Ik hebt het via alieexpress gekocht. En jah, het is chinees..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:47 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewoon de spanning voor de trafo onderbreken.. het is chinese meuk.. dat wil je niet op spanning laten als je er niet bij bent..
Wat is niet in china gefabriceerd tegenwoordig? Geen geldig argument.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:47 schreef Zolderkamer het volgende:
Gewoon de spanning voor de trafo onderbreken.. het is chinese meuk.. dat wil je niet op spanning laten als je er niet bij bent..
Oke... Het is kutkwaliteit.. koop betere uit china..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 09:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat is niet in china gefabriceerd tegenwoordig? Geen geldig argument.
al die dingen zijn toch chinees?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:47 schreef Zolderkamer het volgende:
wtfquote:Op vrijdag 24 juni 2016 10:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oke... Het is kutkwaliteit.. koop betere uit china..
(zo goed?)
Nee het punt is dat er geen enkele keuring op zit.. dus prima om te hebben.. maar niet zonder toezicht laten branden.. (heb ze zelf ook) Gewoon zorgen dat je de spanning er naar toe kunt onderbreken dan is er verder niets aan de hand..
Hahah dat is hier niet anders..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:18 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
wtfNu ben ik opeens bang voor alles wat ik heb dat chinees is. En dat is zowat alles.
Gewoon zo'n RGB ledstrip met afstandsbediening van 15 euro. Is dat echt zo gevaarlijk?
Alsof die chinezen niet gewoon een e keurmerk erop donderen omdat dat beter verkooptquote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:27 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hahah dat is hier niet anders..
Nee het valt best mee.. maar kwaliteitscontrole is bij de ene prima en dat zijn dan ook perfecte producten.. Maar bij de ander is het minder, en er is geen manier om ze te onderscheiden omdat er geen keuring op zit.. Dus neem ik altijd gewoon het zekere voor het onzekere..
Het is niet dat er elke dag 10 huizen uitbranden door dat spul ofzo.. Maar gewoon een schakelaar voor de trafo is wel zo safe..
Ja dat bedoel ik dus.. en de ene is geheel legitiem en de ander dus niet..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:28 schreef Baas_bas het volgende:
[..]
Alsof die chinezen niet gewoon een e keurmerk erop donderen omdat dat beter verkoopt
Jawel.. daar zit een importeur tussen die verantwoordelijk gehouden kan worden...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 15:28 schreef Baas_bas het volgende:
volgens mij maakt het weinig uit of je er eentje van die chinese webshops bestelt of bij de action haaltof blokker desnoods
Inderdaad, al die goedkopie shit waar 230V in gaat goed in de gaten houden, als je soms ziet hoeveel veiligheidsmaatregelen er uit die trafo's gesloopt zijn om maar een paar centen te besparen, dan gaan je haren overeind staan (nog voordat je wordt geëlektrocuteerd door het ding, kan je nagaan). Geen enkele vorm van afdoende zekering, amper isolatie tussen hoog- en laagspanningsdeel, dat soort grappen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 02:47 schreef Zolderkamer het volgende:
Het scheelt dat het geen trafo's zijn (maar geschakelde voedingen) en dat de voedingen bij deze toepassingen maar weinig stroom hoeven te leveren (al kan dat bij een ledstrip trouwens wel oplopen dus let op ts!).quote:Op zaterdag 25 juni 2016 19:10 schreef Henno het volgende:
[..]
Inderdaad, al die goedkopie shit waar 230V in gaat goed in de gaten houden, als je soms ziet hoeveel veiligheidsmaatregelen er uit die trafo's gesloopt zijn om maar een paar centen te besparen, dan gaan je haren overeind staan (nog voordat je wordt geëlektrocuteerd door het ding, kan je nagaan). Geen enkele vorm van afdoende zekering, amper isolatie tussen hoog- en laagspanningsdeel, dat soort grappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |