abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7072476
Een van de meest gevraagde muziektitels op DVD komt er dan nu toch echt aan! Rechtstreeks van de Rogerwatersonline.com website:
quote:
LIVE AT POMPEII
DVD RELEASE
ROGER'S MANAGER CONFIRMS

Mark was able to confirm that the original 1972 film, Live at Pompeii will be released in March 2003. It will be the full cinematic version and be a 1 disc DVD. Mark has also promised us some sneak peaks of the art work which we will naturally share here. Watch this space.

.
pi_7072554
Nog meer goed nieuws!
quote:
PROJECT 030303
30 YEARS OF DARKSIDE OF THE MOON
ROGER'S MANAGER CONFIRMS

On the 3rd of March 2003, Dark Side of the Moon will be rereleased to celebrate it's 30th birthday. Mark was not able to confirm the releases exact content but rumours that it will be the full quad version (possibly on new DVD audio format) were not denied.

pi_7072778
Hehe....eindelijk....

nu Pulse nog

Iedereen is uniek, behalve ik
pi_7073432
Het lijkt me ook cool om eens wat oude concerten te kunnen zien

The Wall hebben is iig getaped, verder weet ik het niet precies, maar er zullen vast wel hele mooie opnames uit begin 70 nog ergens liggen

pi_7073448
Live at Pompeïi
De groeten van Ben
pi_7073452
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 12:56 schreef madcap het volgende:
Hehe....eindelijk....

nu Pulse nog

Pulse vind/vond ik niet geweldig. Doe mij het oudere werk maar. Ik zou Meddle graag willen zien.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_7073472
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 12:10 schreef Luigi het volgende:
Heel verhaal
Whoehoei!
pi_7074225
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 14:07 schreef Morf het volgende:
Het lijkt me ook cool om eens wat oude concerten te kunnen zien

The Wall hebben is iig getaped, verder weet ik het niet precies, maar er zullen vast wel hele mooie opnames uit begin 70 nog ergens liggen

Nee er zijn maar heeel weinig shows gefilmd. Er is een film van PF in KQED studio. Zonder lichtshow/publiek uit 1970.

Verder zijn er hier en daar van de 72, 73, 74, 75, 77 shows hier en daar wat stukjes amateurvideo. Meeste allemaal hele slechte kwaliteit en niet compleet.
Ik heb zelf 2 video's van The Wall. Eentje van Earls Court en eentje in Nassau Colisseum. Beide ook vrij slechte kwaliteit. Wel professioneel opgenomen maar ze hebben verkeerde film gebruikt ofzo waardoor alles veels te donker is geworden.
Ik begrijp ook nog steeds niet wrom niemand toch zo'n concert knap heeft opgenomen. *)7 Want daar waren ze toch meester in, live shows..

Hier wat screenshots van Wall show in Earls Court, Londen.
www.robiniscool.com/wall_earlscourt_80-08-09.jpg

Pompeii ga ik zeker kopen, heb'm al wel op video..hij's gaaf

[Dit bericht is gewijzigd door Echoes op 30-11-2002 15:33]

pi_7074742
In de concertfilm van het Kralingen Festival uit '69 of '70 zit ook nog een stuk live-optreden van Pink Floyd, geen idee of 'ie ook op video of zelfs DVD verschenen is, maar ik heb het een paar jaar geleden van TV getaped.

Pompeii op DVD is ook leuk, zitten er nog extra's bij oid?

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7074776
Hebbuh!
  zaterdag 30 november 2002 @ 16:33:17 #11
11738 Zworld
Fok!Food Master
pi_7074861
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 16:24 schreef Pardonlul het volgende:
Hebbuh!
ZekerZ!!!!

Zie ook dit topic

Pink Floyd live in Pompeii

Dikke en Zworld zijn de Fok!FoodMasters[br]>>>Forum!<<< [br]MPEG FAQ!
pi_7074889
Frank Zappa en Wally Tax en Pink Floyd er zijn mindere ideen geboren om een dvd van te maken, maar Pompei op DVD is in Italië (uiteraard illegaal) al in de handel (volgens een Frans Muziek station)
42many
pi_7077237
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 15:27 schreef Echoes het volgende:

Ik heb zelf 2 video's van The Wall. Eentje van Earls Court en eentje in . Beide ook vrij slechte kwaliteit. Wel professioneel opgenomen maar ze hebben verkeerde film gebruikt ofzo waardoor alles veels te donker is geworden.

Nassau Colisseum heb ik ook, opname is slecht idd, maar ik vraag me wel af hoe het origineel is ipv kopie op kopie op kopie...
pi_7098147
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 20:40 schreef Morf het volgende:

[..]

