abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:24:50 #101
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_163619383
Voor een bezoek aan de 'Baltische staten' heb ik nog Konigsberg en Riga op de planning staan, maar die eerste is ietwat lastig qua visum scoren :')
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  zaterdag 9 juli 2016 @ 12:52:33 #102
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163619860
Ik hoor van collega's die naar een putje in Siberië moeten dat je daar ook nogal bizarre dingen voor moet uithalen qua medische eisen :')
Vroeger schopten de russen alles waar ze vanaf moesten domweg daarheen omdat ze er dan lekker vanaf waren. Tegenwoordig moet je topfit++ zijn, anders kom je er niet in. Aidstest, inwendige onderzoeken, spuiten en slikken alles _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 14:00:08 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163621022
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:24 schreef Paladijn het volgende:
Voor een bezoek aan de 'Baltische staten' heb ik nog Konigsberg en Riga op de planning staan, maar die eerste is ietwat lastig qua visum scoren :')
Als je Königsberg zegt zul je sowieso geen visum krijgen denk ik :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_163622541
Maxie is weer goed bezig *O*
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 15:56:45 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163623167
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 12:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Pics :Y
Even twee redelijk willekeurige foto's uit de loop genomen :+



Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 juli 2016 @ 19:23:16 #106
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_163627013
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Even twee redelijk willekeurige foto's uit de loop genomen :+


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sta je op scherp?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 19:27:36 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163627079
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 19:23 schreef lipje het volgende:

[..]

sta je op scherp?
Goed opletten moet je altijd :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 juli 2016 @ 20:46:12 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163628448
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 15:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Even twee redelijk willekeurige foto's uit de loop genomen :+


[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geen reet -> doorlopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_163630986
Remmerij achter; voor en na (en ja, de oude remschoenen zaten verkeerd gemonteerd):



En het motorruim, voor en na:


Gezien het budget, beschikbare tijd en de werkplek is het resultaat best redelijk. Kleurverschil valt mij ook nog wel mee. Straks met de opgeschoonde/gespoten onderdelen terug op hun plek zal het nog wel redelijk netjes staan, denk ik.

Alleen met de bak heb ik nu een dilemma. Net tijdens het schoonmaken ervan ontdekte ik dat de vrijloop intern is uitgeschakeld. Prima, komt op zich vrij vaak voor. Maar ik vind het wel een leuke feature, en in de bak van mijn andere 96 doet-ie het nog wel. Nou wil ik deze auto eerst op de weg hebben, dus hij gaat iig met z'n eigen bak naar de APK.
Het dilemma: ik heb keerringen voor de bak gekocht en ik twijfel nu tussen ze wel of niet vervangen. De olie is door de kenner voor de 'aflevering' nog ververst en nog brandschoon. Maar als ik nog tijd heb (en deze bak heeft net zo veel of minder slijtage in z'n 2-4 als de mijne) wil ik denk ik wel voor de vakantie dan de bak uit mijn andere 96 er inhangen (met vrijloop). Dus dan zou het vervangen van de keerringen niet zo boeiend zijn (in de andere heb ik ze destijds al vervangen) en misschien verspilling van de olie :P
  Moderator zaterdag 9 juli 2016 @ 22:42:44 #110
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163631134
Dilemma's, dilemma's... Eerst door de APK fietsen inderdaad, dan zie je verder wel :)

Al bezig geweest met die lakschade?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 9 juli 2016 @ 23:20:53 #111
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163631955
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 22:36 schreef Dingest het volgende:
Remmerij achter; voor en na (en ja, de oude remschoenen zaten verkeerd gemonteerd):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En het motorruim, voor en na:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gezien het budget, beschikbare tijd en de werkplek is het resultaat best redelijk. Kleurverschil valt mij ook nog wel mee. Straks met de opgeschoonde/gespoten onderdelen terug op hun plek zal het nog wel redelijk netjes staan, denk ik.

Alleen met de bak heb ik nu een dilemma. Net tijdens het schoonmaken ervan ontdekte ik dat de vrijloop intern is uitgeschakeld. Prima, komt op zich vrij vaak voor. Maar ik vind het wel een leuke feature, en in de bak van mijn andere 96 doet-ie het nog wel. Nou wil ik deze auto eerst op de weg hebben, dus hij gaat iig met z'n eigen bak naar de APK.
Het dilemma: ik heb keerringen voor de bak gekocht en ik twijfel nu tussen ze wel of niet vervangen. De olie is door de kenner voor de 'aflevering' nog ververst en nog brandschoon. Maar als ik nog tijd heb (en deze bak heeft net zo veel of minder slijtage in z'n 2-4 als de mijne) wil ik denk ik wel voor de vakantie dan de bak uit mijn andere 96 er inhangen (met vrijloop). Dus dan zou het vervangen van de keerringen niet zo boeiend zijn (in de andere heb ik ze destijds al vervangen) en misschien verspilling van de olie :P
netjes geworden ^O^ _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_163634555
Dank :) Ik ben veel te kritisch voor dit soort dingen en zie alleen wat ik fout gedaan heb, al was de basis al matig, maar het is wel duidelijk een verbetering ten opzichte van eerst.

Ik laat de bak zoals hij is. Olie is nog brandschoon, de bak is duidelijk al eens uit elkaar geweest dus ik neem aan dat de keerringen geen 44 jaar oud zijn :P Neem de nieuwe wel mee ter reserve.
  zondag 10 juli 2016 @ 10:39:08 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163636424
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2016 02:06 schreef Dingest het volgende:
Dank :) Ik ben veel te kritisch voor dit soort dingen en zie alleen wat ik fout gedaan heb, al was de basis al matig, maar het is wel duidelijk een verbetering ten opzichte van eerst.

Ik laat de bak zoals hij is. Olie is nog brandschoon, de bak is duidelijk al eens uit elkaar geweest dus ik neem aan dat de keerringen geen 44 jaar oud zijn :P Neem de nieuwe wel mee ter reserve.
ik ken het.. Details willen verbeteren die niemand ooit nog gaan opvallen :Y wat goed is, is goed.
Straks ligt er weer een motor in, en is het spuitwerk in het vooronder alleen nog background.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 juli 2016 @ 13:26:22 #114
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_163639461
Herkenbaar inderdaad, maar is ook een kwestie van balans zoeken... je kunt niet de hele wereld verbeteren ;)

Zo maar eens rustig voor de F1 gaan zitten :')
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  zondag 10 juli 2016 @ 13:27:19 #115
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_163639482
En is densmee alweer terug? Op de heenweg zaten ze nog met de remmen te spelen _O-

Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  zondag 10 juli 2016 @ 13:27:31 #116
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163639484
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 13:26 schreef Paladijn het volgende:
Herkenbaar inderdaad, maar is ook een kwestie van balans zoeken... je kunt niet de hele wereld verbeteren ;)

Zo maar eens rustig voor de F1 gaan zitten :')
zit ik al.. Effe kijken wat ik gisteren gemist heb.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 juli 2016 @ 13:48:50 #117
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_163639940
Lekker regenbuitje, hopelijk blijft dat zo ;)
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_163640651
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 13:27 schreef Paladijn het volgende:
En is densmee alweer terug? Op de heenweg zaten ze nog met de remmen te spelen _O-

[ afbeelding ]
Staat ie er nou tegenaan te zeiken? Moesten ze afkoelen?

:D :@.
  zondag 10 juli 2016 @ 20:17:28 #119
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_163650296
quote:
11s.gif Op zondag 10 juli 2016 14:12 schreef Anne het volgende:

[..]

Staat ie er nou tegenaan te zeiken? Moesten ze afkoelen?

:D :@.
territorium afbakenen :')

Scheelt als ze straks in Bojo-land zitten en hoj nog een spoor van zijn territorium uitzet (8>
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_163654301
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 13:27 schreef Paladijn het volgende:
En is densmee alweer terug? Op de heenweg zaten ze nog met de remmen te spelen _O-

[ afbeelding ]
Densmee staat daar te kijken of het rode al van de remmen af was.

Gisteren hebben we zelfs onze wielkast in de fik gezet op een pas :o

Een limo van 3500kg dwars door de alpen sleuren is toch best een uitdaging. We zijn zelfs de stelvio op gereden, maar nadat de automaat er 2.5 liter olie uit had gegooid zijn we toch maar omgedraaid.

Maar we zijn weer gefinisht *O*
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_163654443
Owja en we kregen nog commentaar dat we onze limo nog eens doormidden zouden rijden, zoals wij over de bergen knalden.
We hebben regelmatig over de grond gesleept met de zijkant van de auto ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_163654576
Best leuke foto geworden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 10 juli 2016 @ 23:32:48 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_163657223
Ik lees hier dikke automishandeling, GR en Smeeke scoren vandaag geen punten :N
Ik had een beetje een ander beeld van de run eigenlijk; ik dacht dat het meer voor autoliefhebbers was -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_163657973
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2016 10:39 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik ken het.. Details willen verbeteren die niemand ooit nog gaan opvallen :Y wat goed is, is goed.
Straks ligt er weer een motor in, en is het spuitwerk in het vooronder alleen nog background.
Ja, klopt natuurlijk wel ;) En tijd, budget en werkplek zijn ook niet ideaal. Alleen stoor ik mij er dan stiekem alsnog wel wat aan. Overigens heb ik dat motorruim voor 70e gezet, inclusief schuur- en afdekmateriaal :P
pi_163657980
Wel mooi kleaute; aandrijfassen moesten terug in de naven geslagen worden. Eén kant duurder enorm lang totdat ik eindelijk iets had gevonden waar ik goed op kon slaan (oude stuurkogel - dit ipv direct op de as zelf). Enthousiast aan de tweede begonnen dat die een stuk sneller zou gaan; lag nog andersom voor het monteren van de keerring, en ram ik de as de verkeerde kant van de naaf in :|W Bij het eruit slaan draadeind van de as gesloopt, ding bleef moervast zitten, uiteindelijk de as in stukjes eruit moeten slijpen -O-

En de as+naaf die wel goed was gegaan, bleek het interne draad voor de remklauwbouten verlept te zijn (bij het losdraaien, door de roest neem ik aan). Da's Engels, dus ff tappen kon niet. Gelukkig zijn de naven symmetrisch dus zitten er aan de andere kant ook 2 gaten die je anders niet gebruikt, maar moest ik het ding wel weer uit de auto trekken en aan de andere kant erin hangen. Al met al wel weer een paar boze woordjes aan de auto kwijt geweest vandaag :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')