abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2016 @ 07:58:00 #1
458614 marilyn-monroe
in the right direction.....
pi_163528403
Beste allemaal, ik ben een vrouw, 38 jaar, ben 1,5 jaar getrouwd met mijn man, we zijn 6 jaar samen, we hebben 2 dochters samen, M is 2 jaar, en L is 5 maanden, ook heb ik een zoon van bijna 18, C uit een eerdere relatie.
Wij ondervinden op dit moment nogal wat problemen binnen ons huwelijk, zaken als overmatig alcohol inname van mijn man, geen intimiteit, de laatste keer seks was de verwekking van L, irritaties.
Mijn man is zeevarende en is 2 maanden op zee, en 2 maanden met verlof thuis. We proberen er dagelijks toch maar het beste van te maken, maar het knaagt aan alle kanten, de spanningen in huis zijn voelbaar, vooral M heeft hier zichtbaar last van, mijn man zit nu weer sinds een week op zee,ik heb mijn innerlijke rust weer terug, dat heeft ook weer zichtbaar effect op M. Ik heb bij mijn man aan de bel getrokken door een mail naar hem te sturen, dat het zo niet langer goed gaat.
Hij was het met me eens, en is bereid om relatietherapie te gaan proberen, wie heeft ervaring hiermee? En wie heeft nog advies en tips voor ons?
lach,leef, en bewonder.
pi_163528647
Het eerst wat in mij opkomt is waarom je in relatietherapie wilt gaan en niet uit elkaar zou gaan. Jullie hebben al 14 maanden geen seks gehad, hij zuipt en jij bent gelukkiger als hij aan het varen is.

Ik kan mij voorstellen dat relatietherapie kan helpen als de wil er is van beide om de relatie te 'repareren' maar als ik jouw verhaal lees dan zijn jullie niet gelukkig samen.

Je geeft zelf al aan dat jij het gelukkigst bent als hij weg is en dat daardoor je kinderen ook meer rust hebben. Ben je er eigenlijk niet zelf al uit? Ik lees namelijk alleen maar redenen om uit elkaar te gaan en geen 1 reden om bij elkaar te blijven.
pi_163528797
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:
Het eerst wat in mij opkomt is waarom je in relatietherapie wilt gaan en niet uit elkaar zou gaan. Jullie hebben al 14 maanden geen seks gehad, hij zuipt en jij bent gelukkiger als hij aan het varen is.

Ik kan mij voorstellen dat relatietherapie kan helpen als de wil er is van beide om de relatie te 'repareren' maar als ik jouw verhaal lees dan zijn jullie niet gelukkig samen.

Je geeft zelf al aan dat jij het gelukkigst bent als hij weg is en dat daardoor je kinderen ook meer rust hebben. Ben je er eigenlijk niet zelf al uit? Ik lees namelijk alleen maar redenen om uit elkaar te gaan en geen 1 reden om bij elkaar te blijven.
je kunt het toch proberen? Weg lopen kan altijd nog

Ik vind het een slim en dapper besluit. Het zal niet makkelijk worden en alleen werken als je allebei echt wil en je helemaal in zet ook al moet je dingen doen die kut voor je zijn. Verwacht dat je toch allebei wel zult moeten veranderen, daar moet je wel voor open staan

Hou er rekening mee dat er wachtlijsten zijn, dus wacht niet tot je man terug is met inschrijven. En ik zou eerst een kennismaking afspreken. Het kan best niet klikken met een therapeut
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:09:49 #4
458614 marilyn-monroe
pi_163528894
De reden dat ik niet uit elkaar wil gaan, is omdat ik van mening ben dat de ellende dan pas echt begint, sowieso voor de kinderen, mijn dochters zijn helemaal idolaat van hem, scheiden is nog geen optie, ik wil dit eerst proberen op te lossen, ik wil hem niet in de steek laten, ik wil sowieso alles eraan gedaan hebben om dit te redden, problemen heb je ongeveer bij iedereen en in elke relatie, dus waarom niet proberen het op te lossen eerst? Als er dan niks meer valt te doen verder, dan zou ik misschien over scheiden gaan nadenken, maar ik geef nog niet op. We kunnen relatietherapie nog proberen, en dan zien we daarna wel weer verder. Maar ik heb dus een offerte aangevraagd bij een relatietherapeut, komt gewoon even neer op 1000 euro voor 5x 2 uurs sessies, dat is 100 per uur, schijnt ongeveer een normaal bedrag te zijn, maar onbetaalbaar, plus ben ik van mening dat deze problemen niet binnen 10 uurtjes zijn opgelost, heb nu vanmiddag een gesprek aangevraagd bij de huisarts, kijken of die iets anders weet voor ons, ik weet even niet waar ik anders moet beginnen.
lach,leef, en bewonder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:12:04 #5
458614 marilyn-monroe
pi_163528924
Ja Allures, inderdaad, en hij staat er open voor, dat vond ik al een enorme stap !
lach,leef, en bewonder.
pi_163528974
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:42 schreef Zure het volgende:

kinderen
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:17:58 #7
458614 marilyn-monroe
pi_163529002
kinderen?
lach,leef, en bewonder.
pi_163529024
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:17 schreef marilyn-monroe het volgende:
kinderen?
ik zag jouw post later. Maar een belangrijke reden voor relatietherapie proberen is kinderen. Die doen ook mee in de relatie
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:22:46 #9
73386 Fazz
onderweg
pi_163529068
Wordt de therapie niet gedeeltelijk vergoed? Een paar jaar geleden was dit wel zo, alleen eigen risico betaalde je.

Maar zelfs als het niet zo is, een scheiding is waarschijnlijk duurder dan therapie ;)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:23:36 #10
458614 marilyn-monroe
pi_163529081
ik vind het trouwens doodeng dat relatietherapie, wat als het niks oplost? Ik ben bang om uit elkaar te gaan, ik heb dit al eens meegemaakt met de vader van mijn zoon, ik kan wel zeggen dat ik daar 10 jaar lang helemaal van naar de klote ben geweest, en nog steeds ondervind ik daar pijn van, scheiden is soms erger dan bij elkaar blijven ook al is de relatie niet naar behoren, vooral met kinderen erbij, als ik zie wat het met mijn zoon heeft gedaan, dan is het ongeveer egoïstisch om je eigen geluk voor dat van je kinderen te zetten, ik offer me eigen geluk dan liever op, en berust mij in mijn lot, maar eerst relatietherapie!
lach,leef, en bewonder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:24:43 #11
458614 marilyn-monroe
pi_163529096
vanmiddag om 14:50 een afspraak bij huisarts, ben benieuwd!!!
lach,leef, en bewonder.
pi_163529141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:17 schreef marilyn-monroe het volgende:
kinderen?
zonder kinderen zou ik het ook doen. Als je jaren samen bent wil je daar niet altijd van weg lopen. En dan wat? Op nieuw beginnen met iemand anders terwijl je dezelfde valkuilen mee draagt en deze keer ook nog de bagage van je vorige relatie?
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:29:59 #13
458614 marilyn-monroe
pi_163529174
en therapie is waarschijnlijk wel goedkoper dan scheiden, maar 100 per uur is nogal wat, zou best 1000 ervoor over hebben om onze problemen opgelost te zien, maar ik geloof niet dat dit met 10 uurtjes klaar is, dus dan ga je alweer richting verlengen van therapie, voor je het weet eindstand 10.000, of 1000 kwijt en niks opgelost, dilemma's Nee, die 100 per uur gaat em niet worden, ik hoop dat de huisarts iets weet voor ons, en dan inderdaad desnoods met wachttijd, die tijd komen we wel door
lach,leef, en bewonder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:30:42 #14
458614 marilyn-monroe
pi_163529180
Ja precies Allures, ik denk dat ik ook nog een hoop kan leren
lach,leef, en bewonder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:32:51 #15
458614 marilyn-monroe
pi_163529211
valkuilen en bagage uit vorige relaties, zeker!!!
lach,leef, en bewonder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:33:02 #16
73386 Fazz
onderweg
pi_163529214
De huisarts kan vast wel iets zeggen over of dat uurtarief gangbaar is of niet. Ik zou me niet blind staren op het tarief of op het aantal uren. Nu is daar toch nog niets over te zeggen?
pi_163529215
Hmm ik ben wel benieuwd of dit via de huisarts te regelen is hoor. Word toch niet gezien als noodzakelijke zorg waar de overheid voor moet betalen
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:36:19 #18
458614 marilyn-monroe
pi_163529254
Ja ik dacht misschien aan GGZ ? Of maatschappelijk werk? Of een goedkopere Therapie in ieder geval, of misschien raad de huisarts juist wel die 5 sessies aan, ik heb wel op forums gelezen dat sommige er na 5 sessies al baat bij hadden, maar even horen wat de huisarts te zeggen heeft straks, en misschien raad ze zelfs wel iemand aan.
lach,leef, en bewonder.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:36:23 #19
123170 alors
zlata1234
pi_163529257
Vergeet niet dat alcoholgebruik te noemen, als je dat niet aanpakt heb je waarschijnlijk ook weinig aan relatietherapie. En zoiets krijg je misschien wel vergoed.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:37:40 #20
458614 marilyn-monroe
pi_163529274
Ja dat ga ik ZEKER benoemen, dat hangt ook ongeveer samen met het feit dat er geen intimiteit is, we leven nu als broer en zus, sterker nog, mijn broers knuffelen mij nog vaker zelfs....
lach,leef, en bewonder.
pi_163529275
Geen ervaring mee maar ik zou een lijstje maken met wat je wilt dat er veranderd en wat hij verkeerd doet en wat jij verkeerd doet. (Wel neutraal uiteraard)

