Alle stress die dit hele verhaal met zich mee brengt is al genoeg reden voor mij om voortaan zorgvuldig met mijn administratie om te gaan, zelfs al zou ik het eventueel niet terug hoeven te betalen. Maar mijn vraag was: je krijgt toch uitwonende studiefinanciering omdat je uitwonend bent, en dat kan ik bewijzen. Je krijgt het geld toch niet omdat je in het GBA staat?quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:44 schreef Rene_Froger het volgende:
Beschouw het als leergeld, dat je je zaakjes op orde moet hebben. Zeker als er overheidsinstanties bij betrokken zijn. Dan kunnen ze echt niet een oogje toeknijpen voor het feit dat je een snotaap bent.
Leer ervan. Dan heb je op z'n minst nog iets aan dat geld gehad.
Die vriendelijke medewerker had ik niet getroffen vandaag. En ik vraag mij ook ernstig af of dit gaat werken. Volgens mij werken ze alleen via de gemeentelijke basis administratie.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:45 schreef hottentot het volgende:
Je kunt bij DUO langsgaan, en je huurcontracten en eventueel andere bewijzen meenemen en dan hopen op een vriendelijke medewerker.
Puur feitelijk gezien waren je inschrijvingen fout en had je daarom dus geen recht op het geld en dien je terug te betalen.
Maar je moet wel ergens staan ingeschreven, als je nergens staat ingeschreven dan heb je geen recht op het uitwonenden deel. Jij kunt wel aantonen dat je daar ruimte huurde, logischerwijs zou men dan aannemen dat je er woont, maar dat moet blijken uit het GBA.quote:Op donderdag 23 juni 2016 16:47 schreef Thezeurminator het volgende:
[..]
Alle stress die dit hele verhaal met zich mee brengt is al genoeg reden voor mij om voortaan zorgvuldig met mijn administratie om te gaan, zelfs al zou ik het eventueel niet terug hoeven te betalen. Maar mijn vraag was: je krijgt toch uitwonende studiefinanciering omdat je uitwonend bent, en dat kan ik bewijzen. Je krijgt het geld toch niet omdat je in het GBA staat?
Ze kunnen het ook wel doen dat is bekend, alleen ze willen het niet doen als het door een fout van een inwoner komt. Ik zat al te denken om nog een afspraak te maken en gewoon langs te gaan.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:39 schreef Pol99 het volgende:
Het is onzin dat ze je niet kunnen inschrijven met terugwerkende kracht. Mij is hetzelfde overkomen (wel door een interne miscommunicatie in de gemeente), maar zij hebben mij een half jaar later met terugwerkende kracht ingeschreven. Misschien proberen bij een andere ambtenaar die wil wat voor anderen wil doen?
Natuurlijk kunnen ze het wel doen, dat klopt. En wanneer blijkt dat de administratie niet op orde is wegens fouten bij de gemeente, zal het ook met terugwerkende kracht rechtgezet worden.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:39 schreef Pol99 het volgende:
Het is onzin dat ze je niet kunnen inschrijven met terugwerkende kracht. Mij is hetzelfde overkomen (wel door een interne miscommunicatie in de gemeente), maar zij hebben mij een half jaar later met terugwerkende kracht ingeschreven. Misschien proberen bij een andere ambtenaar die wil wat voor anderen wil doen?
Alleen bij fouten door de gemeente passen ze zaken met terugwerkende kracht aan. In geen enkel ander geval.quote:Op donderdag 23 juni 2016 17:39 schreef Pol99 het volgende:
Klinkt alsof je dan bij de 2e afspraak net de verkeerde ambtenaar trof of dat de medewerker die je maandag sprak niet helemaal goed op de hoogte was. Maar uiteindelijk ben je door jezelf in deze situatie terecht gekomen. Dus het is gewoon leergeld, er zijn mensen die voor veel meer het schip in gaan door hun laksheid. Wees blij dat je deze les zo vroeg krijgt en neem gewoon je verantwoordelijkheid. Daar word je groot en sterk vanquote:Op donderdag 23 juni 2016 16:40 schreef Thezeurminator het volgende:
Daarna ben ik maandag naar het gemeentehuis gegaan met het verzoek of ze mijn verhuizing met terugwerkende kracht kon doorgeven. Dit kon mits ik bewijsstukken had dat ik er al vanaf November woonachtig was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |