abonnement Unibet Coolblue
pi_165016461
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Kreeg net de volgende mail van Rabobank:

[..]

Dat is in totaal 1 euro aan extra rente over 2.500 euro. Dan loop je lekker binnen zo!
pi_165016897
Tja, veel is het niet, maar je kan 2,5/3 maanden sparen met 0,8%. Hoger zul je het ook niet meer snel vinden.
pi_165018423
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:26 schreef GuitarJJ het volgende:
Tja, veel is het niet, maar je kan 2,5/3 maanden sparen met 0,8%. Hoger zul je het ook niet meer snel vinden.
NN.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2016 20:21:53 ]
pi_165030636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Kreeg net de volgende mail van Rabobank:

[..]

Dat kan de moeite zijn. Wat is het rente verschil tov argenta?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_165031456
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:10 schreef Rene_Froger het volgende:

[..]

Dat is in totaal 1 euro aan extra rente over 2.500 euro. Dan loop je lekker binnen zo!
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 19:26 schreef GuitarJJ het volgende:
Tja, veel is het niet, maar je kan 2,5/3 maanden sparen met 0,8%. Hoger zul je het ook niet meer snel vinden.
Vreemd, ik krijg normaal gesproken best veel mail van de Rabobank, maar deze mail heb ik (nog) niet gezien.

Het enige vrij opneembare geld wat qua volume de moeite waard is om mee te schuiven, heb ik bij LeasePlanBank tegen 0.7% staan.
En dan zou ik bij de Rabobank dus voor een paar maanden 0.8% krijgen.

Maar inderdaad, het is "lekker binnenlopen" zo. ;(
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 2 september 2016 @ 11:10:20 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_165031868
Het risico met die Rabo actie is dat ze het "gewone" deel van de rente nog steeds kunnen verlagen. Dus als dat van 0,4% naar 0,1% gaat dan heb je totaal maar 0,5%.

Btw: met 0,2% eurozone inflatie heb je nog steeds niet al teveel te klagen met 0,7-0,8% rente op vrij opneembaar geld.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:16:24 #257
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165031949
Al die mensen die hier over die paar hondersten van procenten zitten te miepen. _O-

Terwijl de meesten niet weten dat als je onder het miljoen zit wat vermogen betreft je toch meer aan rente betaald dan ontvangt in je leven. Jullie houden jezelf voor de gek.
Feyenoord!
pi_165031971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:10 schreef SeLang het volgende:
Het risico met die Rabo actie is dat ze het "gewone" deel van de rente nog steeds kunnen verlagen. Dus als dat van 0,4% naar 0,1% gaat dan heb je totaal maar 0,5%.

Btw: met 0,2% eurozone inflatie heb je nog steeds niet al teveel te klagen met 0,7-0,8% rente op vrij opneembaar geld.
Ik woon in Nederland en betaal 1,2% VRH. Dus ik klaag wel als je het niet erg vindt :')

[ Bericht 0% gewijzigd door komrad op 02-09-2016 11:24:05 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 2 september 2016 @ 11:31:05 #259
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_165032215
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:16 schreef Japie77 het volgende:
Al die mensen die hier over die paar hondersten van procenten zitten te miepen. _O-

Terwijl de meesten niet weten dat als je onder het miljoen zit wat vermogen betreft je toch meer aan rente betaald dan ontvangt in je leven. Jullie houden jezelf voor de gek.
Dus omdat ik meer aan belasting betaal dan dat ik ooit terug zal ontvangen in mijn leven hoef ik ook maar niet mijn aftrekposten in te vullen bij mijn belastingaangifte? Nog nooit van schadebeperking gehoord?
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  vrijdag 2 september 2016 @ 12:08:41 #260
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165032965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:31 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Dus omdat ik meer aan belasting betaal dan dat ik ooit terug zal ontvangen in mijn leven hoef ik ook maar niet mijn aftrekposten in te vullen bij mijn belastingaangifte? Nog nooit van schadebeperking gehoord?
Nee tuurlijk, dat is waar. :)
Feyenoord!
pi_165334463
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Kreeg net de volgende mail van Rabobank:

[..]