Ik vind het knap dat je bereid bent om voor je huwelijk te vechten, ipv. Direct er een streep onder te zetten. Je moet samen groeien. (tenzij die slaat ofzo dan moet je rennen :P )
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:40:02 #22
458614 marilyn-monroe
pi_163529290
nee hij slaat niet, hij is een heel rustig en kalm persoon, heeft ook geen kwade dronk etc, hij drinkt, maar je zal geen verschil merken aan hem, hij word ook niet stomdronken, je merkt wel een beetje dat hij onder invloed is, maar een buitenstaander zou het niet zien denk ik.
lach,leef, en bewonder.
pi_163529297
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:36 schreef marilyn-monroe het volgende:
Ja ik dacht misschien aan GGZ ? Of maatschappelijk werk? Of een goedkopere Therapie in ieder geval, of misschien raad de huisarts juist wel die 5 sessies aan, ik heb wel op forums gelezen dat sommige er na 5 sessies al baat bij hadden, maar even horen wat de huisarts te zeggen heeft straks, en misschien raad ze zelfs wel iemand aan.
dat is alleen voor serieuze problematiek hoor. Ik denk dat je niet zo goed inschat waar die instanties voor zijn

Maar middelenmisbruik kan een insteek zijn ja
  dinsdag 5 juli 2016 @ 09:43:38 #24
458614 marilyn-monroe
pi_163529329
hij beweerd zelf dat hij medicinaal drinkt ivm depressieve gevoelens, maar ja... ik geloof het niet, hij drinkt al vanaf zijn 13-de dagelijks ongeveer, het is een verslaving geworden. Gek genoeg word hij vaak gekeurd voor zijn werk, en slaagt hij met vlag en wimpel, ook zijn lever is OK Wel is hij zijn rijbewijs kwijt geraakt door alcohol, maar goed ook!
lach,leef, en bewonder.
pi_163529344
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 09:29 schreef marilyn-monroe het volgende:
en therapie is waarschijnlijk wel goedkoper dan scheiden, maar 100 per uur is nogal wat, zou best 1000 ervoor over hebben om onze problemen opgelost te zien, maar ik geloof niet dat dit met 10 uurtjes klaar is, dus dan ga je alweer richting verlengen van therapie, voor je het weet eindstand 10.000, of 1000 kwijt en niks opgelost, dilemma's Nee, die 100 per uur gaat em niet worden, ik hoop dat de huisarts iets weet voor ons, en dan inderdaad desnoods met wachttijd, die tijd komen we wel door
Je zet nogal hoog in mijn ogen. Denk dat relatietherapie ook waardevol kan zijn als het einde wel degelijk nadert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')