pijn op je onderrug duid meestal op stress. Door een goede houding te trainen terwijl je nediteert kan helpenquote:Op maandag 4 juli 2016 20:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dag allen, even alles doornemen
Mediteren: doe ik al regelmatig, maar weet niet hoe dat spierpijn zou verhelpen
Nanuk: oefeningen ga ik zo ff proberen
Aan matrassen en verstelbare bedden is nu nog even weinig te doen ivm op vakantie (airbnb).
Buikslapen verergert het juist, merkte ik. Een advies wat ik ergens anders vandaan haalde een vannacht probeerde: kussen tussen de benen een armen,op zij slapen. Er zat wel wat minder druk op mn onderrug dan bij buik- of rugligging.
Zijligging met kussen werkt prima. Ik word in ieder geval niet meer snachts wakker met pijn.quote:Op woensdag 6 juli 2016 19:15 schreef Tanin het volgende:
Op je buik slapen is slecht.
Op je zij of rug slapen is beide prima. Indien zij: kussen tussen je benen (zoals je al gevonden had). Indien rug: kussen onder je knieën, zodat je benen omhoog komen (zoals rica al zei)
Oefeningen van nanuk zijn prima, verder: op je rug liggen en 1 voor 1 je benen langer proberen te maken. Salsa dansen op de plaats is ook goed.
Sterkte!
Heb vannacht helaas weer enorme last. Net een aantal oefeningen gedaan incl. de bovenstaande. Is het daarbij de bedoeling dat ik mijn onderrug 'masseer' met behulp van de vloer? Zo voelde het wel. Een paar stretchoefeningen erbij en het gaat wel weer.quote:Op maandag 4 juli 2016 08:31 schreef nanuk het volgende:
- Op de rug liggen en dan de knieën samen afwisselend naar links en rechts bewegen, evt. het hoofd de ander kant uit. Paar minuten volhouden.
Die oefeningen ga ik ook eens proberen, thxquote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Deze en dan heen en weer wiegen vind ik erg fijn voor de rug.
Rugspierversterkende oefeningen kunnen ook rugpijn verminderen.
Heb m net gedaan. Maar had niet het idee dat ik met alle oefeningen mijn onderrug stretchte. Of ik doe ze verkeerd of ik voel t gewoon niet. Was verder wel ontspannend trouwens.quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:19 schreef starla het volgende:
Ik had ook een periode lang erg veel last van m'n lage rug, prcs wat jij had: vroeg in de morgen wakker worden van de pijn en niet meer verder kunnen slapen. 't Voelde doorgaans superstijf.
Op een gegeven moment ben ik deze oefeningen gaan doen en ze zijn echt heerlijk om te doen:
Dat gevoel als je flink rekt dat je niet meer weet of het nu lekker is of pijnlijk is
Zoiets als een stevige massage dus.
Probeer het eens en kijk hoe jouw rug en waarin je rug je op de oefeningen reageert.
Is dat het 'massage' effect of is het een stretch?quote:Op zaterdag 9 juli 2016 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Deze en dan heen en weer wiegen vind ik erg fijn voor de rug.
Rugspierversterkende oefeningen kunnen ook rugpijn verminderen.
Als je je onderrug op de vloer houdt is het beide, anders vooral massagequote:Op zaterdag 9 juli 2016 18:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is dat het 'massage' effect of is het een stretch?
Nee joh, gewoon op bed. De bedoeling is dat je spieren iets oprekt en gewrichten gangbaar maakt. Eigenlijk hetzelfde als al die andere voorgestelde oefeningen :-)quote:Op zaterdag 9 juli 2016 01:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Heb vannacht helaas weer enorme last. Net een aantal oefeningen gedaan incl. de bovenstaande. Is het daarbij de bedoeling dat ik mijn onderrug 'masseer' met behulp van de vloer? Zo voelde het wel. Een paar stretchoefeningen erbij en het gaat wel weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |