abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_163552910


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_163552916
Portsight/De Vries Werkendam-arrest (HR 30 januari 2015, RvdW 2015, 222): van een “bijzondere” publiekrechtelijke last of beperking in de zin van art. 7:15 lid 1 BW is slechts sprake, indien deze haar grondslag vindt in een specifiek tot de rechthebbende van de desbetreffende zaak gericht besluit.
  woensdag 6 juli 2016 @ 10:55:23 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163552941
Ik heb om die reden een heleboel boeken "gratis" gekregen in PDF formaat. Boeken waar alleen een "professionals" versie van bestaat tegen 100+ euro. Dat is voor studenten niet te doen en dat begrijpen de schrijvers / docenten ook. Alleen de uitgever zou dat minder leuk hebben gevonden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163553080
Successie inderdaad Joosie, verschrikkelijk vak
pi_163553130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:01 schreef Ties02 het volgende:
Successie inderdaad Joosie, verschrikkelijk vak
en volgende week kom je hier zeker melden dat je een 9 hebt en dat het echt een superleuk vak was
pi_163553203
Wel tentamen in de binnenstad _O_ dus dat scheelt
pi_163553312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:07 schreef Ties02 het volgende:
Wel tentamen in de binnenstad _O_ dus dat scheelt
bofkont
pi_163553395
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:04 schreef Vidura het volgende:

[..]

en volgende week kom je hier zeker melden dat je een 9 hebt en dat het echt een superleuk vak was
Uh nee
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:23:34 #9
365082 IPA35
Patriarch
pi_163553630
Welk vak?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163553631
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:15 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Uh nee
Uh ok
pi_163553641
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:23 schreef IPA35 het volgende:
Welk vak?
https://www.rug.nl/ocasys/ggw/vak/show?code=RGMFI01006

Lijkt mij oprecht een leuk vak. Beetje erfrecht, beetje belastingrecht. _O_
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:27:57 #12
365082 IPA35
Patriarch
pi_163553735
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:24 schreef Vidura het volgende:

[..]

https://www.rug.nl/ocasys/ggw/vak/show?code=RGMFI01006

Lijkt mij oprecht een leuk vak. Beetje erfrecht, beetje belastingrecht. _O_
Ieeee bah.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  woensdag 6 juli 2016 @ 11:29:08 #13
365082 IPA35
Patriarch
pi_163553770
Nog steeds nachtmerries van die aangiftes erfbelasting die ik moest maken bij de notaris. Vooral ook omdat ik eigenlijk geen idee had waar ik mee bezig was.

Soort van software van Elsevier gebruikten ze toen... Ahhh.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163554786
Succes Ties!
pi_163554968
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:37 schreef Ties02 het volgende:
Wauw, Zuidas kantoor waar ik business course van had ziet me graag stage komen lopen. Niet verwacht.

Alleen wel weer een assessment :'( nouja deze zomer maar lekker oefenen in de avonduren ofzo..
Mooi man! Even dat boekje erdoorheen rammen en gaan.
pi_163555186
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 11:04 schreef Vidura het volgende:

[..]

en volgende week kom je hier zeker melden dat je een 9 hebt en dat het echt een superleuk vak was
Handelsrecht bestond uit iets van 10 oude tentamenvragen, als ik nu niet heb gehaald ga ik naar de huisarts om ritalin te vragen want dan heb ik een leerprobleem :')
pi_163555193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:29 schreef Henrys het volgende:

[..]

Handelsrecht bestond uit iets van 10 oude tentamenvragen, als ik nu niet heb gehaald ga ik naar de huisarts om ritalin te vragen want dan heb ik een leerprobleem :')
Haha, was te verwachten natuurlijk. :+ Hopen dat je 'm hebt.
Wat was waar van mijn tips? :P
pi_163555285
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:30 schreef Vidura het volgende:

[..]

Haha, was te verwachten natuurlijk. :+ Hopen dat je 'm hebt.
Wat was waar van mijn tips? :P

Geen balans, en een vertegenwoordigingsvraag. Heb alleen die originele vragen nauwelijks ingevuld omdat ik daar geen tijd meer voor had dus het ziet er wel wat verdacht uit :')

Zat trouwens ook geen rangorde vraag in.

Erger me trouwens wel kapot aan surveillanten die die intercom om de 5 minuten gebruiken voor allemaal kleine mededelingen :r
pi_163555313
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:34 schreef Henrys het volgende:

[..]

Geen balans, en een vertegenwoordigingsvraag. Heb alleen die originele vragen nauwelijks ingevuld omdat ik daar geen tijd meer voor had dus het ziet er wel wat verdacht uit :')

Zat trouwens ook geen rangorde vraag in
Dan moet er wel een Faillissementspaulina in hebben gezeten. :P
Dividenduitkering?
pi_163555348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:35 schreef Vidura het volgende:

[..]

Dan moet er wel een actio paulina in hebben gezeten. :P
Dividenduitkering?
actio paulina ook niet. Ook geen dividenduitkering. Ging over inkopen eigen aandelen BV en wat curator kon doen om boedel te verhogen.

Hoop dat ik het heb gehaald en faillisementsrecht voor goed achter mij kan laten :r
pi_163555551
Wordt bij BR3 trouwens ook veel tentamenvragen hergebruikt? Kwam vorige keer wel 1 tegen maar had toen niet de oudere tentamens doorgenomen
pi_163556808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:29 schreef Henrys het volgende:

[..]

Handelsrecht bestond uit iets van 10 oude tentamenvragen, als ik nu niet heb gehaald ga ik naar de huisarts om ritalin te vragen want dan heb ik een leerprobleem :')
Zelfde hier! Vond alleen die vraag met de VOF erg raar, met omzetting zonder privé-aansprakelijkheid. Heb daar maar gezet omzetten naar NV of BV. En die vraag of rechtsgeldig die emissie heeft plaatsgevonden.
  woensdag 6 juli 2016 @ 13:49:05 #23
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163557034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 12:18 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mooi man! Even dat boekje erdoorheen rammen en gaan.
Vind het altijd zo grappig dat de vorm van de dag en de keuze toets invloed heeft op de uitslag. Daar zouden ze eigenlijk enigszins rekening mee moeten houden (zo was de ene keer m'n cijferreeks heel goed en de figuren wat minder, de andere keer juist de figuren heel goed en de cijferreeks minder).

Beetje het noodzakelijke kwaad waar je alleen maar kunt verliezen. Wel altijd gehaald verder maar toch enigszins lullig als je even een periode niet lekker in je vel zit je "incapabel" bent voor een functie.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163557214
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:49 schreef Keyos het volgende:

[..]

Vind het altijd zo grappig dat de vorm van de dag en de keuze toets invloed heeft op de uitslag. Daar zouden ze eigenlijk enigszins rekening mee moeten houden (zo was de ene keer m'n cijferreeks heel goed en de figuren wat minder, de andere keer juist de figuren heel goed en de cijferreeks minder).

Beetje het noodzakelijke kwaad waar je alleen maar kunt verliezen. Wel altijd gehaald verder maar toch enigszins lullig als je even een periode niet lekker in je vel zit je "incapabel" bent voor een functie.
Ik ben het tot op bepaalde hoogte met je eens. Je hebt natuurlijk altijd een bepaald basisniveau. De uitschieters (naar beneden en boven) worden veroorzaakt door bepaalde factoren. Bij alle assessments die ik heb gemaakt, waren mijn scores vergelijkbaar (met hier en daar inderdaad uitschieters).

Als je echt een hele slechte dag hebt, dan moet je proberen om zoiets te verzetten.
  woensdag 6 juli 2016 @ 14:00:31 #25
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163557253
Ja, als het goed is hoor je na het doen van tien dezelfde testen ongeveer dezelfde score te halen. Als je verkouden bent dan misschien een procentje minder en als je heel erg goed geslapen hebt dan misschien een procentje meer. Kleine afwijkingen die voor het resultaat niet veel zouden moeten uitmaken.

Als externe factoren echt van gigantische invloed zijn dan moet je daar misschien werk van maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163557406
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 13:49 schreef Keyos het volgende:

[..]

Vind het altijd zo grappig dat de vorm van de dag en de keuze toets invloed heeft op de uitslag. Daar zouden ze eigenlijk enigszins rekening mee moeten houden (zo was de ene keer m'n cijferreeks heel goed en de figuren wat minder, de andere keer juist de figuren heel goed en de cijferreeks minder).

Beetje het noodzakelijke kwaad waar je alleen maar kunt verliezen. Wel altijd gehaald verder maar toch enigszins lullig als je even een periode niet lekker in je vel zit je "incapabel" bent voor een functie.
Op zich wel eens maar assessments vind ik sowieso onzin. Als je eerder stage hebt gelopen met een goede beoordeling of je hebt twee goede gesprekken moet het ook gewoon kunnen. Bepaalde vaardigheden kan je immers ook gewoon leren.
pi_163561712
Pfff wat een kut tentamen, 3 uur non stop lopen pennen en dan pas bij de laatste vraag aankomen. Was gewoon veel te lang. Nou hij zou het verwerken in de sleutel zei die..

Had misschien beter niet nakijken op kunnen schrijven, verder ook erg slordig gemaakt.

Daar gaat m'n cum laude :'(
pi_163562350
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:23 schreef Ties02 het volgende:
Pfff wat een kut tentamen, 3 uur non stop lopen pennen en dan pas bij de laatste vraag aankomen. Was gewoon veel te lang. Nou hij zou het verwerken in de sleutel zei die..

Had misschien beter niet nakijken op kunnen schrijven, verder ook erg slordig gemaakt.

Daar gaat m'n cum laude :'(
Jammer, maar wie weet valt het mee. Ik had dat pasgeleden ook en uiteindelijk gewoon gehaald. Al kan ik me indenken dat de cum laude misschien lastig wordt. Maar ik moet wel zeggen dat ik iemand ken die cum laude heeft gehaald met één 6 op zijn cijferlijst. Blijkbaar is dat dus niet zo heel erg.
pi_163562492
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 17:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Jammer, maar wie weet valt het mee. Ik had dat pasgeleden ook en uiteindelijk gewoon gehaald. Al kan ik me indenken dat de cum laude misschien lastig wordt. Maar ik moet wel zeggen dat ik iemand ken die cum laude heeft gehaald met één 6 op zijn cijferlijst. Blijkbaar is dat dus niet zo heel erg.
Dat kan niet :') :D
Je moet tenminste een 7 hebben voor alles, en dan tevens in een keer gehaald. Verder moet je scriptie en je gemiddelde een 8 of hoger zijn.
pi_163562824
Europees Recht was zowaar te doen. Ze vroegen eindelijk specifiek om dingen en noemde ook wat je mocht weglaten
  woensdag 6 juli 2016 @ 18:27:09 #31
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163562905
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:04 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dat kan niet :') :D
Je moet tenminste een 7 hebben voor alles, en dan tevens in een keer gehaald. Verder moet je scriptie en je gemiddelde een 8 of hoger zijn.
Ja, daar was een tijdje terug een relletje over. In Leiden gaven ze bij een paar van hun meest in de oog springende studies het cum laude predicaat al aan mensen die een 6.6 stonde, Daar ging de reputatie. Inmiddels is dat ook in Leiden aangepast naar een 8.5 gemiddelde zonder zessen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163562948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:23 schreef Henrys het volgende:
Europees Recht was zowaar te doen. Ze vroegen eindelijk specifiek om dingen en noemde ook wat je mocht weglaten
Mooi om te horen. Hopelijk is het deze keer wel gelukt. :)
pi_163562967
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 18:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, daar was een tijdje terug een relletje over. In Leiden gaven ze bij een paar van hun meest in de oog springende studies het cum laude predicaat al aan mensen die een 6.6 stonde, Daar ging de reputatie. Inmiddels is dat ook in Leiden aangepast naar een 8.5 gemiddelde zonder zessen.
Had dat niet te maken met het LUC en dat ze 'with honor' of zoiets gebruikten als term? En dat die term iets anders betekende dan cum laude?
pi_163564535
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 14:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Op zich wel eens maar assessments vind ik sowieso onzin. Als je eerder stage hebt gelopen met een goede beoordeling of je hebt twee goede gesprekken moet het ook gewoon kunnen. Bepaalde vaardigheden kan je immers ook gewoon leren.
Dat is wel erg kort door de bocht. Uit twee keer een uurtje kun je ogenschijnlijk veel afleiden, maar vooral heel veel ook niet.

Zou zelf case-interviews nog wel een logische aanvulling vinden voor grote kantoren.
pi_163564688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:36 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht. Uit twee keer een uurtje kun je ogenschijnlijk veel afleiden, maar vooral heel veel ook niet.

Zou zelf case-interviews nog wel een logische aanvulling vinden voor grote kantoren.
Maar wat is dan de meerwaarde van een assessment? Ik heb het toen net niet gehaald, loop nu ergens anders stage en het gaat prima. Heb het idee dat ik genoeg weet om het goed te kunnen doen. Case-interviews zou wel een goed idee zijn, daar ben ik het wel mee eens.
pi_163564985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maar wat is dan de meerwaarde van een assessment? Ik heb het toen net niet gehaald, loop nu ergens anders stage en het gaat prima. Heb het idee dat ik genoeg weet om het goed te kunnen doen. Case-interviews zou wel een goed idee zijn, daar ben ik het wel mee eens.
Iemand die scherp overkomt in gesprekken kan achteraf (ook op intelligentie) behoorlijk tegenvallen. Extreme voorbereiding en een zekere indruk kunnen misleidend zijn. Een assessment verkleind de kans op dergelijke aanname-fouten aanzienlijk.

Na een stage, waarin een student echt heeft kunnen laten zien zo scherp als de hel te zijn, voegt een assessment al veel minder toe. Iemand die een aantal maanden consistent indruk maakt, zal daarna ook veel minder vaak tegenvallen. Soms komt het echter wel voor dat een sollicitant na een hele goede stage al bijna binnen lijkt te zijn, maar dan toch afgewezen wordt omdat hij - tegen ieders verwachting in- niet door het hoepeltje van het assessment spring. Dat gaat wat mij betreft dan wel weer wat ver.
pi_163565459
Wanneer moet je eigenlijk beginnen met DUO terugbetalen? En wanneer wordt de prestatiebeurs kwijtgescholden?
pi_163565571
quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:08 schreef Vidura het volgende:
Wanneer moet je eigenlijk beginnen met DUO terugbetalen? En wanneer wordt de prestatiebeurs kwijtgescholden?
2jaar na stoppen studeren. Als je een diploma haalt, decorrosponderende jaren.
pi_163565661
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

2jaar na stoppen studeren. Als je een diploma haalt, decorrosponderende jaren.
Oke.
En als ik naar de VS ga, moet ik dan doorgeven dat ik daarheen ga/lening stopzetten? Of gewoon zo laten? Ik wil wel blijven lenen namelijk, maar weet niet of dat mag.

OV moet ik nog even stopzetten.
pi_163567093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:52 schreef Valid het volgende:

[..]

Iemand die scherp overkomt in gesprekken kan achteraf (ook op intelligentie) behoorlijk tegenvallen. Extreme voorbereiding en een zekere indruk kunnen misleidend zijn. Een assessment verkleind de kans op dergelijke aanname-fouten aanzienlijk.

Na een stage, waarin een student echt heeft kunnen laten zien zo scherp als de hel te zijn, voegt een assessment al veel minder toe. Iemand die een aantal maanden consistent indruk maakt, zal daarna ook veel minder vaak tegenvallen. Soms komt het echter wel voor dat een sollicitant na een hele goede stage al bijna binnen lijkt te zijn, maar dan toch afgewezen wordt omdat hij - tegen ieders verwachting in- niet door het hoepeltje van het assessment spring. Dat gaat wat mij betreft dan wel weer wat ver.
Ja dat is wel waar. Maar het laatste vind ik dan wel jammer. Vind eigenlijk dat je vrijstelling moet krijgen van een assessment als je met een goede stagebeoordeling en referenties kan aantonen dat je capabel bent.

quote:
5s.gif Op woensdag 6 juli 2016 20:08 schreef Vidura het volgende:
Wanneer moet je eigenlijk beginnen met DUO terugbetalen? En wanneer wordt de prestatiebeurs kwijtgescholden?
Wat gezegd is: 2 jaar na einde studie moet je terugbetalen. Prestatiebeurs kwijtschelden gebeurt zodra je je einddiploma (master) binnen 10 jaar hebt automatisch. Als je na je bachelor stopt moet je het zelf aanvragen, dan schelden ze 3/4 kwijt.
pi_163568056
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja dat is wel waar. Maar het laatste vind ik dan wel jammer. Vind eigenlijk dat je vrijstelling moet krijgen van een assessment als je met een goede stagebeoordeling en referenties kan aantonen dat je capabel bent.

[..]

Wat gezegd is: 2 jaar na einde studie moet je terugbetalen. Prestatiebeurs kwijtschelden gebeurt zodra je je einddiploma (master) binnen 10 jaar hebt automatisch. Als je na je bachelor stopt moet je het zelf aanvragen, dan schelden ze 3/4 kwijt.
Oke, thanks :) Weet jij hoe het zit met inschrijven/uitschrijven en stufi en het buitenland?
pi_163568320
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:24 schreef Vidura het volgende:

[..]

Oke, thanks :) Weet jij hoe het zit met inschrijven/uitschrijven en stufi en het buitenland?
Hmmm nee. Vriendin van mij is een semester naar het buitenland gegaan, dus kan het wel vragen maar volgens mij had ze toen al geen stufi meer.

Ik vind wel deze link: https://www.duo.nl/partic(...)n-het-buitenland.jsp
pi_163568672
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hmmm nee. Vriendin van mij is een semester naar het buitenland gegaan, dus kan het wel vragen maar volgens mij had ze toen al geen stufi meer.

Ik vind wel deze link: https://www.duo.nl/partic(...)n-het-buitenland.jsp
Ja, die had ik al gevonden, maar snap er geen hol van. Ik leen nu alleen maximaal. Ik neem aan dat ik het gewoon blijf krijgen.
Dat formulier onderin ergens geldt voor studenten na 1 sept 2015. Ja en de 2012-garde dan ;(
Wat een vaagheid allemaal weer.
pi_163570145
Hmm, volgens Mijn DUO kan ik mijn woonsituatie niet eens wijzigen. Zal wel goed zitten zo.
pi_163570266
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:39 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ja, die had ik al gevonden, maar snap er geen hol van. Ik leen nu alleen maximaal. Ik neem aan dat ik het gewoon blijf krijgen.
Dat formulier onderin ergens geldt voor studenten na 1 sept 2015. Ja en de 2012-garde dan ;(
Wat een vaagheid allemaal weer.
Vaag. Denk dat het wel losloopt als ik het zo allemaal bekijk. Je zou dus nog 1 jaar recht hebben op stufi dan?
pi_163570877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Vaag. Denk dat het wel losloopt als ik het zo allemaal bekijk. Je zou dus nog 1 jaar recht hebben op stufi dan?
Geen idee? Ik ga nu mijn vijfde jaar in en val nog onder de oude regeling. Vanaf 1 sept 2017 val ik in leenstelsel en heb ik nog recht op 1 jaar OV (want 4+1 en heb al 4 jaar gebruikt en komend jaar stopzetten), en kan ik volgens mij nog 2 jaar lenen?
pi_163576265
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:41 schreef Vidura het volgende:

[..]

Geen idee? Ik ga nu mijn vijfde jaar in en val nog onder de oude regeling. Vanaf 1 sept 2017 val ik in leenstelsel en heb ik nog recht op 1 jaar OV (want 4+1 en heb al 4 jaar gebruikt en komend jaar stopzetten), en kan ik volgens mij nog 2 jaar lenen?
Dan heb je sowieso geen stufi meer maar kan je nog drie jaar lenen. Als je in NL zou blijven zou je een nullening kunnen afsluiten zodat je nog een jaar recht hebt op OV. Of kan je het OV stopzetten en tijdens de master het laatste jaar gebruiken? Zou zonde zijn anders.
pi_163576291
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 10:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan heb je sowieso geen stufi meer maar kan je nog drie jaar lenen. Als je in NL zou blijven zou je een nullening kunnen afsluiten zodat je nog een jaar recht hebt op OV. Of kan je het OV stopzetten en tijdens de master het laatste jaar gebruiken? Zou zonde zijn anders.
Wanneer beginnen die drie jaar te lopen dan? Na 4+1 jaar? Ik heb nu een jaar geleend want geen stufi meer, dus nog 2 jaar?
OV ga ik stopzetten, zou idd anders zonde zijn. Omzetten voor die 90 euro per maand :')
pi_163579935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 10:55 schreef Vidura het volgende:

[..]

Wanneer beginnen die drie jaar te lopen dan? Na 4+1 jaar? Ik heb nu een jaar geleend want geen stufi meer, dus nog 2 jaar?
OV ga ik stopzetten, zou idd anders zonde zijn. Omzetten voor die 90 euro per maand :')
Heb je nog tips voor BR3? Heb het idee of een groot deel uit rechtsregels uit arresten bestaat
  donderdag 7 juli 2016 @ 14:53:44 #50
365082 IPA35
Patriarch
pi_163580580
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:15 schreef Henrys het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor BR3? Heb het idee of een groot deel uit rechtsregels uit arresten bestaat
Heb je eerste kans niet gemaakt?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163581058
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 14:15 schreef Henrys het volgende:

[..]

Heb je nog tips voor BR3? Heb het idee of een groot deel uit rechtsregels uit arresten bestaat
Die arresten/rechtsregels moet je juist goed leren. De vragen halen ze vaak uit de arresten.
pi_163581389
JAAAA WTF EEN 7!!

Ook niet echt goed gemaakt tov eerste kans. Geen enkel cijfer boven de 7, paar onvoldoendes.

Pff wel zuur dat ik die derde vraag niet gemaakt heb nog steeds.
pi_163581612
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:33 schreef Ties02 het volgende:
JAAAA WTF EEN 7!!

Ook niet echt goed gemaakt tov eerste kans. Geen enkel cijfer boven de 7, paar onvoldoendes.

Pff wel zuur dat ik die derde vraag niet gemaakt heb nog steeds.
Hoeveel moesten herkansen? :P Das iig snel nagekeken! En congrats, voortaan niet meer zo in de rats zitten :7
mag het weten
pi_163581726
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:43 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hoeveel moesten herkansen? :P Das iig snel nagekeken! En congrats, voortaan niet meer zo in de rats zitten :7
Thanks, ja kan ik niks aan doen zo ben ik :@

Stuk of 10-15 waarvan een paar niet nakijken hebben gedaan
pi_163581803
Nu lekker vakantie... _O_

.. tot maandag en dan stage lopen
pi_163582066
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:19 schreef Vidura het volgende:

[..]

Die arresten/rechtsregels moet je juist goed leren. De vragen halen ze vaak uit de arresten.
Toch apart dat BR3 misschien een enkele vraag hergebruikt en voor de rest nieuwe bedenken en sectie handelsrecht gewoon een compilatietentamen maakt van oude tt vragen _O-
pi_163582093
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:33 schreef Ties02 het volgende:
JAAAA WTF EEN 7!!

Ook niet echt goed gemaakt tov eerste kans. Geen enkel cijfer boven de 7, paar onvoldoendes.

Pff wel zuur dat ik die derde vraag niet gemaakt heb nog steeds.
:')

Goedzo Ties. Ik ben trots op je.
  donderdag 7 juli 2016 @ 16:26:32 #58
365082 IPA35
Patriarch
pi_163582771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:50 schreef Ties02 het volgende:
Nu lekker vakantie... _O_

.. tot maandag en dan stage lopen
Ahh nice. Ikzelf wacht nog op een telefoontje...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163583387
Vraagje: heb je na een studie International Business Law ook toekomst als advocaat? Lees dat afgestudeerden voornamelijk lobbyen in Brussel en nationale overheden.
pi_163583452
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:04 schreef wegmetdeEU het volgende:
Vraagje: heb je na een studie International Business Law ook toekomst als advocaat? Lees dat afgestudeerden voornamelijk lobbyen in Brussel en nationale overheden.
Goede username
pi_163583888
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 10:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dan heb je sowieso geen stufi meer maar kan je nog drie jaar lenen. Als je in NL zou blijven zou je een nullening kunnen afsluiten zodat je nog een jaar recht hebt op OV. Of kan je het OV stopzetten en tijdens de master het laatste jaar gebruiken? Zou zonde zijn anders.
enkel je ov stoppen om je maanden te sparen werkt niet. Je moet de hele studfi dan stoppen.
pi_163584446
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

enkel je ov stoppen om je maanden te sparen werkt niet. Je moet de hele studfi dan stoppen.
Dus de lening ook?
pi_163584717
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juli 2016 17:08 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Goede username
Bedankt Ties, heb je ook een antwoord op mijn vraag :)
pi_163584769
Rechtssociologie was best een slachtveld nu ik zo de resultaten zie _O- Gelukkig wel een voldoende gehaald, zo'n vak aan het eind van het jaar met ook nog het EK voetbal was niet echt te doen voor mij. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 18:25:18 ]
pi_163585030
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:21 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Bedankt Ties, heb je ook een antwoord op mijn vraag :)
Ik ken die studie niet, dus nee
pi_163585673
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:21 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Bedankt Ties, heb je ook een antwoord op mijn vraag :)
Which gebied vind u tof?
pi_163585825
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 10:55 schreef Vidura het volgende:

[..]

Wanneer beginnen die drie jaar te lopen dan? Na 4+1 jaar? Ik heb nu een jaar geleend want geen stufi meer, dus nog 2 jaar?
OV ga ik stopzetten, zou idd anders zonde zijn. Omzetten voor die 90 euro per maand :')
Je mag in totaal 7 jaar lenen. Dus na de vier jaar stufi mag je nog 3 jaar lenen en 1 jaar OV.
pi_163585843
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:21 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je mag in totaal 7 jaar lenen. Dus na de vier jaar stufi mag je nog 3 jaar lenen en 1 jaar OV.
Ik snap alleen niet waarom ik dit jaar geen stufi kreeg en moest lenen, dus al 1 jaar op heb zitten.

Verandert daar niks aan als ik in sept 2017 met de master begin en onder leenstelsel val?
pi_163585844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:15 schreef wegmetdevn het volgende:

[..]

Which gebied vind u tof?
Goeie kloon/troll.
pi_163585862
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:22 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik snap alleen niet waarom ik dit jaar geen stufi kreeg en moest lenen, dus al 1 jaar op heb zitten.

Verandert daar niks aan als ik in sept 2017 met de master begin en onder leenstelsel val?
Oh wacht, jij valt dan in de overgangsregeling. Dat is kut, dan krijg je geen vierde jaar stufi meer. Hoe het verder zit weet ik niet. Neem aan gewoon oude regeling maar dat zou ik nog even checken.
pi_163585871
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh wacht, jij valt dan in de overgangsregeling. Dat is kut, dan krijg je geen vierde jaar stufi meer. Hoe het verder zit weet ik niet. Neem aan gewoon oude regeling maar dat zou ik nog even checken.
Morgen DUO maar even bellen. :O
pi_163585905
En ik kan vrijstelling krijgen van $3000,- van de uni als ik een verklaring in het Engels van mijn zorgverzekering heb dat ik verzekerd ben voor Amerika.
Willen ze hem niet geven en word continu ook van kastje naar de muur gestuurd. :r
pi_163586309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:15 schreef wegmetdevn het volgende:

[..]

Which gebied vind u tof?
*vindt
pi_163586323
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:49 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

*vindt
Nopp.
pi_163586742
quote:
9s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:25 schreef Vidura het volgende:
En ik kan vrijstelling krijgen van $3000,- van de uni als ik een verklaring in het Engels van mijn zorgverzekering heb dat ik verzekerd ben voor Amerika.
Willen ze hem niet geven en word continu ook van kastje naar de muur gestuurd. :r
Wat een gezeik. Waarom doen ze zo moeilijk?
pi_163586769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 19:49 schreef wegmetdevn het volgende:

[..]

Nopp.
Loopt u? Zwemt u? Uitgang van u is stam+t.

Vette username trouwens, kloontje.
pi_163587231
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:33 schreef Ties02 het volgende:
JAAAA WTF EEN 7!!

Ook niet echt goed gemaakt tov eerste kans. Geen enkel cijfer boven de 7, paar onvoldoendes.

Pff wel zuur dat ik die derde vraag niet gemaakt heb nog steeds.
Gefeliciteerd!
pi_163587624
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juli 2016 15:33 schreef Ties02 het volgende:
JAAAA WTF EEN 7!!

Ook niet echt goed gemaakt tov eerste kans. Geen enkel cijfer boven de 7, paar onvoldoendes.

Pff wel zuur dat ik die derde vraag niet gemaakt heb nog steeds.
Lekker bezig, gefeliciteerd!!
pi_163587761
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat een gezeik. Waarom doen ze zo moeilijk?
Omdat het per geval kan verschillen he. Volgens mij begrijpen ze het ook niet helemaal. Ik vraag niet of ze zich garant willen stellen, ik vraag alleen om een verklaring dat ik verzekerd ben. In het Engels.

Morgen maar even weer achteraan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vidura op 07-07-2016 20:51:22 ]
pi_163588476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:41 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lekker bezig, gefeliciteerd!!
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 20:24 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thanks! Morgen bij de nabespreking kijken of we er nog iets mooiers van kunnen maken, al betwijfel ik of dat gaat lukken.
pi_163591761
Maar ff serieus: heeft iemand antwoord op mijn vraag? ;(
quote:
Vraagje: heb je na een studie International Business Law ook toekomst als advocaat? Lees dat afgestudeerden voornamelijk lobbyen in Brussel en nationale overheden
pi_163594597
Opgeschoond.

We zien het liefst discussies in het Nederlands.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163600753
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juli 2016 18:03 schreef Vidura het volgende:

[..]

Dus de lening ook?
Yep. Wilde ik doen toen ik stage liep in Rotterdam en altijd op de motor ging.
pi_163600770
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2016 22:58 schreef wegmetdeEU het volgende:
Maar ff serieus: heeft iemand antwoord op mijn vraag? ;(

[..]

Levert dat een LL.B. + LL.M. Diploma op?
pi_163601674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Yep. Wilde ik doen toen ik stage liep in Rotterdam en altijd op de motor ging.
Schijtzooi. :'(

Nouja, dan moet dat maar.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:28:43 #86
365082 IPA35
Patriarch
pi_163602957
Op de een of andere manier maak ik gewoon een slechte indruk tijdens sollicitatiegesprekken :( :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163603326
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:28 schreef IPA35 het volgende:
Op de een of andere manier maak ik gewoon een slechte indruk tijdens sollicitatiegesprekken :( :')
Misschien eens wat vrolijker kijken. Je zat altijd zo boos te kijken in t college.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:47:28 #88
365082 IPA35
Patriarch
pi_163603347
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:46 schreef Vidura het volgende:

[..]

Misschien eens wat vrolijker kijken. Je zat altijd zo boos te kijken in t college.
Dat is mijn gezicht :D
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163603361
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:47 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat is mijn gezicht :D
Vonck idemito. Die kan ook zo streng/boos kijken. Maar dat is zijn normale blik :P
  vrijdag 8 juli 2016 @ 15:50:11 #90
365082 IPA35
Patriarch
pi_163603400
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:48 schreef Vidura het volgende:

[..]

Vonck idemito. Die kan ook zo streng/boos kijken. Maar dat is zijn normale blik :P
Ik vind dat wel meevallen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163604437
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Yep. Wilde ik doen toen ik stage liep in Rotterdam en altijd op de motor ging.
DUO gebeld en ze zeiden dat ik gewoon kan blijven lenen zolang ik aan de RUG ingeschreven blijf staan en ik kan de OV stopzetten en volgend jaar weer activeren.

Geen idee waar jouw info vandaan komt.
pi_163604847
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:38 schreef Vidura het volgende:

[..]

DUO gebeld en ze zeiden dat ik gewoon kan blijven lenen zolang ik aan de RUG ingeschreven blijf staan en ik kan de OV stopzetten en volgend jaar weer activeren.

Geen idee waar jouw info vandaan komt.
De school des levens.
pi_163605170
quote:
18s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 15:28 schreef IPA35 het volgende:
Op de een of andere manier maak ik gewoon een slechte indruk tijdens sollicitatiegesprekken :( :')
Niet geworden dus?
pi_163605374
Zijn herkansingen over het algemeen makkelijker of beheers ik de stof gewoon beter? Heb het idee of ze de soort vragen waar slecht op gescoord weglaten of het aantal punten aanpassen.
pi_163605551
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 16:38 schreef Vidura het volgende:

[..]

DUO gebeld en ze zeiden dat ik gewoon kan blijven lenen zolang ik aan de RUG ingeschreven blijf staan en ik kan de OV stopzetten en volgend jaar weer activeren.

Geen idee waar jouw info vandaan komt.
de duwo. Dat het geen keuzepaket is.
pi_163605553
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 14:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Levert dat een LL.B. + LL.M. Diploma op?
Ik zou het echt niet weten. Kan het ook niet vinden.

http://www.studereninleid(...)siness-law/bachelor/
  vrijdag 8 juli 2016 @ 17:35:16 #97
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163605697
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:26 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet weten. Kan het ook niet vinden.

http://www.studereninleid(...)siness-law/bachelor/
Staat er indirect toch wel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163605884
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:35 schreef Ryon het volgende:

[..]

Staat er indirect toch wel.
Wat zijn LL+B en LL+M?
pi_163605907
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:17 schreef Henrys het volgende:
Zijn herkansingen over het algemeen makkelijker of beheers ik de stof gewoon beter? Heb het idee of ze de soort vragen waar slecht op gescoord weglaten of het aantal punten aanpassen.
Hangt heel erg van het tentamen af. Komt misschien omdat je alles recent nog gezien hebt?
pi_163605924
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:47 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Wat zijn LL+B en LL+M?
LL.B is bachelor of laws.
LL.M is master of laws, of meester in de rechten.
pi_163605972
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

LL.B is bachelor of laws.
LL.M is master of laws, of meester in de rechten.
Dus gewoon de titel? Of staat dat synoniem aan civiel effect?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 18:22:26 #102
258802 Yreal
henk..!
pi_163606449
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:52 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Dus gewoon de titel? Of staat dat synoniem aan civiel effect?
nouja, het is een vereiste voor civiel effect. En zonder geen ce geen advocatuur.
pi_163606525
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

nouja, het is een vereiste voor civiel effect. En zonder geen ce geen advocatuur.
Huh? LLB en LLM zijn een vereiste voor CE?

Er staat op de website dat als je wat extra vakken volgt, je het CE ook haalt.
pi_163606627
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:27 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Huh? LLB en LLM zijn een vereiste voor CE?

Er staat op de website dat als je wat extra vakken volgt, je het CE ook haalt.
Je moet ook LLB en LLM hebben om daadwerkelijk een CE te hebben.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 18:42:58 #105
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_163606819
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 17:52 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Dus gewoon de titel? Of staat dat synoniem aan civiel effect?
Nee, de titel staat niet gelijk aan het CE. Bachelor + master wel
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 18:46:24 #106
258802 Yreal
henk..!
pi_163606902
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:27 schreef wegmetdeEU het volgende:

[..]

Huh? LLB en LLM zijn een vereiste voor CE?

Er staat op de website dat als je wat extra vakken volgt, je het CE ook haalt.
dan zou het moeten kunnen. Ce is bachelor master met een bepaald paket.

En dan zou je dus advocaat kunnen worden.
pi_163608215
Je kan ook LL.B of LL.M zijn zonder civiel effect (dat kan als je geen Rechtsgeleerdheid doet maar fiscaal of notarieel recht). Heeft verder weinig met elkaar van doen. Maar het scheelt maar een paar vakken.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:57:39 #108
258802 Yreal
henk..!
pi_163608353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:52 schreef DoubleDip het volgende:
Je kan ook LL.B of LL.M zijn zonder civiel effect (dat kan als je geen Rechtsgeleerdheid doet maar fiscaal of notarieel recht). Heeft verder weinig met elkaar van doen. Maar het scheelt maar een paar vakken.
Nee hoor, fiscaal en notarieel geven ook CE. Theoretisch kan je met een bachelor SJD van het hbo zelfs CE halen :P
pi_163608389
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee hoor, fiscaal en notarieel geven ook CE. Theoretisch kan je met een bachelor SJD van het hbo zelfs CE halen :P
Ja maar niet automatisch.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:01:14 #110
258802 Yreal
henk..!
pi_163608419
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja maar niet automatisch.
Zelfs dat is nog niet juist. Uva bachelor + master fiscaal geeft automagisch CE :P
pi_163608439
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zelfs dat is nog niet juist. Uva bachelor + master fiscaal geeft automagisch CE :P
Ja maar dat komt omdat je bachelor niet fiscaal is. Met een rechtenbachelor heb je wel civiel effect ja.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:03:27 #112
258802 Yreal
henk..!
pi_163608454
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja maar dat komt omdat je bachelor niet fiscaal is. Met een rechtenbachelor heb je wel civiel effect ja.
Nee hoor, Uva fiscale bachelor + uva fiscale master geeft CE. :P
pi_163608527
Zal je zien dat als we de UvA bellen, dat er dan weer een heel ander antwoord komt.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:09:28 #114
258802 Yreal
henk..!
pi_163608574
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:07 schreef Vidura het volgende:
Zal je zien dat als we de UvA bellen, dat er dan weer een heel ander antwoord komt.
Je bent echt de enige die beweert dat je ov kaart jaren later weer op kan nemen. Doe ermee wil je wil.
pi_163608621
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je bent echt de enige die beweert dat je ov kaart jaren later weer op kan nemen. Doe ermee wil je wil.
Nee, dat zei die telefoonmiep.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:14:14 #116
258802 Yreal
henk..!
pi_163608684
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:11 schreef Vidura het volgende:

[..]

Nee, dat zei die telefoonmiep.
Je mag je stuffi inderdaad stop zetten om te sparen voor later. Maar enkel je ov stoppen voor later en wel doorgaan met lenen kan echt niet.
pi_163608717
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je mag je stuffi inderdaad stop zetten om te sparen voor later. Maar enkel je ov stoppen voor later en wel doorgaan met lenen kan echt niet.
Heb je een bron/linkje?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:18:41 #118
258802 Yreal
henk..!
pi_163608770
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:15 schreef Vidura het volgende:

[..]

Heb je een bron/linkje?
Heb jij een bron voor dat van jou? Stuffi is een geheel van beurs, ov en leenrechten. Die maanden lopen niet los van elkaar.
pi_163608822
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Heb jij een bron voor dat van jou? Stuffi is een geheel van beurs, ov en leenrechten. Die maanden lopen niet los van elkaar.
Nee, heb ik niet.

Ik ga volgende week wel even weer bellen. Zou wel een domper zijn.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:22:05 #120
258802 Yreal
henk..!
pi_163608839
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:21 schreef Vidura het volgende:

[..]

Nee, heb ik niet.

Ik ga volgende week wel even weer bellen. Zou wel een domper zijn.
Zijn zelfs hier op fok nog topics over dat het niet kan.
pi_163608846
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zijn zelfs hier op fok nog topics over dat het niet kan.
Oh.
pi_163608877
99,66 x 13 = bijna 1.300 euro.

dat apartzetten voor een maandelijkse weekend vrij NS abonnement voor het jaar erop. het moet dan maar. :D

alhoewel, ik ben in mei terug, dat zijn maar 9 maanden, wat gebeuren met die andere 4 maanden dan? :?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:28:10 #123
258802 Yreal
henk..!
pi_163608969
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:24 schreef Vidura het volgende:
99,66 x 13 = bijna 1.300 euro.

dat apartzetten voor een maandelijkse weekend vrij NS abonnement voor het jaar erop. het moet dan maar. :D

alhoewel, ik ben in mei terug, dat zijn maar 9 maanden, wat gebeuren met die andere 4 maanden dan? :?
Weekend vrij is 29euro :P
pi_163608986
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Weekend vrij is 29euro :P
https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/weekend-vrij
32 euro :6

maar wat gebeuren met die andere maanden dan?
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:30:02 #125
258802 Yreal
henk..!
pi_163608998
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:29 schreef Vidura het volgende:

[..]

https://www.ns.nl/producten/vrij-reizen/p/weekend-vrij
32 euro :6

maar wat gebeuren met die andere maanden dan?
Ik snap niet wat je bedoelt.
pi_163609033
quote:
11s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt.
ik heb gewoon nog recht op OV tot en met augustus 2017, maar ik kom in mei terug, wat gebeuren met die andere maanden dan waarover ik geen vergoeding kan krijgen maar ook toch de OV niet kan stopzetten om de maanden te 'sparen'...
pi_163609665
Aangegeven situatie:

Je situatie:
ik volg (straks) een opleiding
Soort opleiding:
HBO of universiteit, voltijd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dusja.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 01:18:51 #128
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163615365
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zijn zelfs hier op fok nog topics over dat het niet kan.
Kan ik ook nog eens extra bevestigen indeed. Je kunt niet lenen zonder je OV-kaart af te nemen. Dat hangt onlosmakelijk vast aan elkaar jammer genoeg.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163615537
Is dit het stufi vragentopic?
pi_163616401
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 01:18 schreef Keyos het volgende:

[..]

Kan ik ook nog eens extra bevestigen indeed. Je kunt niet lenen zonder je OV-kaart af te nemen. Dat hangt onlosmakelijk vast aan elkaar jammer genoeg.
Gvd, waarom zegt DUO anders, waarom staat op die website anders en zeggen jullie anders. :O

Irritant
pi_163616402
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 01:35 schreef Ties02 het volgende:
Is dit het stufi vragentopic?
Ja.
pi_163616411
Hey Ties, vanavond feestje van D en ik mag iemand meenemen. Laten we samen gaan :)

Je moet wel verkleed als een personage uit een film/serie
pi_163617041
http://werkenbijdebrauw.nl/kennismaken/studerend-medewerkerschap/
Werkstudentschap bij de afdeling financieel strafrecht. Tchock of Ties02, een van jullie vond dat interessant toch?
quote:
Wij zoeken per direct studerend medewerkers voor de afdeling Regulatory & Criminal Enforcement (RCE). Deze praktijkgroep houdt zich bezig met financieel strafrecht. Zij zijn onder andere betrokken bij interne onderzoeken en strafrechtelijke procedures, en bij handhavingstrajecten die uitgevoerd worden door financiële toezichthouders als de AFM en DNB. Cliënten zijn met name beursgenoteerde ondernemingen en financiële instellingen (banken, pensioenfondsen en verzekeraars).

Als studerend medewerker werk je maximaal twee dagen per week. De werkzaamheden bestaan uit een combinatie van ‘know how’ werk en meedraaien met de dagelijkse praktijk. Hierbij moet je denken aan het uitzoeken van informatie, het voorbereiden van presentaties of het bieden van ondersteuning bij interne onderzoeken.

Wij zoeken enthousiaste en gedreven studenten die:
• (Aantoonbare) affiniteit met financieel strafrecht hebben;
• Minimaal acht maanden beschikbaar zijn;
• Minimaal 2 volledige dagen in de week beschikbaar zijn

Solliciteren kan via http://werkenbijdebrauw.nl/kennismaken/studerend-medewerkerschap/
pi_163617661
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:01 schreef underground1009 het volgende:
http://werkenbijdebrauw.nl/kennismaken/studerend-medewerkerschap/
Werkstudentschap bij de afdeling financieel strafrecht. Tchock of Ties02, een van jullie vond dat interessant toch?

[..]

Ik vond dat erg interessant maar heb dat een beetje laten varen toen ik besloot maar 1 master te gaan doen en dus niet Strafrecht erbij.
pi_163618024
Zwijgen is toestemmen.

Zie je vanavond Ties.
pi_163618577
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:58 schreef Vidura het volgende:
Zwijgen is toestemmen.

Zie je vanavond Ties.
Ik ben thuisthuis

En anders was ik ook niet mee gegaan
pi_163621075
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:36 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik ben thuisthuis

En anders was ik ook niet mee gegaan
Gelukkig maar
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:35:28 #138
258802 Yreal
henk..!
pi_163622789
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 04:28 schreef Vidura het volgende:

[..]

Gvd, waarom zegt DUO anders, waarom staat op die website anders en zeggen jullie anders. :O

Irritant
wat jij nu aanhaalt is wat anders. Dat is weer ophalen als je terug komt.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 15:36:16 #139
258802 Yreal
henk..!
pi_163622802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:31 schreef Vidura het volgende:

[..]

ik heb gewoon nog recht op OV tot en met augustus 2017, maar ik kom in mei terug, wat gebeuren met die andere maanden dan waarover ik geen vergoeding kan krijgen maar ook toch de OV niet kan stopzetten om
de maanden te 'sparen'...
dan moet je dus je ov gebruiken.
pi_163623291
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat jij nu aanhaalt is wat anders. Dat is weer ophalen als je terug komt.
Je hebt me overtuigd.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 22:45:01 #141
263417 Keyos
Like a Boss
pi_163631183
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

dan moet je dus je ov gebruiken.
Of zoveel lenen de maanden ervoor dat je het voor die maanden kunt uitzetten. Zo had ik mijn vriendin ook geadviseerd om in haar deeltijd jaar de boel op stop te zetten zodat ze volgend jaar erna nog 11 maanden OV over heeft als ze weer voltijd ging studeren.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_163634778
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:45 schreef Keyos het volgende:

[..]

Of zoveel lenen de maanden ervoor dat je het voor die maanden kunt uitzetten. Zo had ik mijn vriendin ook geadviseerd om in haar deeltijd jaar de boel op stop te zetten zodat ze volgend jaar erna nog 11 maanden OV over heeft als ze weer voltijd ging studeren.
Slim idd. Helaas is een maand een beetje kort tijd.

Naja, voordeel is wel weer dat het 65 euro ofzo pm oplevert, want zo'n abo weekend vrij kost maar 32 pm :P
pi_163642603
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 10:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik vond dat erg interessant maar heb dat een beetje laten varen toen ik besloot maar 1 master te gaan doen en dus niet Strafrecht erbij.
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 09:01 schreef underground1009 het volgende:
http://werkenbijdebrauw.nl/kennismaken/studerend-medewerkerschap/
Werkstudentschap bij de afdeling financieel strafrecht. Tchock of Ties02, een van jullie vond dat interessant toch?

[..]

Is een master ondernemingsrecht daarvoor niet logischer dan strafrecht?
pi_163642773
Pff moet op mijn traject opeens 3 keer overstappen en 2 keer met NS bussen

Lekker met dit weer
pi_163642871
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 15:23 schreef Wexler het volgende:

[..]


[..]

Is een master ondernemingsrecht daarvoor niet logischer dan strafrecht?
Ja misschien
Ik doe trouwens een master notarieel, dus heb wel het nodige ondernemingsrecht (gehad)
  zondag 10 juli 2016 @ 17:30:06 #146
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163646423
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 15:29 schreef Ties02 het volgende:
Pff moet op mijn traject opeens 3 keer overstappen en 2 keer met NS bussen

Lekker met dit weer
Weer de was wezen wegbrengen opa?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163646715
quote:
15s.gif Op zondag 10 juli 2016 17:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Weer de was wezen wegbrengen opa?
:') nee dat kan ik zelf nog wel

Had een fissa
pi_163662724
Europees Recht een 6, de nachtmerries zijn nu eindelijk voorbij :'(

Hoe lang duurt het trouwens voor dat de examencomissie je vakkenpakket goedkeurt/bachelor krijgt en je kan inschrijven voor master?

[ Bericht 31% gewijzigd door Henrys op 11-07-2016 11:42:27 ]
pi_163663415
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:37 schreef Henrys het volgende:
Europees Recht een 6, de nachtmerries zijn nu eindelijk voorbij :'(

Hoe lang duurt het trouwens voor dat de examencomissie je vakkenpakket goedkeurt/bachelor krijgt en je kan inschrijven voor master?
Goedzo.

Volgens mij best wel snel, maar zelf raden ze aan om een paar maanden van te voren te doen.
Zou maar alvast doen als ik jou was.
pi_163663576
quote:
14s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:24 schreef Vidura het volgende:

[..]

Goedzo.

Volgens mij best wel snel, maar zelf raden ze aan om een paar maanden van te voren te doen.
Zou maar alvast doen als ik jou was.
Heb het juist gedaan, waarom hebben ze trouwens ocasys op slot gegooid? Was wel benieuwd waar keuze en seminarruimte uit bestaat.
pi_163663581
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:32 schreef Henrys het volgende:

[..]

Heb het juist gedaan, waarom hebben ze trouwens ocasys op slot gegooid? Was wel benieuwd waar keuze en seminarruimte uit bestaat.
16/17 zit op slot, 15/16 zit nog gewoon open. Zie scrollbalk rechtsboven.
pi_163663746
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:32 schreef Vidura het volgende:

[..]

16/17 zit op slot, 15/16 zit nog gewoon open. Zie scrollbalk rechtsboven.
Bedankt, snap niet dat ze vakken van 5 ECTS hebben als je er 6 nodig hebt
pi_163663762
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:40 schreef Henrys het volgende:

[..]

Bedankt, snap niet dat ze vakken van 5 ECTS hebben als je er 6 nodig hebt
Hoe bedoel je?
  maandag 11 juli 2016 @ 12:47:12 #154
365082 IPA35
Patriarch
pi_163663911
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:40 schreef Henrys het volgende:

[..]

Bedankt, snap niet dat ze vakken van 5 ECTS hebben als je er 6 nodig hebt
Inderdaad vage shit.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_163663932
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:41 schreef Vidura het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Keuzeruimte is 6 ECTS, je hebt vakken van 3,5 en 6 ECTS, als je er 1 van 5 kiest betekent het dat je er alsnog twee moet doen
pi_163663992
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:47 schreef Henrys het volgende:

[..]

Keuzeruimte is 6 ECTS, je hebt vakken van 3,5 en 6 ECTS, als je er 1 van 5 kiest betekent het dat je er alsnog twee moet doen
Tja.
pi_163664067
Vakken van 3 ECTS moet ik nog tegenkomen trouwens.
pi_163664256
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:52 schreef Vidura het volgende:
Vakken van 3 ECTS moet ik nog tegenkomen trouwens.
http://www.rug.nl/ocasys/rechten/vak/show?code=RGMSR40303

Klinkt nog best leuk, zit er ook aan te denken om stage te lopen sinds er best nog wel wat vraag is naar informatierecht. Mooiste zou een stage bij European Patent Office zijn. Twijfel ook nog om strafrecht te doen maar die arbeidsmarkt ;(
pi_163664555
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:00 schreef Henrys het volgende:

[..]

http://www.rug.nl/ocasys/rechten/vak/show?code=RGMSR40303

Klinkt nog best leuk, zit er ook aan te denken om stage te lopen sinds er best nog wel wat vraag is naar informatierecht. Mooiste zou een stage bij European Patent Office zijn. Twijfel ook nog om strafrecht te doen maar die arbeidsmarkt ;(
En dat is ook meteen het enige vak van 3 ECTS _O-
pi_163665256
Weekend weer voorbij, dat betekent dat ik weer kan gaan F5en tot de uitslag of ik m'n laatste bachelortentamen heb gehaald bekend wordt gemaakt :')
Play hard, go pro.
pi_163665616
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:42 schreef Aethereal het volgende:
Weekend weer voorbij, dat betekent dat ik weer kan gaan F5en tot de uitslag of ik m'n laatste bachelortentamen heb gehaald bekend wordt gemaakt :')
Normaal zou ik zeggen van geniet lekker van je vakantie want resultaat verandert toch niet maar met dit weer kan je niet veel anders doen
pi_163665770
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:00 schreef Henrys het volgende:

[..]

http://www.rug.nl/ocasys/rechten/vak/show?code=RGMSR40303

Klinkt nog best leuk, zit er ook aan te denken om stage te lopen sinds er best nog wel wat vraag is naar informatierecht. Mooiste zou een stage bij European Patent Office zijn. Twijfel ook nog om strafrecht te doen maar die arbeidsmarkt ;(
Financieel of fiscaal strafrecht?
pi_163667269
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 13:42 schreef Aethereal het volgende:
Weekend weer voorbij, dat betekent dat ik weer kan gaan F5en tot de uitslag of ik m'n laatste bachelortentamen heb gehaald bekend wordt gemaakt :')
Succes, kan uit ervaring zeggen dat het idd stressvol is maar ZO chill als er dan gewoon een voldoende tevoorschijn komt.
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 14:05 schreef Wexler het volgende:

[..]

Financieel of fiscaal strafrecht?
Zijn daar masters in dan?
pi_163667433
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 15:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes, kan uit ervaring zeggen dat het idd stressvol is maar ZO chill als er dan gewoon een voldoende tevoorschijn komt.

[..]

Zijn daar masters in dan?
Strafrechtmaster is genoeg toch?
pi_163668750
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 15:31 schreef Wexler het volgende:

[..]

Strafrechtmaster is genoeg toch?
Fiscaal strafrecht kun je ook in gaan werken als je fiscaal recht hebt gedaan, sterker nog, ik betwijfel of dat kan met een master Rechtsgeleerdheid. Maar dat zou iemand anders nog moeten zeggen. Financieel Recht is een aparte master, maar ik weet zelf niet in hoeverre je hiermee het financiële strafrecht in kunt, of dat het dan beter is de reguliere strafrecht master te volgen.
  maandag 11 juli 2016 @ 16:58:15 #166
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163669316
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 15:22 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes, kan uit ervaring zeggen dat het idd stressvol is maar ZO chill als er dan gewoon een voldoende tevoorschijn komt.

[..]

Zijn daar masters in dan?
Extreem stressvol inderdaad, niet normaal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163670352
quote:
9s.gif Op maandag 11 juli 2016 16:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Extreem stressvol inderdaad, niet normaal.
Zeurpiet.
pi_163671263
Zo eerste dagje zit erop. Ontzettend veel informatie te verwerken :D al veel geleerd en gedaan.
Wel moe nu, toch maar even sporten.
pi_163671638
quote:
15s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:39 schreef Ties02 het volgende:
Zo eerste dagje zit erop. Ontzettend veel informatie te verwerken :D al veel geleerd en gedaan.
Wel moe nu, toch maar even sporten.
Nice! Is inderdaad verbazingwekkend hoe veel je in korte tijd kan leren eigenlijk. Vond ik zelf wel tenminste.
  maandag 11 juli 2016 @ 19:16:58 #170
258802 Yreal
henk..!
pi_163671860
19/25 punten bij bestuursprocesrecht :D
pi_163672919
quote:
15s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:39 schreef Ties02 het volgende:
Zo eerste dagje zit erop. Ontzettend veel informatie te verwerken :D al veel geleerd en gedaan.
Wel moe nu, toch maar even sporten.
Heb je een kamertje in A'dam dan? Of ga je elke keer op en neer
pi_163675152
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 19:16 schreef Yreal het volgende:
19/25 punten bij bestuursprocesrecht :D
Nice, gefeliciteerd! Is dat voor het gehele tentamen of alleen een open/mc gedeelte?
  maandag 11 juli 2016 @ 22:18:45 #173
258802 Yreal
henk..!
pi_163676766
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:27 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nice, gefeliciteerd! Is dat voor het gehele tentamen of alleen een open/mc gedeelte?
Hele tentamen nog wel.
pi_163676942
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:18 schreef Yreal het volgende:

[..]

Hele tentamen nog wel.
Lekker, weer een paar puntjes binnen.
  maandag 11 juli 2016 @ 22:24:39 #175
258802 Yreal
henk..!
pi_163676971
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lekker, weer een paar puntjes binnen.
!2 maar liefst. Erg belangrijke punten. Heel blij mee.
pi_163677025
quote:
11s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

!2 maar liefst. Erg belangrijke punten. Heel blij mee.
12? Netjes!
  maandag 11 juli 2016 @ 22:27:46 #177
258802 Yreal
henk..!
pi_163677083
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

12? Netjes!
Vervolgens lazert mijn motor om en flikkert op de tomos van een ouwe knar die ernaast een ijsje zat te eten. Tomos total en mijn humeur weer weg.

Hoe is het met jou?
pi_163677126
quote:
15s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

Vervolgens lazert mijn motor om en flikkert op de tomos van een ouwe knar die ernaast een ijsje zat te eten. Tomos total en mijn humeur weer weg.

Hoe is het met jou?
Da's kak!

Ja best chill, beetje stage lopen, beetje verzinnen hoe mijn scriptie er uit gaat zien, beetje doen alsof ik vakantie heb enzo. (en beetje FOK!ken)
  maandag 11 juli 2016 @ 22:30:17 #179
258802 Yreal
henk..!
pi_163677180
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:28 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Da's kak!

Ja best chill, beetje stage lopen, beetje verzinnen hoe mijn scriptie er uit gaat zien, beetje doen alsof ik vakantie heb enzo. (en beetje FOK!ken)
Wat dacht je van tekst op papier?
pi_163677377
quote:
10s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

Wat dacht je van tekst op papier?
Voor mijn scriptie? Ja ik heb al een documentje met wat ik wil doen, hoe ik dat wil gaan doen en welke literatuur ik tot nu toe geraadpleegd heb. Iig al een paar dagen in de bieb gezeten om literatuur te zoeken/lezen. Nu vooral een kwestie van hoofd- en deelvragen zo uitvogelen dat het goedgekeurd wordt. Alleen het schrijfwerk ga ik wss een semester doorschuiven anders trek ik het niet met de tentamens die nog moeten. Maar dan heb ik vast een (goedgekeurd) onderwerp en een begeleider.

Ik kan pas in augustus/september inschrijven, vandaar dat ik moeilijk al kan beginnen met het echte schrijven. Voor het zelfde geldt is het niet goed en kan ik overnieuw beginnen met zoeken naar een onderwerp. Inschrijven kan alleen in augustus/september of in januari/februari.
  maandag 11 juli 2016 @ 22:45:37 #181
258802 Yreal
henk..!
pi_163677753
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Voor mijn scriptie? Ja ik heb al een documentje met wat ik wil doen, hoe ik dat wil gaan doen en welke literatuur ik tot nu toe geraadpleegd heb. Iig al een paar dagen in de bieb gezeten om literatuur te zoeken/lezen. Nu vooral een kwestie van hoofd- en deelvragen zo uitvogelen dat het goedgekeurd wordt. Alleen het schrijfwerk ga ik wss een semester doorschuiven anders trek ik het niet met de tentamens die nog moeten. Maar dan heb ik vast een (goedgekeurd) onderwerp en een begeleider.

Ik kan pas in augustus/september inschrijven, vandaar dat ik moeilijk al kan beginnen met het echte schrijven. Voor het zelfde geldt is het niet goed en kan ik overnieuw beginnen met zoeken naar een onderwerp. Inschrijven kan alleen in augustus/september of in januari/februari.
Goed bezig
pi_163678152
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

Goed bezig
Dankje. Hoe gaat het verder bij jou? Is het einde al in zicht? Die 12 punten tikt lekker aan in ieder geval.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:05:52 #183
258802 Yreal
henk..!
pi_163678406
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 22:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dankje. Hoe gaat het verder bij jou? Is het einde al in zicht? Die 12 punten tikt lekker aan in ieder geval.
Scriptieverdediging naar 31 augustus nu, dan is het hbo klaar. Wacht op de resultaten van personen en familie recht, rechtsgeschiedenis en rechtsfilosofie en dan heb ik bachelor fiscaal. Dan mijn bezwaar voor rechtssociologie door komen en heb ik rechtsgeleerdheid bachelor.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:37:10 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163679339
Wat is een relaxed huis toch fijn :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 11 juli 2016 @ 23:50:08 #185
258802 Yreal
henk..!
pi_163679648
Vertel
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:37 schreef eriksd het volgende:
Wat is een relaxed huis toch fijn :{
  maandag 11 juli 2016 @ 23:59:21 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163679822
Nieuwe boedel en muziek :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:05:05 #187
258802 Yreal
henk..!
pi_163679963
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 23:59 schreef eriksd het volgende:
Nieuwe boedel en muziek :{
lekker hoor. Ik ben jarig. Weer een jaartje dichterbij de dood ;(
pi_163680024
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

lekker hoor. Ik ben jarig. Weer een jaartje dichterbij de dood ;(
Gefeliciteerd!
pi_163680053
Ik zit in een superluxe appartement op campus, bedoeld voor die eckte studenten daaro. *O* Vier studenten, twee kamers en een badkamer/wc.

Normaal worden de internationale studenten in een of ander gebouw gepropt waarbij je met de hele verdieping een badkamer/wc moest delen. Mij niet gezien. :{
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:10:59 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_163680075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:08 schreef Vidura het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
thanks
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:13:06 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163680118
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

lekker hoor. Ik ben jarig. Weer een jaartje dichterbij de dood ;(
Gefeliciteerd bolle.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 00:15:23 #192
258802 Yreal
henk..!
pi_163680159
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gefeliciteerd bolle.
thanks
pi_163682379
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:09 schreef Vidura het volgende:
Ik zit in een superluxe appartement op campus, bedoeld voor die eckte studenten daaro. *O* Vier studenten, twee kamers en een badkamer/wc.

Normaal worden de internationale studenten in een of ander gebouw gepropt waarbij je met de hele verdieping een badkamer/wc moest delen. Mij niet gezien. :{
Diva
pi_163682520
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

lekker hoor. Ik ben jarig. Weer een jaartje dichterbij de dood ;(
Gefeli!
pi_163682571
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 07:48 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Diva
uh ok
pi_163682689
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

lekker hoor. Ik ben jarig. Weer een jaartje dichterbij de dood ;(
Gefeliciteerd!
pi_163682695
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 00:09 schreef Vidura het volgende:
Ik zit in een superluxe appartement op campus, bedoeld voor die eckte studenten daaro. *O* Vier studenten, twee kamers en een badkamer/wc.

Normaal worden de internationale studenten in een of ander gebouw gepropt waarbij je met de hele verdieping een badkamer/wc moest delen. Mij niet gezien. :{
Goed geregeld. Was nou alles geregeld voor als je daar heen gaat?
pi_163682713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Goed geregeld. Was nou alles geregeld voor als je daar heen gaat?
Vliegticket moet nog geboekt worden. :') En een paar huishoudelijke dingetjes (ov stopzetten, huurcontract tekenen voor de nieuwe huurder) enzo.

Spannond. *O*
pi_163682740
Ohja, en daten. Twee keer.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 09:55:48 #200
258802 Yreal
henk..!
pi_163683733
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Gefeli!
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Thanks
pi_163683954
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:30 schreef Vidura het volgende:
Ohja, en daten. Twee keer.
:o Wanneer?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:31:44 #202
258802 Yreal
henk..!
pi_163684280
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 08:28 schreef Vidura het volgende:

[..]

Vliegticket moet nog geboekt worden. :') En een paar huishoudelijke dingetjes (ov stopzetten, huurcontract tekenen voor de nieuwe huurder) enzo.

Spannond. *O*
linkje op whatsapp. 999¤ in bussinus, met 2x32kg.
pi_163684712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

:o Wanneer?
As donderdag en 3 augustus. :o
Eerste via Tinder, tweede via FOK! :')
pi_163692726
Dat Pokemon komt m'n strot uit.
pi_163694198
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 17:00 schreef Vidura het volgende:
Dat Pokemon komt m'n strot uit.
Ook echt iedereen in Groningen loopt of fietst met de telefoon in de hand en stoppen dan onverwachts, gaat een keer echt fout :')
pi_163694867
Huizenprijzen in 020 zijn een argument tegen capitalisme.
pi_163695273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:52 schreef Wexler het volgende:
Huizenprijzen in 020 zijn een argument tegen capitalisme.
Als je in een voorstad van Amsterdam gaat wonen heb je dat probleem niet. Hoofddorp of Amstelveen bijvoorbeeld is al een stuk goedkoper.
pi_163695672
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je in een voorstad van Amsterdam gaat wonen heb je dat probleem niet. Hoofddorp of Amstelveen bijvoorbeeld is al een stuk goedkoper.
True maar is toch te onzinnig voor woorden dat die prijzen een gevolg zijn van speculatie icm overheidsbeleid, in hoeverre loont het hogere loon in 020 tov prijzen?
pi_163695926
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:30 schreef Wexler het volgende:

[..]

True maar is toch te onzinnig voor woorden dat die prijzen een gevolg zijn van speculatie icm overheidsbeleid, in hoeverre loont het hogere loon in 020 tov prijzen?
Dan ga je ergens anders studeren.
pi_163696002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:41 schreef Vidura het volgende:

[..]

Dan ga je ergens anders studeren.
Geen optie nu, Grun doet hc.
pi_163696040
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:44 schreef Wexler het volgende:

[..]

Geen optie nu, Grun doet hc.
Wat is in godsnaam 'hc'
pi_163696054
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:47 schreef Vidura het volgende:

[..]

Wat is in godsnaam 'hc'
high claz.
pi_163696150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:47 schreef Wexler het volgende:

[..]

high claz.
Praat gewoon normaal.
pi_163696219
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:51 schreef Vidura het volgende:

[..]

Praat gewoon normaal.
leg het wel even uit, in brochure van rug staat dat mensen die colloquium doctum hebben gehaald aan andere faculteit worden toegelaten, dus ik aanmelden enzo, zegt die voorlichter dat dat niet voor de uva geldt want dat is een zogenaamd mager cd en dat kan op het superieure rug niet geaccepteerd worden (echt).
pi_163696296
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:53 schreef Wexler het volgende:

[..]

leg het wel even uit, in brochure van rug staat dat mensen die colloquium doctum hebben gehaald aan andere faculteit worden toegelaten, dus ik aanmelden enzo, zegt die voorlichter dat dat niet voor de uva geldt want dat is een zogenaamd mager cd en dat kan op het superieure rug niet geaccepteerd worden (echt).
Ik snap er werkelijk geen hol van. 'cd'?
Weet je zeker dat je gaat studeren?

Wat een taalgebruik, jees.
pi_163696414
quote:
15s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:56 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ik snap er werkelijk geen hol van.
Weet je zeker dat je gaat studeren?

Wat een taalgebruik, jees.
Universiteiten bieden een alternatieve mogelijkheid aan aan personen van eenentwintig jaar en ouder die niet de vereiste vooropleiding hebben, dat word het colloquim doctum, ofwel cd, genoemd, het cd verschilt per universiteit, had me in eerste instantie aangemeld voor het cd in 020 en toen overwoog ik de RuG en zag dat vrijstelling voor het cd aangevraagd kan worden indien je dat aan een andere universiteit al hebt gehaald, toen ik me daarvoor aanmeldde vertelde de voorlichter echter dat de RuG superieur is en magere cd-constructies niet worden geaccepteerd.
pi_163696557
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

linkje op whatsapp. 999¤ in bussinus, met 2x32kg.
Zag er goed uit.
Lufthansa/Condor:
Voordelen:
- 999
- 2x32 kg mee
- Business

Nadelen:
- Overstappen
- Langere vliegtijd
- Eerst de verkeerde richting

KLM:
Voordelen:
- Niet overstappen
- Kan miles sparen

Nadelen:
- 2500 ( :') )
- Koffer bij betalen
- Geen business

Vliegveld van aankomst maakt geen hol uit, beiden 1,5/2 uur rijden.

Denk dat het jouw linkje wordt :P Heb nu het gemaild naar die uni, ze moeten goedkeuring geven namelijk :')

[ Bericht 67% gewijzigd door Vidura op 12-07-2016 20:22:59 ]
pi_163696599
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:00 schreef Wexler het volgende:

[..]

Universiteiten bieden een alternatieve mogelijkheid aan aan personen van eenentwintig jaar en ouder die niet de vereiste vooropleiding hebben, dat word het colloquim doctum, ofwel cd, genoemd, het cd verschilt per universiteit, had me in eerste instantie aangemeld voor het cd in 020 en toen overwoog ik de RuG en zag dat vrijstelling voor het cd aangevraagd kan worden indien je dat aan een andere universiteit al hebt gehaald, toen ik me daarvoor aanmeldde vertelde de voorlichter echter dat de RuG superieur is en magere cd-constructies niet worden geaccepteerd.
En waarom is de RuG superieur en is hun cd-constructie mager?
pi_163696695
Ik snap het al denk ik. Maar wat vaag, je zou toch verwachten dat colloquium doctum overal het zelfde is. Alleen snap ik dan niet dat je het niet gewoon aan de RUG hebt gedaan ipv in Amsterdam.
pi_163696711
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:30 schreef Wexler het volgende:

[..]

True maar is toch te onzinnig voor woorden dat die prijzen een gevolg zijn van speculatie icm overheidsbeleid, in hoeverre loont het hogere loon in 020 tov prijzen?
Je moet er dan ook niet gaan wonen als je geen geld hebt. En gewilde steden hebben nou eenmaal hogere prijzen, deal with it.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 20:28:05 #221
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163697215
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:10 schreef DoubleDip het volgende:
Ik snap het al denk ik. Maar wat vaag, je zou toch verwachten dat colloquium doctum overal het zelfde is. Alleen snap ik dan niet dat je het niet gewoon aan de RUG hebt gedaan ipv in Amsterdam.
Nee, universiteiten hebben de vrijheid gekregen om hun eigen aanvullende eisen te stellen. Zowel de RUG als de UvA hanteren voor de meeste studies alleen het vwo-deelcertificaat vereiste. De RuG verwacht voor hun rechten opleiding ook nog een extra toelatingsexamen.

Zal met het grote aantal studenten te maken hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 12 juli 2016 @ 20:31:13 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163697303
quote]0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:30 schreef Wexler het volgende:

[..]

True maar is toch te onzinnig voor woorden dat die prijzen een gevolg zijn van speculatie icm overheidsbeleid, in hoeverre loont het hogere loon in 020 tov prijzen?
[/quote]
Oh, overheidsbeleid? Minister Blok heeft Amsterdam aangewezen als socialistische speculatiegebied?

Gezonde marktwerking heet dat. Mensen wonen graag in Amsterdam en niet er buiten. Dan moet je daar ook meer voor betalen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163698576
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:31 schreef Ryon het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 12 juli 2016 19:30 schreef Wexler het volgende:

[..]

True maar is toch te onzinnig voor woorden dat die prijzen een gevolg zijn van speculatie icm overheidsbeleid, in hoeverre loont het hogere loon in 020 tov prijzen?
Oh, overheidsbeleid? Minister Blok heeft Amsterdam aangewezen als socialistische speculatiegebied?

Gezonde marktwerking heet dat. Mensen wonen graag in Amsterdam en niet er buiten. Dan moet je daar ook meer voor betalen.
[/quote]Hier gaat iets gruwelijk mis
pi_163698642
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 21:17 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Oh, overheidsbeleid? Minister Blok heeft Amsterdam aangewezen als socialistische speculatiegebied?

Gezonde marktwerking heet dat. Mensen wonen graag in Amsterdam en niet er buiten. Dan moet je daar ook meer voor betalen.
Hier gaat iets gruwelijk mis
[/quote]

Lekker meedoen hihi
pi_163698683
Vanmiddag naar de Primark geweest. Wat een hel.

Maar wel cheap twee joggingsbroeken gekocht. _O_
pi_163701596
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:06 schreef Vidura het volgende:

[..]

En waarom is de RuG superieur en is hun cd-constructie mager?
Dat zou je aan die voorlichter moeten vragen want vind het zelf onzin.
pi_163701631
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:10 schreef DoubleDip het volgende:
Ik snap het al denk ik. Maar wat vaag, je zou toch verwachten dat colloquium doctum overal het zelfde is. Alleen snap ik dan niet dat je het niet gewoon aan de RUG hebt gedaan ipv in Amsterdam.
Eens, en ze gaven zelf aan dat je vrijstelling krijgt voor cd indien je dat aan een andere faculteit hebt gehaald maar er zijn schijnbaar allemaal voorwaarden die ze niet vermelden, wilde later pas naar RuG.
pi_163701681
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:31 schreef Ryon het volgende:
quote][ afbeelding ] Op dinsdag 12 juli 2016 19:30 schreef Wexler het volgende:

[..]

True maar is toch te onzinnig voor woorden dat die prijzen een gevolg zijn van speculatie icm overheidsbeleid, in hoeverre loont het hogere loon in 020 tov prijzen?
Oh, overheidsbeleid? Minister Blok heeft Amsterdam aangewezen als socialistische speculatiegebied?

Gezonde marktwerking heet dat. Mensen wonen graag in Amsterdam en niet er buiten. Dan moet je daar ook meer voor betalen.
[/quote]
HRA (heel NL) en pacht hebben onnodig hoge prijzen tot gevolg ivg Belgie.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:43:18 #229
258802 Yreal
henk..!
pi_163701683
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:52 schreef Wexler het volgende:
Huizenprijzen in 020 zijn een argument tegen capitalisme.
oke.
pi_163701706
Eens real?
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:47:44 #231
258802 Yreal
henk..!
pi_163701823
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 20:05 schreef Vidura het volgende:

[..]

Zag er goed uit.
Lufthansa/Condor:
Voordelen:
- 999
- 2x32 kg mee
- Business

Nadelen:
- Overstappen
- Langere vliegtijd
- Eerst de verkeerde richting

KLM:
Voordelen:
- Niet overstappen
- Kan miles sparen

Nadelen:
- 2500 ( :') )
- Koffer bij betalen
- Geen business

Vliegveld van aankomst maakt geen hol uit, beiden 1,5/2 uur rijden.

Denk dat het jouw linkje wordt :P Heb nu het gemaild naar die uni, ze moeten goedkeuring geven namelijk :')
nou, dan maak je dus ook een account aan voor star alliance milles. Al weet ik niet of daar condor onder valt.

Alleen al op de helft van de prijs voor een chille stoel wist ik het al wel :P gewoon een bed _O_ alles prio _O_ lounge _O_
  dinsdag 12 juli 2016 @ 22:48:17 #232
258802 Yreal
henk..!
pi_163701836
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:44 schreef Wexler het volgende:
Eens real?
kan je je stelling wat verder toelichten?
pi_163701877
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan je je stelling wat verder toelichten?
prijzen in 020 zijn overdreven hoog voor wat ze bieden (en overheid is daar debet aan).
pi_163701916
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:49 schreef Wexler het volgende:

[..]

prijzen in 020 zijn overdreven hoog voor wat ze bieden (en overheid is daar debet aan).
Vent, jij wil daar wonen. Als je het niet kan betalen, dan ga je lekker ergens anders studeren of ergens anders wonen.
pi_163701962
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:50 schreef Vidura het volgende:

[..]

Vent, jij wil daar wonen. Als je het niet kan betalen, dan ga je lekker ergens anders studeren of ergens anders wonen.
Geen optie en die situatie gaat steeds verder, 020 word een soort nl london waar alle pijlen op gericht zijn.
pi_163701998
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:51 schreef Wexler het volgende:

[..]

Geen optie
Waarom niet?

quote:
en die situatie gaat steeds verder, 020 word een soort nl london waar alle pijlen op gericht zijn.
Wat ga je ertegen doen? Demonstreren in Den Haag?
pi_163702026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:53 schreef Vidura het volgende:

[..]

Waarom niet?

[..]

Wat ga je ertegen doen? Demonstreren in Den Haag?
RuG die tegenstribbelt.

Gandi was eveneens ergens begonnen.
pi_163702057
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:54 schreef Wexler het volgende:

[..]

RuG die tegenstribbelt.
Dan kan je nog prima in een van de dorpjes/steden ernaast wonen. Dus het is wel een optie.
pi_163702091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:54 schreef Vidura het volgende:

[..]

Dan kan je nog prima in een van de dorpjes/steden ernaast wonen. Dus het is wel een optie.
ja maar niet zo tof als naar school lopen.
pi_163702101
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:56 schreef Wexler het volgende:

[..]

ja maar niet zo tof als naar school lopen.
Dan ga je lekker in Leiden studeren. Maar stop met zeiken.
pi_163702158
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:56 schreef Vidura het volgende:

[..]

Dan ga je lekker in Leiden studeren. Maar stop met zeiken.
Or else?
pi_163702169
quote:
8s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:57 schreef Wexler het volgende:

[..]

Or else?
Pak ik je van achter
pi_163702196
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:58 schreef Vidura het volgende:

[..]

Pak ik je van achter
paxpost vergeten?
pi_163702232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:59 schreef Wexler het volgende:

[..]

paxpost vergeten?
Idk en idc wat je daarmee bedoelt.
pi_163702270
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:00 schreef Vidura het volgende:

[..]

Idk en idc wat je daarmee bedoelt.
je impliceert dat wexler het niet tof vind om van achter genomen te worden terwijl de paxpost anders suggereren.
pi_163702324
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:01 schreef Wexler het volgende:

[..]

je impliceert dat wexler het niet tof vind om van achter genomen te worden terwijl de paxpost anders suggereren.
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 19:51 schreef Vidura het volgende:

[..]

Praat gewoon normaal.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 23:34:31 #247
258802 Yreal
henk..!
pi_163703358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:49 schreef Wexler het volgende:

[..]

prijzen in 020 zijn overdreven hoog voor wat ze bieden (en overheid is daar debet aan).
mmmm zou kunnen
pi_163703363
Lol ik maak nog even een wandeling kom ik allemaal groepjes verdwaalde studenten tegen die Pokemon aan het hunten zijn. :') :D
pi_163704269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:34 schreef Ties02 het volgende:
Lol ik maak nog even een wandeling kom ik allemaal groepjes verdwaalde studenten tegen die Pokemon aan het hunten zijn. :') :D
Ik dacht dat ik geen leven had maar blijkbaar valt dat nog mee
pi_163704316
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 23:34 schreef Ties02 het volgende:
Lol ik maak nog even een wandeling kom ik allemaal groepjes verdwaalde studenten tegen die Pokemon aan het hunten zijn. :') :D
Jeugdsentiment ftw. Doet Nintendo wel slim. Jarenlang de boot afhouden en dan bam: pokémon go lanceren als variant op Ingress :D
mag het weten
pi_163706081
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:56 schreef Vidura het volgende:

[..]

Dan ga je lekker in Leiden studeren. Maar stop met zeiken.
Precies. Of daar wonen en in Amsterdam studeren. Heeft een huisgenoot van mij ook gedaan. Half uurtje met de trein en je bent er.
pi_163706193
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2016 05:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Precies. Of daar wonen en in Amsterdam studeren. Heeft een huisgenoot van mij ook gedaan. Half uurtje met de trein en je bent er.
M'n beste vriendin woont in Amsterdam en gaat nog even 2 jaar in Leiden studeren. Zie je niet vaak he? _O_
Idd halfuur met de trein, valt erg mee. Maar nee, meneer wil erheen lopen.
pi_163717022
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 22:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

nou, dan maak je dus ook een account aan voor star alliance milles. Al weet ik niet of daar condor onder valt.

Alleen al op de helft van de prijs voor een chille stoel wist ik het al wel :P gewoon een bed _O_ alles prio _O_ lounge _O_
Heb account aangemaakt en geboekt. Wel 300 euro duurder geworden (had ook cookies verwijderd), maar goed. Alsnog 200 euro bespaard dan wat ik had begroot.

Thanks _O_

Er stond alleen dit wel bovenaan:
'Special services: Due to technical reasons your booking could not be completed. Please contact our Contact Center'

En daaronder stond mijn ticket gewoon? :') En het is al van mn CC afgeschreven. Vreemd.

Ohja, en :') 19 euro :') extra :') kosten :') als je een CC wil gebruiken :') en iDEAL kan niet eens. :')
pi_163717512
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:21 schreef Vidura het volgende:

[..]

Heb account aangemaakt en geboekt. Wel 300 euro duurder geworden (had ook cookies verwijderd), maar goed. Alsnog 200 euro bespaard dan wat ik had begroot.

Thanks _O_

Er stond alleen dit wel bovenaan:
'Special services: Due to technical reasons your booking could not be completed. Please contact our Contact Center'

En daaronder stond mijn ticket gewoon? :') En het is al van mn CC afgeschreven. Vreemd.

Ohja, en :') 19 euro :') extra :') kosten :') als je een CC wil gebruiken :') en iDEAL kan niet eens. :')
Nu al genaaid waar je bijstaat, goed begin :')
Maar alsnog wel nice gedaan qua voordeel enzo.
pi_163717592
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nu al genaaid waar je bijstaat, goed begin :')
Maar alsnog wel nice gedaan qua voordeel enzo.
Tja, het was dat of 2500 bij KLM. :')

Maar wel business :7
pi_163717760
Een Gay pride recruitment event :')

Wat is deze

Etsu?
pi_163718463
Heb een juridisch geschil met Capita Selecta, heb al meerder malen gezegd dat ik weiger te betalen op basis van wanprestatie en dat ik dat ook kan bewijzen, nu dreigen ze met een incassobureau maar ik wacht net zo lang tot het voor de rechter komt. Zelfs als ik verlies zijn die incassokosten de ervaring wel waard
pi_163718493
quote:
9s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:06 schreef Ties02 het volgende:
Een Gay pride recruitment event :')

Wat is deze

Etsu?
Vol = vol he, dus zou maar opschieten als ik jou was
pi_163718502
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:38 schreef Henrys het volgende:
Heb een juridisch geschil met Capita Selecta, heb al meerder malen gezegd dat ik weiger te betalen op basis van wanprestatie en dat ik dat ook kan bewijzen, nu dreigen ze met een incassobureau maar ik wacht net zo lang tot het voor de rechter komt. Zelfs als ik verlies zijn die incassokosten de ervaring wel waard
Waarom wanprestatie?
pi_163718537
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:40 schreef Vidura het volgende:

[..]

Waarom wanprestatie?
Dwaling zou wellicht ook kunnen. Had die cursus Europees Recht gevolgd maar na de 1e les was al duidelijk dat deze helemaal was afgestemd was op de oude manier van tentaminering en de docent helemaal niet bekend was met de nieuwe stijl van tentamens. Verder stond het lesmateriaal vol met inhoudelijke en taalfouten.
pi_163718775
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:40 schreef Vidura het volgende:

[..]

Vol = vol he, dus zou maar opschieten als ik jou was
;)
pi_163718805
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:55 schreef Ties02 het volgende:

[..]

;)
Ik ga ook met de boot mee, misschien treffen we elkaar wel ;)
pi_163720503
M'n externe oplader is kapot :'(
Nog niet eens een jaar oud :(
pi_163723488
7,4 voor mijn rechtsvindingessay, waarom geen 7,5 verdomme :(
pi_163726055
_O_ Bestuurs-3 gehaald _O_ nu nog wachten op Handelsrecht :P
pi_163726372
7.8 voor rechtsvinding hier 8-)
pi_163726903
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:09 schreef Accursius het volgende:
_O_ Bestuurs-3 gehaald _O_ nu nog wachten op Handelsrecht :P
Ik ook dan heb ik mijn bachelor binnen, hoor trouwens dat inzage van handelsrecht vorig jaar pas na de vakantie was, maken ze een uitzondering als dat je laatste vak is?
pi_163728453
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:38 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik ook dan heb ik mijn bachelor binnen, hoor trouwens dat inzage van handelsrecht vorig jaar pas na de vakantie was, maken ze een uitzondering als dat je laatste vak is?
Nee.
pi_163728465
Goed bezig allemaal jongens.
pi_163731620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 11:06 schreef Vidura het volgende:

[..]

Nee.
Stel je mist de inschrijven voor de master en op de inzage na de vakantie blijken ze iets fout te hebben nakijken, wat dan? pech?
  donderdag 14 juli 2016 @ 13:52:18 #271
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163731648
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

Stel je mist de inschrijven voor de master en op de inzage na de vakantie blijken ze iets fout te hebben nakijken, wat dan? pech?
Claimen. Deed het meisje van de EUR ook.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163731673
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:50 schreef Henrys het volgende:

[..]

Stel je mist de inschrijven voor de master en op de inzage na de vakantie blijken ze iets fout te hebben nakijken, wat dan? pech?
Claimen idd. Maar ga maar vanuit dat ze geen fouten maken, ze zijn nogal volhardend bij de vakgroep.

Mededeling van vorig jaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ga maar vanuit dat het september wordt.
pi_163732911
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:53 schreef Vidura het volgende:

[..]

Claimen idd. Maar ga maar vanuit dat ze geen fouten maken, ze zijn nogal volhardend bij de vakgroep.

Mededeling van vorig jaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ga maar vanuit dat het september wordt.
3e kans aanvragen kan voor die tijd wel toch? Neem aan dat het er niet op aankomt omdat ik het antwoordenmodel vrijwel perfect geproduceerd heb voor de meeste vragen maar wil toch op alles voorbereid zijn
pi_163733905
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:21 schreef Vidura het volgende:

[..]

Heb account aangemaakt en geboekt. Wel 300 euro duurder geworden (had ook cookies verwijderd), maar goed. Alsnog 200 euro bespaard dan wat ik had begroot.

Thanks _O_

Er stond alleen dit wel bovenaan:
'Special services: Due to technical reasons your booking could not be completed. Please contact our Contact Center'

En daaronder stond mijn ticket gewoon? :') En het is al van mn CC afgeschreven. Vreemd.

Ohja, en :') 19 euro :') extra :') kosten :') als je een CC wil gebruiken :') en iDEAL kan niet eens. :')
Zou ik ze toch nog eens bellen hoor, want hij is nog steeds 980 bij mij https://goo.gl/No7I1Q
pi_163733958
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:38 schreef Henrys het volgende:
Heb een juridisch geschil met Capita Selecta, heb al meerder malen gezegd dat ik weiger te betalen op basis van wanprestatie en dat ik dat ook kan bewijzen, nu dreigen ze met een incassobureau maar ik wacht net zo lang tot het voor de rechter komt. Zelfs als ik verlies zijn die incassokosten de ervaring wel waard
Komt nog wel een opslagje bij als je het voor de rechter verliest he...
pi_163734997
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:38 schreef Henrys het volgende:
Heb een juridisch geschil met Capita Selecta, heb al meerder malen gezegd dat ik weiger te betalen op basis van wanprestatie en dat ik dat ook kan bewijzen, nu dreigen ze met een incassobureau maar ik wacht net zo lang tot het voor de rechter komt. Zelfs als ik verlies zijn die incassokosten de ervaring wel waard
Yeah right. Ik zou maar lekker betalen.
pi_163735712
Wel grappig, een docent van je tegenkomen op kantoor.
pi_163736688
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 16:36 schreef Ties02 het volgende:
Wel grappig, een docent van je tegenkomen op kantoor.
Start een blog
pi_163737205
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

Start een blog
Waarom?
pi_163737612
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:14 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik erg geinteresseerd ben in jouw blog
pi_163738863
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 17:27 schreef Vidura het volgende:

[..]

Omdat ik erg geinteresseerd ben in jouw blog
FOK!'en is het nieuwe bloggen
pi_163739375
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 14:52 schreef Henrys het volgende:

[..]

3e kans aanvragen kan voor die tijd wel toch? Neem aan dat het er niet op aankomt omdat ik het antwoordenmodel vrijwel perfect geproduceerd heb voor de meeste vragen maar wil toch op alles voorbereid zijn
Ja tuurlijk. Volgens mij moet je het wel tijdig aanvragen. Check V&A/kennisbak even hoe het precies zit.
Heb even naar handels 2de kans gekeken, vind hem moeilijker uitzien dan de 1ste kans. :+

BR3 gehaald begrijp ik dus, wat had je?
pi_163739740
Mijn Nederlandse zorgverzekering is goedgekeurd in Amerika. Meevallertje van $3000,- *O*
pi_163739849
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:14 schreef Vidura het volgende:
Mijn Nederlandse zorgverzekering is goedgekeurd in Amerika. Meevallertje van $3000,- *O*
Lekker! *O* Nu alles geregeld?
pi_163739977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Lekker! *O* Nu alles geregeld?
Bijna alles wel, geloof ik. Moet nog even een goedkeuring krijgen dat ze me ophalen van het vliegveld op 14 aug, want mezelf kennende verdwaal ik en kom ik een week later pas aan. :')

Paar weken geleden heb ik alleen ietsje teveel geld voor alles overgemaakt, want ik dacht dat de bedragen excl. kamer en eten was, maar bleek dus incl. te zijn. En natuurlijk de vrijstelling van de zorgverzekering. Nu al bijna 2 weken achter het teveel betaalde geld aan en eindelijk sinds vandaag aan het mailen met die vent die over het geld gaat en hoeveel ik moet terugkrijgen en waarvoor ik betaal, maar het klopt niet helemaal. Bv. de kosten voor een privé kamer met een privé badkamer is iets van $4200,- per semester, maar daarvoor sta ik niet ingeschreven (en is ook niet beschikbaar want had nagevraagd, sta op de wachtlijst) en ik krijg gewoon een kamergenoot toegewezen in een appartement en volgens de website kost het iets van $3500,- per semester.
En je kon ook kiezen wat voor Meal Plan je wilde, en ik heb niet de duurste genomen en dat hebben zij wel gedaan. Dus scheelt ook weer wat honderden dollars.
Maar de communicatie is echt heel erg traag vanuit hun kant. :') En ze praten ook echt langs elkaar heen. Je kent het wel.

Dus alleen dat nog even, verder alles wel denk ik. En huishoudelijke dingetjes. Ben al bananendozen aan het verzamelen. :P
pi_163740595
In ieder geval: als je naar het buitenland gaat om er te studeren voor een langere tijd, begin in godsnaam op tijd :')
pi_163740740
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:04 schreef Ties02 het volgende:
TLDR
Je moeder
pi_163740885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:05 schreef Vidura het volgende:

[..]

Je moeder
Nounounou
pi_163741046
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:57 schreef Vidura het volgende:
In ieder geval: als je naar het buitenland gaat om er te studeren voor een langere tijd, begin in godsnaam op tijd :')
Dat blijkt maar weer. Vriendin van mij ging een semester weg maar die moest ook echt veel regelen. Het verblijf heeft ze overigens in de eerste week daar pas geregeld omdat de inschrijving voor de campus dicht was toen ze hoorde dat ze er heen mocht. :')
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:58:16 #291
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163741999
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:04 schreef Ties02 het volgende:
TLDR
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163742082
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:58 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ooit een sprookjesboek gelezen?

Er was eens een rijk man. Zijn vrouw lag ziek; en toen zij haar einde voelde naderen, riep ze haar enig dochtertje bij zich en zei: "Lieve kind, blijf vroom en goed, dan zal de lieve God je altijd helpen en ik zal van de hemel op je neerzien en bij je zijn." Daarop sloot zij haar ogen en stierf. Het meisje ging elke dag naar 't graf van haar moeder en schreide daar en zij bleef vroom en goed. Toen 't winter werd, spreidde de sneeuw een blank dek op het graf en toen de voorjaarszon het er weer af had genomen, nam de man een tweede vrouw.

De vrouw had twee dochters mee ten huwelijk gebracht. Zij hadden mooie blanke gezichtjes, maar ze waren lelijk en zwart van hart. Een kwade tijd werd het voor 't arme stiefkind. "Moet die domme gans bij ons binnen zitten?" zeiden ze, "weg met die keukenmeid." Ze namen haar mooie kleren weg, trokken haar een grauwe kiel aan en klompen. "Kijk eens naar die trotse prinses, ziet ze er niet fraai uit?" riepen ze en lieten haar in de keuken alleen achter. Daar moest ze van de ochtend tot de avond zwaar werk doen, voor dag en dauw opstaan, water dragen, vuur aanmaken, koken en wassen. Bovendien trachtten de zusters haar alle denkbare verdriet te doen; ze bespotten haar, gooiden de erwten en de linzen in de as, die ze er dan weer uit moest vissen. Als ze 's avonds moe gewerkt was, mocht ze niet naar bed, maar moest naast de haard in de as liggen. Daardoor was ze altijd stoffig en vuil; en zo noemde ze haar Assepoester.

Toen gebeurde het, dat de vader eens op reis moest, en hij vroeg de twee stiefdochters wat ze wilden, dat hij voor hen meebracht. "Mooie kleren," zei de eerste; "Parels en edelstenen," de tweede. "En jij Assepoester," zei hij, "wat wil jij hebben?" - "Vader, als op uw terugreis een takje tegen uw hoed stoot, breng dat voor me mee." Hij kocht voor de beide stiefzusters mooie kleren, parels en edelstenen. Op de terugweg reed hij door een bos, daar zwiepte een tak van een hazelaar tegen zijn hoed en stootte die af; die tak brak hij af en nam hem mee. Bij zijn thuiskomst gaf hij de stiefdochters wat ze voor zichzelf hadden gewenst, en aan Assepoester gaf hij de hazeltak. Assepoester bedankte hem, ging naar haar moeders graf en plantte de tak daarop; ze schreide zo, dat haar tranen erop neerkwamen en de aarde vochtig maakten. Het takje sloeg daardoor aan en groeide en werd een mooie boom. Assepoester ging er elke dag driemaal heen, schreide en bad, en elke keer kwam er een wit vogeltje in de boom, en als ze iets wenste, dan gooide het vogeltje alles wat ze vroeg, naar beneden.

AssepoesterNu gebeurde het eens, dat de koning een feest zou geven, dat drie dagen zou duren. Alle mooie meisjes van 't land werden uitgenodigd, want de prins moest een bruid zoeken. De twee stiefzusters hoorden, dat ze ook uitgenodigd werden, ze waren heel vrolijk en ze riepen Assepoester en zeiden:

"Je moet ons haar doen, de schoenen poetsen en de gespen vastmaken, we gaan naar de bruiloft in 't paleis." Assepoester gehoorzaamde, maar ze moest schreien, omdat zij ook graag naar 't bal was gegaan en ze vroeg de stiefmoeder dit haar ook toe te staan. "Jij Assepoester," zei ze, "jij met al je stof en vuil, wou jij naar 't bal? Je hebt geen kleren, je hebt geen schoenen en jij wou dansen?"

Toen ze echter bleef vragen, zei ze eindelijk: "Nu heb ik een schotel linzen in de as geschud, als je die in twee uur hebt uitgezocht, mag jij naar 't bal." Het meisje ging door de achterdeur naar buiten en riep: "Lieve duifjes, tortelduifjes, alle vogeltjes onder de hemel, kom eens helpen!
de goede in het kopje
de slechte in je kropje!"
Daar kwamen door 't keukenraam twee witte duiven aanvliegen en dan de tortelduifjes, en eindelijk warrelden en dwarrelden daar alle vogeltjes uit de lucht en ze streken allemaal in de as neer. En de duiven knikten met hun kopjes en begonnen pik, pik, pik, pik en toen begonnen de andere vogels ook pik, pik, pik, pik, en alle goede linzen kwamen in de grote schotel. Nauwelijks was een uur om, of ze vlogen allemaal weer weg. Nu bracht het meisje de schotel naar haar stiefmoeder, ze was blij en dacht dat ze nu wel naar 't feest zou mogen. Maar haar stiefmoeder zei: "Neen Assepoester, je hebt geen kleren en je kunt niet dansen; je wordt alleen maar uitgelachen." Toen ze weer ging schreien, zei ze: "Als je nu twee schotels vol linzen in één uur uit de as kunt halen, dan mag je mee." En ze dacht: "Dat kan toch niet meer." Ze schudde twee schotels vol linzen in de as, maar het meisje liep door de achterdeur en riep: "Lieve tamme duifjes, en tortelduifjes en alle vogels onder de hemel, kom me helpen uitzoeken,
de goede in het kopje,
de slechte in je kropje."
Daar kwamen door het keukenraam twee witte duifjes naar binnen en daarna de tortelduifjes en eindelijk warrelden en dwarrelden alle vogeltjes naar binnen en streken neer in de as. En de duifjes knikten met hun kopjes en begonnen van pik, pik, pik, pik, en toen begonnen de andere vogels ook van pik, pik, pik, pik, en alle goede linzen zochten ze uit en legden ze in twee grote schotels. En voor er een half uur om was, waren ze al weer klaar en vlogen naar buiten. Toen droeg het meisje de schotels naar haar stiefmoeder, ze was blij en dacht dat ze nu wel naar 't bal mocht. Maar zij sprak: "Het helpt je toch niets, je mag niet mee, want je hebt geen kleren en je kunt niet dansen en we zouden ons voor je schamen." Nu was er niemand meer thuis, en Assepoester ging naar haar moeders graf onder de hazelaar, en riep:
"Boompje, schudt u heen en weer,
werp goud en zilver op mij neer!"
AssepoesterToen gooide het witte vogeltje een gouden en zilveren baljurk naar beneden en met goud en zilver bestikte schoentjes. In allerijl maakte ze zich klaar, trok het gewaad aan en ging naar 't bal. De zusters evenwel en de stiefmoeder herkenden haar niet, en dachten dat 't een vreemde prinses was, zo mooi zag ze eruit in haar gouden gewaad. Aan Assepoester dachten ze helemaal niet, die zat toch thuis in 't stof en viste linzen uit de as. De zoon van de koning kwam haar tegemoet, nam haar bij de hand en danste met haar. Hij wilde ook met niemand anders dansen, hij liet zelfs haar hand niet los, en als er iemand anders kwam om haar een dans te vragen, zei de prins: "Zij danst met mij."

Ze danste tot de avond. Toen wilde ze naar huis. Maar de prins zei: "Ik ga mee en zal u thuis brengen," want hij wilde zien, waar 't mooie meisje woonde. Maar ze ontglipte hem en sprong in de duiventil. Nu wachtte de prins, tot zijn vader kwam, en hij zei, dat 't onbekende meisje in de duiventil gesprongen was. De koning dacht: "Zou het Assepoester zijn?" en men moest hem bijl en houweel brengen, zodat hij de duiventil kon omhakken, maar er zat niemand in. En toen de anderen thuis kwamen, lag Assepoester in haar vuile grauwe kiel in de as, en een olielichtje brandde op de schoorsteen. Want Assepoester was dadelijk achter uit de duiventil gesprongen en naar de hazelaar geslopen: daar had ze de mooie kleren uitgetrokken en op 't graf gelegd, en de vogel had alles meegenomen, en daarna was ze in haar werkkiel gaan slapen in de as.

De volgende dag begon 't feest opnieuw, en toen de ouders en de stiefzusters weer weg waren, ging Assepoester naar de hazelaar en riep:
"Boompje, schudt u heen en weer,
werp goud en zilver op mij neer!"
Toen gooide het vogeltje een nog veel prachtiger gewaad naar beneden dan dat van de vorige dag. En toen ze hiermee op het bal kwam, was ieder verbijsterd door haar schoonheid. De prins had gewacht tot zij kwam, hij greep haar hand en danste alleen met haar. Toen er anderen kwamen en een dans vroegen, zei de prins: "Zij danst met mij." Toen het avond werd, wilde ze weg, en de prins liep haar na en wilde zien waar ze in huis ging, maar ze sprong weg in de tuin achter 't paleis. Daar stond een mooie grote boom met heerlijke peren, ze klom zo vlug als een eekhoorntje tussen de takken, en de prins kon niet zien waar ze was. Hij wachtte tot de koning kwam, en zei tegen hem: "Het vreemde meisje is me ontsnapt, en ik dacht dat ze in de perenboom klom." Zijn vader dacht: "Zou het Assepoester zijn?" en liet een bijl halen en hakte de perenboom om, maar er zat niemand in. En toen de anderen thuis kwamen lag zij in de keuken als altijd, want ze was er aan de andere kant van de boom afgegleden, had haar mooie kleren aan 't vogeltje in de hazelaar gebracht en weer 't grauwe kieltje aangetrokken. Toen de derde dag de ouders en de zusters weer naar 't feest waren, ging Assepoester weer naar haar moeders graf en zei tegen 't boompje:
"Boompje, schudt u heen en weer,
werp goud en zilver op mij neer!"
Nu wierp het vogeltje een prachtig glanzende dansjurk naar beneden, zo mooi als ze nog nooit gehad had, en de schoentjes waren helemaal van goud. Toen ze zo gekleed op het bal kwam, wist niemand z'n bewondering onder woorden te brengen. De prins danste alleen met haar en als iemand anders kwam, zei hij: "Zij danst met mij."

's Avonds wilde Assepoester weg, en de prins wilde haar naar huis begeleiden, maar ze ontglipte zo snel, dat hij haar niet meer zag. Maar de prins had een list gebruikt en de hele trap met pek laten bestrijken, en haar linkerschoen was bij 't wegvluchten op de trap blijven steken. De prins nam de schoen; klein en sierlijk en van zuiver goud. De volgende morgen ging hij naar de koning en zei: "Niemand wordt mijn vrouw, dan wie dit schoentje past." De beide zusters waren al blij, want ze hadden mooie voeten. De oudste ging met de schoen naar binnen en wilde hem passen, en de moeder stond erbij. Ze kon er met haar grote teen niet in: toen gaf de moeder haar een mes en zei: "Snijd die teen af; als je koningin bent, hoef je toch niet meer te lopen." Het meisje sneed de teen af, dwong de voet in het schoentje, verbeet haar pijn en ging naar de prins. Toen nam hij haar als zijn bruid op 't paard en reed met haar weg. Maar ze moesten voorbij het graf, twee duifjes zaten in de hazelaar en riepen:
"Roekedekoe, roekedekoe,
er is bloed in de schoen,
deze schoen is veel te klein,
't zal de echte bruid niet zijn."
Toen keek hij naar haar voet en zag dat 't bloed uit de schoen liep. Hij wendde zijn paard, bracht de onechte bruid weer naar huis en zei: "Dat was de goede niet, de andere zuster moest maar eens proberen." Deze ging naar binnen en de tenen pasten erin, maar de hiel was te groot. De moeder reikte haar een mes en zei: "Snijd een deel van de hiel weg; als je koningin bent, hoef je toch niet meer te lopen." Het meisje sneed een stuk van haar hiel af, perste de voet in de schoen, verbeet haar pijn en ging naar de prins. Hij nam haar als zijn bruid voorop 't paard en reed met haar weg. Toen ze langs de hazelaar kwamen, zaten daar de twee duifjes in en riepen:
"Roekedekoe, roekedekoe,
er is bloed in de schoen,
deze schoen is veel te klein,
de echte bruid zal hier niet zijn."
AssepoesterHij keek naar haar voet en zag dat 't bloed uit haar schoen liep en haar witte kous vol bloed zat. Toen wendde hij zijn paard, en bracht de verkeerde bruid weer thuis. "Dit is ook de goede niet," zei hij, "is hier geen andere dochter?"

"Nee," zei de man, "alleen is er van mijn overleden vrouw nog een klein stumperig Assepoestertje, dat kan 't onmogelijk zijn." De prins zei, dat ze haar hier moesten brengen, maar de moeder zei: "Welnee, die is veel te vuil, die kan niet komen."

Hij wilde het echter toch, en Assepoester moest en zou geroepen worden. Toen ging ze eerst haar gezicht en haar handen wassen en toen ging ze naar de prins, boog en hij reikte haar de gouden schoen. Ze ging op een bankje zitten, deed de lompe klomp af en stak haar voet in 't schoentje en dat zat als gegoten. Ze stond op, keek de prins aan en zo herkende hij het mooie meisje, dat met hem had gedanst en hij riep: "Dat is de echte bruid!"

De stiefmoeder en de beide zusters verbleekten van boosheid, maar hij nam Assepoester op zijn paard en reed met haar weg. Toen ze de hazelaar voorbijreden, riepen de twee witte duifjes:
"Roekedekoe, roekedekoe,
Geen bloed in de schoen!
Deze schoen is niet te klein,
dit moet wel de ware zijn!"
En toen ze dat gekoerd hadden, kwamen ze beiden aangevlogen en gingen bij Assepoester op de schouder zitten, de ene rechts, de andere links, en daar bleven ze zitten. Toen de bruiloft gehouden werd, kwamen de twee stiefzusters, ze wilden meedelen in haar geluk. Toen de bruidsstoet naar de kerk ging, ging de oudste rechts en de jongste links van de bruid zitten; daar pikten de duiven van elk een oog uit. En toen ze weer uit de kerk kwamen, pikten de duiven ieder het andere oog uit. Zo werden ze voor hun lelijk gedrag en hun valsheid voor hun leven met blindheid gestraft!
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:18:08 #293
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163742433

Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 14 juli 2016 @ 21:18:26 #294
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163742441
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163742670
Ik hoop dat Ties op mobiel zit haha
pi_163743297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 21:27 schreef Vidura het volgende:
Ik hoop dat Ties op mobiel zit haha
:')!!!

En trouwens nee, dus lekker puh
pi_163744965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 18:56 schreef Vidura het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Volgens mij moet je het wel tijdig aanvragen. Check V&A/kennisbak even hoe het precies zit.
Heb even naar handels 2de kans gekeken, vind hem moeilijker uitzien dan de 1ste kans. :+

BR3 gehaald begrijp ik dus, wat had je?
6 maar heb vrijwel niet geleerd, idem voor Europees. Alleen maar schemas gestampt en oude tentamens gemaakt

Moeilijkheidsgraad voor handelsrecht was voor mij ook niet relevant want het was echt oude TT antwoordmodelen reproduceren en meer een soort memory wat ik deed, als ik het haal dan heb ik dat aan jou te danken :P

Ga in master maar eens HCs volgen en de stof wekelijks bijhouden. Daar was ik na ARW1 al mee gestopt, verbaast nog dat ik zo ver ben gekomen :@
pi_163760607
Hier mensen met ervaring met een van deze masters?

Encyclopedie en Filosofie van het recht, Leiden.

Onderzoeksmaster Publiekrecht, RU(en VU))/RUG.

Al is het maar dat je er eens een open dag voor hebt bezocht. Want dat heb ik op dit moment ook nog niet :D.
pi_163763168
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 16:00 schreef Pokkelmans het volgende:
Hier mensen met ervaring met een van deze masters?

Encyclopedie en Filosofie van het recht, Leiden.

Onderzoeksmaster Publiekrecht, RU(en VU))/RUG.

Al is het maar dat je er eens een open dag voor hebt bezocht. Want dat heb ik op dit moment ook nog niet :D.
Die 1e master klinkt echt als een enkeltje UWV tenzij je het onderwijs of wetenschap in wil
pi_163763527
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:07 schreef Henrys het volgende:

[..]

Die 1e master klinkt echt als een enkeltje UWV tenzij je het onderwijs of wetenschap in wil
Dat is bij allebei de masters een beetje het geval.
pi_163764230
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 18:31 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dat is bij allebei de masters een beetje het geval.
Geen baankansen?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')