je kunt het toch proberen? Weg lopen kan altijd nogquote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Het eerst wat in mij opkomt is waarom je in relatietherapie wilt gaan en niet uit elkaar zou gaan. Jullie hebben al 14 maanden geen seks gehad, hij zuipt en jij bent gelukkiger als hij aan het varen is.
Ik kan mij voorstellen dat relatietherapie kan helpen als de wil er is van beide om de relatie te 'repareren' maar als ik jouw verhaal lees dan zijn jullie niet gelukkig samen.
Je geeft zelf al aan dat jij het gelukkigst bent als hij weg is en dat daardoor je kinderen ook meer rust hebben. Ben je er eigenlijk niet zelf al uit? Ik lees namelijk alleen maar redenen om uit elkaar te gaan en geen 1 reden om bij elkaar te blijven.
kinderenquote:Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Het eerst wat in mij opkomt is waarom je in relatietherapie wilt gaan en niet uit elkaar zou gaan. Jullie hebben al 14 maanden geen seks gehad, hij zuipt en jij bent gelukkiger als hij aan het varen is.
Ik kan mij voorstellen dat relatietherapie kan helpen als de wil er is van beide om de relatie te 'repareren' maar als ik jouw verhaal lees dan zijn jullie niet gelukkig samen.
Je geeft zelf al aan dat jij het gelukkigst bent als hij weg is en dat daardoor je kinderen ook meer rust hebben. Ben je er eigenlijk niet zelf al uit? Ik lees namelijk alleen maar redenen om uit elkaar te gaan en geen 1 reden om bij elkaar te blijven.
ik zag jouw post later. Maar een belangrijke reden voor relatietherapie proberen is kinderen. Die doen ook mee in de relatiequote:
zonder kinderen zou ik het ook doen. Als je jaren samen bent wil je daar niet altijd van weg lopen. En dan wat? Op nieuw beginnen met iemand anders terwijl je dezelfde valkuilen mee draagt en deze keer ook nog de bagage van je vorige relatie?quote:
dat is alleen voor serieuze problematiek hoor. Ik denk dat je niet zo goed inschat waar die instanties voor zijnquote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:36 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ja ik dacht misschien aan GGZ ? Of maatschappelijk werk? Of een goedkopere Therapie in ieder geval, of misschien raad de huisarts juist wel die 5 sessies aan, ik heb wel op forums gelezen dat sommige er na 5 sessies al baat bij hadden, maar even horen wat de huisarts te zeggen heeft straks, en misschien raad ze zelfs wel iemand aan.
Je zet nogal hoog in mijn ogen. Denk dat relatietherapie ook waardevol kan zijn als het einde wel degelijk nadert.quote:Op dinsdag 5 juli 2016 09:29 schreef marilyn-monroe het volgende:
en therapie is waarschijnlijk wel goedkoper dan scheiden, maar 100 per uur is nogal wat, zou best 1000 ervoor over hebben om onze problemen opgelost te zien, maar ik geloof niet dat dit met 10 uurtjes klaar is, dus dan ga je alweer richting verlengen van therapie, voor je het weet eindstand 10.000, of 1000 kwijt en niks opgelost, dilemma's Nee, die 100 per uur gaat em niet worden, ik hoop dat de huisarts iets weet voor ons, en dan inderdaad desnoods met wachttijd, die tijd komen we wel door
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |