abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2016 @ 03:44:05 #1
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_163503353
Dag allen,

Ik word hier op vakantie nachtelijks wakker van pijn in mijn onderrug. Het is de ruimte rond mijn ruggengraat ter hoogte van mijn bekken. Heb er nu ruim een week last van. Overdag wandel ik veel, ik drink niet veel alcohol en slaap in principe voldoende en rond normale tijden. Overdag heb ik eigenlijk geen last.

Rond deze tijd (4/5) word ik meestal wakker met de pijn. Die blijft de rest van de nacht/ochtend en ik word er de laatste nachten regelmatig wakker van tot het opstaan.

Een snelle.google leidt me tot de conclusie:
- Kan aan matras liggen, daar heb ik weinig invloed op gezien ik op vakantien ben en in airbnbs slaap.
- huisarts zou een optie zijn, maar wil het liefst probleem zelf oplossen of onder controle houden tot ik weer in NL ben. Spreek de taal ook niet zo goed hier.
- Slaaphouding: rugslaap schijnt slecht te zijn. Op de zij het beste met een kussen tussen de benen. Ga dat vannacht testen.
- evt oefeningen? Of paracetamol

Lang verhaal kort: hoe kan ik pijn aan de onderrug (rond ruggengraat, thv bekken onderrug) verlichten de twee weken dat ik.nog op pad.ben? Beste slaaphouding, oefeningen of aanpassingen in houding overdag?
:')
pi_163503615
Mediteren
pi_163503728
Draai het matras eens om.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_163503893
Oefeningen die bij mij hielpen.
- Even de rug rekken door aan de armen te hangen, aan de traptreden of de rand van een kast of zo.
- Op de rug liggen en dan de knieën samen afwisselend naar links en rechts bewegen, evt. het hoofd de ander kant uit. Paar minuten volhouden.

Rugpijn is meestal spierpijn. Op termijn kan het beter worden door dingen te doen die de spieren in de rug activeren.
  maandag 4 juli 2016 @ 08:43:32 #5
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_163503959
Bij mij hielp het met de benen omhoog te liggen. Met een verstelbare lattenbodem en anders op een paar kussens. Zodat de knieën gebogen zijn. Dat verlicht de druk op de onderrug.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_163506164
Inslapen op je buik, ik ben ook vrij lang. Maar heb nooit echt last van mijn rug.
ADHD-C
pi_163510862
Als je altijd op je rug slaapt zal het matras wel te zacht zijn. Dat is denk ik de oorzaak.
  † In Memoriam † maandag 4 juli 2016 @ 20:23:10 #8
pi_163519552
Dag allen, even alles doornemen

Mediteren: doe ik al regelmatig, maar weet niet hoe dat spierpijn zou verhelpen
Nanuk: oefeningen ga ik zo ff proberen
Aan matrassen en verstelbare bedden is nu nog even weinig te doen ivm op vakantie (airbnb).
Buikslapen verergert het juist, merkte ik. Een advies wat ik ergens anders vandaan haalde een vannacht probeerde: kussen tussen de benen een armen,op zij slapen. Er zat wel wat minder druk op mn onderrug dan bij buik- of rugligging.
pi_163528388
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 20:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dag allen, even alles doornemen

Mediteren: doe ik al regelmatig, maar weet niet hoe dat spierpijn zou verhelpen
Nanuk: oefeningen ga ik zo ff proberen
Aan matrassen en verstelbare bedden is nu nog even weinig te doen ivm op vakantie (airbnb).
Buikslapen verergert het juist, merkte ik. Een advies wat ik ergens anders vandaan haalde een vannacht probeerde: kussen tussen de benen een armen,op zij slapen. Er zat wel wat minder druk op mn onderrug dan bij buik- of rugligging.
pijn op je onderrug duid meestal op stress. Door een goede houding te trainen terwijl je nediteert kan helpen
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:15:10 #10
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_163563988
Op je buik slapen is slecht.
Op je zij of rug slapen is beide prima. Indien zij: kussen tussen je benen (zoals je al gevonden had). Indien rug: kussen onder je knieën, zodat je benen omhoog komen (zoals rica al zei)

Oefeningen van nanuk zijn prima, verder: op je rug liggen en 1 voor 1 je benen langer proberen te maken. Salsa dansen op de plaats is ook goed.

Sterkte!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  † In Memoriam † woensdag 6 juli 2016 @ 21:52:48 #11
pi_163569069
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:15 schreef Tanin het volgende:
Op je buik slapen is slecht.
Op je zij of rug slapen is beide prima. Indien zij: kussen tussen je benen (zoals je al gevonden had). Indien rug: kussen onder je knieën, zodat je benen omhoog komen (zoals rica al zei)

Oefeningen van nanuk zijn prima, verder: op je rug liggen en 1 voor 1 je benen langer proberen te maken. Salsa dansen op de plaats is ook goed.

Sterkte!
Zijligging met kussen werkt prima. Ik word in ieder geval niet meer snachts wakker met pijn. *O*
Stress oorzaak kan ook zijn: net drukke werkperiode van 5 maanden achter de rug, daarna direct op een inspannende reis.
Las ergens dat zoiets na twee weken we over moet zíjn, anders huisarts
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:58:38 #12
456432 Kamina
Tenacious!
pi_163569218
Sporten doet voor mij ook wonderen.
1 + 1 = blauw
pi_163569895
Ga yoga doen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:18:54 #14
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_163570048
Buiten alle preventie tips hierboven, misschien ook langs een manueel therapeut of chiropractor om ervoor te zorgen dat de wervelkolom in orde is.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2016 @ 01:29:59 #15
pi_163615476
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 08:31 schreef nanuk het volgende:

- Op de rug liggen en dan de knieën samen afwisselend naar links en rechts bewegen, evt. het hoofd de ander kant uit. Paar minuten volhouden.

Heb vannacht helaas weer enorme last. Net een aantal oefeningen gedaan incl. de bovenstaande. Is het daarbij de bedoeling dat ik mijn onderrug 'masseer' met behulp van de vloer? Zo voelde het wel. Een paar stretchoefeningen erbij en het gaat wel weer.
pi_163618324
Ik had ook een periode lang erg veel last van m'n lage rug, prcs wat jij had: vroeg in de morgen wakker worden van de pijn en niet meer verder kunnen slapen. 't Voelde doorgaans superstijf.

Op een gegeven moment ben ik deze oefeningen gaan doen en ze zijn echt heerlijk om te doen:

Dat gevoel als je flink rekt dat je niet meer weet of het nu lekker is of pijnlijk is :P

Zoiets als een stevige massage dus.

Probeer het eens en kijk hoe jouw rug en waarin je rug je op de oefeningen reageert.
I feel kinda Locrian today
pi_163618523
Deze en dan heen en weer wiegen vind ik erg fijn voor de rug.
Rugspierversterkende oefeningen kunnen ook rugpijn verminderen.
pi_163622451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die oefeningen ga ik ook eens proberen, thx ^O^

Het kan idd nooit kwaad je rugspieren te trainen en vergeet ook niet de buikspieren, zijn net zo belangrijk in het stabiliseren van je rug. Heel veel mensen gaan vanwege slappe buikspieren meer compenseren met hun rugspieren,
wat op zich bij sterke rugspieren zoals je terecht aangeeft niet zo'n heel groot probleem is, totdat het blijkt dat de rugspieren niet zo goed ontwikkeld zijn en dan beginnen de problemen.

Ik moet nog altijd bewust eraan denken om zoals links op dit plaatje te staan door mijn buikspieren meer aan te spannen als ik sta:

I feel kinda Locrian today
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2016 @ 18:40:16 #19
pi_163626307
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:19 schreef starla het volgende:
Ik had ook een periode lang erg veel last van m'n lage rug, prcs wat jij had: vroeg in de morgen wakker worden van de pijn en niet meer verder kunnen slapen. 't Voelde doorgaans superstijf.

Op een gegeven moment ben ik deze oefeningen gaan doen en ze zijn echt heerlijk om te doen:

Dat gevoel als je flink rekt dat je niet meer weet of het nu lekker is of pijnlijk is :P

Zoiets als een stevige massage dus.

Probeer het eens en kijk hoe jouw rug en waarin je rug je op de oefeningen reageert.
Heb m net gedaan. Maar had niet het idee dat ik met alle oefeningen mijn onderrug stretchte. Of ik doe ze verkeerd of ik voel t gewoon niet. Was verder wel ontspannend trouwens.
Verder loop ik wel een aantal kilometers per dag (wil zoveel mogelijk zien op vakantie) dus denk dat dat alleen maar goed kan zijn..
Heb ook een zalfje gefikst wat volgend de apotheker zou moeten helpen
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2016 @ 18:41:37 #20
pi_163626326
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
Is dat het 'massage' effect of is het een stretch?
  zaterdag 9 juli 2016 @ 18:49:33 #21
456432 Kamina
Tenacious!
pi_163626457
Heb nu 'hoge' rugpijn; werd gisteren wakker met een pijnlijke spier tussen schouderblad en rug. Heel vervelend, want rechtop zitten en staan doet pijn, maar dat niet doen ook. :')
1 + 1 = blauw
pi_163627248
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 18:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is dat het 'massage' effect of is het een stretch?
Als je je onderrug op de vloer houdt is het beide, anders vooral massage :)
Het klinkt voor sommigen misschien onaantrekkelijk, maar sportschooldingen als yoga en Bodybalance zijn echt fijn voor je rug en core :)
  zaterdag 9 juli 2016 @ 22:30:51 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_163630859
Matras is aan vervanging toe. Op een gegeven moment zijn ze gewoon op en krijg je dit soort klachten. Is weer weg als je straks thuis bent en in je eigen bed ligt.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 11 juli 2016 @ 09:30:05 #24
456908 Bugfixed
Beetje lastig
pi_163660837
Als je een holle rug hebt en je ligt op je rug, kun je daar best last van hebben. Ik heb daar ook erg last van, zeker als ik fysiek veel bezig ben geweest, . Vaak helpt een kussentje onder mijn onderrug wel. Heb ook een goede matras gekocht en draai het ook regelmatig om.
pi_163660974
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 01:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Heb vannacht helaas weer enorme last. Net een aantal oefeningen gedaan incl. de bovenstaande. Is het daarbij de bedoeling dat ik mijn onderrug 'masseer' met behulp van de vloer? Zo voelde het wel. Een paar stretchoefeningen erbij en het gaat wel weer.
Nee joh, gewoon op bed. De bedoeling is dat je spieren iets oprekt en gewrichten gangbaar maakt. Eigenlijk hetzelfde als al die andere voorgestelde oefeningen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')