abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 maart 2017 @ 18:25:54 #226
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169704443
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 maart 2017 @ 23:18:42 #227
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_169735263
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  donderdag 23 maart 2017 @ 23:22:45 #228
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169735466
quote:
Heeft het verbieden van een partydrug wel zin? | Nieuwsuur

Wat voor effect heeft een verbod van de partydrug 4-FA? De voorstanders van het verbod, zoals staatssecretaris Martin van Rijn (Volksgezondheid), vinden het een belangrijk signaal aan gebruikers. "Met het verbod is de handel en het gebruik van 4-FA verboden. Er staan straffen op, dat helpt altijd", zegt Van Rijn. De tegenstanders zeggen juist dat het een gemiste kans is, omdat jongeren het toch wel blijven gebruiken.

Sinds 2010 is de populariteit van de psychoactieve stof 4-fluoramfetamine - in de volksmond 4-FA of 4-FMP - flink gestegen. Hiermee steeg ook het aantal ernstige incidenten. Twee mensen zouden zijn overleden na gebruik van 4-FA en er zijn ook berichten dat jongeren hersenbloedingen kregen na gebruik.

Volgens het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring (CAM) is 4-FA een gevaar voor de volksgezondheid. Daarom wil de regering 4-FA vanaf 1 april verbieden. Tot nu toe is 4-FA nog legaal via internet te bestellen.

"Ik krijg een hele heldere geest. En ben heel erg empathisch", zegt Lyle Muns. Hij gebruikt 4-FA af en toe op een feestje. "Je bent niet bang. Je kunt dus gewoon iemand aanspreken in de club, je bent dan niet onzeker."

4-FA is er in de vorm van pillen, capsules of poeder. In het uitgaansleven is het populair, mede omdat het nu nog vrij verhandelbaar is. Gebruikers raken na een uur in een feestroes, die wel zes uur kan duren.

De populariteit van 4-FA is onder andere gestegen toen het bekend werd als XTC-light. Gebruikers zouden minder lang brak zijn na het gebruik. Juist die benaming van XTC-light is gevaarlijk, vindt verslavingsinstelling Novadic Kentron.

"Dat is een hele vervelende betiteling. Daarvan zou je dus kunnen denken dat het minder ernstig is. En dat is het niet", zegt Charles Dorpmans van Novadic Kentron.

"Je kunt oververhitting, hersenbloedingen en hartritmestoornissen krijgen. Aan oververhitting kun je gewoon dood gaan. Maar omdat het een lightversie wordt genoemd, is het in de beleving van de gebruikers minder erg. Dat is het lastige", zegt Dorpmans.

Novadic Kentron heeft daarom gelobbyd om 4-FA op de opiumlijst te krijgen. De bedoeling is vooral om aan gebruikers een signaal af te geven dat het gaat om een gevaarlijke stof.

"Totaal onzinnig", vindt Lyle Muns. Hij startte de Facebookpagina ‘Red 4-FA'. “Ik denk dat het echt een gemiste kans is. In plaats van criminaliseren kan je het ook reguleren. Nu zeg je: laat de dealers er maar in handelen, wij als overheid kijken daar niet meer naar”, vindt Muns.

Internetwinkels verkopen 4-FA nu nog, en naast 4-FA ook allerlei andere nieuwe psychoactieve stoffen. Verkoper Tom (echte naam bij de redactie bekend) van Legal Silk Road somt op: "1P-LSD, 3MMC, 6-APB, BX-2CB. Allemaal drugs die legaal te verkrijgen zijn."

De ene stof is nog niet verboden of de volgende drug is alweer op de markt. Een oneindig proces, denkt Tom, die voor regulering en betere voorlichting is. "Het komt gewoon binnen, het is dweilen met de kraan open. Dat doen we nu al tientallen jaren. De overheid is gewoon gek bezig, mijns inziens."

Nederland bekijkt bij elke nieuwe stof of die op de Opiumlijst moet komen. In een aantal andere Europese landen worden stoffen die lijken op bestaande drugs automatisch verboden. Dat is niet nodig vindt Dorpsmans. Alleen als er gevaar is voor de volksgezondheid, moet er worden ingegrepen.

"We volgen wat er speelt. We nemen gepaste actie waar nodig. Dat is onze houding. We voeren gelukkig nog steeds een pragmatisch beleid. Bij 4-FA zien we dat er ernstige risico’s aan zitten, ernstiger dan gedacht. Dat was de trigger om het te verbieden."

“Bij drugsbeleid ben je nooit klaar, helaas. Er worden altijd weer nieuwe dingen geproduceerd en nieuwe dingen uitgevonden. Dat betekent dat we er heel alert op zijn, aldus staatssecretaris Van Rijn.

Het ministerie van VWS heeft het verbod op 4-FA te laat aangemeld bij de Europese Commissie. Daardoor is het nog onduidelijk wanneer het verbod precies ingaat.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 maart 2017 @ 23:30:16 #229
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169735776
quote:
Drugscrisis in Maryland: vader aan de pijnstillers, zoon spuit heroïne | NOS

"Vorige week kwamen drie bekenden om door een overdosis heroïne." Carin Miller wijst naar het huis aan de overkant van de straat in het stadje Frederick County in Maryland. "Onze buurjongen, een dag voor hij in rehab zou gaan, een vrouw van 28 en de dochter van een vriendin. Heroïne is net zo'n terroristische aanslag als 9/11. Het doodt alleen geen honderden mensen in een klap, maar neemt levens één voor één."

Heroïne en opiaten eisen meer en meer levens in de Amerikaanse staat. Vorig jaar stierven in de eerste negen maanden in Maryland 1468 mensen aan een overdosis, ruim 60 procent meer dan in dezelfde periode in 2015. De gouverneur riep recentelijk de noodtoestand uit. "Er is geen familie die hier niet wordt getroffen door heroïne", zegt sheriff Chuck Jenkins hoofdschuddend. Hij is al tien jaar sheriff van het stadje, maar dit heeft hij nog niet eerder meegemaakt.

De heroïnecrisis raakt volgens Carin Miller, moeder van vier kinderen, alle aspecten van het normale leven. "Zelfs het organiseren van een simpel etentje voor vrienden vraagt om maatregelen. Je moet het medicijnkastje van tevoren leeghalen, want de kans is groot dat een gast op zoek gaat naar pijnstillers."

De trend is onderdeel van wat de grootste drugcrisis in de geschiedenis van de Verenigde Staten wordt genoemd. "Het is met geen pen te beschrijven", zegt sheriff Jenkins. Aan de deur van zijn kantoor hangt een handgranaat waar 'trek een nummertje' op staat. "Er gaan meer mensen dood aan een overdosis dan aan wapengeweld en auto-ongelukken."

De meeste mensen die verslaafd raken aan heroïne of andere opiaten kregen aanvankelijk van hun arts pijnstillers voorgeschreven. Zo begon het ook bij de man van Carin.

"Hij liep een knieblessure op bij een auto-ongeluk en de dokter gaf hem zware pijnstillers mee." Carin zit aan haar keukentafel en neemt nog een hap van haar yoghurt. Het echtpaar wist toen nog niet dat opiaten na drie dagen al verslavend kunnen zijn.

"Na een tijdje begon mijn man zich vreemd te gedragen en er verdween elke dag 60 dollar uit mijn portemonnee. Hij ging de straat op om meer pillen te scoren bij dealers." Carin kwam erachter dat haar man een tolerantie had opgebouwd voor de pijnstillers die de dokter hem voorschreef. Hij was verslaafd geraakt.

Het gebruik van opiaten in de Verenigde Staten is buitensporig in vergelijking met andere westerse landen. Het probleem ligt voor een belangrijk deel bij de grote farmaceutische bedrijven. In hun concurrentiestrijd schuiven ze artsen geld toe om hun merk geneesmiddel aan patiënten voor te schrijven. "En als opiatengebruikers hun hunkering niet meer met pijnstillers kunnen stillen, stappen ze over naar heroïne", zegt sheriff Jenkins. "Dat is op straat goedkoper en eenvoudig verkrijgbaar."

Niet alleen Carins man werd getroffen, ook een van haar zoons. Ze wijst naar een familieportret aan de muur. "Ik had nooit gedacht dat een van hen hetzelfde zou overkomen als hun vader. Ze zagen immers hoe die eronder leed. Maar nota bene mijn meest voorbeeldige kind was de volgende."

Carin kan een snik niet onderdrukken. "Sorry, sorry. Ook al heb ik het al zo vaak verteld, het blijft heftig." Ze vertelt dat haar zoon Lucas zijn neus maar bleef ophalen. "Naïef als ik was, dacht ik dat hij een allergie had, maar het ging niet over."

Uiteindelijk bleek dat Lucas ook verslaafd was geraakt aan pillen, die hij via vriendjes op school kreeg. Die jongens kregen de pijnstillers op hun beurt voorgeschreven voor sportblessures. Toen Lucas zijn kick niet meer uit pillen kon halen, stapte hij over op heroïne. "Ik had dus een man die verslaafd was aan pijnstillers en een kind dat heroïne in zijn arm spoot."

"Ik verwijt mezelf dat ik er niet genoeg was", zegt Carin. "Ik schaamde me, probeerde de problemen van mijn gezin te verbergen voor familie en vrienden. Maar dat werkte averechts. Op een ochtend werd ik wakker en vroeg ik me af waar ik mee bezig was. Ik moest niet tégen ze vechten, maar vóór ze."

Carin begon bijeenkomsten voor familieleden van verslaafden te organiseren. Ze laat een aantal foldertjes zien. "Ik heb drie groepen opgezet die wekelijks samenkomen. Naasten van slachtoffers kampen vaak met stress-stoornissen en raken depressief. Erover praten helpt."

Het werk van de politie in Frederick is door de opiatencrisis enorm veranderd. "We halen vijf keer zoveel drugs van de straat als vijf jaar terug. Bovendien dienen we tegenwoordig vaker Naloxon toe dan dat we reanimeren", zegt Jenkins.

Nalaxone is een neusspray die de effecten van een overdosis kan opheffen. De sheriff haalt een zwart doosje met het medicijn uit zijn auto en doet voor hoe het werkt. "Het werkt binnen een paar minuten." Alle medewerkers op zijn kantoor zijn getraind in het toedienen ervan. "Maar ook de burgers kunnen cursussen volgen om een overdosis te herkennen en Nalaxone toe te dienen."

Wie de training met succes afrondt, krijgt een zwart doosje mee naar huis. "Ik heb het altijd in mijn tas zitten", zegt Carin Miller. "Mensen nemen een overdosis in de supermarkt of een restaurant. Je moet altijd voorbereid zijn."

President Trump maakte de bestrijding van de opiatencrisis een van de speerpunten van zijn campagne. Vorige week kondigde hij aan dat hij 500 miljoen dollar extra wil investeren in het voorkomen en behandelen van opiatenverslaafden. Tegelijkertijd wil hij bijna 15 miljard korten op het budget voor gezondheidszorg.

De gouverneur van Maryland trok onlangs 50 miljoen dollar extra uit voor het bestrijden van de crisis. "Het probleem wordt erkend, maar ik denk niet dat het genoeg is", zegt Miller. "Bij een natuurramp of terroristische aanslag schiet iedereen in de crisismodus. Er rukken troepen uit, er worden noodkampen opgezet en slachtoffers opgevangen. Het is hier ook crisis, maar niemand weet hoe die moet worden bestreden."

Sheriff Jenkins zegt dat hij alles probeert wat in zijn macht ligt. "Strengere controles, voorlichting, het controleren op drugsroutes, behandelingen. Maar de beste aanpak hebben we nog niet gevonden. Ik zie nog lang geen licht aan het einde van de tunnel", zegt hij aangedaan.

Met Carin en haar gezin gaat het iets beter. Haar zoon ondergaat behandelingen in Colorado. Haar man stelde ze voor een keuze. "Het was ik of de pillen. Hij koos mij. Hij probeert te stoppen, maar ironisch genoeg is hij verslaafd geraakt aan het afkickmiddel."

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 23 maart 2017 @ 23:36:18 #230
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169736020
quote:
quote:
A group of former premiers, police commissioners and legal advocates have luanched a push for decriminalisation as part of a widespread reform of drug laws.

The former Labor premier of NSW, Bob Carr, and the former Liberal Victoria premier, Jeff Kennett, launched the Australia 21 report on Monday, which calls for an end to criminalisation of drug users.

The report, entitled “Can Australia respond to drugs more effectively and safely?”, makes 13 recommendations around minimising drug-related harm and the burden on the criminal justice system.

Among them are reducing and, where possible, eliminating penalties for possession and use; expanding health and social assistance for young people struggling with drug addiction; and undermining the black market with a regulated “white” market.

It recommends pill-testing be trialled to work as “indirect quality control … on the drug market”.

At the launch of the report in Sydney, former Victorian premier Jeff Kennett said there had been no seminal advance in addressing the challenges for 40 to 50 years, with the exception of Sydney’s safe injecting facility.
“Anecdotally, it seems to be getting worse,” he said. “Yet where are the legislators today with the courage to try something different that might, in some way, bring about a change of direction in this particular area of pursuit?”
Kennett said the rise of drugs such as ice meant emergency service personnel were also forced to suffer the consequences of drug use.

Four former police commissioners and assistant commissioners, two former heads of corrective services, a former supreme court judge and a former director of public prosecution also put their names to the report.

It was born of a roundtable convened by Mick Palmer, former commissioner of the Australian federal police and Northern Territory police, at the University of Sydney in September 2015.

The current system was “badly broken, ineffective and even counterproductive” to the aim of harm minimisation, he said in a statement. “We must be courageous enough to consider a new and different approach.”

The Australia 21 report proposes redefining drugs as a health and social issue, rather than a criminal justice one – an approach that has been adopted in 11 states of the US, several western European countries, India, Brazil, Colombia, Mexico and many other countries around the world.

“Australia has just looked on,” the report’s summary notes. “Our capacity for reform has been gridlocked.

“Meanwhile, Australia’s drug problems have grown steadily worse.”

It calls for a distinction to be made between “high-end production and trafficking” and personal use and possession, and for the “discretionary approach … already being adopted by frontline law enforcers” to be standardised.

Reform should be slow and incremental, and reevaluated at every step.

“A review of current attitudes and approaches should be a free-ranging attempt to legitimise the existing approach, tinker with it or replace it,” wrote Jack Johnston, former Tasmanian police commissioner.

But there was general agreement that some drugs – “100% pure” heroin, cocaine and ice – “should never and would never be subjected to regulated availability”, the report noted.

This is the third in a series of Australia 21 reports on drug law reform after the first two being released in 2012. All three were funded by an anonymous donor.

According to the Australian Crime Commission, 80,000 drug consumer arrests are made each year.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:39:45 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169754507
quote:
Tunisia's proposed drug law spurs debate | | Al Jazeera

Amid rising prison numbers, legislators are considering a contentious new law to abolish sentences for some offenders.

As Tunisia grapples with prolonged economic stagnation and a 30 percent youth unemployment rate, officials have warned that drug use is on the rise - and so is the country's prison population.

A draft law has proposed the abolition of prison terms for first and second-time offenders arrested for drug consumption or possession for personal use. However, the proposed law - expected to go to a vote in the coming months - contains a number of controversial provisions that have been criticised for infringing civil rights.

In a recent televised interview, President Beji Caid Essebsi lauded the draft law, noting that an individual imprisoned for consuming cannabis "would enter prison clean and leave it as a criminal", referring to the dangers of mixing petty offenders with hardened criminals in jail.

The draft legislation seeks to replace Tunisia's current law on narcotics, Law 52, which imposes a mandatory minimum one-year prison sentence and hundreds of dollars in fines for anyone who possesses or uses illegal drugs, including cannabis, for the first time. Repeat offenders are sentenced to a minimum of five years and larger fines.

Last year, 6,700 people were arrested and detained for drug consumption in Tunisia - eight times more than in 2000, according to official figures from the Ministry of Justice. Those arrested for drug-related offences account for a third of the overall prison population.

Human rights groups say that Law 52, adopted in 1992 under former President Zine El Abidine Ben Ali, has provided a legal pretext to arrest and detain activists critical of the government. Law 52 "does not require any evidence" that a crime has been committed prior to arrest, said Amna Guellali, the Tunisia director at Human Rights Watch - a problem that is not remedied in the new draft law.

People can be arrested on streets or in cafes "on the very vague suspicion that they have consumed drugs", Guellali told Al Jazeera, noting that even if police fail to find any evidence on suspects, they often force them to take a urine test. The active ingredient in cannabis, known as THC, can be found in a person's urine as long as 67 days after consumption.

"This is quite telling about the widespread use of this law as a tool to arrest, detain, and imprison the population, especially young people, just for smoking a joint," Guellali said. "It is basically the easiest way to convict people in Tunisia."

The draft law, initially passed to parliament for legislative revision in late 2015, has been stalled for more than a year now as legislators have failed to reach a consensus. It has faced criticism for a number of controversial provisions.

While judges would have discretion under the draft law in allowing first-time offenders to choose between going to a public health institution for drug treatment or paying a monetary fine, second-time and third-time offenders would not have that option.

"For second-time and third-time offenders ... this relation between health and criminalisation is broken," Guellali said, citing a shortage in public health facilities in Tunisia and a lack of investment in health policies dealing with drug use.

In addition, the draft law criminalises refusing to take a urine test, making it punishable by up to a year in prison. The current law contains no such provision, even though police have been accused of using coercive tactics to make people take the test.

The concept of a mandatory urine test "violates a person's freedom and undermines human dignity," Ghazi Mrabet, a lawyer and activist calling for the decriminalisation of cannabis, told Al Jazeera.

The draft law also adds a new offence of "public incitement to commit drug-related offences" - a vague provision under which those who advocate for the decriminalisation or legalisation of drug use could be prosecuted. This kind of provision could be used to silence activists and human rights groups, Guellali noted.

Although Ben Ali was ousted in January 2011 amid widespread protests, some see Law 52 as a remnant of his authoritarian regime.

In September 2013, police raided the home of filmmaker Najib Abidi, arresting eight activists on suspicion of drug possession, just as they prepared to release a controversial documentary about the alleged involvement of police in the coastal city of Kabaria in people-smuggling to Europe.

Slim Abida, a Paris-based Tunisian musician who was among the activists arrested that night, said police did not find any drugs in the apartment, but he and three other artists were sentenced to a year in prison after being forced to take urine tests at the police station.

"I don't smoke cannabis. I was certain that my test result was going to be negative. It came out positive," Abida told Al Jazeera. "You could refuse to take the test. Then you would be beaten up and forced to take it. If you still resist and do not take it, you still test positive," he said, accusing police of falsifying test results.

A spokesperson for Tunisian police did not immediately respond to Al Jazeera's request for comment.

I don't smoke cannabis. I was certain that my test result was going to be negative. It came out positive.

The detention of the four artists triggered an outcry among human rights groups, including Reporters Without Borders, and raised questions about the real motives for the raid, during which police confiscated two hard drives containing footage for the documentary.

Others have argued that reforming Law 52 is necessary on security grounds. The country has faced an increase in cross-border weapons and drug smuggling with neighbouring Libya and Algeria, and with the return of Tunisian fighters from the ranks of the Islamic State of Iraq and the Levant group (ISIL, also known as ISIS), experts fear that prisons are becoming hotbeds for radicalisation.

A 2016 report by the Office of the UN High Commissioner for Human Rights cited significant overcrowding in Tunisian prisons, with some facilities running at 150 percent capacity. Overcrowding can lead to offenders in jail for minor drug offences sharing cells with people convicted of "terrorism"-related crimes.

Abida said that he shared a 40 square metre cell with 123 other prisoners. "I shared the cell with returnees from Syria, with murderers and with paedophiles. You don't differentiate [between inmates] in prison. You're all together," he said.

The infamous case of a rap singer, Marwen Douiri - better known by his stage name "Emino" - who joined ISIL in 2015 after eight months in prison for drug possession sent shock waves across the country. Douiri died last November during a battle in Mosul.

Meanwhile, the legislative debate around the Law 52 reforms remains highly divisive, with opposition parliamentarians arguing that drug use would skyrocket if the draft law passes - an argument rejected by proponents of the law.

However, wider issues, such as Tunisia's economic malaise and high levels of unemployment among its large young population, could exacerbate drug use, experts say.

"The problem is not the drug consumer; it is the environment and community that surround the drug consumer. You spend 19 years of your life getting an education to be unemployed at the end. Of course some people would escape to drug use - they want to forget their misery," Abida said.

"It is time for the country to focus on the big fish," he said, "not the addicted."


Bron: www.aljazeera.com
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 maart 2017 @ 21:26:23 #232
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169822899
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 maart 2017 @ 21:42:54 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169823564
quote:
Canadian government aims to legalise marijuana by 1 July 2018

Liberal lawmakers plan to reveal legislation in April to decriminalise and regulate recreational marijuana, one of Justin Trudeau’s campaign promises

The Canadian government is scrambling to craft legislation to legalise recreational marijuana by 1 July 2018 – a move that would fulfill a campaign promise by the prime minister, Justin Trudeau.

The Liberal government will reveal the legislation in the second week of April, according to the Canadian Broadcasting Corporation, putting Canada on course to become the first G7 country to fully legalise marijuana use.

Since becoming the Liberal leader in 2013, Trudeau has spoken out about the need to decriminalise and regulate recreational marijuana, arguing that it would help ensure that marijuana is kept away from children and that profits don’t end up in the hands of what he has described as “criminal elements”.

