERS WIJ ZIJN DE BESTE
Nou en. We zijn nu in Nederland.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:41 schreef marcodej het volgende:
Volgens mij echt twee volle passen er volledig buiten.
Zoals net inderdaad, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:42 schreef knnth het volgende:
Hoevaak ik de groten der aarde bij de start al niet over de lijn heb zien lopen.
Sowieso valt het me op dat die atleten er gek uitzienquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:44 schreef Jinkx het volgende:
Die Spanovic heeft haar gezicht wat strakker laten trekken, lijkt wel
Ze lopen achter hoop ikquote:
Acht jaar geleden werd hij ook nog heel laat gediskwalificeerd.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:46 schreef TheArt het volgende:
Resultaat in de tussentijd wel van unofficial naar official gegaan.
quote:
Zo'n vermoeden heb ik ook.quote:
Standaard.quote:
papendaalse mediatraining hequote:
Bonevacia gaf net ook geen enkel antwoord op de vraag, volgens mij, die begon na elke vraag weer een nieuw verhaaltjequote:
Omdat er geen protest is ingediend?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik vraag me dan alleen af waarom die jury de uitslag al officieel maakt
Ja ik heb hard getraindquote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bonevacia gaf net ook geen enkel antwoord op de vraag, volgens mij, die begon na elke vraag weer een nieuw verhaaltje
je vergeet god.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja ik heb hard getraind
Goed trainen naar Rio
Voor Rio even hard trainen
Knallen na trainingen in Rio
Vlak die Britten ook niet uitquote:
Ene kant wel, andere kant zou ik ook zeggen dat dat niet verkeerd is.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:53 schreef Van_Poppel het volgende:
Ter interpretatie aan de scheidsrechters...over de lijn is toch over de lijn? Moeilijker is het niet.
Dat levert gegarandeerd alleen maar meer gezeik op.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:59 schreef -0- het volgende:
[..]
Ene kant wel, andere kant zou ik ook zeggen dat dat niet verkeerd is.
[b]Kijk naar de mate van hinder die het oplevert en het voordeel wat er door gehaald wordt.[/b]
Deze overwinning is zo ruim, dat komt niet door een lijntje raken.
Hoe je het wendt of keert, je snijdt wel af. Als je dit toelaat, dan begeef je je op een hellend vlak.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:59 schreef -0- het volgende:
[..]
Ene kant wel, andere kant zou ik ook zeggen dat dat niet verkeerd is.
Kijk naar de mate van hinder die het oplevert en het voordeel wat er door gehaald wordt.
Deze overwinning is zo ruim, dat komt niet door een lijntje raken.
Die lopen dagelijks 8 uur in de zonquote:
Klopt, maar bij het schaatsen wordt het ook de ene keer wel en de andere keer niet bestraft.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoe je het wendt of keert, je snijdt wel af. Als je dit toelaat, dan begeef je je op een hellend vlak.
Klopt, daarom ook ter interpretatie van...quote:Op vrijdag 8 juli 2016 20:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat levert gegarandeerd alleen maar meer gezeik op.
Bij het schaatsen liggen tegenwoordig de blokjes aan de buitenkant van de lijn. Als je nu een blokje aan de binnenkant van de baan aantikt, dan lig je er onherroepelijk uit.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:03 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Klopt, maar bij het schaatsen wordt het ook de ene keer wel en de andere keer niet bestraft.
Klopt, en vanwege de klimaatverandering wordt het in Turkije steeds warmer.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die lopen dagelijks 8 uur in de zon
Ik vind het wel een verschil of je als vluchteling binnen stapt of als gekochte atleet... dat laatste is best curieusquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:06 schreef Madhouse11 het volgende:
Wij mogen als Nederlanders niet zeuren (zie medailles) maar die geeft toch geen lekker gevoel deze Turken
En ook precies het soort atleten dat je medailles gaat opleveren, dat slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het wel een verschil of je als vluchteling binnen stapt of als gekochte atleet... dat laatste is best curieus
Copello is geen importafrikaan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja leuk, leiding in landenklassement dankzij allemaal importafrikanen
Bahrein (voorlopig) op de Spelen:quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het wel een verschil of je als vluchteling binnen stapt of als gekochte atleet... dat laatste is best curieus
Emel Dereli is er nog en won hier een medaille, zowaar geboren in Turkijequote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:09 schreef TheVulture het volgende:
Ja je moet ook wel wat als al je oorspronkelijke atleten op doping worden betrapt
Ze heeft nog niet geplastquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Emel Dereli is er nog en won hier een medaille, zowaar geboren in Turkije
In de afgelopen jaren vaak zat denk ik zoquote:
Inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
el-abassi klinkt wel Bahreinsquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bahrein (voorlopig) op de Spelen:
[ afbeelding ]
Zijn er precies 0 geboren in Bahrein
Of Marokkaans natuurlijk. Oh wacht, dat is het ook.quote:
De lijst van Azerbeidzjan zal er vergelijkbaar uitzien.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bahrein (voorlopig) op de Spelen:
[ afbeelding ]
Zijn er precies 0 geboren in Bahrein
Precies, in alle sporten. Lekker Iraanse taekwondoka's kopen, Oekraļense kanoėrs ,Cubaanse volleybalsters etc.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:16 schreef Jinkx het volgende:
[..]
De lijst van Azerbeidzjan zal er vergelijkbaar uitzien.
Soedanees/Brit. En natuurlijk Galen Rupp.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wordt leuk in Rio, horde Ethiopiers, Kenianen, Eritreers en wat hebben we nog meer? in een stoet
Op termijn betekent dit het einde van de sport. Niet doping, maar het kopen van goede atleten zal de ondergang van de atletiek zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
Allemaal oliestaten die atleten inkopenQatar kan er ook wat van, Azerbeidzjan
Uiteindelijk gaat het om de prestatie van de atleten...het vlaggetje achter de atleet boeit mij op zich niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:18 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Op termijn betekent dit het einde van de sport. Niet doping, maar het kopen van goede atleten zal de ondergang van de atletiek zijn.
Zal wel heel lastig om regeltjes voor te bedenken, vrij verkeer van personen bla blaquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:18 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Op termijn betekent dit het einde van de sport. Niet doping, maar het kopen van goede atleten zal de ondergang van de atletiek zijn.
Wel lolligquote:
Tja, of je nou een DQ hebt of niet, je blijft de snelste.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:20 schreef heywoodu het volgende:
Martina die 5 seconden eerder gehoord heeft dat hij DSQ ipv goud heeft was nog blijer dan Broersen.
Die hebben zich bedacht nadat duidelijk werd dat Rusland waarschijnlijk niet naar de OS mocht?quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:24 schreef heywoodu het volgende:
Twee "Turken" in de steeple zo, maar die hebben weer een andere route afgelegd, want als ik me niet vergis zouden die vorig jaar nog voor Rusland uitkomen. Aras Kaya in elk geval.
Is ook echt een lolbroek. Lekker je titel vieren met de mascotte enzo.quote:
Mij wel, juist het element van land tegen land maakt sporten (mede) zo mooi.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om de prestatie van de atleten...het vlaggetje achter de atleet boeit mij op zich niet.
Mag beiden. Wel verschillend startpunt dan in de baan.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik dacht dat sommige waterbakken binnen de ring stonden en andere staan nu weer buiten? Is er geen eenduidige regel daarvoor?
Aras Kaya was de enige schijnbaar, die probeerde ongeveer een jaar geleden nog Rus te wordenquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:27 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die hebben zich bedacht nadat duidelijk werd dat Rusland waarschijnlijk niet naar de OS mocht?
Dat denk ik nietquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:28 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Mij wel, juist het element van land tegen land maakt sporten (mede) zo mooi.
Straks alleen maar Turken en atleten uit Qatar en Bahrein op het EK zorgt ervoor dat (jonge) Europese atleten geen kans meer krijgen/hebben.
afgekeken van Wustquote:
Dat zal wel meevallen, maar ik snap je puntquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:28 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Mij wel, juist het element van land tegen land maakt sporten (mede) zo mooi.
Straks alleen maar Turken en atleten uit Qatar en Bahrein op het EK zorgt ervoor dat (jonge) Europese atleten geen kans meer krijgen/hebben.
Oh wat een mongoolquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Is ook echt een lolbroek. Lekker je titel vieren met de mascotte enzo.
Ja lachen dat je straks alleen maar van oorsprong Kenianen op het EK zietquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het om de prestatie van de atleten...het vlaggetje achter de atleet boeit mij op zich niet.
Ik zou niet naar tafeltennis kijken als ik jou wasquote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja lachen dat je straks alleen maar van oorsprong Kenianen op het EK ziet
Of worstelen, waar je straks op de Spelen een gewichtsklasse hebt waar 9 van de 19 deelnemers uit Rusland komen terwijl er toch maar één per land mee mag doen.quote:Op vrijdag 8 juli 2016 21:31 schreef franklop het volgende:
[..]
Ik zou niet naar tafeltennis kijken als ik jou was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |