abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163593676
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:17 schreef Droopie het volgende:
Ik lees begin met de islam en ik lees het gaat om binding.

Ik zou zeggen sla die islam over en ga geloven in jezelf.

Maar soms ben ik wel jaloers hoe sommige mensen rust kunnen vinden in het geloof
Dat in jezelf geloven kan heel goed gepaard gaan met verdiepen in de islam.

Mooi is dat he. Die overgave. Waarom probeer je het zelf niet uit? Hoef je niet jaloers te zijn op andere mensen.
pi_163593689
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:24 schreef Sara87 het volgende:

[..]

Nee.
Jij bent zeker zo'n islamishater vanwege alles op het nieuws?
Ken je het woord bekeringsdrang?
Zijn de helft van de gelovigen nog wel eens goed in om 'zwakkeren' hun geloof binnen te ronselen onder valse voorwendselen
Hell To The Liars
pi_163593696
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:26 schreef Sara87 het volgende:

[..]

Mooi is dat he. Die overgave. Waarom probeer je het zelf niet uit? Hoef je niet jaloers te zijn op andere mensen.
Haha..je kent me niet eens en jij bent mijn verhaal niet eens waard 😂😂
Hell To The Liars
pi_163593709
quote:

[..]

Wat ik een positief punt vind van het geloof, is dat men gewoon bij elkaar blijft, en wat van hun relatie maakt, in de tegenwoordige samenleving in NL heb ik het idee dat ze van de een naar de ander gaan, niemand is in een relatie te vertrouwen
pi_163593726
Deze discussie stap ik verder uit, luchtkastelen die gedachten van jullie.
Hell To The Liars
pi_163593741
Een beetje offtopic inderdaad, excuses.
pi_163593746
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:24 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb respect voor iedereen zijn redenen en mening, maar voor mij is geloof een luchtkasteel (ondanks dat ik 'wonderen' zie) maar straks gaat TS nog denken dat door 5x per dag zijn bed uit te komen en te bidden en daarna weer verder te huilen in zijn bed hij een mooier leven krijgt.

Kansen krijg je niet, die creeer je. Door bij een vereniging te gaan of onder de mensen te komen.
Dat is wel wat kort door de bocht. De islam bestaat niet alleen uit 5x per dag bidden. Dat bidden is iets wat je moet doen om het contact met Allah te onderhouden. Het gaat meer om de overgave en dat je alles omwille van Allah wil doen. Je ziet het leven zo anders. Ik hoop ooit dat je in aanraking komt met dit prachtige geloof.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 00:32:23 #133
261630 marsan
"D'oh!"
pi_163593760
quote:

[..]

Waarom perse de islam?
Als het je gaat om zijn bestwil en jij zegt dat hij innerlijke rust vind in een geloof, mag dat alles zijn lijkt me.

Van mijn part gaat hij geloven in de lantaarnpaal om de hoek.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 8 juli 2016 @ 00:33:21 #134
261630 marsan
"D'oh!"
pi_163593773
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:31 schreef Sara87 het volgende:

[..]

Dat is wel wat kort door de bocht. De islam bestaat niet alleen uit 5x per dag bidden. Dat bidden is iets wat je moet doen om het contact met Allah te onderhouden. Het gaat meer om de overgave en dat je alles omwille van Allah wil doen. Je ziet het leven zo anders. Ik hoop ooit dat je in aanraking komt met dit prachtige geloof.
Ah laat maar.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_163593784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:16 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Of niet.

2,5 miljoen alleenstaanden in Nederland, in Amsterdam bijna de helft van 25-40-jarigen, en dit zal alleen maar meer worden.
Snelle leven, veel oppervlakkige connecties met mensen die je bijna nooit meer terugziet vanwege het lifestyle, keuzestress enzo

Maar als ze eindelijk gaan samenwonen/trouwen/kinderen krijgen, verhuizen ze uit Amsterdam. Instroom van jongeren is ook groot, vandaar ca. de helft single.

Andere oorzaken/redenen ten grondslag.
pi_163593805
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:24 schreef Sara87 het volgende:

[..]

Nee.
Jij bent zeker zo'n islamishater vanwege alles op het nieuws?
Nou niet vanwege het nieuws..
pi_163593807
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:31 schreef Sara87 het volgende:

[..]

Niets ten nadele van jou geloof.

Maar ik ben gaan geloven in mijzelf, het leven is bijna een paradijs op aarde voor mij en ik heb mijn naasten meer dan lief.

Als ik dan iemand een andere mening hoor zeggen en jij begint over islam hater denk ik, een oordeel heb je snel klaar en iemand een hater noemt getuigd niet van naasten liefde wat de islam volgens mij zegt te zijn.
Hell To The Liars
pi_163593818
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:32 schreef marsan het volgende:

[..]

Waarom perse de islam?
Als het je gaat om zijn bestwil en jij zegt dat hij innerlijke rust vind in een geloof, mag dat alles zijn lijkt me.

Van mijn part gaat hij geloven in de lantaarnpaal om de hoek.
Ach alsof mij het boeit joh. Mij maakt het niet uit waarin hij gelooft. Van mij mag hij zelfs geloven in Sinterklaas.

Ik ben zelf toevalligerwijs in aanraking gekomen met dit geloof en voor mij ging er een wereld open. Dit is wat ik wilde delen. Wat hij doet moet hij weten.
pi_163593861
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Niets ten nadele van jou geloof.

Maar ik ben gaan geloven in mijzelf, het leven is bijna een paradijs op aarde voor mij en ik heb mijn naasten meer dan lief.

Als ik dan iemand een andere mening hoor zeggen en jij begint over islam hater denk ik, een oordeel heb je snel klaar en iemand een hater noemt getuigd niet van naasten liefde wat de islam volgens mij zegt te zijn.
Door te vragen of het sarcastisch was wat ik zei, insinueer je mi toch iets anders. Zo van: ben je wel helemaal goed?!
Als ze mij een open vraag had gesteld, had ik die met alle liefde beantwoord. Ik vind het zo jammer dat de wereld de islam anders kent.
En owja, ik ben niemand aan het ronselen hier. Iedereen moet geloven wat hij wil geloven.
pi_163593875
Sorry mensen, idd off-topic.

En TS, morgen even bellen met de huisarts.
pi_163593877
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:40 schreef Sara87 het volgende:

[..]

Door te vragen of het sarcastisch was wat ik zei, insinueer je mi toch iets anders. Zo van: ben je wel helemaal goed?!
Als ze mij een open vraag had gesteld, had ik die met alle liefde beantwoord. Ik vind het zo jammer dat de wereld de islam anders kent.
En owja, ik ben niemand aan het ronselen hier. Iedereen moet geloven wat hij wil geloven.
Ben je oorspronkelijk Nederlands?
pi_163593885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:41 schreef Zalmplaat010 het volgende:

[..]

Ben je oorspronkelijk Nederlands?
Ja.
pi_163593889
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:33 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Snelle leven, veel oppervlakkige connecties met mensen die je bijna nooit meer terugziet vanwege het lifestyle, keuzestress enzo

Maar als ze eindelijk gaan samenwonen/trouwen/kinderen krijgen, verhuizen ze uit Amsterdam. Instroom van jongeren is ook groot, vandaar ca. de helft single.

Andere oorzaken/redenen ten grondslag.
Vaak hebben alleenstaande wel scharrels of een LAT relatie, maar lang niet iedereen natuurlijk.

Er zullen vast een hoop anderen zijn die geen vriendin kunnen vinden.
Vrouwen kunnen wel vaak een man vinden, je hoeft maar op straat te lopen en je word al aangesproken :P
pi_163593922
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:40 schreef Sara87 het volgende:

[..]

iemand die depressief zegt te zijn moet je motiveren om professionele hulp te zoeken en aan zijn probleem te werken..niet zeggen je moet gaan geloven..
Hell To The Liars
pi_163593935
Iedereen ontzettend bedankt, voor het meedenken, voor de steun, de tips, ik heb vannacht genoeg om over na te denken!
Ik ga slapen, nogmaals dank, ik voel mij echt vereerd dat jullie zo goed mee denken, super echt
pi_163593948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:46 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Iedereen ontzettend bedankt, voor het meedenken, voor de steun, de tips, ik heb vannacht genoeg om over na te denken!
Ik ga slapen, nogmaals dank, ik voel mij echt vereerd dat jullie zo goed mee denken, super echt
bedenk maar zo, in Spijkenisse lopen genoeg normale,leuke vrouwen rond 1 halte van je vandaan

weltrusten
Hell To The Liars
pi_163593973
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:46 schreef Droopie het volgende:

[..]

iemand die depressief zegt te zijn moet je motiveren om professionele hulp te zoeken en aan zijn probleem te werken..niet zeggen je moet gaan geloven..
Door antwoord te geven val ik in herhaling. Scrol even.
pi_163594046
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

bedenk maar zo, in Spijkenisse lopen genoeg normale,leuke vrouwen rond 1 halte van je vandaan

weltrusten
Haha dat is zo. :P

In Hoogvliet ook wel wat maar er zitten veel asociale tussen, of van die luidruchtige types, overdreven assertief, dat is allemaal niets voor mij, een verlegen persoon lijkt mij wel wat.

Weltrusten topper!
pi_163594120
Rotterdam is een bruisende stad. :7 Ga gewoon lekker erop af. Nee heb je en ja kun je krijgen.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_163594143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 00:42 schreef Zalmplaat010 het volgende:
Vrouwen kunnen wel vaak een man vinden, je hoeft maar op straat te lopen en je word al aangesproken :P
Overlast heet zoiets. Dit heeft niks te maken met je geliefde tegenkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')