En dan per vandaag een rente daling krijg ik net in mijn berichten box, lekker bezig rabobank :D :{w

Fantastische actie, die 0,4% extra rente :Y)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 16 september 2016 @ 13:40:00 #262
78918 SeLang
Black swans matter
pi_165364510
Ondertussen bij de Russen

quote:
Rusland verlaagt rente naar 10 procent

MOSKOU (AFN/BLOOMBERG) - De Russische centrale bank heeft zijn belangrijkste rentetarief vrijdag met een half procentpunt verlaagd naar 10 procent. Met de tweede verlaging van dit jaar zakte de rente naar het laagste peil sinds eind 2014, toen het tarief in één klap van 10,5 naar 17 procent werd verhoogd in een poging de vrije val van de roebel te stuiten.

De nieuwe verlaging hangt samen met de afzwakkende inflatie in Rusland. Die is met ruim 6 procent nog altijd aanzienlijk hoger dan het peil van 4 procent dat de centrale bank nastreeft, maar neemt komend jaar naar verwachting verder af. Het inflatiedoel zou daardoor eind volgend jaar in zicht kunnen komen.

Rusland zit al lange tijd in diepe economische problemen, door de daling van de olieprijs en de sancties tegen het land. De economie krimpt dit jaar naar verwachting voor het tweede jaar op rij en toont in 2017 waarschijnlijk slechts een groei van minder dan 1 procent.

http://www.iex.nl/nieuws/(...)naar-10-procent.aspx
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_165379101
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:16 schreef Japie77 het volgende:
Al die mensen die hier over die paar hondersten van procenten zitten te miepen. _O-

Terwijl de meesten niet weten dat als je onder het miljoen zit wat vermogen betreft je toch meer aan rente betaald dan ontvangt in je leven. Jullie houden jezelf voor de gek.
Hoezo zou je boven het miljoen ineens meer rente ontvangen? :')
pindazakje
pi_165380020
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2016 11:16 schreef Japie77 het volgende:
Al die mensen die hier over die paar hondersten van procenten zitten te miepen. _O-

Terwijl de meesten niet weten dat als je onder het miljoen zit wat vermogen betreft je toch meer aan rente betaald dan ontvangt in je leven. Jullie houden jezelf voor de gek.
Ik zit onder het miljoen en heb tot nu toe in mijn leven 0,0 euro aan rente betaald. Daarnaast is de rente in de afgelopen jaren wel met wat meer dan een paar hondersten gedaald, dat het elke keer in kleine stapjes gebeurt (die steeds vlotter op elkaar lijken te volgen) doet daar weinig aan af.
  zaterdag 17 september 2016 @ 11:29:59 #265
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165380324
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 09:01 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Hoezo zou je boven het miljoen ineens meer rente ontvangen? :')
Heeft er mee te maken dat als mensen rente moeten betalen dat vaak weer door verrekend word in prijzen die mensen moeten betalen. Dus je betaalt veel aan rente dan alleen de rente aan de bank voor je rekeningen. Alleen als je meer dan een miljoen op de bank hebt staan dan gaat je geld echt voor je werken.

Feyenoord!
pi_165387180
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 september 2016 13:40 schreef SeLang het volgende:
Ondertussen bij de Russen

[..]

Ik kreeg vandaag een berichtje van M-Shwari (de online spaar/leen dinges van M-Pesa, het mobiele telefoon betaalsysteem in Kenia) dat hun deposito rente per 14/9 naar 7.35% gegaan was. Was eerst 5%.

President Kenyatta (die zelf een bank heeft) heeft onlangs een wet getekend welke de maximum leen-rente capped op CBR + 4% en en de minimum deposito rente floored op 70% vd CBR. De Central Bank Rate is er nu 10.5%, de inflatie een % of 6.

Leen rentes voor unsecured loans waren er eerst 20..25%, deposito rente hooguit 5..6%. Banken aandelen fors onderuit na aannemen van deze wet.
Goud kan je niet bijdrukken
  zaterdag 17 september 2016 @ 20:24:19 #267
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165388555

Tegenwoordig is het zo dat 40% van je uitgaven betalingen zijn aan rente. Welke dus bij de superrijken terecht komen. Omdat bedrijven investeringen doen en leningen aangaan en daar rente over moeten betalen rekenen ze dat door in de prijzen.
Feyenoord!
pi_165394616
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2016 20:24 schreef Japie77 het volgende:

Tegenwoordig is het zo dat 40% van je uitgaven betalingen zijn aan rente. Welke dus bij de superrijken terecht komen. Omdat bedrijven investeringen doen en leningen aangaan en daar rente over moeten betalen rekenen ze dat door in de prijzen.
Ja, helemaal duidelijk. Dus om deze reden hoef je niet meer te kijken naar een zo hoog mogelijke spaarrente :N
  zondag 18 september 2016 @ 02:30:00 #269
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165396777
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2016 00:36 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, helemaal duidelijk. Dus om deze reden hoef je niet meer te kijken naar een zo hoog mogelijke spaarrente :N
Je mag best kijken naar een hogere spaarrente. Wees je er alleen bewust van dat je terwijl je dat doet je nog steeds keihard in je ass gefucked word.

Lijkt me vrij belangrijke informatie niet?
Feyenoord!
pi_165398016
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 02:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je mag best kijken naar een hogere spaarrente. Wees je er alleen bewust van dat je terwijl je dat doet je nog steeds keihard in je ass gefucked word.

Lijkt me vrij belangrijke informatie niet?
Nee, totaal niet.
Of veranderd dat dan als je niet voor een hogere rente kijkt ;)
pi_165398271
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 02:30 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Je mag best kijken naar een hogere spaarrente. Wees je er alleen bewust van dat je terwijl je dat doet je nog steeds keihard in je ass gefucked word.
Lijkt me vrij belangrijke informatie niet?
Nee, totaal onbelangrijk. Goede producenten verwerken al hun kosten in de prijs van hun product. Als er geld geleend wordt om een fabriek te bouwen om het product te produceren, dan moet die lening (met rente) worden afbetaald. Dat zijn kosten voor de ondernemer en die worden dus in de prijs van het product verwerkt. Of vind jij dat bedrijven geen geld zouden mogen lenen om investeringen te doen? Want alleen op die manier kun je voorkomen dat de afnemer van het product niet indirect de lening + rente van de ondernemer betaald. Bedenk je dan wel dat er erg veel geld nodig is voor een fabriek. Als alleen iemand die de fabriek cash kan afrekenen een fabriek mag bouwen, dan kunnen slechts weinigen produceren. Oftewel: ondernemen blijft dan weggelegd voor de superrijken! Hè, is dat niet die groep die jij nu juist wilde aanpakken?! Het feit dat ondernemers geld kunnen lenen en de kosten voor die lening kunnen doorberekenen in de prijs van hun product of dienst, maakt het ondernemerschap dus bereikbaar voor grotere groepen mensen. Maar volgens jou wordt ik "keihard" genomen door het systeem. Ook dat valt mee. Op de eerste plaats staat het mij, als consument, in de meeste gevallen vrij om een product wel of niet te kopen. Nutsvoeriningen zijn daar uiteraard een uitzondering op, net als de basislevensbehoeften. Een ondernemer die teveel geld leent (en de kosten daarvan dus moet doorberekenen aan zijn klanten) moet een hogere prijs vragen voor zijn product. Het product wordt duurder. Als een andere ondernemer een soortgelijk product kan leveren voor een goedkopere prijs, dan zal de eerste ondernemer klanten verliezen. Oftewel: bedrijven kunnen niet tot in het oneindige doorgaan met lenen en de kosten van die lening doorberekenen aan hun afnemers/de consument.

Het principe is heel simpel. Je hebt inkomsten, uitgaven en met wat geluk spaar je wat. Jij wijst erop dat de kosten van mijn uitgaven - d.w.z.: de prijs die ik betaal voor goederen en diensten - voor 45% bestaat uit geld dat de ondernemer nodig heeft om zijn schulden af te betalen. Dat kan zijn. Ik heb er geen invloed op, en het is ook niet relevant. Ik kan proberen meer te sparen, door minder uit te geven. Wordt een product mij te duur, dan zoek ik een vervangend (goedkoper) product. En dat neemt ook niet weg dat ik voor geld dat ik spaar wel de best mogelijke investering wil zoeken, om te zorgen dat het ook groeit. Je stelt je directe consumptie (aankoop van goederen en producten) uit in de hoop later meer te kunnen kopen. Dus hoe meer rendement je op je spaargeld maakt, hoe beter. Daarom heeft het wél zin om te zoeken naar de beste investering voor je spaargeld. Ookal is het maar een rente die 0,1% hoger ligt dan bij degene aan wie jij nu je geld hebt uitgeleend. Dat je van een spaarrekening niet super rijk wordt, is algemeen bekend. Dat is geen reden om niet te willen sparen om wat geld achter de hand te hebben voor (on)voorziene grote uitgaven of voor die fabriek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 18-09-2016 09:49:08 ]
pi_165472231
Ik zag bij het inloggen op internetbankieren van ABN AMRO dat ze een "loyaliteitsprogramma" gestart zijn, waaraan "geselecteerde klanten" mee kunnen doen.
Aangezien ze zeggen dat het om "geselecteerde klanten" gaat, weet ik niet zeker of dit inderdaad niet voor iedereen geldt. Daarnaast weet ik niet of onderstaande aanbiedingen "persoonlijk" zijn of niet.

Het programma lijkt wat leuke voordeeltjes te hebben, maar aangezien dit een spaartopic is:

Eenmalig 7,50¤* als je automatisch (100¤ of meer) per maand gaat sparen (of dit al automatisch spaart). Ik ga de komende 2 maanden dus automatisch 100¤ sparen...

Elk kwartaal een vaste bonus* op je spaarrekening (0,50¤ bij saldo tussen de 500-5000. 1¤ bij saldo 5k-10k, 2¤ bij saldo >10K.
50 cent per kwartaal extra op 500¤ is nog redelijk gezien de huidige rentes, daarmee komen ze in de buurt van de prijsvechters, echter voor meer geld heeft het nauwelijks zin...

*deze bedragen hangen af van het aantal producten dat je afneemt bij ABN AMRO. Indien het "te weinig" (minder dan 5) is, gaat het om 5¤ voor automatisch sparen en de helft van de vaste bonus.
pi_165489646
Die 7,50 op 100 euro is dan wel weer leuk. Zelfs als je het een jaar moet laten staan heb je nog winst tov huidige rentes. Maar verder is het inderdaad druppel op een gloeiende plaat. Zoals de rentes nu overal, eigenlijk... :{
Schip ahoy!
  vrijdag 23 september 2016 @ 10:40:02 #274
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_165509669
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 15:33 schreef reteppd het volgende:
Ik zag bij het inloggen op internetbankieren van ABN AMRO dat ze een "loyaliteitsprogramma" gestart zijn, waaraan "geselecteerde klanten" mee kunnen doen.
Aangezien ze zeggen dat het om "geselecteerde klanten" gaat, weet ik niet zeker of dit inderdaad niet voor iedereen geldt. Daarnaast weet ik niet of onderstaande aanbiedingen "persoonlijk" zijn of niet.

Het programma lijkt wat leuke voordeeltjes te hebben, maar aangezien dit een spaartopic is:

Eenmalig 7,50¤* als je automatisch (100¤ of meer) per maand gaat sparen (of dit al automatisch spaart). Ik ga de komende 2 maanden dus automatisch 100¤ sparen...

Elk kwartaal een vaste bonus* op je spaarrekening (0,50¤ bij saldo tussen de 500-5000. 1¤ bij saldo 5k-10k, 2¤ bij saldo >10K.
50 cent per kwartaal extra op 500¤ is nog redelijk gezien de huidige rentes, daarmee komen ze in de buurt van de prijsvechters, echter voor meer geld heeft het nauwelijks zin...

*deze bedragen hangen af van het aantal producten dat je afneemt bij ABN AMRO. Indien het "te weinig" (minder dan 5) is, gaat het om 5¤ voor automatisch sparen en de helft van de vaste bonus.
Ik doe daar ook aan mee en aangezien ik "Goud" heb krijg ik extra veel.. Ik ben benieuwd of ze dit in stand gaan houden of dat ze ermee kappen na dec 2016
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  vrijdag 23 september 2016 @ 10:46:40 #275
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_165509775
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2016 09:43 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Nee, totaal onbelangrijk. Goede producenten verwerken al hun kosten in de prijs van hun product. Als er geld geleend wordt om een fabriek te bouwen om het product te produceren, dan moet die lening (met rente) worden afbetaald. Dat zijn kosten voor de ondernemer en die worden dus in de prijs van het product verwerkt. Of vind jij dat bedrijven geen geld zouden mogen lenen om investeringen te doen? Want alleen op die manier kun je voorkomen dat de afnemer van het product niet indirect de lening + rente van de ondernemer betaald. Bedenk je dan wel dat er erg veel geld nodig is voor een fabriek. Als alleen iemand die de fabriek cash kan afrekenen een fabriek mag bouwen, dan kunnen slechts weinigen produceren. Oftewel: ondernemen blijft dan weggelegd voor de superrijken! Hè, is dat niet die groep die jij nu juist wilde aanpakken?! Het feit dat ondernemers geld kunnen lenen en de kosten voor die lening kunnen doorberekenen in de prijs van hun product of dienst, maakt het ondernemerschap dus bereikbaar voor grotere groepen mensen. Maar volgens jou wordt ik "keihard" genomen door het systeem. Ook dat valt mee. Op de eerste plaats staat het mij, als consument, in de meeste gevallen vrij om een product wel of niet te kopen. Nutsvoeriningen zijn daar uiteraard een uitzondering op, net als de basislevensbehoeften. Een ondernemer die teveel geld leent (en de kosten daarvan dus moet doorberekenen aan zijn klanten) moet een hogere prijs vragen voor zijn product. Het product wordt duurder. Als een andere ondernemer een soortgelijk product kan leveren voor een goedkopere prijs, dan zal de eerste ondernemer klanten verliezen. Oftewel: bedrijven kunnen niet tot in het oneindige doorgaan met lenen en de kosten van die lening doorberekenen aan hun afnemers/de consument.

Het principe is heel simpel. Je hebt inkomsten, uitgaven en met wat geluk spaar je wat. Jij wijst erop dat de kosten van mijn uitgaven - d.w.z.: de prijs die ik betaal voor goederen en diensten - voor 45% bestaat uit geld dat de ondernemer nodig heeft om zijn schulden af te betalen. Dat kan zijn. Ik heb er geen invloed op, en het is ook niet relevant. Ik kan proberen meer te sparen, door minder uit te geven. Wordt een product mij te duur, dan zoek ik een vervangend (goedkoper) product. En dat neemt ook niet weg dat ik voor geld dat ik spaar wel de best mogelijke investering wil zoeken, om te zorgen dat het ook groeit. Je stelt je directe consumptie (aankoop van goederen en producten) uit in de hoop later meer te kunnen kopen. Dus hoe meer rendement je op je spaargeld maakt, hoe beter. Daarom heeft het wél zin om te zoeken naar de beste investering voor je spaargeld. Ookal is het maar een rente die 0,1% hoger ligt dan bij degene aan wie jij nu je geld hebt uitgeleend. Dat je van een spaarrekening niet super rijk wordt, is algemeen bekend. Dat is geen reden om niet te willen sparen om wat geld achter de hand te hebben voor (on)voorziene grote uitgaven of voor die fabriek.
Natuurlijk is het wel relevant dat een product wat je koopt voor 40% uit rente kosten bestaat. Ik het het hier over het grote plaatje. Hoe het financiele systeem tegenwoordig werkt. Waar het geld vandaan komt als jij naar de bank gaat en een lening aangaat. Dit zijn enorm relevante zaken aangezien het een wereld van verschil maakt of jij voor een product (huis) 45% minder zou kunnen betalen toch?
Feyenoord!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')