Wat is dan precies het probleem dat hier geen wasmachine op kan?quote:Op maandag 27 juni 2016 21:59 schreef cvboer2 het volgende:
Grote kans dat het lood is. Zoals de situatie nu is, kan je daar geen wasmachine op aansluiten.
Ik zou toch proberen om een fatsoenlijke afvoer richting de zolder te krijgen.
Het gedeelte wat uit de muur komt, is te kort om daar een wasmachine op aan te sluiten. Wellicht is ook de diameter te klein. 40mm is voor een wasmachine minimaal.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:02 schreef Palomar het volgende:
Ok thanks voor jullie reacties. Volgens mij is de leiding uit de muur wel lood en het laatste stukje pvc (maarja, kan ik nu niet met zekerheid zeggen)...
[..]
Wat is dan precies het probleem dat hier geen wasmachine op kan?Is het uberhaupt het feit dat het een loden afvoer is? Of het feit dat ie in de muur zit er er dus muur moet worden weggebroken? Of..?
hmz ok, dat zou wel jammer zijn. Maar stel dat de diameter wel toereikend is, dan kan het stukje uit de muur toch verlengd worden? Het wastafeltje mag evt. weg. Ik kan mij voorstellen dat de muur dan een stukje opengebroken moet worden om de afvoer toegankelijk te maken en te verlengen.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:04 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Het gedeelte wat uit de muur komt, is te kort om daar een wasmachine op aan te sluiten. Wellicht is ook de diameter te klein. 40mm is voor een wasmachine minimaal.
Dan zou het in theorie mogelijk zijn.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:07 schreef Palomar het volgende:
[..]
hmz ok, dat zou wel jammer zijn. Maar stel dat de diameter wel toereikend is, dan kan het stukje uit de muur toch verlengd worden? Het wastafeltje mag evt. weg. Ik kan mij voorstellen dat de muur dan een stukje opengebroken moet worden om de afvoer toegankelijk te maken.
Of zie ik dingen over het hoofd?
Lastig is alleen dat je geen kant en klare sok uit de winkel erop draait.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:09 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dan zou het in theorie mogelijk zijn.
Daar zit de uitdaging ook in. Je zal de loden leiding moeten optrompen tot de gewenste diameter, zodat er een pvc leiding in kan.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lastig is alleen dat je geen kant en klare sok uit de winkel erop draait.
Je kan natuurlijk zelf de muur opkappen, wellicht zit er pvc in de muur. Dan kan je het prima zelf doen.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:37 schreef Palomar het volgende:
hmz ok, thanks voor jullie adviesZo te lezen nog wel wat uitdaginkjes dus (waar ik al een beetje rekening mee hield...).
Voor een loodgieter moet zoiets neem ik aan geen probleem zijn? Want anders moeten we het misschien maar laten doen. Zit ook niet te wachten op lekkage.
is dat aannemelijk? Als er lood uit komt?quote:Op maandag 27 juni 2016 22:39 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk zelf de muur opkappen, wellicht zit er pvc in de muur. Dan kan je het prima zelf doen.
Kans lijkt mij erg klein, dit is dat klassieke ellendige wastafeltje op de slaapkamer wat bij elke renovatie steevast werd/word overgeslagen, 1 van de eerste dingen die ik bij mijn woning deed na aankomst was dat ding wegslopen, goede plug in de afvoer en tapijt erover (bij mij ging die de betonvloer in).quote:Op maandag 27 juni 2016 22:39 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk zelf de muur opkappen, wellicht zit er pvc in de muur. Dan kan je het prima zelf doen.
Hoezo huur? Foto van funda lijkt mij dus koopwoning.quote:Op maandag 27 juni 2016 22:53 schreef hottentot het volgende:
Vraag is denk ik ook, hoe ver moet je willen gaan in een huurwoning.
Oh? Hoezo?quote:Op dinsdag 28 juni 2016 09:11 schreef flibber het volgende:
BTW, wasmachine moet ook een aparte groep hebben.
http://nen1010.cobouw.nl/(...)installaties-keukensquote:
De installatie van TS heeft de eis dat toestellen van 3kVA of meer een eigen groep krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:36 schreef flibber het volgende:
[..]
http://nen1010.cobouw.nl/(...)installaties-keukens
kan mij voorstellen dat een wcd op zolder ergens op een andere groep zit.
staat de wasmachine aan en je vrouw gaat haar haar fohnen en jij zit te stofzuigen....pats..
dat snap ik.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:46 schreef hottentot het volgende:
[..]
De installatie van TS heeft de eis dat toestellen van 3kVA of meer een eigen groep krijgen.
Je moet niet kijken naar de regels van nu, je moet kijken naar de regels die gelden, en dat zijn de regels die actief waren tijdens de aanleg. Alleen bij een renovatie van de installatie dient deze opgewaardeerd te worden naar de algemene regels.
Dat het handig en praktisch is doet daar niets aan af.
Ik zou het gewoon even aanzien. Een extra groep naar boven brengen zonder dat je van plan was de zooi open te kappen, (en al helemaal als het niet boven de meterkast is) is gewoon grandioos kutwerk of het moet in zicht wat weer gruwelijk lelijk is.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 10:50 schreef flibber het volgende:
[..]
dat snap ik.
Maar thuis hebben we zelf ook dat probleem.
waterkoker + oven en dan nog ff de mixer is poef.
Ik zou er iig wel rekening mee houden, staat net die wasmachine op zolder merk je dat je de groep te snel overbelast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |