Niet afhankelijk zijn van (religieuze) organisaties voor je geluk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je er goed bij voelt zou ik als ik jou was lekker blijven gaan. Maar ze gaan denk ik wel aansturen dat je op een bepaald moment wel tot geloof hoort te komen, ze zoeken ook mensen (enkelen) die als pastor ergens anders een kerkgemeenschap willen opzetten. Dus het is duidelijk dat ze de intentie hebben om het geloof in Jezus en God te verspreiden over de wereld.
In wat voor gemeenschap zit je vriendin? Is dit ook charismatisch/evangelisch/pinksterbeweging? Want als dat gereformeerd, pkn of lutheraans is dan zal het wel een verschilletje zijn.
Als ze katholiek is dan is het echt helemaal anders. En dan snap ik ook niet goed waarom je er naar toe zou willen gaan.
Misschien meer informatie?
Zelf de Bijbel(NBV/NBG/HSV, zolang het maar geen vertaling is van Jehova getuigen of Mormonem) lezen, als ze iets zeggen wat niet overeenkomt weet je hoe laat het is (niet dat ik dat in grote lijnen verwacht, buiten de bekende verschillen tussen de bepaalde denominaties). Verder kun je bepaalde dingen bij je vriendin (en andere Christenen) staven.quote:
quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:46 schreef TserrofEnoch het volgende:
Wat ik zo 1, 2, 3 kan vinden is het onderdeel van een bredere stroming uit Amerika. Het is evangelisch met veel invloeden van de pinksterbeweging en het charismatische christendom. Het heeft een flink verleden met de hippies, veel hippies zijn tot geloof gekomen en hebben zich er bij aangesloten. Wat ik zo nu kan lezen is het geen sekte of iets wat daar op lijkt. Qua geloof is het een normale protestants-christelijke denominatie.
Meer informatie om te lezen in spoilers.Mijn vriendin zit bij de katholieke kerk zover ik weet maar dat is in Ede en ik woon in NijmegenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je er goed bij voelt zou ik als ik jou was lekker blijven gaan. Maar ze gaan denk ik wel aansturen dat je op een bepaald moment wel tot geloof hoort te komen, ze zoeken ook mensen (enkelen) die als pastor ergens anders een kerkgemeenschap willen opzetten. Dus het is duidelijk dat ze de intentie hebben om het geloof in Jezus en God te verspreiden over de wereld.
In wat voor gemeenschap zit je vriendin? Is dit ook charismatisch/evangelisch/pinksterbeweging? Want als dat gereformeerd, pkn of lutheraans is dan zal het wel een verschilletje zijn.
Als ze katholiek is dan is het echt helemaal anders. En dan snap ik ook niet goed waarom je er naar toe zou willen gaan.
Misschien meer informatie?
[ Bericht 0% gewijzigd door Ice2015 op 30-06-2016 20:24:13 (Typefout) ]
Want TS gaat naar de kerk vanwege zijn vriendin? Er is verder maar een Christelijke God, dus waarom zou TS niet naar de kerk uit de OP kunnen als ze daar het Woord van God op een begrijpelijke voor hem manier kunnen uitleggen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 19:46 schreef TserrofEnoch het volgende:
Katholiek en een mengelmoesje van de protestantse charismatisch/evangelisch/pinksterbeweging-stromingen is dan wel heel anders vergeleken met elkaar.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:22 schreef Ice2015 het volgende:
[..]
Mijn vriendin zit bij de katholieke kerk zover ik weet maandag is in Ede en ik woon in Nijmegen
Kan wel natuurlijk.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:37 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want TS gaat naar de kerk vanwege zijn vriendin? Er is verder maar een Christelijke God, dus waarom zou TS niet naar de kerk uit de OP kunnen als ze daar het Woord van God op een begrijpelijke voor hem manier kunnen uitleggen?