Shortly after taking power, his government signalled that legalisation remained a priority, promising to unveil legislation by spring. Medical marijuana is already legal in Canada.

The federal legislation is expected to task Ottawa with licensing producers and ensuring the safety of the marijuana supply, in keeping with the recommendations of a government-appointed taskforce. Canadians who want to grow their own marijuana will be limited to four plants per household.

It will be up to Canada’s provincial governments to decide how the drug will be sold and at what price. While the federal government will stipulate that buyers must be at least 18 years old, provinces will be able to set a higher age limit if they wish.

Given the scope of work that lies ahead for the provinces, the timeline of legalisation by mid-2018 is ambitious, a senior federal official told Canada’s Globe and Mail newspaper. A date of 2019 is more likely, the official added.

The initiative has divided opinion in Canada, where analysts have estimated the country’s cannabis industry could eventually be worth somewhere between C$5bn and C$7bn annually.

Earlier this month, Saskatchewan’s justice minister said his provincial government continues to have “grave” concerns about legalisation.

“We do support medicinal uses of marijuana, but we also know that there’s going to be some significant issues that arise as a result of legalisation from a recreational perspective … not only with respect to impaired driving but with respect to a whole host of other issues,” Gordon Wyant told a convention in the province.

Saskatchewan’s minister of labour has also voiced concerns over how legalisation would affect workplace safety.

Others worry that legalisation will put Canada on a collision path with the administration of Donald Trump. While eight US states and the District of Columbia have voted to legalise recreational marijuana, the White House has hinted that the Department of Justice will do more to enforce federal laws prohibiting recreational marijuana, raising concerns over how Canada’s approach will coexist with a potential crackdown south of the border.

Nearly 400,000 people a day cross the shared border between Canada and the US, and any thickening of the border could have economic repercussions for Canada, which last year sent three-quarters of its exports to the US.

Trudeau has stressed that in the absence of legislation, recreational marijuana remains illegal across Canada. “Until we have a framework to control and regulate marijuana, the current laws apply,” he told reporters earlier this month.

The point was underscored days later as police carried out raids on more than a dozen marijuana dispensaries across the country, laying charges of possession and trafficking on nearly 20 people.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:21:02 #234
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169843150
quote:
Recordaantal vondsten drugsafval in Brabant | NOS

In de provincie Noord-Brabant is nog nooit zo vaak drugsafval gevonden als vorig jaar. Dat blijkt uit het jaarrapport van de politie. In 2016 werd 101 keer drugsafval aangetroffen, ten opzichte van slechts 47 een jaar eerder. Vaak ging het om vaten met chemisch afval uit xtc-labs.

De stijging zou vooral liggen aan een betere registratie van de dumpingen. In Limburg nam het aantal vondsten juist af.

De overlast van drugs is vorig jaar landelijk iets verder toegenomen. In 2015 waren er in 160 plaatsen waar drugsafval werd gevonden, vorig jaar waren dat er 177. Vaak werd het afval op parkeerplaatsen en in natuurgebieden achtergelaten.

Ook het aantal loodsen waarin de grondstoffen voor de drugs waren opgeslagen, nam toe. De politie ontmantelde vorig jaar een derde meer opslagplaatsen dan een jaar eerder. De stijging is vooral te zien in het oosten van Brabant. De politie zegt dat er meer inkopers van grondstoffen zijn opgepakt, die vervolgens naar de opslagplekken toeleiden.

Volgens de politie lijkt het erop dat de criminelen hun werkveld iets hebben verplaatst. De politie geeft drugscriminaliteit steeds meer prioriteit en deed vorig jaar zo'n 1000 interventies en verrichtte zo'n 700 aanhoudingen.

Wilbert Paulissen van de recherche zegt dat dit de lichte verschuiving naar het oosten kan verklaren. "Je ziet wel dat de criminele wereld in beroering brengt. Dat men beseft dat de aanpak er is", zegt hij.

In de online special Het DNA van MDMA volgt NOS op 3 het spoor van xtc-productie in Nederland. Bekijk de productie hieronder:

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_169899410
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 3 april 2017 @ 15:01:14 #236
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_169971739
quote:
quote:
'In 27 jaar hebben we tegen de stroom in gevochten, zijn we het mikpunt geweest van aanvallen en straffen van personen en overheden omdat we hun slechte praktijken en corrupte daden aan het licht hebben gebracht. Wij streefden naar objectiviteit, eerlijkheid en transparantie voor de stad en haar inwoners. Maar we zijn aan ons lot overgelaten.'
In het artikel word vreemd genoeg niets gezegd over de War on Drugs. Maar we hebben het over Ciudad Juárez, een plaats die vaak genoeg in deze reeks is voorgekomen. O.a. omdat een 21 jarige studente commissaris van politie werd omdat niemand anders meer durfde. Omdat je of door het leger of door drugskartel word omgelegd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 6 april 2017 @ 18:56:31 #237
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170046928
quote:
Leun achterover en laat 'wiet-aandelen' het werk doen

Vandaag kan voor het eerst worden gehandeld in een beleggingsproduct dat de 'wiet-index' volgt. Ideaal voor beleggers die een slaatje willen slaan uit de langzaam ontluikende cannabisindustrie.

Vorige week heeft een Canadees fondshuis groen licht gekregen om een 'Marihuana-tracker' op de markt te brengen. Een tracker is een bundeltje aandelen dat de prestaties van een bepaalde index probeert te evenaren.

Groeimarkt?

Nu in de Verenigde Staten cannabis steeds vaker legaal gekocht én genuttigd mag worden, neemt het aantal bedrijven daarin ook toe. En die groei zet volgens analisten nog wel even door. Volgens The New York Times was de legale marihuanamarkt vorig jaar goed voor zeven miljard dollar, dat zal in 2020 zijn gegroeid tot 22 miljard.

Inmiddels zijn er ook twee indexen die inzicht bieden in deze ontluikende nieuwe markt: de North American Marijuana Index en de North American Medical Marhijuana Index.
Index-tracker

Voor wie durft mee te surfen op die groene ontwikkeling is er dus nu een index-tracker, waarmee je vanuit je luie stoel belegt in de wietbedrijven uit de Medical Marhijuana Index. Overigens is enige voorzichtigheid wel gepast nu er een nieuwe wind politieke door Amerika waait, die aanzienlijk minder groen is en daarmee roet in het eten kan gooien.

Al lijkt het feit dat 57 procent van de Amerikanen voor legalisatie is reden tot voorzichtig optimisme.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 9 april 2017 @ 19:51:10 #238
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170113150
quote:
The New War on Drugs

Jeff Sessions and the DOJ are pushing for hard-line marijuana policies. Prosecutors across the country are pushing back.
quote:
The tension between federal and local authority here stems from the fact that both have the authority to enforce drug laws. Historically, the federal government has depended on states to enforce laws prohibiting low-level drug use, although the feds are technically well within their rights to enforce federal laws prohibiting such use.

In practice, the existence of programs like Ogg’s demonstrates the power that local district attorneys maintain when it comes to reform. The choice to prosecute low-level marijuana offenses—or not—remains in the hands of local prosecutors, and many local officials are choosing to move forward with reform efforts that are not in keeping with the harsh rhetoric emanating from the Trump White House and the Sessions Department of Justice.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 9 april 2017 @ 20:27:50 #239
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_170114091
quote:
Opioid Deaths Plummeting in States with Legal Weed
March 30, 2017

As Attorney General Jeff Sessions continues to lament what he views as a blight on society, a new study is showing that states with medical marijuana programs are seeing drastic reductions in opioid-related hospitalizations and overdoses.

From a Reuters article published Tuesday:

“In states that legalized medical marijuana, U.S. hospitals failed to see a predicted influx of pot smokers, but in an unexpected twist, they treated far fewer opioid users, a new study shows.

Hospitalization rates for opioid painkiller dependence and abuse dropped on average 23 percent in states after marijuana was permitted for medical purposes, the analysis found. Hospitalization rates for opioid overdoses dropped 13 percent on average.

The study, published in Drug and Alcohol Dependence, was authored by Yuyan Shi, a public health professor at the University of California in San Diego. According to Reuters, Shi’s study is the fifth in recent years to demonstrate declines in opioid dependence in states where medical weed is legal.

Intrigued by the data, Dr. Esther Choo, an emergency medicine professor at Oregon Health and Science University, spoke to Reuters via email.

“It is becoming increasingly clear that battling the opioid epidemic will require a multi-pronged approach and a good deal of creativity,” Choo, who was not involved in the study, said. “Could increased liberalization of marijuana be part of the solution? It seems plausible.”

One 2014 study showed opioid deaths dropped an average of 25 percent in states where medical marijuana is permitted, and data released just a month ago suggests that given the choice, many patients prefer weed over opioids as a painkiller.

The news of this latest study comes as a congressional committee announced it is opening an investigation into the pharmaceutical manufacturers of the nation’s five top-selling opioid products.

According to a statement released by the Homeland Security and Governmental Affairs committee, the investigation — to be headed by Senator Claire McCaskill (D) — will explore whether pharmaceutical corporations “have contributed to opioid over-utilization and overprescription.”

The investigation will purportedly be a “wide-ranging” one and will also include the marketing side of the industry. A recent report from the Associated Press, for instance, found makers of opioid painkillers outspend the gun lobby on campaign contributions and lobbying by a ratio of eight to one.

“All of this didn’t happen overnight,” McCaskill said of the opioid epidemic sweeping the United States. “[I]t happened one prescription and marketing program at a time.”

However, neither the mounting evidence of the medicinal uses for marijuana — nor calls from those within Trump’s own government to look into the true causes of the opioid epidemic — have seemed to sway the president’s top cop. Just last week, Jeff Sessions doubled down on his stance that marijuana is nothing short of a danger to society.

“I am astonished to hear people suggest that we can solve our heroin crisis by legalizing marijuana,” he said, “so people can trade one life-wrecking dependency for another.”
http://monetarywatch.com/(...)53709983825683593750

Haakt meteen in op het vorige bericht.
吴 曼 迪
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:12:56 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170153141
quote:
Illegale anabolenhandel via internet, afhalen bij de snackbar | NOS

Bij een gezamenlijk onderzoek van de FIOD en de politie zijn drie mannen aangehouden die anabolen en geneesmiddelen aanboden via het internet. De bestelde producten konden worden afgehaald in openbare gelegenheden zoals snackbars of werden per post bezorgd. Er kon behalve met euro's ook worden betaald met bitcoins.

De politie begon het onderzoek naar de illegale handel in anabolen op grond van informatie uit een onderzoek naar een poging tot liquidatie.

De twee hoofdverdachten zijn 31 jaar. Ze worden verdacht van witwassen en overtreding van de Geneesmiddelenwet. Er werd beslag gelegd op 30.000 euro contant geld, bitcoins, medicijnen, anabolen, drie dure auto’s, de inventaris van een sportschool, horloges en sieraden, computers en administratie.

De FIOD en politie deden doorzoekingen in negen woningen in de omgeving van Rotterdam, Breda en in Wassenaar. Ook is een sportschool doorzocht in Ridderkerk en een schoonheidssalon in Wassenaar, onder meer met drugs- en geldhonden van de Douane. Het team vond wapens en een wietplantage.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:13:41 #241
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170153155
Het gaat prima met de drugs! *O*

quote:
Uitzonderlijk groot drugslab ontdekt in Terborg | NOS

In een loods in Terborg is een laboratorium voor het maken van synthetische drugs ontdekt. De politie spreekt van een "uitzonderlijk groot" lab. De ontmanteling gaat waarschijnlijk dagen duren. Vijf mensen zijn aangehouden.

De politie heeft ook een bedrijfspand in Giesbeek en een woning in Doetinchem doorzocht. Omroep Gelderland schrijft dat in het bedrijfspand 400 hennepplanten stonden. Daar zijn nog eens drie mensen gearresteerd.

De verdachten zijn zeven mannen en een vrouw, in leeftijd variërend van 28 tot en met 56 jaar. Ze komen uit Giesbeek, Arnhem, Doetinchem en Gennep.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:16:10 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170153216
quote:
Kopstukken No Surrender opgepakt voor liquidatiepoging | NOS

Bij invallen in Den Haag en Pijnacker heeft de politie twee kopstukken van motorclub No Surrender opgepakt. Ook zijn twee andere verdachten aangehouden. Ze worden verdacht van betrokkenheid bij een liquidatiepoging in Ridderkerk, in november.

Een van de verdachten is de president van de Haagse afdeling van No Surrender. Het andere kopstuk is de 'Sergeant at Arms', die verantwoordelijk is voor de discipline bij de motorclub.

De invallen waren vanochtend vroeg. Het is niet duidelijk of de politie spullen in beslag heeft genomen.

De verdachten zouden in november een 40-jarige inwoner van Den Haag met een mes hebben gestoken. Dat gebeurde in een illegaal laboratorium waar anabole steroïden werden gemaakt.

Het slachtoffer heeft de steekpartij maar net overleefd. Volgens de politie was het de bedoeling om hem te liquideren.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 april 2017 @ 15:48:01 #243
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170192193
Onze eigenste echte kartels O+

quote:
Brabantse misdaadfamilies lastig aan te pakken | NOS

Misdaadfamilies in Noord-Brabant zijn vanwege hun gesloten cultuur en loyaliteit lastig te bestrijden, blijkt uit een onderzoek in het kader van het Programma Politie en Wetenschap. De kans dat de families van generatie op generatie criminelen voortbrengen is zeer groot. Repressief optreden werkt niet, concluderen de onderzoekers.

Medewerkers van EMMA (Experts in Media en Maatschappij) en de universiteit van Tilburg hebben zeven criminele familienetwerken in Noord-Brabant in kaart gebracht. Hun activiteiten geven de ontwikkeling weer die de georganiseerde misdaad in Brabant in de laatste decennia heeft doorgemaakt.

De families waren van oudsher bezig met vermogensmisdaden, tot ze in de jaren tachtig van de vorig eeuw ontdekten dat er ook veel geld te verdienen was met drugshandel. In de jaren negentig richtten ze zich op wietteelt en xtc-productie, maar de jongste generatie concentreert zich weer op de wietteelt.

De xtc-handel maakte wereldspelers van de Brabantse misdaadfamilies. Ze richtten hun eigen laboratoria op en werden wereldwijde groothandelaars. Door de jaren heen leerden ze steeds beter hoe ze de overheid op afstand konden houden, of juist voor hun eigen gewin konden inzetten.

In de families heerst een zwijgcultuur, schrijven de onderzoekers. De gesloten wereld van de familienetwerken levert betrouwbare contacten, maar ook huwelijkspartners en vrienden.

Ook de vrouwen blijken vaak een strafblad te hebben. Ze hebben volgens de onderzoekers een bijzondere voorkeur voor mannen die een forse criminele staat van dienst hebben.

De familienetwerken kosten de samenleving veel geld, concluderen de schrijvers van het rapport. Ze richten met hun misdaden aanzienlijke schade aan, en leveren de overheid ook heel veel werk op.

Aanhouding en strafoplegging werken niet, blijkt uit de rapportage; de overdracht van generatie op generatie is daarmee niet tegen te gaan. Overheidsinstanties moeten versterkt worden met private partijen om weerstand te bieden aan de misdaadfamilies.

Gewone burgers moeten beter bestand raken tegen intimidatie, voegen de onderzoekers eraan toe. Bovendien vereist elke familie maatwerk, een simpele oplossing is er niet, besluit het rapport.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 13 april 2017 @ 18:55:47 #244
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170195379
Timeline

Tijdslijn van het Amerikaanse drugsbeleid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:02:01 #245
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170216514
Amerikaanse toestanden! Dit is 1 van de redenen voor de huidige heroïne-epidemie in de USA.

quote:
Gebruik zware pijnstiller flink toegenomen | NOS

Steeds meer mensen gebruiken de zware pijnstiller oxycodon. Uit cijfers (PDF) van de Stichting Farmaceutische Kengetallen (SFK) blijkt dat vorig jaar iets meer dan 440.000 mensen oxycodon, dat lijkt op morfine, innamen.

Het gebruik van het middel, dat wordt voorgeschreven na bijvoorbeeld operaties en in de palliatieve zorg, is sinds 2008 meer dan verviervoudigd. De toename was nooit zo sterk als afgelopen jaar: in 2015 werd oxycodon nog door ruim 350.000 mensen gebruikt.

Er worden in het algemeen meer zware pijnstillers gebruikt, zegt SFK. Dat heeft er mogelijk mee te maken dat mensen na een operatie eerder naar huis worden gestuurd, als ze vaak nog veel pijn hebben. Het geldt bijvoorbeeld ook voor middelen als morfine en fentanyl, al is de groei daar wel minder dan bij oxycodon. Het zijn medicijnen die pijnprikkels in het centrale zenuwstelsel onderdrukken.

Hoogleraar pijnbestrijding Albert Dahan van het Leidse LUMC waarschuwde onlangs voor de gevaren van het verkeerd gebruik van oxycodon. Het middel innemen in combinatie met alcohol of slaapmiddelen kan leiden tot ademhalingsproblemen.

Vooral voor ouderen kan dat riskant zijn. Dahan denkt dat huisartsen te gemakkelijk herhaalrecepten uitschrijven voor het middel. "Ik zou zeggen: neem na drie maanden een time-out, kijk of het ook beter gaat zonder deze medicijnen", zegt hij in Trouw.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:39:32 #246
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_170217216
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 april 2017 16:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Amerikaanse toestanden! Dit is 1 van de redenen voor de huidige heroïne-epidemie in de USA.

[..]

Heel dom.
吴 曼 迪
  zaterdag 15 april 2017 @ 09:32:32 #247
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170232563
quote:
Oud-gevangenisdirecteur vast vanwege wietkwekerij thuis | NOS

Een hoge functionaris van Veiligheid en Justitie is geschorst nadat de politie bij hem thuis een hennepkwekerij had aangetroffen. Dat bevestigt een woordvoerder van het ministerie na berichtgeving in BN/De Stem. Agenten vonden dinsdag 114 planten in de woning van de man in Nieuw-Vossemeer. De ambtenaar en zijn vrouw zijn opgepakt.

De man was jaren plaatsvervangend directeur van meerdere gevangenissen, waaronder de zwaarbeveiligde inrichting in Vught. Hij zou nu een andere hoge functie hebben bij de automatiseringsdienst van de Dienst Justitiële Inrichtingen.

De ambtenaar is geschorst gedurende het onderzoek van het OM. Of er verdere maatregelen worden genomen, hangt volgens een woordvoerder van het ministerie af van de uitkomst van dat onderzoek.

Bron: nos.nl
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 april 2017 @ 12:47:44 #248
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170256441
quote:
Mexican governor accused of embezzling billions detained in Guatemala

Fugitive Javier Duarte fled Mexico in 2016, becoming a symbol of the country’s fight against corruption and impunity

A fugitive former Mexican governor was captured Saturday night in a Guatemala tourist town, ending a six-month manhunt for a politician accused of egregious acts of graft in a country accustomed to corruption scandals.

Javier Duarte was detained by Guatemala’s national police in Panajachel, 140km west of Guatemal City, acting on an Interpol warrant for his arrest. Mexico’s foreign ministry said in a statement it would ask for Duarte’s extradition.

Duarte previously governed the state of Veracruz from 2010 to 2016, but resigned in the waning months of his administration as accusations mounted – and after his Institutional Revolutionary Party (PRI) lost control of the governor’s office for the first time.
Mexican state's drop in crime seemed too good to be true – because it was
Read more

He fled in a government helicopter allegedly lent by the interim governor who replaced him, Flavino Ríos, though Ríos denied assisting Duarte.

The escape came to encapsulate the challenge of corruption and impunity in Mexico, along with uncomfortable questions about whether the country’s political class would crackdown on one of their own.

President Enrique Peña Nieto previously lauded Duarte as an example of a “new generation” of leaders in their PRI party, which ruled Mexico uninterrupted until 2000, but is often lampooned with images of dinosaurs.

Duarte eventually became untenable. His administration generated outrage long before he resigned – especially over the 19 journalists murdered during his time in office, prompting press freedom groups to brand Veracruz the most dangerous place to practice journalism.

Violence escalated, along with forced disappearances – more than 250 skulls were recovered from one of the clandestine graves in the state.

Accusations of corruption were also rife. Federal auditors allege he misappropriated more than 55 billion pesos ($US2.97bn), while investigative reporters found a serious of shell companies his associates siphoned money into.

“Talking bad about Duarte has turned into the national pastime,” said Miguel Ángel Díaz, publisher of the online news site Plumas Libres in Veracruz state and a journalist who left the state during Duarte’s administration due to harassment.

“He’s become the laughing stock of Mexico, emblematic of the corruption here,” Díaz said.

Duarte was the second ex-governor to be captured on corruption accusations in less than a week. Tomás Yarrington, ex-governor of the state of Tamaulipas on the Texas border was arrested on 9 April in Italy over accusations he took bribes from the Gulf Cartel and the Mexican criminal syndicate, Los Zetas.

“It’s a system that incentivises acting illegally and generously pays people who stay in the game for power and money,” said Gerardo Priego, former congressman with the right-leaning National Action Party. Those caught, Priego added, are often those breaking unwritten rules or defying party leadership and subsequently “portrayed as thieves and tossed in prison and disgraced for the rest of their lives.”

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 19 april 2017 @ 22:40:48 #249
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_170348573
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')