abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 juni 2016 @ 02:59:26 #126
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163303962
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 02:47 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat hoop ik van harte maar zo eenvoudig ligt het niet.

Als je dezelfde logica volgt, dan kun je ook als volgt redeneren: In elk land hoef maar 1 keer een pro-EU regering aan de macht te zijn en ze zijn gelijk voorgoed lid van de EU, hoeveel anti-EU-regeringen er daarna ook aan de macht komen. Uiteindelijk maakt heel Europa dan deel uit van de EU.

Tot voor kort gingen we er immers vanuit dat lidmaatschap voorgoed is. We weten nu dat dit gelukkig het geval niet is en er lijkt een eerste exit van een land aan te komen. Maar als dat kan, dan is ook terugtreding mogelijk. Een land kan toch opnieuw lid worden?
Je moet het zo zien: De EU is wat het is: Een wraakzuchtig, incapabel, antidemocratisch gedrocht. Tuurlijk, ze kunnen die eigenschap veranderen maar dan zouden ook veel minder mensen moeite met de EU hebben. Nu is het het voor de eurofiele politici en hun stemvee "Blood in, blood out". Je kan het anti-EU-kamp niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken en zich verheugen over die eigenschap van die verschrikkelijke EU als dat een keertje in hun voordeel is.
  zondag 26 juni 2016 @ 03:01:05 #127
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_163303972
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 02:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je moet het zo zien: De EU is wat het is: Een wraakzuchtig, incapabel, antidemocratisch gedrocht. Tuurlijk, ze kunnen die eigenschap veranderen maar dan zouden ook veel minder mensen moeite met de EU hebben. Zoals het nu is het voor de eurofiele politici en hun stemvee "Blood in, blood out". Je kan het anti-EU-kamp niet kwalijk nemen dat ze gebruik maken en zich verheugen over die eigenschap van die verschrikkelijke EU als dat een keertje in hun voordeel is.
blood in blood out is wel goede band

althans semi goed
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_163303980
De gelijkgeschakelde NOS is weer lekker bezig op het radionieuws:
- 1300 "vluchtelingen" gered van zee (het zijn illegale immigranten)
- Volop aandacht voor 2 miljoen ondertekenaars van petitie voor tweede referendum (niemand kan aantonen dat die 2 miljoen handtekeningen van Britse stemgerechtigden komt)

NOS :r :r
  zondag 26 juni 2016 @ 03:04:01 #129
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163303998
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 02:33 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat het het begin van het einde is voor de EU.
Dan lijkt me niet.
Het zal het einde zijn van Groot Britannie denk ik omdat Schotland zelfstandig zal worden.
De UK was al een vreemde eend in de EU dus dat dit weg gaan kost even bakken met geld maar de EU gaat gewoon door zonder de UK.

En Nederland is veels te afhankelijk van export om als klein land alleen door te gaan. Wij gaan uit de EU als Duitland dat ook doet.

Ik denk zelf dat er niks veranderd voor de EU buiten de de UK uit de EU gaat. Er zullen verdragen gesloten worden tussen de 2. We krijgen grenscontroles tussen Schotland en Engeland en de grenscontrole bij de euro star wordt aan beide kanten uitgevoerd ipv aan 1 kant.

GB daarentegen. Ik denk dat je daar niet meer van kan spreken straks.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_163304061
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 03:04 schreef wdn het volgende:
GB daarentegen. Ik denk dat je daar niet meer van kan spreken straks.
Gaan ze Schotland afgraven :o
  zondag 26 juni 2016 @ 03:15:47 #131
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_163304083
quote:
10s.gif Op zondag 26 juni 2016 02:29 schreef Kaas- het volgende:
14s.gif
Op zondag 26 juni 2016 02:26 schreef Braindead2000 het volgende:

Nee. Het is -niet- een bindend referendum.
De verschillende leiders van de diverse partijen hebben gezegd zich neer te leggen bij het resultaat.

Ik zie het nog gebeuren dat de opvolger van Cameron onder meer zal zeggen "ik ben het er niet mee eens. Zie wat een puinhoop dit is geworden. We gaan hier niet mee door".

Of dat dadelijk blijkt dat het overleg met de EU dusdanig duur gaat worden dat het niet te betalen is.

Of dat het lagerhuis inderdaad nog dit kan tegenhouden.

Of dat de Queen GB uit elkaar ziet vallen (Schotland. Noord Ierland en ook Gibraltar is aan het morren want daar wil men in de EU blijven).

Nee ik zie ze hier nog wel een draai aan geven :X
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  zondag 26 juni 2016 @ 03:16:06 #132
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163304087
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 03:04 schreef wdn het volgende:

[..]

Dan lijkt me niet.
Het zal het einde zijn van Groot Britannie denk ik omdat Schotland zelfstandig zal worden.
De UK was al een vreemde eend in de EU dus dat dit weg gaan kost even bakken met geld maar de EU gaat gewoon door zonder de UK.

En Nederland is veels te afhankelijk van export om als klein land alleen door te gaan. Wij gaan uit de EU als Duitland dat ook doet.

Ik denk zelf dat er niks veranderd voor de EU buiten de de UK uit de EU gaat. Er zullen verdragen gesloten worden tussen de 2. We krijgen grenscontroles tussen Schotland en Engeland en de grenscontrole bij de euro star wordt aan beide kanten uitgevoerd ipv aan 1 kant.

GB daarentegen. Ik denk dat je daar niet meer van kan spreken straks.
Niemand weet of schotland onafhankelijk wordt, ik weet niet of de Engelsen dat erg zouden vinden en sowieso: In een EU die steeds meer in de richting van een federale staat gaat betekent een VK niks meer als het VK in de EU zou blijven. Schotland hoort dan evenveel bij Nederland als het bij Engeland zou horen. De Engelsen hebben op dat gebied niks te verliezen.

En dat kalimerogedrag over Nederland ken ik inmiddels wel. We zijn blijkbaar ziek, zwak en misselijk, we kunnen niks meer zonder de alwetende leiders in Brussel. Van zo'n minderwaardigheidscomplex kan ik je helaas niet afhelpen. Misschien helpt het je om eens een keer naar de geschiedenis te kijken. Je zal het niet geloven maar de EU en Nederland zijn niet tegelijk met de aarde ontstaan. Voor de EU deed nederland het ook wel aardig.
  zondag 26 juni 2016 @ 03:22:17 #133
117098 Hathor
Effe niet
pi_163304126
http://www.ad.nl/dossier-(...)in-gezicht~ab954955/

Nigel Farage...wat een clown is dat zeg, ook al met die uitspraak over dat geld dat vanaf nu naar de NHS zal vloeien wat dus gewoon een grove leugen bleek te zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_163304136
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 02:29 schreef Impressme het volgende:

[..]

Waarom is een Brexit zo geweldig in jouw ogen dan? Ik zie het meer als neutraal, het doet er niet echt toe. Britten zaten al niet in de eurozone en de rest komt vanzelf wel goed.
Ik denk dat voor Europa niet eens zo'n ramp is, Engeland was vaak dwars, wilde altijd voorgetrokken worden, kregen de beste deals en de meeste macht. Kans lijkt me nu groot dat Nederland binnen de EU veel meer macht krijgt en veel meer mag opeisen als een van de weinige stabiele lidstaten.

Bovendien zit de VK nu al met een megaprobleem doordat Schotland al een referendum wil, en ik zeg nu al dat Ierland volgt, en dan hebben we het nog niet eens over de grote steden zoals Londen, want die willen zelfs ook uit de VK stappen als de kans er is.
pi_163304162
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 03:22 schreef Hathor het volgende:
http://www.ad.nl/dossier-(...)in-gezicht~ab954955/

Nigel Farage...wat een clown is dat zeg, ook al met die uitspraak over dat geld dat vanaf nu naar de NHS zal vloeien wat dus gewoon een grove leugen bleek te zijn.
Wat dacht je van die Boris Johnson wat een vieze backstabber is dat, die wil je toch echt niet als de MP van alle Engelsen hebben.
  zondag 26 juni 2016 @ 04:04:05 #136
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_163304306
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 03:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk dat voor Europa niet eens zo'n ramp is, Engeland was vaak dwars, wilde altijd voorgetrokken worden, kregen de beste deals en de meeste macht. Kans lijkt me nu groot dat Nederland binnen de EU veel meer macht krijgt en veel meer mag opeisen als een van de weinige stabiele lidstaten.

Bovendien zit de VK nu al met een megaprobleem doordat Schotland al een referendum wil, en ik zeg nu al dat Ierland volgt, en dan hebben we het nog niet eens over de grote steden zoals Londen, want die willen zelfs ook uit de VK stappen als de kans er is.
Noord-Ierland rommelt al

Brexit result: Sinn Fein's Martin McGuinness calls for border poll on united Ireland

In de Belfast Agreement zit een clausule dat wanneer er genoeg aanleiding voor is er een referendum kan worden gehouden over hereniging. Sinn Féin vindt het Brexit referendum aanleiding genoeg. Zal morgen niet direct gebeuren maar het gerommel is weer begonnen.

Voor de EU zie ik het vertrek van de Britten als positief. Een kans om zelfstandiger te worden tov de Anglo-wereld.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zondag 26 juni 2016 @ 04:19:36 #137
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_163304398
Ik neem aan dat we ook gaan stemmen over de toetreding van Ierland en Schotland?
  zondag 26 juni 2016 @ 04:37:28 #138
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163304482
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 03:29 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat dacht je van die Boris Johnson wat een vieze backstabber is dat, die wil je toch echt niet als de MP van alle Engelsen hebben.
Boris is eigenlijk zo goed als verslagen. Simpelweg omdat hij in een onmogelijke positie is geraakt waar geen goede uitweg uit mogelijk is.

Hier is een comment op een artikel van the guardian:

http://www.theguardian.co(...)ote#comment-77205935

quote:
If Boris Johnson looked downbeat yesterday, that is because he realises that he has lost.
Perhaps many Brexiters do not realise it yet, but they have actually lost, and it is all down to one man: David Cameron.
With one fell swoop yesterday at 9:15 am, Cameron effectively annulled the referendum result, and simultaneously destroyed the political careers of Boris Johnson, Michael Gove and leading Brexiters who cost him so much anguish, not to mention his premiership.

How?
Throughout the campaign, Cameron had repeatedly said that a vote for leave would lead to triggering Article 50 straight away. Whether implicitly or explicitly, the image was clear: he would be giving that notice under Article 50 the morning after a vote to leave. Whether that was scaremongering or not is a bit moot now but, in the midst of the sentimental nautical references of his speech yesterday, he quietly abandoned that position and handed the responsibility over to his successor.

And as the day wore on, the enormity of that step started to sink in: the markets, Sterling, Scotland, the Irish border, the Gibraltar border, the frontier at Calais, the need to continue compliance with all EU regulations for a free market, re-issuing passports, Brits abroad, EU citizens in Britain, the mountain of legistlation to be torn up and rewritten ... the list grew and grew.
The referendum result is not binding. It is advisory. Parliament is not bound to commit itself in that same direction.

The Conservative party election that Cameron triggered will now have one question looming over it: will you, if elected as party leader, trigger the notice under Article 50?
Who will want to have the responsibility of all those ramifications and consequences on his/her head and shoulders?

Boris Johnson knew this yesterday, when he emerged subdued from his home and was even more subdued at the press conference. He has been out-maneouvered and check-mated.
If he runs for leadership of the party, and then fails to follow through on triggering Article 50, then he is finished. If he does not run and effectively abandons the field, then he is finished. If he runs, wins and pulls the UK out of the EU, then it will all be over - Scotland will break away, there will be upheaval in Ireland, a recession ... broken trade agreements. Then he is also finished. Boris Johnson knows all of this. When he acts like the dumb blond it is just that: an act.
The Brexit leaders now have a result that they cannot use. For them, leadership of the Tory party has become a poison chalice.

When Boris Johnson said there was no need to trigger Article 50 straight away, what he really meant to say was "never". When Michael Gove went on and on about "informal negotiations" ... why? why not the formal ones straight away? ... he also meant not triggering the formal departure. They both know what a formal demarche would mean: an irreversible step that neither of them is prepared to take.

All that remains is for someone to have the guts to stand up and say that Brexit is unachievable in reality without an enormous amount of pain and destruction, that cannot be borne. And David Cameron has put the onus of making that statement on the heads of the people who led the Brexit campaign.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 26 juni 2016 @ 04:56:39 #139
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_163304499
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2016 04:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Boris is eigenlijk zo goed als verslagen. Simpelweg omdat hij in een onmogelijke positie is geraakt waar geen goede uitweg uit mogelijk is.

Hier is een comment op een artikel van the guardian:

http://www.theguardian.co(...)ote#comment-77205935

[..]

Die las ik net inderdaad.

Ongeveer hetzelfde als

Boris Johnson looked sick - because he has no idea how to fix the national disaster he's bequeathed us

Michael Gove and Boris Johnson looked like they were at a funeral yesterday, not a celebration.



As the pound charts began to resemble a modern graphic of the white cliffs of Dover, no wonder Gove and Johnson looked sick. The vote had wiped out more money than we had paid into the EU in the last 15 years. Brilliant.

:D

Deze was ook niet mals.


There are liars and then there’s Boris Johnson and Michael Gove


Naturally, Michael Gove, former Times columnist, responded to the thousands of economists who warned he was taking an extraordinary risk with the sneer that will follow him to his grave: “People in this country have had enough of experts.”

_O-

Ze hebben een erg populistische campagne gevoerd. Het probleem daarvan komt pas als je wint.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zondag 26 juni 2016 @ 05:21:48 #140
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_163304517
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 04:56 schreef Rica het volgende:

[..]

Die las ik net inderdaad.

Ongeveer hetzelfde als

Boris Johnson looked sick - because he has no idea how to fix the national disaster he's bequeathed us

Michael Gove and Boris Johnson looked like they were at a funeral yesterday, not a celebration.

[ afbeelding ]

As the pound charts began to resemble a modern graphic of the white cliffs of Dover, no wonder Gove and Johnson looked sick. The vote had wiped out more money than we had paid into the EU in the last 15 years. Brilliant.

:D

Deze was ook niet mals.


There are liars and then there’s Boris Johnson and Michael Gove


Naturally, Michael Gove, former Times columnist, responded to the thousands of economists who warned he was taking an extraordinary risk with the sneer that will follow him to his grave: “People in this country have had enough of experts.”

_O-

Ze hebben een erg populistische campagne gevoerd. Het probleem daarvan komt pas als je wint.
Waar kan ik dat stuk met Boris terugkijken?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 26 juni 2016 @ 05:38:34 #141
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163304522
quote:
2s.gif Op zondag 26 juni 2016 04:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Boris is eigenlijk zo goed als verslagen. Simpelweg omdat hij in een onmogelijke positie is geraakt waar geen goede uitweg uit mogelijk is.

Hier is een comment op een artikel van the guardian:

http://www.theguardian.co(...)ote#comment-77205935

[..]

En jij gelooft die bagger?
pi_163304524
Cameron en Rutte hebben geroken aan de macht en gaan dan vervolgens dan in de verkiezingstijd beloften roepen om maar in het pluche te kunnen blijven. En ze denken daarna dat ze ermee weg kunnen komen.

Rutte beloofde op het laatste moment in de verkiezingen dat iedereen er ¤ 1.000 arbeidskorting erbij kreeg.
Maar na de verkiezingen zijn de algemene heffingskorting en de arbeidskorting juist inkomensafhankelijk gemaakt, waardoor velen er ¤ 1.000 of een veelvoud hiervan aan kortingen hebben ingeleverd.
Cameron belooft een referendum, waarvan hij denkt die in zijn gewenste richting te kunnen sturen. Maar dat werd dus een echte kamikaze-actie.
  zondag 26 juni 2016 @ 05:47:39 #143
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163304527
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 04:56 schreef Rica het volgende:

[..]

Die las ik net inderdaad.

Ongeveer hetzelfde als

Boris Johnson looked sick - because he has no idea how to fix the national disaster he's bequeathed us

Michael Gove and Boris Johnson looked like they were at a funeral yesterday, not a celebration.

[ afbeelding ]

As the pound charts began to resemble a modern graphic of the white cliffs of Dover, no wonder Gove and Johnson looked sick. The vote had wiped out more money than we had paid into the EU in the last 15 years. Brilliant.

:D

Deze was ook niet mals.


There are liars and then there’s Boris Johnson and Michael Gove


Naturally, Michael Gove, former Times columnist, responded to the thousands of economists who warned he was taking an extraordinary risk with the sneer that will follow him to his grave: “People in this country have had enough of experts.”

_O-

Ze hebben een erg populistische campagne gevoerd. Het probleem daarvan komt pas als je wint.
Zou het heel misschien mogelijk zijn dat hij zich afgelopen week hard heeft moeten inspannen en dat hij heel de nacht wakker is geweest, misschien wel niet geslapen heeft om de uitslag van het referendum te volgen en dat hij daarom een klein beetje moe is? Of is dat een hele rare gedachte van mij?
  zondag 26 juni 2016 @ 06:03:14 #144
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163304533
Waanzinnig :D , wat de eurofielen allemaal uit frustratie verzinnen omdat ze verloren hebben. Zag net een stukje Nieuwsuur, dat was ook weer verbijsterend slecht. Het dieptepunt was nog wel een journalist van de "kwaliteitskrant" NRC, wat die allemaal voor onzin verkocht. :|W Uit het feit dat 2,5 miljoen mensen een petitie hadden ondertekend voor een nieuw referendum leidde zij af dat ontzettend veel mensen spijt hebben gehad van hun stem en nu een nieuw referendum willen. Het kwam helemaal niet in haar op dat die 2,5 miljoen mensen waarschijnlijk eerder ook al "remain" hadden gestemd.
pi_163304542
Dan gaan we dus van 28 naar 29 lidstaten. GB eruit, wellicht Ierland en Schotland erbij.
  zondag 26 juni 2016 @ 07:02:19 #146
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_163304582
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 06:24 schreef Toefjes het volgende:
Dan gaan we dus van 28 naar 29 lidstaten. GB eruit, wellicht Ierland en Schotland erbij.
Dat zou de schadenfreude wel volmaken :7
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  zondag 26 juni 2016 @ 07:03:04 #147
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163304585
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 06:24 schreef Toefjes het volgende:
Dan gaan we dus van 28 naar 29 lidstaten. GB eruit, wellicht Ierland en Schotland erbij.
Je vergeet Baskenland, Catalonië en Friesland. :')
  zondag 26 juni 2016 @ 07:04:36 #148
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_163304590
Ierland zit er trouwens al in. Je bedoelt Noord-Ierland maar die gaan eerst fuseren met Ierland. En vergeet Wallonië en Vlaanderen niet. Minstens 32 lidstaten voor het eind van het jaar. ^O^
  zondag 26 juni 2016 @ 07:17:44 #149
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163304628
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2016 01:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De houding van het partijkader is negatief. DENK straalt dat uit. Alles is kut in Nederland, vindt de partij.

Ik kan niets met zulke clubs aangezien ik zelf heel anders in het leven sta.
Koos, komt dat wellicht omdat jij dat kan? Daarmee bedoel ik dat jij in de comfortabele positie zit dat jij meer te besteden hebt dan mensen die dat niet hebben? Speelt ook allemaal mee met de keuzes die mensen maken.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163304901
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 07:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Koos, komt dat wellicht omdat jij dat kan? Daarmee bedoel ik dat jij in de comfortabele positie zit dat jij meer te besteden hebt dan mensen die dat niet hebben? Speelt ook allemaal mee met de keuzes die mensen maken.
Ik snap heel goed dat mensen SP of links stemmen als men kwetsbaar is. Alleen is het stemgedrag van de PVV nou niet echt in het voordeel geweest van de minder bedeelden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')