Of geen.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:37 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want TS gaat naar de kerk vanwege zijn vriendin? Er is verder maar een Christelijke God, dus waarom zou TS niet naar de kerk uit de OP kunnen als ze daar het Woord van God op een begrijpelijke voor hem manier kunnen uitleggen?
Wat is voor jou de overweging om hier eventueel bij te willen? Heb je ergens al het idee dat er een god moet bestaan en ben je op zoek naar het juiste clubje? Voel je je welkom bij deze groep en is het vnl. een sociale keuze? Of denk je dat deze mensen de juiste god aanhangen en uit het aanbod van duizenden afsplitsingen precies de juiste interpretatie aanhangen?quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:49 schreef Ice2015 het volgende:
Zaterdag werd er in mijn buurt een concert gegeven door leden van Evangelie gemeente De Deur, ik ben samen met mijn vriendin gaan kijken, ik ben niet gelovig maar sta er wel voor open.
Tijdens het concert werden we aangesproken door een lid van deze Evangelie gemeente en wat hij zei sprak me wel aan eveneens als de andere mensen die tussen de liedjes wat vertelde over hun geloof en ervaring.
Ik kreeg een foldertje in de hand met info, gisteren ben ik naar een dienst gegaan en heb daarna nog met dezelfde man gesproken als zaterdag.Die man zei dat ik zeker de volgende keer welkom ben erop mijn eigen tempo het kon doen.
Moet zeggen dat het geheel op mij positief overkwam, ik voelde me welkom en de preek die gegeven werd vond ik erg boeiend, ik vond het best indrukwekkend en overweeg volgende week weer te gaan.
Ik ga niet over 1 nacht ijs, in het verleden heeft iemand geprobeerd me over te halen om me aan te sluiten bij de mormonen, klonk ook heel interessant tot dat ik wat info ging checken op internet, over De Deur kan ik weinig vinden behalve dat sommige het vinden neigen naar een sekte en die dingen stammen ook uit 2011
Wat is wijsheid?
Zijn er mensen hier met ervaringen of die meer van De Deur weten?
Mijn vriendin trouwens is al gelovig en zit aangesloten bij een kerk in haar woonplaats Ede
Wijsheid? Get out while you can.quote:Op donderdag 30 juni 2016 18:49 schreef Ice2015 het volgende:
Zaterdag werd er in mijn buurt een concert gegeven door leden van Evangelie gemeente De Deur, ik ben samen met mijn vriendin gaan kijken, ik ben niet gelovig maar sta er wel voor open.
Tijdens het concert werden we aangesproken door een lid van deze Evangelie gemeente en wat hij zei sprak me wel aan eveneens als de andere mensen die tussen de liedjes wat vertelde over hun geloof en ervaring.
Ik kreeg een foldertje in de hand met info, gisteren ben ik naar een dienst gegaan en heb daarna nog met dezelfde man gesproken als zaterdag.Die man zei dat ik zeker de volgende keer welkom ben erop mijn eigen tempo het kon doen.
Moet zeggen dat het geheel op mij positief overkwam, ik voelde me welkom en de preek die gegeven werd vond ik erg boeiend, ik vond het best indrukwekkend en overweeg volgende week weer te gaan.
Ik ga niet over 1 nacht ijs, in het verleden heeft iemand geprobeerd me over te halen om me aan te sluiten bij de mormonen, klonk ook heel interessant tot dat ik wat info ging checken op internet, over De Deur kan ik weinig vinden behalve dat sommige het vinden neigen naar een sekte en die dingen stammen ook uit 2011
Wat is wijsheid?
Zijn er mensen hier met ervaringen of die meer van De Deur weten?
Mijn vriendin trouwens is al gelovig en zit aangesloten bij een kerk in haar woonplaats Ede
Dus afhankelijk van je woonplaats ga je een compleet andere god aanbidden dan je vriendin. Klinkt alsof de zoektocht naar waarheid vooral heel gemakkelijk moet zijn.quote:Op donderdag 30 juni 2016 20:22 schreef Ice2015 het volgende:
[..]
Mijn vriendin zit bij de katholieke kerk zover ik weet maar dat is in Ede en ik woon in Nijmegen
hier kan je in ieder geval alvast rustig beginnen:quote:Op vrijdag 1 juli 2016 19:06 schreef Ice2015 het volgende:
Het is inderdaad meer een zoektocht naar een gemeenschap of kerk waar ik me rustig kan verdiepen in het geloof zonder het gevaar te lopen financieel of geestelijk gesloopt te worden, het sociale aspect speelt ook best een rol
moet je mee oppassen heb ik me laten vertellen. de geestesgaven mogen geen hoofdzaak zijn, dat is wel zo bij charismaten en pinkstersquote:Op vrijdag 1 juli 2016 16:09 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Naar wat ik gelezen heb zit die kans er wel in. De Amerikaanse tak in ieder geval wel.
TS is zoekende. Verder gelooft iedereen wel ergens in (Atheisten dus ook).quote:Op vrijdag 1 juli 2016 13:41 schreef vaarsuvius het volgende:
Je zegt dat je niet gelovig bent, maar is dat wel echt zo?
Wie ben jij om dat te bepalen? Omdat het niet overeenkomt met jouw geloof is het onzin?quote:Dat zijn 5 korte alinea's en het grootste deel is klinkklare onzin. Herstel, ik heb het nog een keer gelezen, het is įllemaal onzin!
Want verschillende Christelijke denominaties aanbidden ieder een andere God?quote:Op vrijdag 1 juli 2016 15:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus afhankelijk van je woonplaats ga je een compleet andere god aanbidden dan je vriendin.
Zo goed als. Ze doen wel alsof het ongeveer dezelfde god is maar de eigenschappen van deze god zijn vaak tegenstrijdig tussen de denominaties in.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want verschillende Christelijke denominaties aanbidden ieder een andere God?
De joden en de moslims hebben ook dezelfde god. Kwestie van denominatie.quote:Op vrijdag 1 juli 2016 20:29 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want verschillende Christelijke denominaties aanbidden ieder een andere God?
Ik denk dat de overeenkomsten nog altijd veel groter zijn als de verschillen. Alleen lichten mensen liever de verschillen uit, dan te kijken naar de kern van het Evangelie.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 05:51 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zo goed als. Ze doen wel alsof het ongeveer dezelfde god is maar de eigenschappen van deze god zijn vaak tegenstrijdig tussen de denominaties in.
Als er overeenstemming was dan waren er ook geen denominaties, hea.
Denk niet dat je ook maar een christen/jood/moslim vind die dat gaat ondersteunen(dat aan de ene kant Joden en Christenen en aan de andere kant Moslims dezelfde God aanbidden). Terwijl mensen van verschillende christelijke denominaties het over dezelfde God hebbenquote:Op zaterdag 2 juli 2016 06:17 schreef ATON het volgende:
[..]
De joden en de moslims hebben ook dezelfde god. Kwestie van denominatie.
Er is natuurlijk maar 1 god en stiekem zijn alle religies die god aan het aanbidden. Toch? Zelfs hindu's die denken dat ze meerdere goden aanbidden zijn eigenlijk verschillende facetten van onze christelijke god aan het aanbidden.quote:Op zaterdag 2 juli 2016 06:21 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ik denk dat de overeenkomsten nog altijd veel groter zijn als de verschillen. Alleen lichten mensen liever de verschillen uit, dan te kijken naar de kern van het Evangelie.
Ik ken er zat van elk geloof. Moslims die dat denken zijn wat zeldzamer maar zat christenen die dat hele "het is allemaal dezelfde god" riedeltje aanhouden. Je argumenten zijn nogal arbitrair.quote:[..]
Denk niet dat je ook maar een christen/jood/moslim vind die dat gaat ondersteunen(dat aan de ene kant Joden en Christenen en aan de andere kant Moslims dezelfde God aanbidden). Terwijl mensen van verschillende christelijke denominaties het over dezelfde God hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |