abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163413631
Hallo allemaal,

Mijn beste vriendin heeft begin van dit jaar een einde gemaakt aan haar leven. Ik ben met heel veel vragen achtergebleven en hoop hier wat antwoorden te vinden in jullie verhalen.

Ik ben nu bezig met vooronderzoek voor mijn afstudeerproject aan de Nederlandse Filmacademie. Ik maak daar documentaires, en wil dit onderwerp gebruiken voor mijn laatste film. De vragen waarmee ik achterbleef na het verlies van mijn beste vriendin zullen de rode draad gaan vormen in mijn film. Ik ben nooit boos op haar geweest en wil daarom ook geen kritische film maken over zelfdoding. Ik wil een documentaire maken die wat meer begrip zou kunnen wekken voor zo'n keuze en mensen een inkijkje biedt in het denkproces dat eraan vooraf gaat.

Ik hoop daarom in contact te komen met mensen die een poging tot zelfdoding ondernomen hebben maar het (per ongeluk) overleefd hebben, en hun verhaal of ervaring met mij zouden willen delen. Uiteraard blijven al jullie verhalen anoniem en zal ik hier nooit zomaar iets van gebruiken. Het gaat mij er nu gewoon om dat ik een beter beeld kan vormen van de gedachten en overwegingen achter zelfdoding.

Alvast heel erg bedankt allemaal, en als jullie vragen aan mij hebben dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.
pi_163413789
Meestal is het een manier om hulp vragen.
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:31:07 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_163413797
Een zelfdoding overleven lijkt me vrij lastig. Voor mijn verhaal mag je per mail contact met me opnemen. Mijn emailadres zal ik naar je DMen.

Ik zou graag met je af willen spreken dat ik met liefde met je meewerk als we het uiteindelijke eindproduct op FOK! mogen zetten
Laffe huichelaar
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:32:22 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_163413820
TS bedoelt: Zelfmoordpoging overleefd
pi_163413909
TT voor zekerheid even aangepast :)
  donderdag 30 juni 2016 @ 16:39:10 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_163413929
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:31 schreef timmmmm het volgende:
Een zelfdoding overleven lijkt me vrij lastig. Voor mijn verhaal mag je per mail contact met me opnemen. Mijn emailadres zal ik naar je DMen.

Ik zou graag met je af willen spreken dat ik met liefde met je meewerk als we het uiteindelijke eindproduct op FOK! mogen zetten
*;
pi_163413962
Ik wil ook best mijn verhaal doen trouwens. Moet je maar een mailtje doen (zal je ook even DM'en). Sowieso succes ermee!
pi_163414712
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik kom er alleen net achter dat ik niet bij mijn inbox kan omdat ik nog geen week geregistreerd ben :( daarom mogen jullie mij direct mailen: c.marques -@- live.nl

Beetje onhandig, maar het is niet anders :)
pi_163415136
Beroepshalve zie ik een deel van de mensen die een poging ondernomen hebben (vrij) direct na de poging. Het moment dat ze nog met een monitor nabewaakt moeten worden omdat bijv de combi medicatie hartritmestoornissen kan geven. En logischerwijs zijn ze niet altijd blij met deze zorg. :{w
Dat begrijp ik ook wel.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van jouw werk en de docu. Er drukt zeker binnen de (somatische) gezondheidszorg nogal een stigma op. Thumbs up!
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_163415246
To my loved ones ( zie spoiler ). En bijzonder aangrijpende docu die gaat over zelfdoding.
In dit geval gaat het over een meisje die deze documentaire heeft gemaakt
over de zelfdoding van haar vriend. Wellicht dat je wat hebt aan de stijl van
monteren en het inleiden en opzetten van...

In ieder geval veel sterkte toegewenst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163452134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:55 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
To my loved ones ( zie spoiler ). En bijzonder aangrijpende docu die gaat over zelfdoding.
In dit geval gaat het over een meisje die deze documentaire heeft gemaakt
over de zelfdoding van haar vriend. Wellicht dat je wat hebt aan de stijl van
monteren en het inleiden en opzetten van...

In ieder geval veel sterkte toegewenst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet misschien iemand toevallig welke muziek hier gespeeld wordt? (gaat om de stukjes piano).

edit:
Stukje vanaf 36:45 14.gif

Plaats dit filmpje ook even in D&A

[ Bericht 5% gewijzigd door magnetronkoffie op 02-07-2016 03:52:58 ]
pi_163453312
Ik hoor wel eens van mijn vriend over mensen die zelfmoord hebben gepleegd of willen plegen of dat het finaal mislukt is.
Blijft rot om zo iemand te vinden, helemaal als het springers zijn geweest, het meest trieste van wat ik hoorde was een hoogbejaarde vrouw met rollator die op het punt stond het kanaal in te springen. Wat haar beweegreden is geweest weet ik natuurlijk niet, maar denk dat het vooral eenzaamheid is die de oudere mens ertoe doet bewegen.
Bij degene waar het bij mislukt is, die zijn erg boos en teleurgesteld die werken vaak ook niet mee en als ze de kans krijgen rennen ze zelfs terug het brandende huis in in de hoop toch nog dood te gaan.

Een kennis van mij heeft jaren geleden zelfmoord gepleegd, iedereen was vol afschuw, maar ik begreep hem wel, als je de hele dag stemmen hoort schreeuwen in je hoofd en met medicatie je eigen kont niet meer kan afvegen dan heb je niet bepaald een dolletjes leven. Ik ben ook van mening dat er voor deze mensen betere zorg moet komen, zodat ze waardig kunnen sterven en niet hangend in een trappengat.
pi_163608565
Ik heb je een DM gestuurd.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 20:25:57 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_163608917
Survivors often regret their decision in midair, if not before. Ken Baldwin and Kevin Hines both say they hurdled over the railing, afraid that if they stood on the chord they might lose their courage. Baldwin was twenty-eight and severely depressed on the August day in 1985 when he told his wife not to expect him home till late. “I wanted to disappear,” he said. “So the Golden Gate was the spot. I’d heard that the water just sweeps you under.” On the bridge, Baldwin counted to ten and stayed frozen. He counted to ten again, then vaulted over. “I still see my hands coming off the railing,” he said. As he crossed the chord in flight, Baldwin recalls, “I instantly realized that everything in my life that I’d thought was unfixable was totally fixable—except for having just jumped.”
http://www.newyorker.com/magazine/2003/10/13/jumpers

Herkennen jullie dit?
Heavy stuff
pi_163609217
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 03:28 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Weet misschien iemand toevallig welke muziek hier gespeeld wordt? (gaat om de stukjes piano).

edit:
Stukje vanaf 36:45 [ afbeelding ]

Plaats dit filmpje ook even in D&A
Shazam (is een app - mocht je dat nog niet weten) zegt over het stukje rond 43:00

fantaisie en ut majeur op.17: a jouer d'un bout a l'autre d'une manière fantasque et passionnée - sergio fiorentino
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_163610231
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 20:39 schreef Koral het volgende:

[..]

Shazam (is een app - mocht je dat nog niet weten) zegt over het stukje rond 43:00

fantaisie en ut majeur op.17: a jouer d'un bout a l'autre d'une manière fantasque et passionnée - sergio fiorentino
Ohh geweldig, bedankt! _O_

Ben net weer thuis, moet nog even wat dingetjes doen, dan ga ik even kijken :P

Thaaanks! *O*
pi_163684353
Ik mag nog geen berichten sturen blijkbaar, KlausKino. Kun je me je mailadres sturen in een DM? Dan reageer ik via de mail.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:46:31 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163684458
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:38 schreef Paardenbloempluisje het volgende:
Ik mag nog geen berichten sturen blijkbaar, KlausKino. Kun je me je mailadres sturen in een DM? Dan reageer ik via de mail.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 17:28 schreef KlausKino het volgende:
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik kom er alleen net achter dat ik niet bij mijn inbox kan omdat ik nog geen week geregistreerd ben :( daarom mogen jullie mij direct mailen: c.marques -@- live.nl

Beetje onhandig, maar het is niet anders :)
ff ' -' en '- ' bij de @ verwijderen en je hebt zijn mail adres :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_163684561
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:46 schreef jogy het volgende:
c.marques -@- live.nl

Plaatje, dus niet indexeerbaar door zoekmachines.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2016 10:54:10 ]
  dinsdag 12 juli 2016 @ 10:54:44 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_163684578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 10:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Plaatje, dus niet indexeerbaar door zoekmachines.
Held.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')