Nassau Colisseum heb ik ook, opname is slecht idd, maar ik vraag me wel af hoe het origineel is ipv kopie op kopie op kopie...

Origineel is ook slecht, daarom hebben ze het nooit uitgebracht..tis te donker
pi_7098169
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 16:20 schreef Zander het volgende:
In de concertfilm van het Kralingen Festival uit '69 of '70 zit ook nog een stuk live-optreden van Pink Floyd, geen idee of 'ie ook op video of zelfs DVD verschenen is, maar ik heb het een paar jaar geleden van TV getaped.
1970 En tis te vinden op Stamping Ground video. Maar zijn maar 2 nummers. Zonder lichtshow oid. Op de video staan ook nog wat andere artiesten die op het festival speelden. 1 van weinige goede kwaliteit video's van die tijd.
pi_7104660
"London 66-67" van Pink Floyd bevat ook live beelden....toen nog met Syd Barret...

opgenomen in de UFO club in London....en de beelden zijn ook gebruikt in de film "Tonite Lets All Make Love In London" een film over het "Swingende" London van die tijd

staan trouwens maar 2 nummers op...."Interstellar Overdrive" bijna 30 minuten gloof ik ...en "Nicks Boogie"

kon geen groter plaatje vinden

pi_7107701
quote:
Op maandag 2 december 2002 16:39 schreef madcap het volgende:
"London 66-67" van Pink Floyd bevat ook live beelden....toen nog met Syd Barret...

opgenomen in de UFO club in London....en de beelden zijn ook gebruikt in de film "Tonite Lets All Make Love In London" een film over het "Swingende" London van die tijd

staan trouwens maar 2 nummers op...."Interstellar Overdrive" bijna 30 minuten gloof ik ...en "Nicks Boogie"

[afbeelding]

Inderdaad erg leuke video is dat! Alleen de live beelden bevatten geen originele muziek. Het wisselt af met beelden van hun in de studio spelend (die muziek klopt wel met het beeld)
Die video heeft trouwens ook beelden van The 14 Hour Technicolour Dream. Helaas zwart wit, en alleen paar shots van PF dat ze aankomen. Maar verder van dansende hippies enzo. Erg gaaf.
14 hour technicolour dream was HET hoogtepunt van hippietijdperk

Er zijn wel wat meer live beelden trouwens, maar geen complete concerten, en al helemaal niet in goede kwaliteit..helaas

maandag 2 december 2002 @ 23:16:04 #18
24606 edsuit
kind of blue
pi_7112909
erg coole video inderdaad!
maar ik heb 'em al, een keer opgenomen van TMF

de dvd komt ooit nog wel een keer

pi_7117696
Sommige delen van Pompeii video zijn volgens mij wel playback..
  maandag 18 augustus 2003 @ 15:43:00 #20
18992 2nosedT
Music-addict
pi_12525153
*hele harde schop omhoog*
zoo dvdtje is binnen dacht dattie pas volgende maand gereleased zou worden.. maar zag hem gister liggen tijdens Big Rivers festival in dordt.. superkick.. ook nog met de 2 nummers van 'Live in London 66/67' ga hem nu efkes opzetten.. genieten
pi_12529018
dordt? dordmunt?

Volgens mij is hij ook al in Frankrijk uit enzo ja. Wat staat er allemaal extra op in vergelijking met de video? En hoe is het geluid?

pi_12529934
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 18:00 schreef Echoes het volgende:
dordt? dordmunt?

Volgens mij is hij ook al in Frankrijk uit enzo ja. Wat staat er allemaal extra op in vergelijking met de video? En hoe is het geluid?

Ik weet het niet zeker hoor, maar vorige week op de platenbeurs in Eindhoven lag ie ook - en ik vond het er een beetje bootleg-achtig uitzien.... Niet dat ik een grote Pink Floyd fan ben (heb vandaag m'n eerste cd ontvangen -> SACD van DSotM), maar goed
Nee.
pi_12530002
Ik heb hem ooit op een video gezien en vond dat al geweldig, ik kan hem dus zeker op DVD aanschaffen
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator maandag 18 augustus 2003 @ 18:47:17 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_12530101
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 18:00 schreef Echoes het volgende:
dordt? dordmunt?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Mijn video is meer ruis dan muziek.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 22:36:20 #25
18992 2nosedT
Music-addict
pi_12563204
Dordt als in dordrecht
nee maar dit zag er niet als bootleg uit.. en al zou het een bootleg zijn.. dan vinnik het een goede
geluid is best goed.. alhoewel ik door mijn tv-speakertjes niet echt de geluidskwaliteit goed kan beoordelen.. en het beeld weet ik niet hehe
m'n dvdspeler kan op een of andere manier niet met dvd's overweg die geen regiocode hebben tis nu z/w bij mij.. ff binnenkort met een andere proberen die ik hier nu in m'n kamer heb staan
pi_12775990
die classic album darkside of the moon dvd is teleurstellend. zeker als die docu ook nog eens op tv uitgezonden gaat worden (wat nog weleens gaat gebeuren) ik ga hem ruilen voor die wall live dvd want ik wilde een leuk floyd/waters dvdtje. die darkside dvd is ronduit knudde.
pi_12777532
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 09:20 schreef rheingold het volgende:
die classic album darkside of the moon dvd is teleurstellend. zeker als die docu ook nog eens op tv uitgezonden gaat worden (wat nog weleens gaat gebeuren) ik ga hem ruilen voor die wall live dvd want ik wilde een leuk floyd/waters dvdtje. die darkside dvd is ronduit knudde.
I agree.
Ik heb 'm gekocht, en de volgende dag terug gebracht
The Wall - Roger Waters live in Berlin zou ik overigens ook niet meteen op afgaan.. Ik heb 'm, en hoewel 't een megagrote show is, doet waters zelf vrij weinig.. Vooral andere artiesten. Het is alsof je naar een grote coverband zit te kijken.

Pompeii daarintegen is magnifiek!
Ik heb 'm op video, en hij is echt stoer.
Zodra 'ie op DVD uitkomt ga ik die ook kopen denk ik

pi_12777607
quote:
Op maandag 2 december 2002 16:39 schreef madcap het volgende:

[afbeelding]

Heb 'm gezien ja.. Uitermate gaaf.
Mocht die ooit op DVD verschijnen, koop ik 'm meteen.
pi_12779801
quote:
want..?
pi_12780487
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:28 schreef Echoes het volgende:

[..]

want..?

tja 19 euro voor een uur durende docu die echt geen nieuwe invalshoeken bevat. het toegevoegde 'unieke' beeldmateriaal duurt enkele seconden en de interviews geven geen enkel verder inzicht in de plaat. alan parsons en gilmour laten wat grappige dingen horen ivm hoe men tot de eindmix kwam maar iemand die een beetje verstand van geluid heeft kon dat zonder deze docu ook wel raden, niks bijzonders verder. de toegevoegde extras zijn ongesneden interview fragmenten waarvan sommige stukken zelfs twee keer op de dvd voorkomen. een bijzonder magere release die je gewoon links moet laten liggen, zeker voor 19 euro, en je beter kan wachten tot deze docu op tv voorbij komt. knudde release. ik heb hem kunnen ruilen en heb how the west was won gekocht van led zeppelin, the wall live laat ik ook links liggen, ik wacht wel op live at pompei.
pi_12781276
quote:
die classic album darkside of the moon dvd is teleurstellend. zeker als die docu ook nog eens op tv uitgezonden gaat worden (wat nog weleens gaat gebeuren)
Volgens mij zijn al die afleveringen van "Classic Albums" een jaar of vijf geleden al op tv geweest. Ik vond het op zich wel een leuke serie, al zou ik die afleveringen ook niet per se op DVD hoeven te hebben. Maar misschien herhalen ze 'm binnenkort weer eens.
pi_12781480
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 22:36 schreef 2nosedT het volgende:
Dordt als in dordrecht
nee maar dit zag er niet als bootleg uit.. en al zou het een bootleg zijn.. dan vinnik het een goede
geluid is best goed.. alhoewel ik door mijn tv-speakertjes niet echt de geluidskwaliteit goed kan beoordelen.. en het beeld weet ik niet hehe
m'n dvdspeler kan op een of andere manier niet met dvd's overweg die geen regiocode hebben tis nu z/w bij mij.. ff binnenkort met een andere proberen die ik hier nu in m'n kamer heb staan
Ah geen regiocode.. Dan heb je inderdaad een bootleg gok ik. Waarschijnlijk die braziliaanse versie. Die braziliaanse dvds zijn altijd regio 0.

http://www.dvdbrazil.com/comersus/store/comersus_viewitem.asp?idproduct=607

edit --> dat ie zwart wit is ligt overingens denk ik niet aan regio 0 maar aan dat de dvd NTSC is en geen PAL.. Daar zal je DVD speler wel niet mee overweg kunnen of eventueel je tv. (ik heb zelf bijvoorbeeld wel eens een sony dvd speler gezien die zwart wit beeld gaf bij NTSC dvds of svcds)

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 28-08-2003 13:44]

pi_12783666
quote:
Op donderdag 28 augustus 2003 12:57 schreef rheingold het volgende:

[..]

tja 19 euro voor een uur durende docu die echt geen nieuwe invalshoeken bevat. het toegevoegde 'unieke' beeldmateriaal duurt enkele seconden en de interviews geven geen enkel verder inzicht in de plaat. alan parsons en gilmour laten wat grappige dingen horen ivm hoe men tot de eindmix kwam maar iemand die een beetje verstand van geluid heeft kon dat zonder deze docu ook wel raden, niks bijzonders verder. de toegevoegde extras zijn ongesneden interview fragmenten waarvan sommige stukken zelfs twee keer op de dvd voorkomen. een bijzonder magere release die je gewoon links moet laten liggen, zeker voor 19 euro, en je beter kan wachten tot deze docu op tv voorbij komt. knudde release. ik heb hem kunnen ruilen en heb how the west was won gekocht van led zeppelin, the wall live laat ik ook links liggen, ik wacht wel op live at pompei.

oo..die heb ik volgens mij op computer als AVI. Is dat inderdaad ook dat Gilmour die V3C synthesizer laat zien. En ook met die zangeressen hoe dat ging enzo?
pi_12783872
die docu inderdaad.
pi_12786479
ik vond dat best een leuke documentaire. Misschien niet voor op DVD te kopen inderdaad.
pi_13052262
quote:
Helemaal mee oneens. Ik vind het een geweldige documentaire. De intentie van de makers is geweest te laten zien hoe het album tot stand is gebracht. En ik denk dat ze dat geweldig in elkaar hebben gezet. Leuke feitjes, interviews en dan nog de highlights in de muziek. Ik vind m echt prachtig. Ik heb m voor mijn verjaardag gehad en al zeker 5 keer gezien. Hij blijft goed!
Superfly.
pi_13275646
De Live At Pompeii DVD is vandaan uitgebracht in Nederland

Wie heeft hem al

* madcap gaat morgen dvd'tje halen

pi_13278160
woei tof..van de week ff halen, samen met de nieuwe Muse cd
pi_13282172
quote:
Op donderdag 18 september 2003 22:18 schreef madcap het volgende:
De Live At Pompeii DVD is vandaan uitgebracht in Nederland

Wie heeft hem al

* madcap gaat morgen dvd'tje halen

oke dan
pi_13309792
hoe duur is ie ongeveer? Net even op internet gekeken maar hij is zelf op internet vrij aan de prijs (rond 25 euro)
pi_13313580
M'n platenboer had um nog niet

Misschien straks ff gaan kijken of ze hem al ergens hebben....

m'n dvd speler staat trouwens ook nog bij m'n vriendin

pi_13314526
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 11:42 schreef Echoes het volgende:
hoe duur is ie ongeveer? Net even op internet gekeken maar hij is zelf op internet vrij aan de prijs (rond 25 euro)
Je moet toch wel op die prijs rekenen denk ik. Bij Play.com is'ie ook nog 22,50...
  zaterdag 20 september 2003 @ 16:00:50 #43
44359 Zw0rld
F0k!F00d Master
pi_13314584
Is dat dezelfde als deze

Pink Floyd live in Pompeii

Dikke en Zw0rld zijn de F0k!F00dMasters
© 1982 Sinclair Research Ltd
pi_13315231
Ja.
pi_13315330
Hebbe hebbe! .

Als ik mijn salaris binnen heb dinsdag, is dit het eerste waar ik het aan ga opmaken. Natuurlijk icm een paar pilsjes en een jointje!

Superfly.
pi_13320400
Iemand een idee of en wanneer de PULSE DVD uitkomt?
pi_13338256
ik hoorde een reklame spotje voor deze dvd release. nou nou.
pi_13389908
heel vreemd, wel reklamespotjes maar nog nergens te krijgen. HEEL vreemd.
pi_13390620
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:45 schreef rheingold het volgende:
heel vreemd, wel reklamespotjes maar nog nergens te krijgen. HEEL vreemd.
Zeker vreemd

Overal waar ik kom hebben ze hem nog niet binnen

heb maar de dvd van Dark Side Of The Moon gekocht van de freeebeees bij de FRS....schaam schaam

pi_13396275
volgens mij staan de meeste interessante beelden van die darkside dvd ook als extra op pompey.....
pi_13396458

[Dit bericht is gewijzigd door eXtension op 24-09-2003 18:52]

pi_13428615
Godverdomme! Ik belde net naar de FRS in Heerlen om te vragen of zíj hem wel al binnen hadden. Maar nee hoor; UITGESTELD IVM PRODUCTIEPROBLEMEN. .
Superfly.
pi_13430785
ik vond deze wel goedkoop (zeker in vergelijking met play )

Pink Floyd: Live At Pompeii - Director's Cut
voor 10 pond (14 euro) @ cdwow.co.uk

(via de bekende link

pi_13432859
hmm, inderdaad erg goedkoop! Maar regio 0. Kan ik dat ook met mijn Regio2 DVDspeler afspelen ja heh?

Hoeveel kost verzenden daar naar Nederland?

pi_13434165
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:36 schreef Echoes het volgende:
hmm, inderdaad erg goedkoop! Maar regio 0. Kan ik dat ook met mijn Regio2 DVDspeler afspelen ja heh?

Hoeveel kost verzenden daar naar Nederland?

geen verzendkosten (geldt voor heel cdwow).
regio 0 betekent dat ie niet regiogebonden is en dus door elke dvd-speler zou moeten worden afgespeeld
pi_13434217
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

geen verzendkosten (geldt voor heel cdwow).
regio 0 betekent dat ie niet regiogebonden is en dus door elke dvd-speler zou moeten worden afgespeeld

Zow! En hoe zit het met de extra's en ondertiteling etc?
Superfly.
pi_13436216
ondertiteling bij muziekdvds??????
pi_13436798
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:33 schreef Brick_Top het volgende:

[..]

Zow! En hoe zit het met de extra's en ondertiteling etc?

dat hangt van de dvd af natuurlijk
hier staan de details voor deze dvd:
http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=6811

Vaak zijn het de uitgebreide editions die je ook bij Van Leest of FRS koopt. Alleen zijn ze hier VEEL goedkoper (zie ook de nieuwste cd's: veel limited editions; alleen betaal je er ongeveer 11 euro voor ...)

quote:
Op donderdag 25 september 2003 15:47 schreef rheingold het volgende:
ondertiteling bij muziekdvds??????
Voor de extraatjes als documentaires e.d.
pi_13438104
*besteld
pi_13438796
quote:
Op donderdag 25 september 2003 16:47 schreef Echoes het volgende:
*besteld
verstandige keuze, lijkt me
pi_13439928
weet jij hoelang het meestal ongeveer duurt bij hun?
pi_13444635
quote:
Op donderdag 25 september 2003 18:04 schreef Echoes het volgende:
weet jij hoelang het meestal ongeveer duurt bij hun?
ik kreeg vandaag 8 bestellingen van cdwow binnen :
vorige week donderdagavond besteld. zaterdag bericht dat ze verstuurd werden. En vandaag dus in de bus. Ik heb ze zelfs wel es sneller in de bus gehad (4 dagen); maar dan zal de boot wel sneller gevaren hebben ofzo .
Komt vanuit Zweden of Engeland (verschilt per bestelling).
pi_13445121
ik heb er vroeger (kwam ik achter) een Muse cd besteld
Leek wel of die uit Japan ofzo kwam volgens mij want er stonden allemaal van die rare tekens bij

Njaa zolang ik de cd krijg

pi_13474534
zojuist mail van cd-wow gehad:
quote:
Just to let you know that
DVD Video Pink Floyd: Live At Pompeii - Director's Cut has been dispatched.
blijkbaar zijn er toch geen grote productieproblemen
pi_13477883
hey dat berichtje kreeg ik ook!
pi_13535771
dvd is binnen, de director's cut zuigt, de orginele film is en blijft beter. maar, qua extra beelden overstijgt deze dvd wel de darkside classic album dvd, live at pompeii is dus twee vliegen in een klap.
pi_13541677
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:36 schreef rheingold het volgende:
dvd is binnen, de director's cut zuigt, de orginele film is en blijft beter. maar, qua extra beelden overstijgt deze dvd wel de darkside classic album dvd, live at pompeii is dus twee vliegen in een klap.
Hoe bedoel je? Dat er minder video materiaal op staat dan de gewone videoband?
Wat voor extra beelden staan erop dan? Wat live stukjes van 1973 in Earls Court zeker?
pi_13549893
in die directorscut zitten extra beelden, naast de bekende live beelden krijg je opnames van de band midden in de opnames van darkside of the moon. vooral het feit dat ze zich ongans zitten te vreten aan taartjes en oesters is wel grappig. verder wat geinige opnames in de studio oa roger waters zit te sleutelen aan on the run en wat interview-fragmenten. verder zijn de live opnames opgeleukt met nieuwe beelden van het oude pompeii. het intro van de film is anders, andere hartslag, heart beat pig meat ontbreekt volledig en is vervangen door een lancering van een raket en wat ruimte beelden die ook aan het einde terugkomen. verder zijn de stille aankondigingen van de nummers (de blauwe letters) vervangen voor korte intro filmpjes. wellicht dat een aantal van deze extra beelden ook al voorkwamen op de extended video versie van live at pompeii maar in het geheel vind ik al dat gepraat en de nieuwigheid van een hoop beelden behoorlijk afbreuk doen aan het waanzinnige psychedelische effect van de oorspronkelijke versie. vooral de stukken met instortende gebouwen en de oerlelijke behoorlijk gedateerde computeranimaties tijdens het tweede deel van echoes zijn tenenkrommend. zonde. gelukkig staat de orginele film ook op deze dvd. de extra's geven in de vorm van een interview met de regisseur een leuke kijk op het geheel maar verder is het toevoegen van bijvoorbeeld teksten, plaathoezen en concertposters een beetje een mager en overbekend ingredient. david gilmour liet al weten niet zo blij te zijn met deze dvd en daar kan ik me best wel iets bij voorstellen, de orginele film is cool en blijft cool, de rest is matig. en er is in geen velden of wegen dolby 5.1 te bekennen. ik denk dat deze dvd onder productionele leiding van the floyd zelf een veel mooiere release was geworden waarbij de dvd mogelijkheden tot in de puntjes uitgebuit zouden worden, hoog tijd dus dat de rechten voor deze film in handen van een of meerdere floyd leden terecht komen.

[Dit bericht is gewijzigd door rheingold op 30-09-2003 17:42]

pi_13549935
Volgens mij hadden sommige VHS-versies van Pompeii inderdaad ook al die beelden en interviews van de opnames van DSOTM en de Floyd-mannen aan de ontbijt-tafel. Daar is dus weinig nieuws aan.

Evengoed moet ik deze DVD toch maar snel gaan scoren.

pi_13549976
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:42 schreef Zander het volgende:
Volgens mij hadden sommige VHS-versies van Pompeii inderdaad ook al die beelden en interviews van de opnames van DSOTM en de Floyd-mannen aan de ontbijt-tafel. Daar is dus weinig nieuws aan.
dat vermoede ik al, ik ben alleen in bezit van de video zonder al die darkside extra's. maar buiten dat is er veel extra te zien.

het blijft een mooie film, zeker eentje om op dvd te hebben.

pi_13550053
quote:
LIVE AT POMPEII
DIRECTORS CUT
DVD RELEASE UPDATE.
_____The DVD version of Live at Pompeii The Directors Cut, has had its release moved to 20th October 2003. David Gilmour recently said in Record Collector, "Pompeii is not owned by us, we have no control over it, but it's being turned into a new groovier version. Adrian Maben, the director said he'd find lots of extra footage, but he's lost it! So he's making up footage of ludicrous architechtural designs of what Pompeii might have looked like. Just stick with the original! The new form is not approved by me. There is lots of stuff we'd love to get our hands on, sitting somewhere in a vault. We shot the original in Italy, did cutaway shots and sound mixing in France and then did the extra shooting while we were at Abbey Rd - and the company that originally made it was German. No one has an idea where the fuck it is!
pi_13552392
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:42 schreef Zander het volgende:

Evengoed moet ik deze DVD toch maar snel gaan scoren.

inderdaad, die heb ik. En vind het wel leuk. Wat is Nick Mason toch een grappig mannetje "I want the pie and WITHOUT the crust"

Ben benieuwd naar de DVD, zal van de week op de deurmat belanden

pi_13552554
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:48 schreef rheingold het volgende:

[..]

en jij had de dvd toch al binnen?? wat is dat dan voor versie?
en hoe zit 't met de dvd's die onderweg zijn ... ? Beetje vaag allemaal...
pi_13554298
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier. Vond dit forum toen ik wat aan het zoeken was naar informatie over Pink Floyd. Ziet er heel leuk uit ! Nu wilde ik jullie wat vragen:
Allereerst lees ik hier boven een berichtje dat de dvd release van Live at Pompei is uitgesteld naar oktober. Ik kon hem echter al bij van Leest kopen en heb dat uiteraard ook gedaan. Hoe zit dat dan met dat uitstel ? Is dat toch weer een andere uitgave ?
Verder vind ik op de dvd doos de vermelding dat er ook een "Documentary" op de dvd zou staan. Die vind ik echter niet terug op de dvd zelf. Heeft iemand anders de dvd ook al (neem aan van wel) en weet iemand hoe dat zit met die documentaire ?
Alvast bedankt,

Ton

pi_13554376
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:42 schreef rijnton het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben helemaal nieuw hier. Vond dit forum toen ik wat aan het zoeken was naar informatie over Pink Floyd. Ziet er heel leuk uit ! Nu wilde ik jullie wat vragen:
Allereerst lees ik hier boven een berichtje dat de dvd release van Live at Pompei is uitgesteld naar oktober. Ik kon hem echter al bij van Leest kopen en heb dat uiteraard ook gedaan. Hoe zit dat dan met dat uitstel ? Is dat toch weer een andere uitgave ?
Verder vind ik op de dvd doos de vermelding dat er ook een "Documentary" op de dvd zou staan. Die vind ik echter niet terug op de dvd zelf. Heeft iemand anders de dvd ook al (neem aan van wel) en weet iemand hoe dat zit met die documentaire ?
Alvast bedankt,

Ton

psies de vragen die ik ook heb. Vooral of dat een nieuwe versie is (die dus nu is uitgesteld).
pi_13561115
ik heb hem ook bij vanleest gekocht. gisteren, en ik volgens die jongen achter de toonbank is de dvd voor het weekend binnen gekomen.
pi_13569421
Ik kreeg hem vandaag binnen van CD-WOW. 15 euro slechts.
Nederlands ondertiteld!

De DVD verschilt iets van mijn videoband. De intro met die raket is nieuw, en al die planeten enzo. Verder zijn er wat andere beelden van Pompeii zelf te zien.

De zwart wit interviews zijn totaal nieuw voor mij en erg leuk om te zien!
De andere interviews in de kantine van Abbey Road kon ik al.
Je ziet dat Pink Floyd erg bezig is met wat ze zelf leuk vinden. Die interviews boeit ze niets. Ze geven vaak ook rare antwoorden. Vooral in die zwart wit beelden lopen ze gewoon te kloten. Ze hielden ook niet van interviews. Ze wilden gewoon muziek maken. Niemand wist ook hoe die gasten eruit zagen. Als je naar een concert ging kwamen ze op, en daarna verdwenen ze gewoon weer zonder poespas

Kan ook goed op de beelden zien hoe Roger in elkaar steekt. Erg emotioneel. Let maar eens op zijn spel (basgitaar). Erg moeilijk figuur om mee te werken lijkt mij.

Ook altijd leuk om te zien is het onwijze gitaarspel van Gilmour. Hij kiest altijd de juiste tonen. Hij heeft ook (toen al) een onwijs gaaf gitaargeluid en effecten.

De kwaliteit is in ieder geval beter dan mijn videoband. Geluid is ook goed. Gewoon stereo volgens mij. Deze DVD is alleen voor mensen die van Pink Floyd houden denk ik. Denk dat andere mensen er niets aan vinden.

Degene die de ontertitels heeft geschreven maakt volgens mij nog een foutje als Nick het heeft over de Underground in London. Daarmee bedoelt hij niet de metro maar de Underground scene die er toen was. (psychedelisch, drugs, veel muziek)

Ik heb hem nog niet afgekeken..maar tot nu toe is ie erg puik!

pi_13571140
dat interview met degene die het gefilmd heeft is ook erg interessant..
pi_13577855
ik vind de toevoeging geinig maar de orginele film blijft het best, gewoon, alleen de muziek, die zegt wat mij betreft genoeg, zo niet alles. ik vind het wel jammer dat er geen dolby surround geluid voor gemaakt is.
pi_13578556
Maar weet iemand nou wat er met die "Documentary" , genoemd op de achterkand van het doosje, wordt bedoeld ? Of slaat dat op de documentaire over Pompei ? Ik dacht zelf in eerste instantie dat er eenj soort "Making of..." op zou staan maar vind niks terug. Of zie ik het over het hoofd ?
pi_13578925
er staat een interview op met de maker van de film er is op de dvd een slecht leesbare introductie te vinden over wat pompeii precies is. maar een echte documentaire staat er niet op,
pi_13579626
/ma heeft hem nu ook in huis

De "directors Cut" valt een beetje tegen..
niet echt bijzonder..
wel grappig zijn die beelden vanuit de kantine...

heb de rest nog niet gezien..

maar wat lees ik nu op www.pinkfloyd-co.com ...

quote:
PULSE DVD NEWS

David Gilmour has finished working on the 5.1 mix for the PULSE DVD and has recently turned it over to James Guthrie for more editing. Tentative release date is November 4, 2003 for region 2. Stay tuned for more info as we receive

De Pulse DVD komt er aan
pi_13591651
hopen dat die 5.1 in Pulse er ook echt uitkomt met alle effecten (Money, On the run, Us and Them ..them... them ...them.. etc)

kanniet wachten!!

pi_13606650
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:53 schreef madcap het volgende:
/ma heeft hem nu ook in huis

De "directors Cut" valt een beetje tegen..
niet echt bijzonder..
wel grappig zijn die beelden vanuit de kantine...

heb de rest nog niet gezien..

maar wat lees ik nu op www.pinkfloyd-co.com ...
[..]

De Pulse DVD komt er aan

wordt weer een leuke dvd-aanschaf-tijd U2 - Slane ---> DVD-release komt ook tegen die tijd uit
pi_13630610
Heb heb nu ook gesteld, bij play.com maar komt pas 20/10 uit ofzo. Maar een DVD van PULSE lijkt mij ook wel wat, met andere woorden die ga absoluut kopen.
De VCD versie die heb is een beetje bagger, datzelfde geldt voor Live at Pompeii versie die ik heb. Dus ik ben blij dat we nu wat DVD kwaliteit mogen verwachten
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_13632751
PULSE is absoluut een van de beste concerten die ik ooit heb gezien. (muzikaal + de show). Helaas niet live gezien dan.
Na Comfortably Numb heb je toch niets meer te zeggen (met die Mirrorball en MrScreen die boven Gilmour hangt etc)

die moet dus snel op DVD verschijnen. En ik hoop ook Delicate sound of thunder. Maar dan wel het complete concert.

pi_13632857
Ik ben wel naar die tour geweest in '94 en live was het echt prachtig (idd, die spiegelbol), maar ik moet eerlijk toegeven dat ik op film toch liever naar de 'oude' Floyd van Pompeii kijk, ook al is de geluidskwaliteit daar natuurlijk een stuk minder hi-fi. Vroeger improviseerden ze tenminste nog veel.

Ik geloof dat ik nog een videoband heb van die laatste tour (Earls Court of zo), maar ik kijk 't niet zo vaak. Maar toch wel aardig voor de fans, die Pulse DVD.

pi_13641579
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 21:18 schreef Zander het volgende:
Ik ben wel naar die tour geweest in '94 en live was het echt prachtig (idd, die spiegelbol), maar ik moet eerlijk toegeven dat ik op film toch liever naar de 'oude' Floyd van Pompeii kijk, ook al is de geluidskwaliteit daar natuurlijk een stuk minder hi-fi. Vroeger improviseerden ze tenminste nog veel.

Ik geloof dat ik nog een videoband heb van die laatste tour (Earls Court of zo), maar ik kijk 't niet zo vaak. Maar toch wel aardig voor de fans, die Pulse DVD.

Inderdaad de oude Floyd is wel erg gaaf om naar te kijken. Alleen jammer dat het zonder publiek, rook en licht is. Die versies van Pompeii zijn zelf nog mager in vergelijking met wat ze live deden.

Die video van Earls Court dat is PULSE

pi_13649239
ik vind de kracht van pompeii juist het ontbreken van publiek en lichteffecten. de band is bij daglicht goed te volgen, heel direct, heel intiem.
pi_13773026
Ik heb er ¤ 22,00 voor betaald en hem een paar dagen geleden met wat vrienden bekeken.

Ik vind het de euro's meer dan waard moet ik zeggen. De muziek spreekt me al decennia aan en heb dan ook de meeste LP's en Cd's.

Pink Floyd is de enige in z'n soort, niet te vergelijken met wat dan ook. Nog steeds blijven ze me verbazen, alsof ik het voor de eerste luister.
Onwaarschijnlijk goed hoe ze de kronkels in hun hoofden weten te vertalen in de muziek die altijd, ondanks de vreemde geluiden en samples, lijkt te kloppen.

De Dvd vond ik dus ook meer dan geweldig, mede omdat het ook met beeld zo goed leek te kloppen. De juiste beelden bij de juiste muziek.
Kunstzinnig, creatief en uniek.

Ook leuk om een hele jonge Gilmore te zien trouwens. Lang haar stond hem goed En ja dat gebazel over appeltaart en oesters vond ik ook wel humor.

* ondeugend raadt de dvd iedereen aan.
Mede omdat Pink Floyd een plek verdient (en eigenlijk al heeft) in de geschiedenis van de popmuziek.

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_13775465
Voor de fans! Hier is videomateriaal van Careful with that axe eugene, met publiek, lichtshow en ontploffende magnesium potten.Eindelijke goede kwaliteit. Het speelt zich af in 1972. zo'n compleet concert moeten ze op DVD uitbrengen
http://www.pinkfloydz.com/cwtaemed.WMV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')